קורונה שאלון אנונימי למיפוי הקורונה בישראל - משרד הבריאות

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
תסמינים בני ברק.jpg
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אפליקציה חדשה תנסה לזהות אם נדבקתם בקורונה באמצעות האזנה לשיעול
13 באפריל 2020, 20:45


אחד הסימפטומים הנפוצים ביותר של COVID19, המחלה לה גורם וירוס הקורונה, הוא שיעול: סובלים ממנו כ-68 אחוזים מכלל החולים. מחקרים העוסקים בתחום קובעים גם מאפיינים ייחודיים לצליל ואופן השיעול, המאפשרים להבדיל בין הצטננות "רגילה" ובין המגפה המסוכנת. על זאת בדיוק מסתמכת אפליקציית הדפדפן Coughvid, שפותחה על ידי מכון המחקר השוויצרי EPFL וזמינה כעת בחינם דרך אתר האינטרנט של המכון.

השימוש באפליקציה פשוט למדי: מקליטים באמצעות המיקרופון המובנה במחשב או בטלפון החכם את צליל השיעול של האדם הנבדק, וממתינים לניתוח הצליל על ידי מנגנון אינליגנציה מלאכותית. אותו מנגנון כבר הגיע לטענת החוקרים לרמת דיוק של 70 אחוזים בקביעה האם מקור הצליל הוא באדם החולה ב-COVID19, אולם התקווה היא להגיע לרמת דיוק גבוהה אף יותר ככל שישלחו לאפליקציה דגימות קול רבות יותר.


האפליקציה אינה אמורה, כמובן, להחליף את ערכות הבדיקה במעבדות הרפואיות. יוצריה רק מקווים להקל במעט על העומס הקיים על אותן מעבדות, כאשר אנשים שקיים סיכוי נמוך בלבד שהם אכן חולים ב-COVID19 נבדקים באותה רמה של דחיפות ככל אדם אחר. אתר האינטרנט, אגב, כולל גם הוראות בטיחות הנוגעות לשיעול עצמו, שעשוי להיות מסוכן ולהדביק אנשים אחרים המשתמשים באותו מחשב או נמצאים בחדר. לצורך כך, ההמלצה היא להקליט את צליל השיעול בזמן שמשתעלים אל תוך המרפק, ולעטוף את הטלפון החכם בשקית ניילון בזמן השימוש באפליקציה – ומייד לאחר מכן להשליח את השקית לאשפה.



לבדיקה:
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
חוקרים במכון ויצמן: החשש לגל שני של קורונה בישראל מוצדק
על פי נתונים ממכון ויצמן קיימת עלייה משמעותית בדיווחי הציבור על תסמינים המאפיינים את מחלת הקורונה | במשרד הבריאות מזהירים: "שיעור התחלואה אינו צפוי לרדת בקיץ"
מערכת דוקטורס אונלי31.05.2020, 08:25
 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
מיפוי מדויק זה – ברמה של שכונות – עשוי לאפשר לרשויות הבריאות להתמקד באזורים שבהם צפויה התפרצות והתפשטות של הנגיף – תוך מתן הקלות לאזורים שבהם לא צפויה התפשטות.

ועוד יצפו שתושבי ב"ב ידווחו...
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע עדכן במצב הקורונה בארץ והודה כי הוא "לא חושב שעברנו בינתיים את הגל הראשון". הוא סיפר כי במהלך החודשיים וחצי האחרונים הם מפעילים את אתר 'קורונה ישראל' בו הם מבצעים סקרים של תסמיני המחלה. הוא קרא לציבור להמשיך ולמלא, "זה מאוד חשוב וזה נותן לנו מלא מידע, עדיין עשרות אלפים ממלאים. הכלי הזה לאורך זמן עזר לנו לגלות התפרצויות מבעוד מועד, וגם עזר לנו לראות את המגמות וההשפעות של כל מיני פעולות שעשינו". כל למשל זיהו לאחר הסגר "ירידה דרמטית של 95% במרבית התסמינים".

אך עדכן כי לאור החזרה ההדרגתית לשגרה, "בשבוע האחרון ובמיוחד ביומיים-שלושה האחרונים אנחנו מתחילים לראות עליה מאוד משמעותית בחלק גדול מהתסמינים, גם ברמה ארצית וגם במקומות מסוימים. זו עליה שלא ראינו כמוה בשבועות האחרונים, בעצם כל הזמן ראינו ירידה. באתר שלנו יש מפה אינטראקטיבית שאפשר לראות בה את כל הערים וגם ברמה של שכונה. אנחנו צובעים ערים לפי 5 דרגות מבחינת ממד התסמינים ופעם ראשונה שביומיים-שלושה האחרונים עלינו ב-3 ערים בצבע של 4 - באר שבע, חדרה וראשון לציון".

הוא הדגיש כי "הרבה מהתסמינים שאנחנו שואלים עליהם משותפים למחלות אחרות, יכול להיות שזה משקף התפשטות של מחלות ויראליות באופן כללי שמייצרות חלק מהתסמינים האלה". לטעמו, התסמין המשמעותי ביותר הוא אובדן חוש טעם וריח, "ראינו את זה מסקרי התסמינים שלנו, שאנשים שיצאו חיובי בבדיקת קורונה דיווחו בצורה משמעותית יותר על התסמין הזה והוא נראה הרבה יותר ספציפי ומבחין. בבריטניה, הם גם גילו שאובדן של חוש טעם ריח תסמין מאוד מבחין והם גרמו לשינוי במדיניות שאנחנו חושבים שצריך לנהוג גם כאן ככה. מי שמאבד חוש טעם וריח צריך להיות זכאי לבדיקה. זה יכול לעזור לאתר את החולים הראשונים שמתחילים לצוץ בכל מיני מקומות ומשם לקטוע את שרשראות ההדבקה – זה הכי קריטי".


 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה