שאלה לגברים בפרוג

מור100

משתמש מקצוען
נכתב ע"י נוי;841915:
בעלי אמר לי פעם שזו בעיה ללכת ברחוב עטורים בתפילין מחמת כשהרבה מנשות ישראל ההולכות ברחוב לא מקפידות מי יודע מה שהכיסוי ראש יכסה כהלכה. (בק"ס, לא במודיעין...)

נכתב ע"י אברהם;841965:
א. אפשר ללכת להתפלל כותיקין ואז אין את החשש הזה.
ב. אשמח לדעת מקור לאיסור ללכת עם תפילין מול אשה בלי כיסוי ראש. לפי מה שכתוב בשו"ע - מי שמניח תפילין לא חייב לחלוץ אותם אפילו בחדר האמצעי של בית המרחץ, בו יש אנשים שהולכים ערומים לגמרי.

כ' בשו"כ (סי' כה)
מי שהוא זהיר בטלית קטן ילבשנו ויניח תפלין בביתו וילך לבוש בציצית ומוכתר בתפילין לבית הכנסת ושם יתעטף בטלית גדול.

ובמשנה ברורה:
כדי שיצא מפתח ביתו בציצית ותפילין וכמו שהביא הב"י והד"מ בשם הזוהר עי"ש שהוא ענין גדול. ואם יודע שילך דרך מבואות המטונפות או שמצויין נכרים ברחוב יניחם בחצר בית הכנסת ואם אי אפשר יניחם בביתו ויכסם בכובעו או בידו. ועיין באחרונים שכתבו במשכים קודם אור הבוקר ובא לבהכ"נ לא שייך אזהרת הזוהר דעדיין לא מטי זמן חיובא. ומ"מ כשיאור היום יותר טוב שיצא לחצר בהכ"נ וילבשם שם ויכנס אח"כ לבהכ"נ:

ומחמת כן כ' הפוסקים, שבימינו שמצויים מאד פחי זבל בדרך לביכנ"ס, או נשים שאינן צנועות דיין, הרי הדבר דומה למבואות מטונפים או נכרים (נכרים זה לא איסור, זה רק לא כבוד לתפילין, וה"ה לנשים שאינן צנועות), וע"כ ראוי להניח דוקא בביהכנ"ס.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
חן, חן, מור. חסכת לי לטרוח בעניין:)
 

N.O

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לענ"ד צריך להעביר את האשכול לפורום "הלכה ומנהג"....

... או פשוט להתעייץ עם רב וכד'
ואכמ"ל

:)

(סתם, דווקא אשכול משעשע)
 

קוזו

משתמש צעיר
D I G I T A L
בתוך שקית ,אף אחד לא צריך לדעת לאן אתה הולך בשעה כזו....ובכלל ללכת עם השם בחוץ זה אאוטינג...
 

dass

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אברהם, אתה לא לבד
אבא שלי מניח בבית והולך מעוטר
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מיכל123;842742:
למה לא שייך מנהג במובן ההלכתי ?

יש חיוב דאורייתא של אל תיטוש תורת אימך. והנהגה טובה מחייבת כמו נדר.

והגמרא אומרת שכמה שיותר שומרים על התפילין כך עדיף.

----------------
דב
צודקת!!!
באידיש יש פתגם א מנהג ברעכט א דין!
בספר די שיינקייט פון יו"ט שבועות מסופר על אחד שהתנהג כגוי אך אביו ביקש בתחנונים שישמור לפחות על משהו 1. חשב על משהו קל והחליט לשמור על המנהג של אכילת חלבי בשבועות.
קרה ששנה 1 המשרת החליט להרעילו ולקחת את כל הרכוש, שם רעל באוכל והגיש. אך פתאום הוא קפץ היי היום שבועות אני לא אוכל בשרי רק חלבי ואמר למשרת תאכל את זה אתה, המשרת לא רצה. מיד עלה בו חשד, נתן לכלב שכמובן מת.
המעשה שהוא ניצל בזכות המנהג גרם לו להרהור תשובה וחזר למקורות
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י מור100;843673:
כ' בשו"כ (סי' כה)
מי שהוא זהיר בטלית קטן ילבשנו ויניח תפלין בביתו וילך לבוש בציצית ומוכתר בתפילין לבית הכנסת ושם יתעטף בטלית גדול.

ובמשנה ברורה:
כדי שיצא מפתח ביתו בציצית ותפילין וכמו שהביא הב"י והד"מ בשם הזוהר עי"ש שהוא ענין גדול. ואם יודע שילך דרך מבואות המטונפות או שמצויין נכרים ברחוב יניחם בחצר בית הכנסת ואם אי אפשר יניחם בביתו ויכסם בכובעו או בידו. ועיין באחרונים שכתבו במשכים קודם אור הבוקר ובא לבהכ"נ לא שייך אזהרת הזוהר דעדיין לא מטי זמן חיובא. ומ"מ כשיאור היום יותר טוב שיצא לחצר בהכ"נ וילבשם שם ויכנס אח"כ לבהכ"נ:

ומחמת כן כ' הפוסקים, שבימינו שמצויים מאד פחי זבל בדרך לביכנ"ס, או נשים שאינן צנועות דיין, הרי הדבר דומה למבואות מטונפים או נכרים (נכרים זה לא איסור, זה רק לא כבוד לתפילין, וה"ה לנשים שאינן צנועות), וע"כ ראוי להניח דוקא בביהכנ"ס.


חבר'ה לא להסחף.
"מבואות המטונפים" - זה איסור.
"מצויין נכרים" - זה חשש מהנכרים, דהיינו מקום סכנה. לא עלה על לב אף אחד בעולם לומר שיש איסור ללכת עם תפילין ליד נכרי.

"ומחמת כן כתבו הפוסקים" - מי זה הפוסקים האלו ?
"מצויים פחי זבל" - מבואות המטונפים.
"או נשים שאינם צנועות דיין" - דומה לנכרים, שזה מקום סכנה ! ? ! ... :) הגזמתם....
להמציא הלכות ולהביא את זה בשם הפוסקים ? יש גבול להתעללות בהלכה.
------------------
דב
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
עכשיו אני מבינה למה זה אשכול לגברים בלבד....................;)
 

רוצה טוב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני שמעתי פעם הסבר לזה שלוקחים את הטו"ת מתחת לבית השחי משום שלכל אבר יש תפקיד רוחני שע"י המצוה שנעשית בו האבר מתקדש, והתפקיד של בית השחי לשאת את התפילין .
 

Yisrael

משתמש פעיל
נכתב ע"י מור100;843673:
ומחמת כן כ' הפוסקים, שבימינו שמצויים מאד פחי זבל בדרך לביכנ"ס, או נשים שאינן צנועות דיין, הרי הדבר דומה למבואות מטונפים או נכרים (נכרים זה לא איסור, זה רק לא כבוד לתפילין, וה"ה לנשים שאינן צנועות), וע"כ ראוי להניח דוקא בביהכנ"ס.

אדרבה, וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך נאמר בדיוק על זה, ללכת עם תפילין בפני גויים. ומה שכתבו הפוסקים הוא רק משום הסכנה.

מה שכן פחי הזבל אכן מצויים...

אגב, מעניין לשמוע מי הם ה'פוסקים' שכתבו שנשים שאינן צנועות דיין דינן כמבואות המטונפים.
 

הרשל'ה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
בד"כ בג'יימס בונד שלי, בין המיקרו עוזי המתקפל לאריזת חטיפי האנרגיה (בוטנים, קצח וסילאן, בד"ץ מנשסטר, 4 במארז).
כשאני יוצא לפעולות במדינות אויב קיבלתי היתר לא לשאתן כלל, אך אני חושד שהמפעיל שלי במוסד קצת אנטשמי ולא העביר לי את התשובה במלואה.

אבקש כמובן לא להעביר את המידע הרגיש לכאלה שאינם מוסמכים.


שבת שלום מנתנז.
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
על הכתף עם הרצועה של הנרתיק.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י נוי;842750:
אכן. אין לנו מושג כמה דברים שאנו עושים מתוך הרגל, ולמעשה כחיקוי למעשה אבותינו, יש בהם טעם וסיבה ויסודותיהם בהררי קודש.
אתן דוגמונת: בעלי הבחין שסבתו שמה מידי שנה בשנה את המצות של פסח על המיטה בחדר שינה וחשב לתומו שככה נוח לה ותו לא.
לימים כשעיין בספרים בענייני פסח התברר לו שעל פי הקבלה יש עניין לשים דווקא את המצות על המיטה.
ויש להרבה יהודים דוגמאות כאלה למכביר.
מסקנה: אל תרוצו לשים מצות על המיטה. תעשו מה שעשו הוריכם וסבותיכם אפילו אם לא יודעים למה.

אפשר בבקשה את המקור מהזוהר או מכתבי המוהרח"ו?
 

פיקנטי

משתמש רשום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י הרשל'ה;844168:
בד"כ בג'יימס בונד שלי, בין המיקרו עוזי המתקפל לאריזת חטיפי האנרגיה (בוטנים, קצח וסילאן, בד"ץ מנשסטר, 4 במארז).
כשאני יוצא לפעולות במדינות אויב קיבלתי היתר לא לשאתן כלל, אך אני חושד שהמפעיל שלי במוסד קצת אנטשמי ולא העביר לי את התשובה במלואה.

אבקש כמובן לא להעביר את המידע הרגיש לכאלה שאינם מוסמכים.


שבת שלום מנתנז.

נשמע מרתק!
 

ברק09

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י הרשל'ה;844168:
בד"כ בג'יימס בונד שלי, בין המיקרו עוזי המתקפל לאריזת חטיפי האנרגיה (בוטנים, קצח וסילאן, בד"ץ מנשסטר, 4 במארז).
כשאני יוצא לפעולות במדינות אויב קיבלתי היתר לא לשאתן כלל, אך אני חושד שהמפעיל שלי במוסד קצת אנטשמי ולא העביר לי את התשובה במלואה.

אבקש כמובן לא להעביר את המידע הרגיש לכאלה שאינם מוסמכים.


שבת שלום מנתנז.
אכן, כפי שחשדת הוא לא העביר לך את התשובה במלואה.
רק במשימות תת ימיות במדינות אויב יש היתר לא לשאתן שמא יפגמו (למרות שאפשר לשימן בתיק "צוללנית" בין המיכל לחגורת צלילה). בכל שאר משימותיך (תיק ג'ימס בונד? אתה חוזר בזמן לשנות השמונים כדי להתנקש ברואי חשבון?) אין היתר ומעולם לא היה.
תחזור בשלום!
 

הרשל'ה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י פיקנטי;844186:

זה אכן כך, אך שוחק לא מעט. המתח התמידי ואימוני הצלילה הסדירים (פרטים בהמשך) לא מיטיבים עם האולקוס שלי.

נכתב ע"י ברק09;844192:
אכן, כפי שחשדת הוא לא העביר לך את התשובה במלואה.
רק במשימות תת ימיות במדינות אויב יש היתר לא לשאתן שמא יפגמו (למרות שאפשר לשימן בתיק "צוללנית" בין המיכל לחגורת צלילה). בכל שאר משימותיך (תיק ג'ימס בונד? אתה חוזר בזמן לשנות השמונים כדי להתנקש ברואי חשבון?) אין היתר ומעולם לא היה.
תחזור בשלום!

הגישה למדינות אשר בתחום טיפולי (ואכמ"ל וד"ל מטעמי בטחון שדה), מתבצעת לרוב באמצעות גמל ואני מוצא את התפידנית מספקת דיה, אילולי כאמור היה רב היחידה מורה לי לוותר גם על כך.
להשתכלתך הכללית, רואי החשבון חוסלו כולם זה מכבר. המעט שנותרו משמשים סיפור כיסוי לרשת מאואיסטית רדומה. אך אל דאגה, גם הסכנה האדומה תטופל בקרוב.


מישהו יודע את כתובת בית חב"ד בטהרן?
 

נס ופלא

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י הרשל'ה;844194:
הגישה למדינות מתבצעת לרוב באמצעות גמל ואני מוצא את התפידנית מספקת דיה, אילולי כאמור היה רב היחידה מורה לי לוותר גם על כך.


מישהו יודע את כתובת בית חב"ד בטהרן?

אז היינו חברים למסע. הא? וואלאק. לא ידעתי שאתה יהודי בכלל. קטעים....

המעניין שרב היחידה הורה לי להתעטר בתפילין כל זמן המסע תחת התרבוש הענק שעל ראשי והג'לביה הרחבה.
 

ברק09

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י הרשל'ה;844194:
זה אכן כך, אך שוחק לא מעט. המתח התמידי ואימוני הצלילה הסדירים (פרטים בהמשך) לא מיטיבים עם האולקוס שלי.



הגישה למדינות אשר בתחום טיפולי (ואכמ"ל וד"ל מטעמי בטחון שדה), מתבצעת לרוב באמצעות גמל ואני מוצא את התפידנית מספקת דיה, אילולי כאמור היה רב היחידה מורה לי לוותר גם על כך.
להשתכלתך הכללית, רואי החשבון חוסלו כולם זה מכבר. המעט שנותרו משמשים סיפור כיסוי לרשת מאואיסטית רדומה. אך אל דאגה, גם הסכנה האדומה תטופל בקרוב.


מישהו יודע את כתובת בית חב"ד בטהרן?
אה, אתה שייך למחלקה 6. מקווה שרב היחידה (תמסור לו ד"ש מ"שרוליק" וסליחה על הפנצר ב"מדוגמת" של א') עידכן אותך שהגמל לא ייצא במטולטלת התלויה לו בדבשתו או בזנבו, אלא אם כן הייתה קשורה בזנבו וחוטרתו. החבר'ה שלך נוטים להתבלבל בזה וחבל.
לגבי רואי החשבון זה ידוע לכל בר דעת (אני עדיין זוכר את הבילבול וחוסר האונים שהתחיל את כל המהלך כשהגשנו להם את הסיורים במצפה התת ימי באילת כאש"ל. הם לא ידעו איך לתייק את זה...חחח.. היו ימים...), אך כידוע לך הבעיה העיקרית בזמנים טרופים אלו הם הלבורנטים שאחראים על תוצאות ספירות הדם בקופות החולים (אך אני לא מוצא את המקום הזה בטוח מספיק בשביל לפרט).
אתה יכול למצוא את המספר של בית חב"ד במזכר האדום הקבוע שמתחת לשקית הבוטנים המלוחים שקיבלת באריזה האטומה.
חזרה בטוחה ורפואה שלמה!
 

שמואל בזנסון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
המשבקים

בדר"כ מתחת בהש"ח.



וכשיש מוזה רוחנית (באלול למשל) אני אוהב לשאת אותם כדרך המשבקי"ם.
אגב, הרבה חסידים ואנשי מעשה נושאים כך את התפילין ולאו דווקא משבק"ים.
 

קבצים מצורפים

  • orig_466e205ac15747c6a3b0066e54db7c03.jpg
    KB 276.6 · צפיות: 8

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה