ביקורת ספרות שגיאות בספר חדש

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מישהו קרא את הספר החדש של מ ארבל?
משהו צרם לי, העלילה מרתקת, אני באמצע הספר ועד עכשיו ספרתי יותר מעשר שגיאות כתיב שבכלל לא מתאימות לספר משובח של סופר מצליח...
איך קורה כזה דבר?
עוד מישהו שם לב לזה?
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לא קראתי את הספר, אבל לאחרונה למדתי מסר חשוב בעניין היחס לטעויות כתיב ולשון בספרים:
אני עורכת לשון, ולאחרונה עבדתי על עריכת ספר גדול וקצת מסובך (ספר שבנוי מסיפורים קצרים שנכתבו בידי כמה כותבות, והיו לו שתי עורכות ספרותיות) - יצא לי לעבור עליו כמה וכמה פעמים, וכל פעם השתנתה קצת הגרסה והשתנה הניסוח.
בכל אופן, כך יצא שכבר כמעט הכרתי את הספר בעל-פה, וכך יצא שכבר לא היה לי כמעט חשק לקרוא אותו שוב ושוב. וכשאין חשק וכשמכירים טוב מדי את הכתוב - הריכוז יורד פלאים.
וכך, אף שעברתי על הספר כמה וכמה פעמים, וגם העורכות הספרותיות עברו עליו פעמיים או שלוש ויותר - עדיין נותרו שגיאות לשון בספר! (אנחנו מקבלות ד"שים עליהן מקוראי הספר...)
הניסיון האישי הזה גרם לי ללמד זכות על כל הספרים שקראתי ושגיליתי בהם טעויות שכאלה (כן, אני מהקוראים המעצבנים שחוקרים כל פיפס לשוני בספר...).
עדיין אני חושבת שזה עוול שלא נותנים את הספר לעריכת לשון (או מינימום להגהה), אבל כעת אני מבינה שגם עורכי לשון ומגיהים הם בני-אדם, וטעויות יכולות לקרות גם להם...
(והלקח האישי שלמדתי - שבמקרה של עבודה בסדר גודל שכזה, כדאי לתת את הטקסט לעוד עורך לשון, שלא קרא אותו לפני כן ולכן עוד לא "עייף" ממנו, שיערוך את התיקונים האחרונים...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה