שגיאה תחבירית שחוזרת על עצמה...

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
הדוגמא שהבאת ממחישה את ההיפך. כי אי-ההבנה קרתה בגלל שגיאה לשונית... אם הוא היה אומר לֶאֱרוז - הכל היה בסדר.
בחנות כובעים ידועה בירושלים, היה האורז (אדם חביב מאד) שואל את כל אחד בסיום הקניה: לַאֲרוז או לֶאֱרוז ?...
אני משער שמישהו פעם תיקן אותו בנושא, והוא עשה מזה עסק חביב. עכ"פ על הדקדקנים.
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עוד שגיאה שמסוגלת לשרוף אצלי אנשים
גם אני חולה במחלה הזאת, שאנשים שמדברים בשגיאות "נשרפים" אצלי. לא לגמרי מתפחמים; הלבנונית מתאפרת מעט. לקח לי זמן (ביטוי תקני ? טוב, ארך לי זמן) וקלטתי שזו מחלה. היכולת שלי והרגישות שלי בנושא היא אינדיבידואלית. יתכן שלהלה יש דווקא רגישות לצורה בה מסגרת המשקפיים שלי עומדת על חוטמי, ואני נשרף אצלו כעת בשל כך. ויותר מֵהֵנה, ישנם ערכים יותר מהותיים כדי למדוד בהם בני אדם, וגם על פיהם אסור לשרוף אנשים, ולא להוריד את ערכם בעינינו כי-הוא-זה.
זאת בסך הכל אלרגיה, וצריך ללמוד להתמודד אתה. חלק מהתגלית שלי בנושא היתה לאחר שעברתי אבחון גרפולוגי שהיה דייקן בצורה מעוררת השתאות לא רגילה (גם לבקיאים בנושא גרפולוגיה שקבלו את הנתונים), והוא אבחן אצלי משהו דומה.
ותן לחכם ויחכם עוד...
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
מס' קו הוא מספר סתמי ואומרם אותו בלשון נקבה,
ומרן הסטייפלר זצוק"ל הקפיד לענות שהוא גר "ברחוב רשב"ם עשרה". כי "דברה תורה בלשון זכר". הכלל שמספר סתמי הוא בלשון נקבה אין לו מקור במקורותינו. הוא מגיע מדעת ההפוכים מדעת תורה. עיין רש"י בראשית שהרשעים מקדימים הנקבות לזכרים, והצדיקים להפך. יש לכך גם שרשים בקבלה. עכ"פ לדעתו זצ"ל בכלל הכלל שדברה תורה בלשון זכר - שמספר סתמי ייאמר בלשון זכר. אולי זה צורם למי שלמד הרבה דקדוק ע"פ האקדמיה. טוב, האקדמיה מופקדת על שפה מסוימת שוות ערך לצרפתית או סינית, כאשר היא עושה בשפה כבשלה (היא אמנם חושבת שהיא שלה. אלא שמה ששלה היא השפה החדשה. לא לשוננו הקדושה), כך שיש כאן שפה שמזכירה את לשוננו הקדושה, אך היא איננה היא. אדרבה היא מפריעה לה בכך, שעל פי המשמעויות החדשות שהיא נתנה למילים עבריות, כאשר אנחנו פוגשים מילים אלו במקורותינו אנו טועים לפרשם לפי המשמעות שבימינו.

הידעתם שלדעת רש"י "דגל" איננו המפה הצבועה בצבע שהיה לדגלי ישראל במדבר. דגל הוא קבוצת האנשים. עיינו היטב-היטב בכל לשונות רש"י בפרשת במדבר.
ורבות כאלו, למאות ולאלפים. יצאו אף ספרים בנושא.
 

מלאך טוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
יש כאן מישהו שקורא לסל כביסה "אוגר"?
יש כאן מישהו שאומר "אוי המכנס שלי רטוֹב..."
יש כאן מישהו שאומר "כּבֶל מאריך..."?
 

אלישקף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
אפרופו זמרים -
איך קרה שהמוני עם ישראל מתפללים "כדבר הֶאמור בשירי דוד עבדך"? הכל בגלל קרליבך?
ושמעתי גם "במוג לבב ובמנגינה"... שלא לדבר על אז יְמַלא שחוק פינו.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
נכון אולי שצריך לדבר כראוי הן בדקדוק, הן במלעיל ולמרע, והן בחיתוך אותיות.
אבל א. אצל בנים לא כ"כ לומדים ומשקיעים בעניין.
ב. לא הבנתי למה לקרוא ספרים זה יעזור?
ג. אני מכיר בן אדם משמאוד מקפיד גם במלעיל ומלרע ואצלו בבית לא שרים שירי שבת אלא אומרים אותם או כאילו שרים, כי כל השירים לא מתאימים למעיל ומלרע. וכל מי שמתארח מפחד לפצות פה שמא הוא לא יגיד כהוגן
 

שולמית אור

משתמש מקצוען
- כל עוד הנר דולק אפשר לטקן
- אחי, לתקן...
- ראית פה נר דולק?
- לא
- אז סתום...

גם אני מתקנת את ילדי בזכר ונקבה.

יש לי ילד שקבוע מספר על "שתי בחורים". וזה הדו שיח ביננו:
- שתי בחורים עשו כך וכך...
- שני בחורים
- אני ראיתי אותם, הם היו שתיים
- :confused::eek:

זהו, סתם לי את הפה!
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
גם אני מתקנת את ילדי בזכר ונקבה.

יש לי ילד שקבוע מספר על "שתי בחורים". וזה הדו שיח ביננו:
- שתי בחורים עשו כך וכך...
- שני בחורים
- אני ראיתי אותם, הם היו שתיים
- :confused::eek:

זהו, סתם לי את הפה!
ואני שמעתי על כאלה שמתקנים אותם, אז הם אומרים ב' בחורים
וכן על זה הדרך ג' שקלים
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מצאנו במקורות הקפדה שיהיה כתוב בלשון זכר/נקבה
האם מצאנו מקור שצריך לדבר בלשון תיקנית?
העיקר שמבינים אחד את השני
 

פשוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה והפקת סרטים
גלשתםםםםםםםם
תראו מה הכותרת. שגיאה תחבירית.- סה"כ סדר במשפט
הוא לא עורר פה שגיאה דיקדוקית.
אז אל תסחפו עכשיו לשווא נע או נח ודגשים וכד'.
די הבנו את הנושא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה