נכתב ע"י הברקהבפרסום;844119:פעם ככה ופעם ככה.
מותר לי לשאול בשקט: למיה נפקה מינה?
שאלה זו נשאלה כבר, וקיבלה מענה...
שלא באשמתי-האשכול הזה נהפך לדיון סוער בנושא.
כבר לא קשור אלי מה שקורה פה.
תודה בכל אופן לכל מי שטרח והגיב.
נכתב ע"י הברקהבפרסום;844119:פעם ככה ופעם ככה.
מותר לי לשאול בשקט: למיה נפקה מינה?
איזו ערבוביה...נכתב ע"י נס ופלא;844219:ומה תגידו על זוג הורים באנאליים שנתנו שמות באנאלייים ביותר ויצא מזה...
מלאה - ליאה
מבנימין - בן
ומשרה - שורתה -ש' שרוקה
מי יהיה אחראי אח"כ על הנחיתות מהשם?
נכתב ע"י נוי;844248:איזו ערבוביה...
להעביר מהר לאשכול על מקור השם זלאטה
נכתב ע"י מור100;843673:כ' בשו"כ (סי' כה)
מי שהוא זהיר בטלית קטן ילבשנו ויניח תפלין בביתו וילך לבוש בציצית ומוכתר בתפילין לבית הכנסת ושם יתעטף בטלית גדול.
ובמשנה ברורה:
כדי שיצא מפתח ביתו בציצית ותפילין וכמו שהביא הב"י והד"מ בשם הזוהר עי"ש שהוא ענין גדול. ואם יודע שילך דרך מבואות המטונפות או שמצויין נכרים ברחוב יניחם בחצר בית הכנסת ואם אי אפשר יניחם בביתו ויכסם בכובעו או בידו. ועיין באחרונים שכתבו במשכים קודם אור הבוקר ובא לבהכ"נ לא שייך אזהרת הזוהר דעדיין לא מטי זמן חיובא. ומ"מ כשיאור היום יותר טוב שיצא לחצר בהכ"נ וילבשם שם ויכנס אח"כ לבהכ"נ:
ומחמת כן כ' הפוסקים, שבימינו שמצויים מאד פחי זבל בדרך לביכנ"ס, או נשים שאינן צנועות דיין, הרי הדבר דומה למבואות מטונפים או נכרים (נכרים זה לא איסור, זה רק לא כבוד לתפילין, וה"ה לנשים שאינן צנועות), וע"כ ראוי להניח דוקא בביהכנ"ס.
נכתב ע"י מיכל123;840836:מתחת לבית השחי
כי כך אבי וסבי נושאים את תשמישי הקדושה.
ואנחנו מקפידים לא לתלות את זה בשקית או עם תיק גימס בונד (זה נקרא תיק של שרייבר, למה ? ) כי בגמרא כתוב "התולה את תפיליו יתלו חייו"
-------------
דב
נכתב ע"י אברהם;845700:בגמרא (ברכות כד ע"א, היה בדף יומי לפני כמה ימים) מפורש שמותר:
אמר ר' חנינא: אני ראיתי את רבי שתלה תפיליו. מיתיבי, התולה תפיליו יתלו לו חייו, דורשי חמורות אמרו "והיו חייך תלואים לך מנגד" זה התולה תפיליו! לא קשיא, הא ברצועה (=שאסור), הא בקציצה (=שמותר), ואיבעית אימא, לא שנא רצועה ולא שנא קציצה אסור, וכי תלה רבי בכיסתא תלה. אי הכי מאי למימרא? מהו דתימא תיבעי הנחה כספר תורה, קמ''ל.
נכתב ע"י מיכל123;840856:בנוסף להערה הקודמת, כמובן, שאין זו הלכה אלא מנהג אבותינו, ולפי עיקר ההלכה לכאורה אין בעיה להחזיק את התפילין בתיק עם ידית.
---------
דב
נכתב ע"י מיכל123;845951:מצו"ב מה שכתבתי מיד אחרי ההערה הקודמת:
נכתב ע"י אברהם;846176:ראיתי זאת, רק רציתי להדגיש שזו לא רק לכאורה מותר (כפי שכתבת) אלא גמרא מפורשת שמותר ושרבי עשה זאת
(וכך נפסק מפורש בשו"ע סימן מ' סעיף א)
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: