שאלה לגברים בפרוג

רמה פלוס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י הברקהבפרסום;844119:
פעם ככה ופעם ככה.

מותר לי לשאול בשקט: למיה נפקה מינה?

שאלה זו נשאלה כבר, וקיבלה מענה...

שלא באשמתי-האשכול הזה נהפך לדיון סוער בנושא.
כבר לא קשור אלי מה שקורה פה.


תודה בכל אופן לכל מי שטרח והגיב.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
לגבי השאלה מה המקור להניח את המצות על המיטה;
יש אומרים שזה זכר לקרבן הפסח שהיו קושרים אותו לרגלי המיטה ארבעה ימים לפני הפסח.
(ולמה היו קושרים את קרבן הפסח לרגלי המיטה דוקא ? אשמח אם מישהו ידע)
------------------------
דב
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י נס ופלא;844219:
ומה תגידו על זוג הורים באנאליים שנתנו שמות באנאלייים ביותר ויצא מזה...
מלאה - ליאה
מבנימין - בן
ומשרה - שורתה -ש' שרוקה

מי יהיה אחראי אח"כ על הנחיתות מהשם?:):D
איזו ערבוביה...
להעביר מהר לאשכול על מקור השם זלאטה:)
 

רמה פלוס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י נוי;844248:
איזו ערבוביה...
להעביר מהר לאשכול על מקור השם זלאטה:)

אני בטוח שהיא התכוונה להגיב באשכול ההוא שהזכרת,
ומתוך בלבול הכניסה לכאן...


נ.ב. המכנה המשותף שיש בין שני האשכולות הללו הוא-שבשניהם, פותח האשכול לא התכווין ואפילו לא העלה על דעתו שהדיון יגרר למחוזות שאליהם כלל לא כיוון ליבו... :)
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י מור100;843673:
כ' בשו"כ (סי' כה)
מי שהוא זהיר בטלית קטן ילבשנו ויניח תפלין בביתו וילך לבוש בציצית ומוכתר בתפילין לבית הכנסת ושם יתעטף בטלית גדול.

ובמשנה ברורה:
כדי שיצא מפתח ביתו בציצית ותפילין וכמו שהביא הב"י והד"מ בשם הזוהר עי"ש שהוא ענין גדול. ואם יודע שילך דרך מבואות המטונפות או שמצויין נכרים ברחוב יניחם בחצר בית הכנסת ואם אי אפשר יניחם בביתו ויכסם בכובעו או בידו. ועיין באחרונים שכתבו במשכים קודם אור הבוקר ובא לבהכ"נ לא שייך אזהרת הזוהר דעדיין לא מטי זמן חיובא. ומ"מ כשיאור היום יותר טוב שיצא לחצר בהכ"נ וילבשם שם ויכנס אח"כ לבהכ"נ:

ומחמת כן כ' הפוסקים, שבימינו שמצויים מאד פחי זבל בדרך לביכנ"ס, או נשים שאינן צנועות דיין, הרי הדבר דומה למבואות מטונפים או נכרים (נכרים זה לא איסור, זה רק לא כבוד לתפילין, וה"ה לנשים שאינן צנועות), וע"כ ראוי להניח דוקא בביהכנ"ס.


פחי זבל (לפחות אצלנו) זה לא מבואות המטונפים. מבואות המטונפים זה סימטאות שאנשים עושים שם צרכיהם או שופכים אשפה ברחוב.
אם לא עוברים ממש בסמוך לפח שמדיף צחנה זה לא נקרא מבואות המטונפים.
ואני ראיתי גם בפוסקי זמננו שכתבו שיש להעדיף להניח תפילין בבית, וללכת מעוטרים בהן לבית הכנסת, אפילו אם בגלל זה יפסיד להיות מעשרה הראשונים.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י מיכל123;840836:
מתחת לבית השחי
כי כך אבי וסבי נושאים את תשמישי הקדושה.
ואנחנו מקפידים לא לתלות את זה בשקית או עם תיק גימס בונד (זה נקרא תיק של שרייבר, למה ? ) כי בגמרא כתוב "התולה את תפיליו יתלו חייו"
-------------
דב

בגמרא (ברכות כד ע"א, היה בדף יומי לפני כמה ימים) מפורש שמותר:
אמר ר' חנינא: אני ראיתי את רבי שתלה תפיליו. מיתיבי, התולה תפיליו יתלו לו חייו, דורשי חמורות אמרו "והיו חייך תלואים לך מנגד" זה התולה תפיליו! לא קשיא, הא ברצועה (=שאסור), הא בקציצה (=שמותר), ואיבעית אימא, לא שנא רצועה ולא שנא קציצה אסור, וכי תלה רבי בכיסתא תלה. אי הכי מאי למימרא? מהו דתימא תיבעי הנחה כספר תורה, קמ''ל.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י אברהם;845700:
בגמרא (ברכות כד ע"א, היה בדף יומי לפני כמה ימים) מפורש שמותר:
אמר ר' חנינא: אני ראיתי את רבי שתלה תפיליו. מיתיבי, התולה תפיליו יתלו לו חייו, דורשי חמורות אמרו "והיו חייך תלואים לך מנגד" זה התולה תפיליו! לא קשיא, הא ברצועה (=שאסור), הא בקציצה (=שמותר), ואיבעית אימא, לא שנא רצועה ולא שנא קציצה אסור, וכי תלה רבי בכיסתא תלה. אי הכי מאי למימרא? מהו דתימא תיבעי הנחה כספר תורה, קמ''ל.

מצו"ב מה שכתבתי מיד אחרי ההערה הקודמת:

נכתב ע"י מיכל123;840856:
בנוסף להערה הקודמת, כמובן, שאין זו הלכה אלא מנהג אבותינו, ולפי עיקר ההלכה לכאורה אין בעיה להחזיק את התפילין בתיק עם ידית.
---------
דב
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י מיכל123;845951:
מצו"ב מה שכתבתי מיד אחרי ההערה הקודמת:

ראיתי זאת, רק רציתי להדגיש שזו לא רק לכאורה מותר (כפי שכתבת) אלא גמרא מפורשת שמותר ושרבי עשה זאת
(וכך נפסק מפורש בשו"ע סימן מ' סעיף א)
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י אברהם;846176:
ראיתי זאת, רק רציתי להדגיש שזו לא רק לכאורה מותר (כפי שכתבת) אלא גמרא מפורשת שמותר ושרבי עשה זאת
(וכך נפסק מפורש בשו"ע סימן מ' סעיף א)

הדגשתי לכאורה, לפי מה שכתבתי בשורה אחרת, שיכול להיות שזה נכנס לנושא של "אל תיטוש תורת אימך" ואז זה אסור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה