שאלה בהגברה

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לדעתי לא משנה איך תחבר. גם אם תחבר 2 ערוצי מונו ותמקם אותם במרכז, ותוציא למגבר/רמקול רק צד אחד, תקבל מונו. בלי עומסים ושטויות (אלא אם תצדד את שני הערוצים לכיוון אחד בלבד, זה יכול ליצור עומס).

ראיתי שיש פה חוסר ידיעה לגבי מעבר האות במיקסר אנלוגי, וכן לגבי תפקידה של קופסת DI, אני מצרף קובץ שכתבתי לחבר כשהוא התחיל לנגן באירועים כי הוא פשוט אהב מוזיקה, ומצא את עצמו תוהה כיצד פועל מיקסר.
(נא להתעלם מהפירוט אודות פילוח טווחי התדרים. הוא נכתב מזמן...)

אשמח להרחיב עוד אם יש צורך.
 

קבצים מצורפים

  • הסבר בקצרה על מיקסר אנלוגי.pdf
    KB 126.3 · צפיות: 60
נערך לאחרונה ב:

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לדעתי לא משנה איך תחבר. גם אם תחבר 2 ערוצי מונו ותמקם אותם במרכז, ותוציא למגבר/רמקול רק צד אחד, תקבל מונו. בלי עומסים ושטויות (אלא אם תצדד את שני הערוצים לכיוון אחד בלבד, זה יכול ליצור עומס).

ראיתי שיש פה חוסר ידיעה לגבי מעבר האות במיקסר אנלוגי, וכן לגבי תפקידה של קופסת DI, אני מצרף קובץ שכתבתי לחבר כשהוא התחיל לנגן באירועים כי הוא פשוט אהב מוזיקה, ומצא את עצמו תוהה כיצד פועל מיקסר.
(נא להתעלם מהפירוט אודות פילוח טווחי התדרים. הוא נכתב מזמן...)

אשמח להרחיב עוד אם יש צורך.

וואו תודה רבה,
בקיצור מה שאני עשיתי שני כבלים של מונו מיקום במרכז ולהוציא לרמקול מצד אחד זה האפשרות הכי טובה במקרה שיש רק רמקול אחד?
ולא כתוב שום דבר לגבי DI , אז צריך או לא צריך?
עוד משהו, יש כפתור ליד הגלגל של האפקטים (FX) כתוב מתחתיו +4 -10, מה הוא עושה?
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וואו תודה רבה,
בקיצור מה שאני עשיתי שני כבלים של מונו מיקום במרכז ולהוציא לרמקול מצד אחד זה האפשרות הכי טובה במקרה שיש רק רמקול אחד?
ולא כתוב שום דבר לגבי DI , אז צריך או לא צריך?
עוד משהו, יש כפתור ליד הגלגל של האפקטים (FX) כתוב מתחתיו +4 -10, מה הוא עושה?

DI משמש רק כשתרצה לחבר את האורגן ב-XLR. שם יש פרה-אמפ. רק במקרה כזה צריך להנחית את העוצמה מליין למייק. אם אתה מכניס PL בכניסת ליין, אין שום צורך ב-DI.
עיקר הצורך ב-DI הוא אצל בעלי מיקסרים דיגיטליים מחוסרי כניסות PL.

(יש עוד ענין ב-DI, שזה העיקר בעצם. שמה-DI עד למיקסר משתמשים בכבל מאוזן, שזה סוג של הגנה/ביטול מרעשים. אבל בינינו, אני מכיר הרבה חבר'ה שיחברו PL XLR את האורגן ישר למייק בלי DI, אם לא תהיה ברירה. זה יעבוד.)


הדרך הטובה לחבר מונו היא כמו שכתבו לך. PL אחד מיציאה L של האורגן, לתוך ערוץ רגיל שמכוון לאמצע. אפשר לעשות גם שני ערוצים, לא מועיל (מלבד תוספת עוצמה) ולא מזיק.

הכפתור המדובר, לא ראיתי אותו... כנראה שמדובר בהנחתה. אם תתן דגם מדוייק של המיקסר אשתדל לבדוק.
 
נערך לאחרונה ב:

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
DI משמש רק כשתרצה לחבר את האורגן ב-XLR. שם יש פרה-אמפ. רק במקרה כזה צריך להנחית את העוצמה מליין למייק. אם אתה מכניס PL בכניסת ליין, אין שום צורך ב-DI.
עיקר הצורך ב-DI הוא אצל בעלי מיקסרים דיגיטליים מחוסרי כניסות PL.

(יש עוד ענין ב-DI, שזה העיקר בעצם. שמה-DI עד למיקסר משתמשים בכבל מאוזן, שזה סוג של הגנה/ביטול מרעשים. אבל בינינו, אני מכיר הרבה חבר'ה שיחברו PL XLR את האורגן ישר למייק בלי DI, אם לא תהיה ברירה. זה יעבוד.)


הדרך הטובה לחבר מונו היא כמו שכתבו לך. PL אחד מיציאה L של האורגן, לתוך ערוץ רגיל שמכוון לאמצע. אפשר לעשות גם שני ערוצים, לא מועיל (מלבד תוספת עוצמה) ולא מזיק.

הכפתור המדובר, לא ראיתי אותו... כנראה שמדובר בהנחתה. אם תתן דגם מדוייק של המיקסר אשתדל לבדוק.

behringer 1202 fx
יש את הכפתור הזה רק בערוצים של הסטריאו.
 
נערך לאחרונה ב:

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כדאי ללחוץ על זה?

תלוי. אם אתה מרגיש שהאורגן נכנס מאד חזק למיקסר, ואין לך שליטה עליו (כל נגיעה קטנה הווליום קופץ), ולעומת זאת גם באורגן עצמו הווליום לא גבוה במיוחד, אז תלחץ וזה יעזור לך.

ואם תלחץ סתם, אז כנראה שתפתח עוד אשכול האם אפשר לחבר את האורגן פעמיים למיקסר (לשכפל את יציאות ה-L/R ליציאות ה-3/4)... :)
 

הדוד סם

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
תלוי. אם אתה מרגיש שהאורגן נכנס מאד חזק למיקסר, ואין לך שליטה עליו (כל נגיעה קטנה הווליום קופץ), ולעומת זאת גם באורגן עצמו הווליום לא גבוה במיוחד, אז תלחץ וזה יעזור לך.

ואם תלחץ סתם, אז כנראה שתפתח עוד אשכול האם אפשר לחבר את האורגן פעמיים למיקסר (לשכפל את יציאות ה-L/R ליציאות ה-3/4)... :)

זה ממילא קיים רק בערוצי הסטריאו, ואני מחבר במונו.
בכל אופן תודה רבה על כל המידע והעזרה.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תודה עזר לי מאוד, יש לי במיקסר (ימאה 6 ערוצים שתי כפתורים צהובים שכתוב לידם COMP שו הדא?

אולי קומפרסור.

דווקא לא.
אם זה היה פוטנציומטר זה היה כנראה קומפרסור.
כשזה כפתור הכוונה היא לכניסת מחשב (כש-COMP זה קיצור לקומפיוטר...).
זה מיקסר עם חיבור USB (אני משער) שמשמש גם ככרטיס קול.
אפשר להקליט ממנו ישירות למחשב סטריאו ואפשר גם להשמיע מוזיקה מהמחשב ישירות למיקסר. בלחיצה על הכפתורים האלו הערוצים יהפכו מרגילים שמקבלים את האות מ-PL/XLR לכאלו שמקבלים את האות שלהם מהמחשב דרך ה-USB.
 

הישבישער

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
תודה רבה יש מצב לקובץ מורחב?
כולל גם יותר פירוט על התדרים
תודה
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
@הישבישער מה בדיוק אתה רוצה לדעת?
תגיד מה אתה לא מכיר במיקסר שלך ואשמח לעזור.

עריכה: ערכת את ההודעה שלך...
פירוט על התדרים?
נו באמת.
שום הסבר לא יעזור.
כשאני רציתי להבין ושאלתי מישהו איך יודעים מה זה כל תדר (לפני בערך 10 שנים) הוא ענה לי:
תקנה לך אקולייזר הכי גדול שתוכל להשיג (כלומר בעל חלוקת תדרים הכי גדולה,עם הכי הרבה מתגים), תחבר אליו מוזיקה, תקשיב, ותתחיל להזיז. תקשיב טוב ותנסה להבין מה קורה שם...

וחוצמזה, אפשרויות השוואת התדרים שיש במיקסר כמו זה שהזכרת הם לא גבוהות במיוחד.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה