שאלה בהגברה

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
איפה יותר טוב לחבר את האורגנית,
בשני ערוצי מונו או באחד של סטריאו שאין אקולייזר שם?
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אתה יכול לבדוק ולהשוות את מה שאני אומר
בעיקרון החיבור סטריאו הוא מיועד לאורגנים ומחשבים וכו' (יש את החיסרון שמחברים יש בPl, מי שמבין בזה יודע להסביר..)

החיבור מונו שאתה מדבר אליו לרוב הוא יהיה הרבה יותר בווליום גבוה מהחיבור סטריאו, אתה יכול לבדוק את זה ולשים את הווליום של שני הערוצים באותו גובה ולחבר כל פעם לאחד אחר..

החיבור מונו הזה מיועד לגיטרות ומיקרופונים שכידוע אין לרובם מגבר פנימי אפילו ברמת האוזניות ולכן החיבור הזה מוגבר ברמה גבוהה ומיועד לכאלה דברים (מוסיף להם יותר חשמל בעצם, כמו שלקונדנסרים שהםיותר רגישים צריך להוסיף עוד מתח פאנטום..)

אם אתה מחבר לשם אורגן או MP3 שיש להם מגבר פנימי ברמת אוזניות זה לא כל כך בריא, זה נותן שתי הגברות לפני שזה נכנס למיקס במיקסר והדברים יוצאים מאיזון, אם רוצים שהאורגן יישמע מאוזן וטוב צריך למנוע ממנו הגברות מיותרות ולתת לרמקולים לתת את העוצמה לווילום המאוזן שהם מקבלים
לכן ברוב המקרים גם כדאי לשים בכל מקרה את הרמקולים על העוצמה הכי גבוהה ומשם לשחק במיקסר (שהשאיפה היא שבכל ערוך - המאסטר שלו יהיה על 0 (זה בערך ב3/4 של הפס) ומשם לשחק בגיין עד שמגיעים לעוצמה הרצויה בכל כלי, ומשם אפשר לשחק הלאה לפי הצורך בגיין או במאסטר קצת)

מה שפותר את בעיית הווליום זה קופסת DI שמנחיתה את האות שהיא מקבלת ומתאימה אותו לחיבור XLR שהוא מוגבר
היא גם נותנת אפשרטת ללחיצה על כפתור לביטול רעשים שיש לפעמים מכבלים PL

הגיוני שגם באורגן עצמו היציאות output יותר נמוכות מהיציאת אוזניות אבל כנראה עדיין זה לא מספיק, כניסת XLR או line בעיקרון מיועדות למכשירים שלא מביאים איתם שום ווליום, בשונה מאורגן שכן נותן


בכל מקרה בpa4 יש לך אפשרוץ בגלובל לשחק באיקיו הכללי שהאורגן מוציא וככה להתאים את זה למקום שאתה נמצא בו
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אתה יכול לבדוק ולהשוות את מה שאני אומר
בעיקרון החיבור סטריאו הוא מיועד לאורגנים ומחשבים וכו' (יש את החיסרון שמחברים יש בPl, מי שמבין בזה יודע להסביר..)

החיבור מונו שאתה מדבר אליו לרוב הוא יהיה הרבה יותר בווליום גבוה מהחיבור סטריאו, אתה יכול לבדוק את זה ולשים את הווליום של שני הערוצים באותו גובה ולחבר כל פעם לאחד אחר..

החיבור מונו הזה מיועד לגיטרות ומיקרופונים שכידוע אין לרובם מגבר פנימי אפילו ברמת האוזניות ולכן החיבור הזה מוגבר ברמה גבוהה ומיועד לכאלה דברים (מוסיף להם יותר חשמל בעצם, כמו שלקונדנסרים שהםיותר רגישים צריך להוסיף עוד מתח פאנטום..)

אם אתה מחבר לשם אורגן או MP3 שיש להם מגבר פנימי ברמת אוזניות זה לא כל כך בריא, זה נותן שתי הגברות לפני שזה נכנס למיקס במיקסר והדברים יוצאים מאיזון, אם רוצים שהאורגן יישמע מאוזן וטוב צריך למנוע ממנו הגברות מיותרות ולתת לרמקולים לתת את העוצמה לווילום המאוזן שהם מקבלים
לכן ברוב המקרים גם כדאי לשים בכל מקרה את הרמקולים על העוצמה הכי גבוהה ומשם לשחק במיקסר (שהשאיפה היא שבכל ערוך - המאסטר שלו יהיה על 0 (זה בערך ב3/4 של הפס) ומשם לשחק בגיין עד שמגיעים לעוצמה הרצויה בכל כלי, ומשם אפשר לשחק הלאה לפי הצורך בגיין או במאסטר קצת)

מה שפותר את בעיית הווליום זה קופסת DI שמנחיתה את האות שהיא מקבלת ומתאימה אותו לחיבור XLR שהוא מוגבר
היא גם נותנת אפשרטת ללחיצה על כפתור לביטול רעשים שיש לפעמים מכבלים PL

הגיוני שגם באורגן עצמו היציאות output יותר נמוכות מהיציאת אוזניות אבל כנראה עדיין זה לא מספיק, כניסת XLR או line בעיקרון מיועדות למכשירים שלא מביאים איתם שום ווליום, בשונה מאורגן שכן נותן


בכל מקרה בpa4 יש לך אפשרוץ בגלובל לשחק באיקיו הכללי שהאורגן מוציא וככה להתאים את זה למקום שאתה נמצא בו

לא ממש הבנתי, תכלס איפה עדיף לי לחבר?
xlr זה חיבור יותר טוב?
ואין לי מושג בסאונד כך שאני לא נוגע בpa4 בשום דבר,
דבר אחד אני יודע עוד לא היייתי בשום ארוע שהאורגן היה נשמע כמו אצלי בבית כשהוא מחובר לרמקול של קורג
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אתה יכול לבדוק ולהשוות את מה שאני אומר
בעיקרון החיבור סטריאו הוא מיועד לאורגנים ומחשבים וכו' (יש את החיסרון שמחברים יש בPl, מי שמבין בזה יודע להסביר..)

החיבור מונו שאתה מדבר אליו לרוב הוא יהיה הרבה יותר בווליום גבוה מהחיבור סטריאו, אתה יכול לבדוק את זה ולשים את הווליום של שני הערוצים באותו גובה ולחבר כל פעם לאחד אחר..

החיבור מונו הזה מיועד לגיטרות ומיקרופונים שכידוע אין לרובם מגבר פנימי אפילו ברמת האוזניות ולכן החיבור הזה מוגבר ברמה גבוהה ומיועד לכאלה דברים (מוסיף להם יותר חשמל בעצם, כמו שלקונדנסרים שהםיותר רגישים צריך להוסיף עוד מתח פאנטום..)

אם אתה מחבר לשם אורגן או MP3 שיש להם מגבר פנימי ברמת אוזניות זה לא כל כך בריא, זה נותן שתי הגברות לפני שזה נכנס למיקס במיקסר והדברים יוצאים מאיזון, אם רוצים שהאורגן יישמע מאוזן וטוב צריך למנוע ממנו הגברות מיותרות ולתת לרמקולים לתת את העוצמה לווילום המאוזן שהם מקבלים
לכן ברוב המקרים גם כדאי לשים בכל מקרה את הרמקולים על העוצמה הכי גבוהה ומשם לשחק במיקסר (שהשאיפה היא שבכל ערוך - המאסטר שלו יהיה על 0 (זה בערך ב3/4 של הפס) ומשם לשחק בגיין עד שמגיעים לעוצמה הרצויה בכל כלי, ומשם אפשר לשחק הלאה לפי הצורך בגיין או במאסטר קצת)

מה שפותר את בעיית הווליום זה קופסת DI שמנחיתה את האות שהיא מקבלת ומתאימה אותו לחיבור XLR שהוא מוגבר
היא גם נותנת אפשרטת ללחיצה על כפתור לביטול רעשים שיש לפעמים מכבלים PL

הגיוני שגם באורגן עצמו היציאות output יותר נמוכות מהיציאת אוזניות אבל כנראה עדיין זה לא מספיק, כניסת XLR או line בעיקרון מיועדות למכשירים שלא מביאים איתם שום ווליום, בשונה מאורגן שכן נותן


בכל מקרה בpa4 יש לך אפשרוץ בגלובל לשחק באיקיו הכללי שהאורגן מוציא וככה להתאים את זה למקום שאתה נמצא בו
אני לא מבין הרבה בהגברה אבל מנסיון בכל עניין של סאונד לא לתת לכלי אחד לעשות את כל העבודה ולדעתי לא כדאי להגביר את עוצמת היציאה באורגן בווילום הכי גבוה ולשחק במיקסר אלא חצי ווליום באורגן וחצי במיקסר ככה יש גם שליטה בווליום ולא צריך לגשת למיקסר בשביל להגביה את המוזיקה
 

נתי והקלידים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אין שום בעיה להשים במונו במיוחד שמסתבר שעש לך מיקסר קטן שיש לך איקיו רק במונו רק צריך קודם להוריד את הגיין את האורגן להשים על חצי להשים על 0את המסטר והפיידר של הערוץ ואז להתחיל להרים גיין עד כניסה של -1bdוזהו תהנה
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אין שום בעיה להשים במונו במיוחד שמסתבר שעש לך מיקסר קטן שיש לך איקיו רק במונו רק צריך קודם להוריד את הגיין את האורגן להשים על חצי להשים על 0את המסטר והפיידר של הערוץ ואז להתחיל להרים גיין עד כניסה של -1bdוזהו תהנה
נשמע יותר הגיוני
העיקר שלא יהיה גיין גבוה
במיקסר שלי אם אני מחבר את האורגן ושם על פול ווליום באורגן ושם גיין על 0 ומחבר לDI זה יוצא בדיוק הווליום שנשמע בריא ומאוזן, אבל בפועל אין לזה הרבה עוצמה ואני מעדיף בסוף לתת גיין במיקסר ולהנמיך אצלי ולפי הצורך להגביה

אבל עדיין גיין גבוה זה לא תמיד בריא לאיכות הצליל שיוצא מהאורגן.. (אם כי לפעמים זה מה שנותן את ה'דחיפה' אולי)
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
נשמע יותר הגיוני
העיקר שלא יהיה גיין גבוה
במיקסר שלי אם אני מחבר את האורגן ושם על פול ווליום באורגן ושם גיין על 0 ומחבר לDI זה יוצא בדיוק הווליום שנשמע בריא ומאוזן, אבל בפועל אין לזה הרבה עוצמה ואני מעדיף בסוף לתת גיין במיקסר ולהנמיך אצלי ולפי הצורך להגביה

אבל עדיין גיין גבוה זה לא תמיד בריא לאיכות הצליל שיוצא מהאורגן.. (אם כי לפעמים זה מה שנותן את ה'דחיפה' אולי)

תודה על כל המידע,
עוד שאלה: יש בxlr משהו יותר טוב מPL?
זאת אומרת האם עדיף לי לחבר את האורגן למיקסר עם PL - XLR או PL - PL?
אותו דבר מהמיקסר למגבר, האם עדיף שהיציאה מהמיקסר תהיה XLR או שזה אותו דבר?
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בשמחה


אומרים שxlr זה חיבור מאוזן לעומת pl שנקרא חיבור לא מאוזן
אני לא יודע כל כך להסביר את זה אבל ככה ידוע בעולם הסאונד ..

בכל מקרה יש את הבדלי ההגברה בין החיבורים, שבד"כ xlr ומה שמתחתיו - line זה חיבור מוגבר יותר, ויש את החיבור הכפול שמיועד לכלים שבאים כבר מוגברים

עוד הבדל הוא שכבל pl יש לו נטייה לרעשים וזמזומים, מה שחיבור דרך קופסת Di יכול לנטרל

בבוקסה עצמה זה משתנה מן הסתם באופי החיבור מאחורה, אם הוא מיועד למיקרופון או גם לחיבור רגיל

יש לי רמקול בסגנון rcf שהכניסת pl שלו מוגברת מאוד, שוב זה גורם לחוסר איזון בסאונד (כמו גיין גבוה מידי, המגבר עצמו צריך להיות חזק ולהוציא את מה שהוא מקבל בווליום גבוה, גיין גבוה זה אומר שלפני שהמגבר מתחיל להגביר אתה דוחף לו תוספת לווליום שהוא כבר מקבל אליו.. ואז יוצא שאתה צריך להנמיך את הווליום של המגבר כי הגיין גבוה ודוחף מספיק ואז ככה אפשר לצאת מאיזון)
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
בשמחה


אומרים שxlr זה חיבור מאוזן לעומת pl שנקרא חיבור לא מאוזן
אני לא יודע כל כך להסביר את זה אבל ככה ידוע בעולם הסאונד ..

בכל מקרה יש את הבדלי ההגברה בין החיבורים, שבד"כ xlr ומה שמתחתיו - line זה חיבור מוגבר יותר, ויש את החיבור הכפול שמיועד לכלים שבאים כבר מוגברים

עוד הבדל הוא שכבל pl יש לו נטייה לרעשים וזמזומים, מה שחיבור דרך קופסת Di יכול לנטרל

בבוקסה עצמה זה משתנה מן הסתם באופי החיבור מאחורה, אם הוא מיועד למיקרופון או גם לחיבור רגיל

יש לי רמקול בסגנון rcf שהכניסת pl שלו מוגברת מאוד, שוב זה גורם לחוסר איזון בסאונד (כמו גיין גבוה מידי, המגבר עצמו צריך להיות חזק ולהוציא את מה שהוא מקבל בווליום גבוה, גיין גבוה זה אומר שלפני שהמגבר מתחיל להגביר אתה דוחף לו תוספת לווליום שהוא כבר מקבל אליו.. ואז יוצא שאתה צריך להנמיך את הווליום של המגבר כי הגיין גבוה ודוחף מספיק ואז ככה אפשר לצאת מאיזון)

אז למה לאורגנים אין יציאות XLR?
זה פשוט מתסכל אותי שבכל ארוע שאני מנגן בין עם זה עם ימאה או עם קורג, הסאונד מעצבן אותי, כי אצלי בבית זה נשמע פשוט מדהים.
ד''א כמה עולה ID אחד ולמה לא ראיתי אף פעם שמישהו בהגברה משתמש בזה.
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
א. אני לא יודע באמת למה לא עושים את זה.. אולי בגלל שיציאת xlr היא עם 3 פינים שיכולים להישבר, לא יודע..
ברולנד החדש שפרסמו פה דווקא יש..

ב. אני לא יכול להבטיח שקופסת DI תפתור את כל בעיית האיכות.. יש עוד כמה דברים שיכולים להשפיע על זה, אגב לדעתי מומלץ לעשות בלאנס בבית עם רמקולים שיש להם גם טוויטר וגם וופר, יענו החלק הקטן והגדול, ולנסות להגיע לסאונד הרצוי
בכל מקרה בסוף יש קצת את ההשפעה של האיכות של הכבלים, ואולי הרבה זה האיכות של הרמקולים
באירוע הראשון שחיברתי את האורגן לrcf 745 פתאום אמרתי וואו זה הסאונד שציפיתי לו ..
בכל מקרה יכול להיות שDI יעזור אם זה יגרום לשמור על האיזונים בווליום בדרך לרמקול, חוץ מהעניין שXLR זה חיבור מאוזן (שוב אני לא הכי יודע להסביר אבל ככה זה בעיקרון..)

ג. באירועים שאורגניסטים מביאים לעצמם רמקולים ומחברים למיקסר אולי אין הרבה שמביאים DI אבל בהגברות גדולות, בחתונות ואירועים שמביאים סאונדמן יצא לי אולי פעם אחת להיפגש במישהו שוויתר על DI לצלילי יד ימין אבל לבאס הוא שם
כל השאר כולם כולל כולם שמים DI לכל כבל PL שהם מקבלים, בין אם זה אורגן כמובן ובין אם זה גיטרה חשמלית, באס, ושאר הכלים האלה
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
א. אני לא יודע באמת למה לא עושים את זה.. אולי בגלל שיציאת xlr היא עם 3 פינים שיכולים להישבר, לא יודע..
ברולנד החדש שפרסמו פה דווקא יש..

ב. אני לא יכול להבטיח שקופסת DI תפתור את כל בעיית האיכות.. יש עוד כמה דברים שיכולים להשפיע על זה, אגב לדעתי מומלץ לעשות בלאנס בבית עם רמקולים שיש להם גם טוויטר וגם וופר, יענו החלק הקטן והגדול, ולנסות להגיע לסאונד הרצוי
בכל מקרה בסוף יש קצת את ההשפעה של האיכות של הכבלים, ואולי הרבה זה האיכות של הרמקולים
באירוע הראשון שחיברתי את האורגן לrcf 745 פתאום אמרתי וואו זה הסאונד שציפיתי לו ..
בכל מקרה יכול להיות שDI יעזור אם זה יגרום לשמור על האיזונים בווליום בדרך לרמקול, חוץ מהעניין שXLR זה חיבור מאוזן (שוב אני לא הכי יודע להסביר אבל ככה זה בעיקרון..)

ג. באירועים שאורגניסטים מביאים לעצמם רמקולים ומחברים למיקסר אולי אין הרבה שמביאים DI אבל בהגברות גדולות, בחתונות ואירועים שמביאים סאונדמן יצא לי אולי פעם אחת להיפגש במישהו שוויתר על DI לצלילי יד ימין אבל לבאס הוא שם
כל השאר כולם כולל כולם שמים DI לכל כבל PL שהם מקבלים, בין אם זה אורגן כמובן ובין אם זה גיטרה חשמלית, באס, ושאר הכלים האלה

החיבור באורגן הוא נקבה כך שלא יכול להישבר.
ניגנתי כבר עם כל סוגי המגברים,
הכי נחמד היה jbl אבל לא מתקרב לאיכות של הפס של קורג
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
נשמע יותר הגיוני
העיקר שלא יהיה גיין גבוה
במיקסר שלי אם אני מחבר את האורגן ושם על פול ווליום באורגן ושם גיין על 0 ומחבר לDI זה יוצא בדיוק הווליום שנשמע בריא ומאוזן, אבל בפועל אין לזה הרבה עוצמה ואני מעדיף בסוף לתת גיין במיקסר ולהנמיך אצלי ולפי הצורך להגביה

אבל עדיין גיין גבוה זה לא תמיד בריא לאיכות הצליל שיוצא מהאורגן.. (אם כי לפעמים זה מה שנותן את ה'דחיפה' אולי)

בדקתי אצלי היום,
חיברתי את האורגנית PL XLR לכניסה של המיקרופון המיקסר,
ואחרי זה עם PL PL לכניסה LINE IN שמתחת לכניסה של המיקרופון,
והחיבור של המיקרופון היה הרבה יותר גבוה,
אז כנראה שהליין הוא לא מוגבר כל כך, כך שהdi מיותר,
לא הלחתי לשמוע הבדלים בין הליין לכניסה של הלפט ורייט.
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בדקתי אצלי היום,
חיברתי את האורגנית PL XLR לכניסה של המיקרופון המיקסר,
ואחרי זה עם PL PL לכניסה LINE IN שמתחת לכניסה של המיקרופון,
והחיבור של המיקרופון היה הרבה יותר גבוה,
אז כנראה שהליין הוא לא מוגבר כל כך, כך שהdi מיותר,
לא הלחתי לשמוע הבדלים בין הליין לכניסה של הלפט ורייט.

מעניין, זה נשמע קצת מוזר שהליין לא בהפרש מהרייט לפט, אבל שיהיה להם לבריאות.. ;)
יכול להיות שמומחים גדולים יגידו לך שאין דבר כזה בלי דיאיי אבל את זה אני כבר לא יכול לומר...

אגב, אני לא מכיר את הרמקול של קורג אבל מן הסתם הרמקולים הרגילים של האירועים מוציאים יותר באס ויש להם אלמנטים יותר גדולים, מן הסתם זה מאוד משפיע על הסאונד, ככה שאת הבלאנס של המקצבים והצלילים בשביל אירועים כדאי לנסות לשבת עם רמקולים גדולים ולנסות לכוון פה ושם..

ומן הסתם אתה יודע שבגלובל בכרטיסיה האחרונה יש איקיו מיוחד ליציאה רגילה ואיקיו מיוחד לפאס
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
עוד סיבה למה כדאי להשתמש בדיאיי

דבר ראשון בכללי כשאורגניסט מופיע כדאי שהוא יתחבר לשקע אחד ולשם באמצעות מפצל יחבר את כל החשמלים שהוא צריך לחבר, מיקסר רמקולים וכו'
אם מחברים לשני מקורות חשמל שונים שיש ביניהם הפרש עוצמה כגון שאחד מהם הוא תלת פאזי וכדו' החיבור של הכבל שמע בין המיקסר לאורגן יכול לשרוף באורגן משהו בצורה קשה (ככה אמר בעל מעבדה אולי הכי רציני בתחום הקורגים) הוא אומר שקופסת דיאיי עוזרת לבודד בין שני מקורות החשמל


וכן באופן כללי חשוב מאוד שלא יישבו עוד דברים שצורכים חשמל בצורה גדולה שלא קשורים להגברה - על אותו שקע מכיון שאם משהו מהם מתנתק או מכבים אותו זה יכול לגרום לעליית מתח פתאומית שיכולה לשרוף כל מיני מכשירים
מי שמעוניין להיות ממש רגוע בנושא יכול לקנות אל-פסק שמוכרים בחנויות מחשבים..
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אני לא נוהג להתערב בסאונד הטבעי של האורגן. (יש לי אורגן PA4 ורמקולים RCF).
בשביל זה יש לו מיקסר ואיקולייזר פנימי לכל ערוץ, כשלכל מקצב הוא מכוון כמו שמתאים לו. במיקסר הכל על האמצע בדיוק.
מכניס בPL לכניסות הסטריאו, אם הרמקולים באולם ממוקמים בצורה מאוזנת.
אם לא - או אם יש רק רמקול אחד (למשל באירוע ביתי של 7 ברכות) - מוציא רק PL אחד מיציאת הL לכניסת הL - זה נותן מונו. (דווקא L ולא R)

חשוב לוודא שהרמקולים במצב line in ולא mic, וכן שכפתור הדגשת בס לא לחוץ.

אם בכל זאת יש בעיה שרמקול מסוג מסוים נותן יותר או פחות מדי נמוכים גבוהים או אמצעים - אז כפי שכתב נתנאל - יש לPA4 איקולייזר ראשי פנימי. אפשר לכוון אותו ולשמור פריסט מסוים ואח"כ להחזיר לברירת מחדל. אפשר גם במיקסר, אך הפנימי יותר מפורט ומדויק. כמובן שאם לא מבינים בזה עדיף לא לגעת.

ואם כבר מדברים על יציאות:
הרבה אורגניסטים משתמשים גם ביציאות הנוספות, לגיטרה בס או לתוף בס, כדי שיוכלו לשלוט בהם מהמיקסר. אני פחות מוצא בזה עניין, אפשר לכוון הכל מתוך האורגן. זה חשוב יותר בשביל שמנגן קלידים בס-אקורד בתזמורת, שאז בודאי צריך להוציא את הבס בנפרד.
אני בתור אורגניסט וזמר - שמשתמש בלייב ביכולות המדהימות ואפשרויות הרבות של ההרמוניזר הווקאלי - מנצל את היציאה הנוספת להוציא ממנה למיקסר את השירה בנפרד בצלילי האורגן. ככה אני שולט במיקסר על השירה, למרות שהיא עוברת דרך האורגן.
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני לא נוהג להתערב בסאונד הטבעי של האורגן. (יש לי אורגן PA4 ורמקולים RCF).
בשביל זה יש לו מיקסר ואיקולייזר פנימי לכל ערוץ, כשלכל מקצב הוא מכוון כמו שמתאים לו. במיקסר הכל על האמצע בדיוק.
מכניס בPL לכניסות הסטריאו, אם הרמקולים באולם ממוקמים בצורה מאוזנת.
אם לא - או אם יש רק רמקול אחד (למשל באירוע ביתי של 7 ברכות) - מוציא רק PL אחד מיציאת הL לכניסת הL - זה נותן מונו. (דווקא L ולא R)

חשוב לוודא שהרמקולים במצב line in ולא mic, וכן שכפתור הדגשת בס לא לחוץ.

אם בכל זאת יש בעיה שרמקול מסוג מסוים נותן יותר או פחות מדי נמוכים גבוהים או אמצעים - אז כפי שכתב נתנאל - יש לPA4 איקולייזר ראשי פנימי. אפשר לכוון אותו ולשמור פריסט מסוים ואח"כ להחזיר לברירת מחדל. אפשר גם במיקסר, אך הפנימי יותר מפורט ומדויק. כמובן שאם לא מבינים בזה עדיף לא לגעת.

ואם כבר מדברים על יציאות:
הרבה אורגניסטים משתמשים גם ביציאות הנוספות, לגיטרה בס או לתוף בס, כדי שיוכלו לשלוט בהם מהמיקסר. אני פחות מוצא בזה עניין, אפשר לכוון הכל מתוך האורגן. זה חשוב יותר בשביל שמנגן קלידים בס-אקורד בתזמורת, שאז בודאי צריך להוציא את הבס בנפרד.
אני בתור אורגניסט וזמר - שמשתמש בלייב ביכולות המדהימות ואפשרויות הרבות של ההרמוניזר הווקאלי - מנצל את היציאה הנוספת להוציא ממנה למיקסר את השירה בנפרד בצלילי האורגן. ככה אני שולט במיקסר על השירה, למרות שהיא עוברת דרך האורגן.

מה זה הדגשת באס? low cut?
כי אני לוחץ על זה כי זה נשמע יותר טוב.
אחרי הרבה נסיונות הגעתי בסוף לסאונד שרציתי,
במגבר שלי יש יחידת dsp מאחורה, ושם שיחקתי ועשיתי שהוא יהיה על מצב spikers (יש שם שלוש מצבים, אחד רגיל, אחד למוניטור, ואחד מה שעשיתי)
ואת האורגן אני מחבר בשני pl לשני ערוצי מונו ואת שניהם שולח לימין ולשמאל, אבל מוציא רק משמאל למגבר, וזה נשמע פצצה.
האורגן נשמע יותר טוב כשמחברים אותו בשני כבלים למיקסר אפילו שהוא יוצא רק עם אחד למגבר, לא יודע למה, אבל זה המציאות אצלי.
לקח לי הרבה זמן להגיע לזה אבל בסוף ברוך ה' הצלחתי
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יפה מענין מה שאתה אומר, גם אני תמיד באופן טבעי מחבר 2 כבלים למיקסר אפילו כשיש רק רמקול אחד
יכול להיות כמו שדוד אמר שהחיבור left כשמחברים אליו לבד זה יוצא מונו ואז לפעמים זה יכול אולי לדחוס את ימין ושמאל לערוץ אחד וזה נשמע פחות טוב מאשר לקחת רק את אחד הצדדים
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
יפה מענין מה שאתה אומר, גם אני תמיד באופן טבעי מחבר 2 כבלים למיקסר אפילו כשיש רק רמקול אחד
יכול להיות כמו שדוד אמר שהחיבור left כשמחברים אליו לבד זה יוצא מונו ואז לפעמים זה יכול אולי לדחוס את ימין ושמאל לערוץ אחד וזה נשמע פחות טוב מאשר לקחת רק את אחד הצדדים

לא הבנתי, להוציא באחד זה יותר טוב כי זה דוחף את שניהם לערוץ אחד?
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לא הבנתי, להוציא באחד זה יותר טוב כי זה דוחף את שניהם לערוץ אחד?
זהו שאני לא בטוח, יכול להיות שעדיף להוציא רק את שמאל ולא במונו
בכללי זה לא כל כך ככה, אבל לדוגמה אם בונים מקצב ושמים שתי תפקידים של גיטרה בסטריאו זה יוצא ממש יפה אבל אם משמיעים את זה במונו זה יכול להיות ממש לא כיף..
אפילו פסנתר של קורד אם תשים אותו במונו ובסטריאו תשמע הבדל גדול

בקיצור זה כנראה משנה איזה חומר אתה מוציא מהאורגן
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
זהו שאני לא בטוח, יכול להיות שעדיף להוציא רק את שמאל ולא במונו
בכללי זה לא כל כך ככה, אבל לדוגמה אם בונים מקצב ושמים שתי תפקידים של גיטרה בסטריאו זה יוצא ממש יפה אבל אם משמיעים את זה במונו זה יכול להיות ממש לא כיף..
אפילו פסנתר של קורד אם תשים אותו במונו ובסטריאו תשמע הבדל גדול

בקיצור זה כנראה משנה איזה חומר אתה מוציא מהאורגן

מה זה משנה איך אני מוציא אותו אם בסוף שניהם מגיעים למגבר אחד?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה