דרוש מידע שאלה בפיזיקה - האם יש תאורה שעובדת רק על חמצן ללא חנקן

בנימיני

משתמש מקצוען
לא חושב שחנקן משמש לתאורה בצורה כלשהיא
נורה פלורצנטית בנויה משפופרת זכוכית, המכילה גז, על פי רוב ארגון או קריפטון בלחץ נמוך מאוד, שנועד לעזור ביצירת הפלזמה שדרכה עובר הזרם החשמלי בנורה לאחר ההתנעה, וכן אדי כספית. השפופרת מצופה מצידה הפנימי בציפוי זרחני שכאשר פוגעת בו קרינה אולטרה-סגולה, פולט אור בתחום הנראה לעין. בקצות השפופרת מותקנים חוטי להט לחימום ראשוני של הנורה שהופכים לאחר שלב ההתנעה לאלקטרודות. חלק חשוב של הנורה הוא אדי הכספית. אדי הכספית פולטים קרינה אולטרה סגולה כאשר עובר דרכם זרם, וזו פוגעת בזרחן וגורמת לו לפלוט אור נראה. בחלק הקר ביותר של הנורה, אדי כספית מתעבים ככספית נוזלית.
 

חוקרת

משתמש מקצוען
חמצן חיוני לתהליך בערה
בנורות אין חמצן אחרת הנורה תשרף - זו הסיבה שהתאורה עשויה בצורה אטומה שאינה חשופה לאוויר
תאורה בעזרת נרות היא תאורה באמצעות חמצן
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען
שאלתי את chatgpt

תשובתו

לא, אין תאורה שפועלת רק על חמצן ללא חנקן.

תאורה דורשת מדיום שדרכו היא יכולה להתפשט, כמו אוויר, המורכב מגזים שונים כולל חנקן וחמצן. תכונות המדיום משפיעות על מאפייני האור העובר דרכו, אך האור עצמו אינו תלוי בגזים הספציפיים המצויים בתווך.

במילים אחרות, נוכחות או היעדר חנקן אינם משפיעים על יכולת התפשטות האור דרך תווך, ולכן אין תאורה שפועלת אך ורק על חמצן ללא חנקן.


שאלתי אותו גם איזה גזים יש בתאורה

ותשובתו

תאורה, כגון נורות ליבון או צינורות פלורסנט, בדרך כלל אינה מכילה גזים. במקום זאת, הם מסתמכים על זרימת החשמל דרך חוט נימה או צינור מלא בגז כדי להפיק אור.

עם זאת, כמה טכנולוגיות תאורה מיוחדות כגון מנורות פריקת גז, כגון שלטי ניאון או מנורות פלזמה, אכן מכילות גזים. הגז או הגזים הספציפיים המשמשים תלויים בסוג המנורה ובצבע ועוצמת האור הרצויים.

לדוגמה, שלטי ניאון משתמשים בגז ניאון, המייצר אור אדום-כתום בוהק כשהוא טעון חשמלית, בעוד מנורות פלורסנט משתמשות בתערובת של גזים, בדרך כלל כולל אדי ארגון ואדי כספית, המייצרים אור אולטרה סגול המומר לאחר מכן לאור נראה על ידי ציפוי זרחני בחלק הפנימי של הצינור. תאורת LED, שהופכת לפופולרית יותר ויותר, אינה משתמשת בשום גזים ובמקום זאת מסתמכת על זרימת אלקטרונים דרך חומר מוליכים למחצה להפקת אור.
 

כהן אמיתי

משתמש פעיל
אני פשוט לומד בספר שחובר לפני כמאה שנה והוא כותב משהו שניסתי לפענח מצ''ב
1677844978990.png
ב הקטע
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה