דרוש מידע רכבת המהירה מירושלים לנתבג

  • פותח הנושא 1978
  • פורסם בתאריך

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
לגבי המוגבל ל3 שוברים לרב קו, תקנו אותי אם אני טועה, אבל אולי הם לא רוצים שמישהו יסע כל יום ולכן ל3 חודשים הללו כל מחזיק רב קו זכאי ל3 נסיעות חינמיות כאלו?
 
נערך לאחרונה ב:

כותב מוסמך

ה
מוזיקה ונגינה
לגבי המוגבל ל3 שוברים לרב קו, תקנו אותי אם אני תועה, אבל אולי הם לא רוצים שמישהו יסע כל יום ולכן ל3 חודשים הללו כל מחזיק רב קו זכאי ל3 נסיעות חינמיות כאלו?
ממש לא, כל הזמנה אפשר עד 3 אבל אפשר להזמין כמה שרוצים, רק נכון שאם מזמינים ולא משתמשים הרבה פעמים האם רשאים להגביל את ההזמנות מכרטיס זה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
למה אני לא מצליח להזמין עכשיו שוברים?

אפשר גם בטלפון (מענה אוטומטי):
*9025

והשערה שלי - אולי הדרישה לשוברים היא בגלל שיקולי אבטחה.
במשרד התחבורה היו לחוצים מאד לפתוח את הקו בסוכות, למרות שלא כל סידורי הבטיחות היו מושלמים.
יש מצב שלכן אפשר להכנס לתחנה רק למי שהזמין שוברים לרב קו מזוהה. ככה אם עהד תמימי רוצה לנסוע בקו הזה, המאבטחים יודעים עליה מראש.
 

Yerushalmit

משתמש מקצוען
זה מה שרשום בקטע השלישי:
אמש פירסם הגאון רבי דב לנדא חוות דעת הלכתית דומה בעיתון 'המודיע' ובה כתב, כי "היות שהקו החדש של הרכבת מירושלים התחיל לפעול בימים אלה, והיות שפורסם בעבר שחלק מעבודות התשתית לרכבת זו נעשו, לדאבוננו, בשבת, בזדון ובפרהסיה על ידי יהודים ושאינם יהודים.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אז למי שלא קרא או מי שקרא ולא הבין -
א. הרב לנדא לא כתב שאסור ליסוע - אלא שראוי שפוסקי ההלכה ידונו האם מותר מתאים וראוי ליסוע ברכבת הקלה בגוש דן וברכבת מי-ם לתל אביב, כיון שזה להנות ממעשה שבת.
איני פוסק הלכה, אבל כמה נקודות למחשבה, - א. אתם יודעים כמה גשרים וכבישים נבנו בארץ ע"י חילול שבת? נו אז למה נוסעים עליהם? ב. אנו משתמשים כ"כ הרבה עם חברות שעושים חילול שבת ובהם - חברת חשמל,אגד ועוד, נו, אז מדוע לא אוסרים להשתמש באגד או בחשמל - ביום חול?, כמה שידוע לי יש דברים שזה גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, ואל תגידו שיש עוד דרכים ליסוע, כי גם יש מוניות וטרמפים ולא צריך ליסוע באגד...
ב. אני מבין שיש הבדל בין דברים שנעשים בפהרסיא לבין אלו שלא, אבל מכאן ועד לאסור שימוש לפי דעתי המצב רחוק, ולכן לא ראינו פוסקים שאסרו, - ושוב, חלילה אני לא פוסק ולא חולק על שום רב, רק רציתי להעמיד דברים על דיוקם.


כמובן שכואב הלב שזה נעשה תוך כדי חילול שבת, אבל לצערינו אנחנו עדיין בגלות (למי שחשב שכבר לא)...
למרות שלפחות מה שהם אומרים שרק גויים עובדים בשבת...
 
נערך לאחרונה ב:

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
נא להבחין בין הרב לנדא רב העיר בני ברק להרב דב לנדא

עכשיו שמתי לב....
אבל מי זה הרב דב לנדא?
האם יש קשר לרב אריה שטרן, כלומר האם מדובר ברב מזרוחניק?
 

Yerushalmit

משתמש מקצוען
בכתבה כתבו שהרב דב לנדא אמר שצריך לברר
והיות וכל זה היה כתוב באתר "לדעת" שאלתי האם מישהו אכן יודע האם יש בעיה או לא
האם מישהו/הי אכן יודע/ת?
 

מירי סלומון

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אז אולי כבר כתבו כאן...
חזרנו עכשיו משם
נצלו את הימים האחרונים של בין הזמנים צאו לטיול עם הילדים....
צאו מוקדם, אנחנו הפסדנו בכמה דקות רכבת
והיה כבר קצת חשוך (למרות שרב הדרך מנהרה)
מה שבטוח הילדים נהנו מאוד!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  0  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה