אין לי דעה מוצקת בנושא, כי אני \
אם אני משווה את הנגינה שלי לנגינה של גיסותי שלמדו 3 שנים "מוסיקה" והוציאו דיפלומה או תואר, אני מוצא את הנגינה שלי מעניינת וייחודית, ואת הנגינה שלהן שבלונית ולפי הספר, נכון שהן יודעות לנגן בכל הסולמות, ואני נאבק בכל מעבר של סולם, ונכון שהן קוראות תווים ויכולות לנגן יצירה של שוסטקוביץ, אבל תנו לי לטפל בשיר חסידי חדש, ותנו להן לטפל ותשמעו לבד את ההבדל. (המעברים שלו לא לפי הספר, ולאקורד הזה 'אסור' להיות בכלל בסולם הזה - נכון, וזה מה שיפה)
סליחה, אם אין יכולת לפרק לגורמים, על מה בדיוק מעידה הדיפלומה? על ידע שטחי בקריאת תווים ועל עוד קצת טכניקה?אין הנחתום מעיד על עיסתו...
וכן בוודאי שאתה לא מסוגל להשוות! כי דיפלומה היא לא מה שמבטיח את הידע הנכון על מנת לפרק את השיר,
מה שכן יעיל ועוזר אלו דווקא היצירות או מה שנקרא "האזנה"- פירוק יצירות לגורמים.
לגבי איסורים במעברי הרמוניה, זה נכון שישנם דברים האסורים אבל עדין מי ששומע מוזיקה יודע להתעלם מהאיסורים הללו......וחוץ מזה לא הבנתי מה פירוש לאקורד הזה אסור להיות בסולם הזה?? מה זה דאורייתא?! בתור אחת שלמדה מוזיקה ועובדת בתחום בוודאי שיש מקום לכל אקורד בתנאי שיהיה עם ההקשר הנכון..
על מה בדיוק מעידה הדיפלומה? על ידע שטחי בקריאת תווים ועל עוד קצת טכניקה?
בדיוק.
בדיוק.שילוב של נגינה מתוים עם שמיעה מוזיקלית + שמיעה הרמונית הוא זה שמגביר את הפוטנציאל. ויכול להיות מצב של אחד שהוא יצירתי כמו קרש, ואז כל אלו לא יעזרו לו.
יש גם כאלו שלמדו 8-10 שנים נגינה מתווים, ולא יכולים לנגן אפילו 'יונתן הקטן' משמיעה.
המיומנות של קריאת תווים לא מבטיחה שליטה במוזיקה, לא בסולמות ולא בשמיעה ולא בשום מיומנות אחרת חוץ מקריאת תוים.
אלא מה, השילוב של נגינה מתוים עם שמיעה מוזיקלית + שמיעה הרמונית הוא זה שמגביר את הפוטנציאל. ויכול להיות מצב של אחד שהוא יצירתי כמו קרש, ואז כל אלו לא יעזרו לו.
מוזיקה היא אומנות, והיא דורשת יצירתיות כמו כל אומנות אחרת...
לסיכום-
התווים נותנים גבולות, כללים מקצועיים וסדר (ובמובן מסוים קיצור של תהליכים ביצירה)
השמיעה נותנת שיחרור ויכולת שליטה טובה יותר,
והאישיות מאפשרת את היצירתיות והשימוש בכל מה שנרכש.
נכון, תלוי בגישת המורה. היום רוב המורות למוזיקה משלבות בשיעורי הנגינה את כל מקצועות המוזיקה, וביניהם פיתוח שמיעה.צריך להיות נורא אטומים מבחינת שמיעה בשביל להגיע למצב שאחרי שמונה ועשר שנים עדין לא יודעים לנגן לפי שמיעה..
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמט
א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ: