שיטת שפר - מישהו שמע?

מזג אוויר

משתמש רשום
קראתי היום כתבה שהשיטה הזו מוזכרת בה, ומשום מה, למרות שהם טוענים שהם שוללים לחלוטין את הפסיכולוגיה המודרנית, משהו כאן לא מריח לי 100% דעת תורה.
האם זה באמת כך?
מישהו למד את זה מקרוב?
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
שפר ושרמן זה אותו הדבר?
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י חד וחלק;2098184:
שפר ושרמן זה אותו הדבר?

ממש לא.
(בדיוק עכשיו אני חוזרת מהרצאה של הבת של הרבנית שרמן- שם היא דיברה על זה שזה ממש לא אותו הדבר..)
 

פרוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא מכירה מספיק את השיטה, אבל גם אני לאחרונה קראתי כתבה על השיטה, וממש לא התחברתי לחלקים מסוימים.
 

צפור שיר

משתמש רשום
נכתב ע"י מזג אוויר;2098181:
קראתי היום כתבה שהשיטה הזו מוזכרת בה, ומשום מה, למרות שהם טוענים שהם שוללים לחלוטין את הפסיכולוגיה המודרנית, משהו כאן לא מריח לי 100% דעת תורה.
האם זה באמת כך?
מישהו למד את זה מקרוב?

לשאלתך האם מישהו שמע...

ועוד איך שמעתי, שומעת וכנראה שגם אשמע עד ששכנתי תעבור דירה:

והסיסמאות להלן: 1. "הכל בראש שלך" (כלומר, לאכול ופל מגרה לעיני הילדים ולקול דרישתם ולהאמין שזו זכותך ו...חובתך! כי הילדים אכלו, עכשיו תורך, אמא צריכה כח והעיקר: (ושוב המנטרה - הכל בראש...)

2. לכי ללמוד שפר ואז תצליחי לחנך את הילדים... ועד אז תשמעי: "הכל בראש שלך...'

רק לי צמחו קרניים מ'שפר' בלי להיות שם?
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י צפור שיר;2098262:
לשאלתך האם מישהו שמע...

ועוד איך שמעתי, שומעת וכנראה שגם אשמע עד ששכנתי תעבור דירה:

והסיסמאות להלן: 1. "הכל בראש שלך" (כלומר, לאכול ופל מגרה לעיני הילדים ולקול דרישתם ולהאמין שזו זכותך ו...חובתך! כי הילדים אכלו, עכשיו תורך, אמא צריכה כח והעיקר: (ושוב המנטרה - הכל בראש...)

2. לכי ללמוד שפר ואז תצליחי לחנך את הילדים... ועד אז תשמעי: "הכל בראש שלך...'

רק לי צמחו קרניים מ'שפר' בלי להיות שם?

לא למדתי את שיטת שפר, אלא את העיבוד היהודי שלה- שנעשה ע"י הגב' וסילי והרבנית שרמן.
דבר אחד אני יכולה להגיד- גם אני שמעת המון דיבורים לפני, גם לי לא נשמעו כל מיני משפטים, אבל זו ממש לא חכמה לקחת חלק ששכנה תפסה אותו כעקרי (שוב, לא יודעת מה לומדים בגישת שפר אבל אותו הדבר היה גם עם מה שאני למדתי) ובד"כ שמיעה ממשהי ששמעה היא ממש לא כמו שמיעה מהמקור.
כתבת בהקצנה מוחלטת וחבל שנשים אחרות יירתעו מללמוד אותה בעקבות כך.
ככלל- גם שפר וגם הגישה היהודית שלה הן מאד לא מכתיבות מצבים ותגובות ספציפיות על מצבים אלא באמת שינוי החשיבה, מהפך כלשהו שממילא משפיע ישירות על ההתנהגות.
כל אחת לוקחת את זה בהתאם לאורח חייה, אין כאן עשה ולא תעשה אחיד לכלל הבתים, אלא כל אחת בהתאם לבית שלה, לעצמה, לילדים שלה, למה שהיא חושבת שחשוב ולמה שפחות- כך היא תנהג ואין כאן כפתור פלא שכל הנשים חוזרות הביתה, מתחילות לאכול וופל מול ילדיהן כי 'עכשיו אמא רוצה'...
יתכן שאישה העלתה מקרה מסוים ומניתוח המקרה עלה כי היא יכולה לאכול משהו ללא שילדיה יאכלו ג"כ, חבל להקיש ממקרה פרטי לכלל שרירותי ולא נכון.

אני אישית ממליצה יותר לשמוע את גישת הרבנית שרמן והגב' חדווה וסילי שבעצם עיבדו את שיטת שפר בהתאמה לאורח חיינו, לקחתי מהשיעורים המון, עשיתי שינויים בחשיבה גם אם יש דברים רבים איתם אני לא מצליחה מספיק 'לעבוד'- עדיין יצאה מכך תועלת חיובית רבה.
 

צפור שיר

משתמש רשום
נכתב ע"י revrut;2098321:
לא למדתי את שיטת שפר, אלא את העיבוד היהודי שלה- שנעשה ע"י הגב' וסילי והרבנית שרמן.
דבר אחד אני יכולה להגיד- גם אני שמעת המון דיבורים לפני, גם לי לא נשמעו כל מיני משפטים, אבל זו ממש לא חכמה לקחת חלק ששכנה תפסה אותו כעקרי (שוב, לא יודעת מה לומדים בגישת שפר אבל אותו הדבר היה גם עם מה שאני למדתי) ובד"כ שמיעה ממשהי ששמעה היא ממש לא כמו שמיעה מהמקור.
כתבת בהקצנה מוחלטת וחבל שנשים אחרות יירתעו מללמוד אותה בעקבות כך.
ככלל- גם שפר וגם הגישה היהודית שלה הן מאד לא מכתיבות מצבים ותגובות ספציפיות על מצבים אלא באמת שינוי החשיבה, מהפך כלשהו שממילא משפיע ישירות על ההתנהגות.
כל אחת לוקחת את זה בהתאם לאורח חייה, אין כאן עשה ולא תעשה אחיד לכלל הבתים, אלא כל אחת בהתאם לבית שלה, לעצמה, לילדים שלה, למה שהיא חושבת שחשוב ולמה שפחות- כך היא תנהג ואין כאן כפתור פלא שכל הנשים חוזרות הביתה, מתחילות לאכול וופל מול ילדיהן כי 'עכשיו אמא רוצה'...
יתכן שאישה העלתה מקרה מסוים ומניתוח המקרה עלה כי היא יכולה לאכול משהו ללא שילדיה יאכלו ג"כ, חבל להקיש ממקרה פרטי לכלל שרירותי ולא נכון.

אני אישית ממליצה יותר לשמוע את גישת הרבנית שרמן והגב' חדווה וסילי שבעצם עיבדו את שיטת שפר בהתאמה לאורח חיינו, לקחתי מהשיעורים המון, עשיתי שינויים בחשיבה גם אם יש דברים רבים איתם אני לא מצליחה מספיק 'לעבוד'- עדיין יצאה מכך תועלת חיובית רבה.

התרשמתי מתגובתך העניינית והמחכימה!!

תודה.
 

צפור שיר

משתמש רשום
נכתב ע"י revrut;2098321:
לא למדתי את שיטת שפר, אלא את העיבוד היהודי שלה- שנעשה ע"י הגב' וסילי והרבנית שרמן.
דבר אחד אני יכולה להגיד- גם אני שמעת המון דיבורים לפני, גם לי לא נשמעו כל מיני משפטים, אבל זו ממש לא חכמה לקחת חלק ששכנה תפסה אותו כעקרי (שוב, לא יודעת מה לומדים בגישת שפר אבל אותו הדבר היה גם עם מה שאני למדתי) ובד"כ שמיעה ממשהי ששמעה היא ממש לא כמו שמיעה מהמקור.
כתבת בהקצנה מוחלטת וחבל שנשים אחרות יירתעו מללמוד אותה בעקבות כך.
ככלל- גם שפר וגם הגישה היהודית שלה הן מאד לא מכתיבות מצבים ותגובות ספציפיות על מצבים אלא באמת שינוי החשיבה, מהפך כלשהו שממילא משפיע ישירות על ההתנהגות.
כל אחת לוקחת את זה בהתאם לאורח חייה, אין כאן עשה ולא תעשה אחיד לכלל הבתים, אלא כל אחת בהתאם לבית שלה, לעצמה, לילדים שלה, למה שהיא חושבת שחשוב ולמה שפחות- כך היא תנהג ואין כאן כפתור פלא שכל הנשים חוזרות הביתה, מתחילות לאכול וופל מול ילדיהן כי 'עכשיו אמא רוצה'...
יתכן שאישה העלתה מקרה מסוים ומניתוח המקרה עלה כי היא יכולה לאכול משהו ללא שילדיה יאכלו ג"כ, חבל להקיש ממקרה פרטי לכלל שרירותי ולא נכון.

אני אישית ממליצה יותר לשמוע את גישת הרבנית שרמן והגב' חדווה וסילי שבעצם עיבדו את שיטת שפר בהתאמה לאורח חיינו, לקחתי מהשיעורים המון, עשיתי שינויים בחשיבה גם אם יש דברים רבים איתם אני לא מצליחה מספיק 'לעבוד'- עדיין יצאה מכך תועלת חיובית רבה.

התרשמתי מתגובתך העניינית והמחכימה!!

תודה.
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
אז לפי זה שפר ושרמן זו אותה שיטה רק עם שיפוצים מסויימים.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י revrut;2098321:
לא למדתי את שיטת שפר, אלא את העיבוד היהודי שלה- שנעשה ע"י הגב' וסילי והרבנית שרמן.
דבר אחד אני יכולה להגיד- גם אני שמעת המון דיבורים לפני, גם לי לא נשמעו כל מיני משפטים, אבל זו ממש לא חכמה לקחת חלק ששכנה תפסה אותו כעקרי (שוב, לא יודעת מה לומדים בגישת שפר אבל אותו הדבר היה גם עם מה שאני למדתי) ובד"כ שמיעה ממשהי ששמעה היא ממש לא כמו שמיעה מהמקור.
כתבת בהקצנה מוחלטת וחבל שנשים אחרות יירתעו מללמוד אותה בעקבות כך.
ככלל- גם שפר וגם הגישה היהודית שלה הן מאד לא מכתיבות מצבים ותגובות ספציפיות על מצבים אלא באמת שינוי החשיבה, מהפך כלשהו שממילא משפיע ישירות על ההתנהגות.
כל אחת לוקחת את זה בהתאם לאורח חייה, אין כאן עשה ולא תעשה אחיד לכלל הבתים, אלא כל אחת בהתאם לבית שלה, לעצמה, לילדים שלה, למה שהיא חושבת שחשוב ולמה שפחות- כך היא תנהג ואין כאן כפתור פלא שכל הנשים חוזרות הביתה, מתחילות לאכול וופל מול ילדיהן כי 'עכשיו אמא רוצה'...
יתכן שאישה העלתה מקרה מסוים ומניתוח המקרה עלה כי היא יכולה לאכול משהו ללא שילדיה יאכלו ג"כ, חבל להקיש ממקרה פרטי לכלל שרירותי ולא נכון.

אני אישית ממליצה יותר לשמוע את גישת הרבנית שרמן והגב' חדווה וסילי שבעצם עיבדו את שיטת שפר בהתאמה לאורח חיינו, לקחתי מהשיעורים המון, עשיתי שינויים בחשיבה גם אם יש דברים רבים איתם אני לא מצליחה מספיק 'לעבוד'- עדיין יצאה מכך תועלת חיובית רבה.

גם אני שמעתי את העיבוד היהודי שלה, לא מכלי שני, לא מתוך שני מנחות.
אחת בע"פ, אחת בכתב.

ועדיין אני מתנגדת, יש כזה דבר :)


(אגב, אין לי בעיה לאכול ופל בלי שהילדים קיבלו. ;))
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י revrut;2098321:
לא למדתי את שיטת שפר, אלא את העיבוד היהודי שלה- שנעשה ע"י הגב' וסילי והרבנית שרמן.
דבר אחד אני יכולה להגיד- גם אני שמעת המון דיבורים לפני, גם לי לא נשמעו כל מיני משפטים, אבל זו ממש לא חכמה לקחת חלק ששכנה תפסה אותו כעקרי (שוב, לא יודעת מה לומדים בגישת שפר אבל אותו הדבר היה גם עם מה שאני למדתי) ובד"כ שמיעה ממשהי ששמעה היא ממש לא כמו שמיעה מהמקור.
כתבת בהקצנה מוחלטת וחבל שנשים אחרות יירתעו מללמוד אותה בעקבות כך.
ככלל- גם שפר וגם הגישה היהודית שלה הן מאד לא מכתיבות מצבים ותגובות ספציפיות על מצבים אלא באמת שינוי החשיבה, מהפך כלשהו שממילא משפיע ישירות על ההתנהגות.
כל אחת לוקחת את זה בהתאם לאורח חייה, אין כאן עשה ולא תעשה אחיד לכלל הבתים, אלא כל אחת בהתאם לבית שלה, לעצמה, לילדים שלה, למה שהיא חושבת שחשוב ולמה שפחות- כך היא תנהג ואין כאן כפתור פלא שכל הנשים חוזרות הביתה, מתחילות לאכול וופל מול ילדיהן כי 'עכשיו אמא רוצה'...
יתכן שאישה העלתה מקרה מסוים ומניתוח המקרה עלה כי היא יכולה לאכול משהו ללא שילדיה יאכלו ג"כ, חבל להקיש ממקרה פרטי לכלל שרירותי ולא נכון.

אני אישית ממליצה יותר לשמוע את גישת הרבנית שרמן והגב' חדווה וסילי שבעצם עיבדו את שיטת שפר בהתאמה לאורח חיינו, לקחתי מהשיעורים המון, עשיתי שינויים בחשיבה גם אם יש דברים רבים איתם אני לא מצליחה מספיק 'לעבוד'- עדיין יצאה מכך תועלת חיובית רבה.

גם אני שמעתי את העיבוד היהודי שלה, לא מכלי שני, לא מתוך שתי מנחות.
אחת בע"פ, אחת בכתב.

ועדיין אני מתנגדת, יש כזה דבר :)


(אגב, אין לי בעיה לאכול ופל בלי שהילדים קיבלו. ;))
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני מתנגדת למושג: שיטה.
אין שיטה בחינוך.
ילדנו אינם תבניות, וגם אנחנו לא.
להתייעץ נקודתית עם אדם חכם/גדול - מעולה.
להתחיל לעשות ניסויים בבני אדם- זה אסור על פי חוק.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י revrut;2098321:
לא למדתי את שיטת שפר, אלא את העיבוד היהודי שלה- שנעשה ע"י הגב' וסילי והרבנית שרמן.
דבר אחד אני יכולה להגיד- גם אני שמעת המון דיבורים לפני, גם לי לא נשמעו כל מיני משפטים, אבל זו ממש לא חכמה לקחת חלק ששכנה תפסה אותו כעקרי (שוב, לא יודעת מה לומדים בגישת שפר אבל אותו הדבר היה גם עם מה שאני למדתי) ובד"כ שמיעה ממשהי ששמעה היא ממש לא כמו שמיעה מהמקור.
כתבת בהקצנה מוחלטת וחבל שנשים אחרות יירתעו מללמוד אותה בעקבות כך.
ככלל- גם שפר וגם הגישה היהודית שלה הן מאד לא מכתיבות מצבים ותגובות ספציפיות על מצבים אלא באמת שינוי החשיבה, מהפך כלשהו שממילא משפיע ישירות על ההתנהגות.
כל אחת לוקחת את זה בהתאם לאורח חייה, אין כאן עשה ולא תעשה אחיד לכלל הבתים, אלא כל אחת בהתאם לבית שלה, לעצמה, לילדים שלה, למה שהיא חושבת שחשוב ולמה שפחות- כך היא תנהג ואין כאן כפתור פלא שכל הנשים חוזרות הביתה, מתחילות לאכול וופל מול ילדיהן כי 'עכשיו אמא רוצה'...
יתכן שאישה העלתה מקרה מסוים ומניתוח המקרה עלה כי היא יכולה לאכול משהו ללא שילדיה יאכלו ג"כ, חבל להקיש ממקרה פרטי לכלל שרירותי ולא נכון.

אני אישית ממליצה יותר לשמוע את גישת הרבנית שרמן והגב' חדווה וסילי שבעצם עיבדו את שיטת שפר בהתאמה לאורח חיינו, לקחתי מהשיעורים המון, עשיתי שינויים בחשיבה גם אם יש דברים רבים איתם אני לא מצליחה מספיק 'לעבוד'- עדיין יצאה מכך תועלת חיובית רבה.

את השיטה והלב של שיטת שפר אפשר לשמוע מכל מנחת הורים שמלמדת בשיטה הזו ובכולם יש צליל חורק ולא ממש נעים.
בכולם זה איך שהוא מוחק את הלב האמהי שלנו לדאוג לילד ולהתאמץ בשבילו אפילו שזה קשה .

נתינה לילד זה לא ויתור אלא זה דאגה לעצמינו כי הילד הוא אנחנו , ואם לילד שלי טוב אז גם לי טוב.
איני אומרת שאשה לא צריכה למלאות את עצמה בשביל שיהיה לה מה לתת ,
אבל הגישה מלכתחילה של שפר היא לא נושקת בקו אחד עם המהות האמהית היהודית.
 

MINAM

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
חמי הרב מאיר מב"ב טען שהשיטה אינה יהודית והוא התנגד אליה נחרצות.
שמעתי ממורה מחנכת בבית יעקב שהשיטה גרמנית.. ואנוכית. . ותגרום לחסכים משמעותיים לעתיד הרחוק. למרות שבטווח הקרוב קוצרת פירות...
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י MINAM;2098416:
חמי הרב מאיר מב"ב טען שהשיטה אינה יהודית והוא התנגד אליה נחרצות.
שמעתי ממורה מחנכת בבית יעקב שהשיטה גרמנית.. ואנוכית. . ותגרום לחסכים משמעותיים לעתיד הרחוק. למרות שבטווח הקרוב קוצרת פירות...

מענין בטווח של כמה שנים אפשר ליראות שיטה שקמה על יוצרה?
ידוע שיש איזה שיטה שהפילה חללים גדולים באמריקה והרסה את כל המערכת ההירארכית בבית וטווח הנזקים שלה ניראו רק לאחר איזה 20 שנה!
בתחילה שהיא פשטה היתה לה הרבה הילה ואחר -מפח נפש גדול.

ואגב ישנו ספר הנקרא- חוט המשי- של רות קאופמן שהוא כותב ומסביר (יותר נכון מספר..)
בצורה יפה את הבעייתית של השיטה.
זהו סיפור המביא את הקונפליקט של השיטה, ועוד כמה נושאים..
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י בפונטציאל;2098390:
את השיטה והלב של שיטת שפר אפשר לשמוע מכל מנחת הורים שמלמדת בשיטה הזו ובכולם יש צליל חורק ולא ממש נעים.
בכולם זה איך שהוא מוחק את הלב האמהי שלנו לדאוג לילד ולהתאמץ בשבילו אפילו שזה קשה .

נתינה לילד זה לא ויתור אלא זה דאגה לעצמינו כי הילד הוא אנחנו , ואם לילד שלי טוב אז גם לי טוב.
איני אומרת שאשה לא צריכה למלאות את עצמה בשביל שיהיה לה מה לתת ,
אבל הגישה מלכתחילה של שפר היא לא נושקת בקו אחד עם המהות האמהית היהודית.

לא מדויק בכלל
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י שמשונית;2098435:
פשוט לא נכון.
כתבת בלי להבין על מה מדובר בכלל.
סליחה שנדחפתי

אך , זה כואב שדוחפים אותי :mad::D

במקום לצאת במשפטים בלתי קובנציונאליים, תוכלי להסביר ?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה