אם תחבר רק חיבור אחד (נניח לL), אז הרמקול יוציא רק את הצד הזה,מה זה משנה איך אני מוציא אותו אם בסוף שניהם מגיעים למגבר אחד?
אבל אם תחבר את שני הצדדים לרמקול אחד זה ייצור עומס, כי המיקס במקצב בנוי לשני צדדים, וכן צלילי האורגן.
אם תחבר רק חיבור אחד (נניח לL), אז הרמקול יוציא רק את הצד הזה,מה זה משנה איך אני מוציא אותו אם בסוף שניהם מגיעים למגבר אחד?
לא לא לא! בשום אופן לא! זה רעיון רע מאד מאד. חלילה מלעשות כך.ואת האורגן אני מחבר בשני pl לשני ערוצי מונו ואת שניהם שולח לימין ולשמאל, אבל מוציא רק משמאל למגבר, וזה נשמע פצצה.
לא לא לא! בשום אופן לא! זה רעיון רע מאד מאד. חלילה מלעשות כך.
אם אתה מוציא מהמיקסר רק את השמאלי בזמן שאתה שולח מהאורגן גם אל הימני - הדבר היחיד שאתה יכול לקבל שחלק מהצלילים של האורגן לא נשמעים בכלל או לא נשמעים כראוי.
אם מחברים מהאורגן את 2 היציאות, אבל כששתיהן מונו ולא מפנים את אף אחת מהן לימין או לשמאל, אז זה עדיין גרוע מאד כפי שכתבו כאן יוסף יצחק ונתנאל, כי זה מכפיל באופן מיותר חלק מהצלילים וחלק לא וזה הורס לחלוטין את המיקס הפנימי באורגן, אבל זה עדיין לא גרוע כמו האופציה שכתבת.
צריך לעשות בדיוק הפוך - או לעשות אירוע במונו, ולהוציא אך ורק כבל PL אחד מהאורגן ודווקא מיציאת הL - ולהכניס לכניסת מונו במיקסר במצב LINE IN - ואז אפשר להוציא לרמקולים מיציאה אחת או משני היציאות. או לעשות בסטריאו, להוציא מהאורגן סטריאו ולהכניס לכניסת הסטריאו במקסר, ולמקם את הרמקולים באולם במרחק שוה, ולהקפיד שמה שיוצא מהאורגן בR יגיע לרמקול הימני באולם (מצד הקהל) ומה שיוצא מL יגיע לרמקול השמאלי, מה שיביא לסאונד הטוב ביותר.
אם אין לך את היכולת לעשות סטריאו מדויק, אז האפשרות היחידה היא אך ורק להוציא מהאורגן PL אחד בלבד ושיצא אך ורק מיציאת הL (שהאורגן מסב אותה למונו אם אין כבל בR).
כל אפשרות אחרת היא גרועה ומזיקה!
לא טוב. זה הורס את כל המיקס הפנימי של האורגן. מה שכתב יוסף יצחק למעלה, זה מוציא את חלק מהצלילים כפול.
צריך ללכת בדרך אחרת. תפרט איך בדיוק בנויה ההגברה, וננסה לאתר למה כשמחברים כמו שצריך זה לא נשמע לך טוב.
נראה לי הוא התכוון למוגבר..המגבר יש לו 2 יציאות ו2 כניסות של ימין ושמאל?
הוא מחובר לרמקולים לא מוגברים?
לא אמורים להתערב בסאונד דרך המגבר.
אם לא טוב מה שיוצא מהאורגן - אז צריך לשנות בתוך האורגן.
האם מדובר ברמקולים לא איכותיים?
ברוב האורגנים - כשמוציאים L בלבד - האורגן מסב את זה למונו, ככה לא מפסידים מצלילי הימיןנראה לי הוא התכוון למוגבר..
אני חושב בנושא הזה שהעניין של הסאונד, אם אתה מוציא מהיציאת מונו, אמנם זה לא מכפיל את השמע ומכניס אבל זה כן משמיע לך לדוגמה את הפסנתר והגיטרות שבדרך כלל הדגימה עצמה היא סטריאופונית, זה מוציא לך את שני התפקידים באותו צד, מה שיכול ליצור עומס מסויים ולהישמע פחות טוב
הכל באמת תלוי בדגימה ובמקצב ואיך שבנו אותו..
מצד שני לפעמים אם תוציא רק את הleft אתה יכול להפסיד טיפה מצלילי הימין אבל אולי זה יישמע יותר עדין
מן הסתם זה לא מדוייק כל כך מה שכתבתי, בפשטות סתם הייתי מציע לעשות ניסיון ולהקשיב לפסנתר של קורג בדווקא, פעם במונו ופעם בסטריאו, ההבדל עצום..
(לא בטוח שלהוציא רק left מהפסנתר נשמע יותר טוב, כי גם זה אם נכפיל אותו בשתי האוזניים לא יישמע אטרקציה..)
המגבר יש לו 2 יציאות ו2 כניסות של ימין ושמאל?
הוא מחובר לרמקולים לא מוגברים?
לא אמורים להתערב בסאונד דרך המגבר.
אם לא טוב מה שיוצא מהאורגן - אז צריך לשנות בתוך האורגן.
האם מדובר ברמקולים לא איכותיים?
ha kvo t,rTRX זה מותג מומצא של החנות מרכז הסאונד.
הוא מיוצר עבורם באיזה מפעל סיני שעל כל כמות הזמנות יכתוב לך מה שבא לך על הרמקול.
אני לא אומר שזה רמקול דפוק, אבל זה לא RCF ולא JBL, ובא נאמר שמובן למה צריך כ"כ הרבה לעבוד קשה כדי לכוון אותו על המצב הרצוי, ואני חושד שהוא הסיבה לכך שהאורגן לא נשמע לך טוב במצב הטבעי שלו. (יתכן שהוא מוציא צליל נקי ונעים לאוזן, אבל כנראה לא מדויק ונכון בבלאנס.)
TRX זה מותג מומצא של החנות מרכז הסאונד.
איך שאני מבין הוא מיוצר עבורם באיזה מפעל סיני שעל כל כמות הזמנות יכתוב לך מה שבא לך על הרמקול.
אני לא אומר שזה רמקול דפוק, אבל זה לא RCF ולא JBL, ובא נאמר שמובן למה צריך כ"כ הרבה לעבוד קשה כדי לכוון אותו על המצב הרצוי, ואני חושד שהוא הסיבה לכך שהאורגן לא נשמע לך טוב במצב הטבעי שלו. (יתכן שהוא מוציא צליל נקי ונעים לאוזן, אבל כנראה לא מדויק ונכון בבלאנס.)
האתר הזה וכמה כתבות ממומנות בכמה אתרים ישראליים זה פחות או יותר הדברים היחידים שיש עליהם בכל רחבי האינטרנט בעולם.
חפשו TRX באנגלית...
לא יודע, אבל נראה לי שיציאות אלה נועדו מלכתחילה לצאת ללא ווליום או אפקטים - כדי לתת את האפשרות לשלוט בהן מבחוץ בלבד ע"י הסאונדמןסתם דרך אגב,
ניסיתי להוציא את כל מה שקשור למקצב דרך יציאת ה1, (כדי שאני יוכל להנמיך את הנמוכים של הצלילים בלי לפגוע בנמוכים של המקצב.
וזה נותן לי את זה בלי אפקטים וגם הווליום הראשי של האורגן לא שולט על זה,
איך אני מסדר את זה?
לא יודע, אבל נראה לי שיציאות אלה נועדו מלכתחילה לצאת ללא ווליום או אפקטים - כדי לתת את האפשרות לשלוט בהן מבחוץ בלבד ע"י הסאונדמן
כל השליטה בנמוכים של הצלילים אתה יכול דרך המיקסר הפנימי של האורגן, זה לא המון התעסקות לדעתי..
בזמן שאתם מחפשים את החמץ, הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בנרות!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ר'
קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: