התייעצות רוצים לבנות לנו 4 יחידות על גג הבניין

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אבל שאלה, כמה הגיוני לבא לשכן ולבקש ממנו תן לי מטר וחצי מרובע מהשטח שלך? (אם זה היה בתשלום החרשתי...)
(לאחר מעשה רואים שהבונה והמרויח מכל המהלך, הצליח בחוסר נוחות לותר על השטח שלו לטובת העסקים שלו.. גם אם זה עלה יותר כסף וחוסר נוחות....)
אין קשר להיגיון
בסופו של דבר השכן התחייב
והוא חייב לעמוד בהתחייבות שלו
ייתכן שהשיקולים מראש
שאם השכן היה מתנגד
שהם בכלל לא היו בונים
ולא היו נכנסים לכל הברדק הזה

וזה שהם הרוויחו לבסוף -זה לא קשור
רווח כספי זה רק צד אחד בסיפור ארוך של עוגמות נפש
וצער
שהרבה פעמים עדיף לוותר על הרווח הכספי(אם בכלל קיים)
מאשר להיכנס לברדק הזה
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
א. אלו לא רק סיפורים,
אלו עובדות נוכחות וקיימות, של אנשים מיוחדים שנפטרו מהעולם בטרם עת.
מספרת לך כאן את סיפור החיים שלי כילדה.
(בסופו של דבר עזבנו את הבנין, בגלל צרות העין, עקרנו הכל ועברנו לשכונה אחרת,
תחשבי רק איזו טלטלה זו למשפחה עם ילדים לעזוב הכל בגלל צרות עין)

ב. בפרספקטיבה של 16 שנים אחרי, את מבינה שאפשר לבחון את הדברים בצורה ריאלית יותר,
ולראות מה היה יכול לגרום לנזק ומה לא.
מרבית הדברים שהפריעו לשכנים אז, לא באמת היו כאלה שהזיקו לדירות שלהם.
אם רק היו מסתכלים קדימה, היו חוסכים הרבה עגמת נפש, הרבה כאב לב ודמעות לאנשים טובים,
שלא רצו להרע לאיש.

ג. חשבי רגע על זוג שמתחיל לבנות... הורים, משפחה, ילדים.
הם לא רוצים להפוך למליונרים. הם רוצים לחתן את ילדיהם בכבוד.
יש מקום להידברות. יש מקום להבנה. יש מקום להרחיב את המחשבה.
הם לא באים להשתלט, ולא להזיק.
וממש לא מתעוורים מכסף.
הם מתעוורים מדמעות של שכנים שקשה להם לראות בשמחתו של האחר.

-והיום, כאישה בוגרת, כשהשכנים פה דלת מולי בנו והרחיבו, והוסיפו יחידה,
ומול הבית שלי שרצו ערבים יום ולילה, לא חשבתי אפ' על להפריע להם בתהליך הזה,
אלא רק לתמוך ולתת יד. כמה חודשים והכל מאחורי.
אז למה לא לפרגן?
ואני מכירה בנאדם שרצה להרחיב חדר או 2 למרות שזה יחסום את האור והאוויר לשכן מתחת
והוא לכל הדעות לא חייב להסכים לכך.
השכן הבטיח לבנות לו את החלל שייוצר מתחת כדי שיסכים, זה כולל עמודים ומעטפת.
ואחרי שסיימו לבנות דרשו מהם הכל עד השקל האחרון.
אז לעולם אין לדעת וגם מי שנראה נחמד כשזה מגיע לבניה והכיס פתאום עלול להפוך את עורו.
ואם כן מגיעים להסכמה, המלצה שלי, רק אצל רב/דיין/עו"ד
 
השכן שהבטיח ועל סמך המילה שלו
אנשים השקיעו מאות אלפי שקלים
אתה לא חייב לתת שום דבר לאף אחד
אבל אחרי שאתה מבטיח ואתה יודע שבגלל ההתחייבות שלך השכנים שלך משקיעים מאות אלפי שקלים ואז אתה מבטח כי בא לך זה לא בסדר
אני לא נכנסת למקרה הספציפי הזה.
כי אני לא יודעת מה ביקשתם ועל מה היתה ההסכמה. ובאיזה צורה ביקשתם. באיזה שעה.. וכו'..

יכולה להעיד ממקרים שאני רואה אצלנו בבנין (אין לי יחידות.. ואין לי שכנים שנכנסים דרך חצרי לביתם).
אבל המטר וחצי שהשכן אמור לנדב לשכן שבנה הופך בהרבה מהמקרים למקום לעגלות, קורות של סוכה, בימבות, שקיות זבל, שקית עם טיטולים.. ועוד.. שבהרבה מהמקרים גולש בהרבה ממטר וחצי..

ואחרי שנתן הסכמה בע"פ בחדר מדרגות... אחרי תקופה הבין שההסכמה הזו הפכה לסבל לו ולמשפחתו. זכותו לחזור בו מהסכמתו ושאתם תחפשו אלטרנטיבה אחרת.

אז השקעתם כמה מאותאלפי שח בבניה, השקעתם עוד 30K לכניסה ליחידה. מה, לא ככה עובד ביזנס?

שאלה, השקעתם רק על סמך מילה שלו? לא. השקעתם כי רציתם להרוויח מכל הכיוונים ולא הצליח לכם. באסה.

הבתי דין כבר שבעים משכנים שמגיע להם.. והם צריכים גם לנסות לפשר ולהסביר וגם להיות השוטרים והמבצעים של אנשים שרואים רק את עצמם. כואב ועצוב.

כותבת ממקום שאני רואה הרבה אנשים שבונים ויש להם קורה בין העיניים.
תורידו את הקורה ושימו לב שלשכנים שלכם יש שיקוליים פרטיים, לא רק כמה עלה לכם לפתוח עוד כניסה.

לא מכירה כאן אף אחד - לא כותבת אישי לאף אחד.
 
זה כמו שאני עושה לך טראמפ בין עירוני
ובאמצע הדרך אני אחליט להוריד אותך באמצע שום מקום...
אתן לך עוד דוגמא על אותו משקל,
נניח ויש לי חנות וחברה היתה שמה את הפרסומת שלי בסטטוס וזה הביא לי לקוחות.
היא החליטה שנמאס לה והיא לא רוצה יותר לפרסם
ואני צריכה לפרסם בעיתונים וזה עולה לי כסף
החברה הזו חייבת לי משהו??

ואם העלית טרמפ לרכבך והוא מזיק לך והורס לך את האוטו תמשיך לקחת אותו עד לתחנה הקרובה שיקח אוטובוס או תיהיה נחמד ותקח אותו עוד חצי שעה נסיעה?
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אתן לך עוד דוגמא על אותו משקל,
נניח ויש לי חנות וחברה היתה שמה את הפרסומת שלי בסטטוס וזה הביא לי לקוחות.
היא החליטה שנמאס לה והיא לא רוצה יותר לפרסם
ואני צריכה לפרסם בעיתונים וזה עולה לי כסף
החברה הזו חייבת לי משהו??
אין שום דימיון.
ואם העלית טרמפ לרכבך והוא מזיק לך והורס לך את האוטו תמשיך לקחת אותו עד לתחנה הקרובה שיקח אוטובוס או תיהיה נחמד ותקח אותו עוד חצי שעה נסיעה?
אם הוא מזיק אז נכון
אבל פה אף אחד לא הזיק

הוא בנה בדיוק כמו שתיכנן והשכן פתאום חזר בו
 
אין שום דימיון.
גם לדוגמא שנתת אין דימיון..
אם הוא מזיק אז נכון
אבל פה אף אחד לא הזיק
מנין לך שזה לא מזיק? הזיק? מציק..
הוא בנה בדיוק כמו שתיכנן והשכן פתאום חזר בו
זכותו לחזור בו.
בטח כמו במקרה של הבטחה בע"פ שאין לזה שום אחיזה.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אני לא נכנסת למקרה הספציפי הזה.
כי אני לא יודעת מה ביקשתם ועל מה היתה ההסכמה. ובאיזה צורה ביקשתם. באיזה שעה.. וכו'..
זה נכון מאוד
הרבה פעמים מדברים בלי לדעת
אבל אני מדבר על רמת הרעיון.
יכולה להעיד ממקרים שאני רואה אצלנו בבנין (אין לי יחידות.. ואין לי שכנים שנכנסים דרך חצרי לביתם).
אבל המטר וחצי שהשכן אמור לנדב לשכן שבנה הופך בהרבה מהמקרים למקום לעגלות, קורות של סוכה, בימבות, שקיות זבל, שקית עם טיטולים.. ועוד.. שבהרבה מהמקרים גולש בהרבה ממטר וחצי..
אז זכותו של השכן להסביר לשכן שמה שהוא הסכים כוונתו הייתה בתנאים מסוימים ולא בכל התנאים
תנאי מעבר בלבד

אבל בטח שלא לחזור בו.

ואחרי שנתן הסכמה בע"פ בחדר מדרגות... אחרי תקופה הבין שההסכמה הזו הפכה לסבל לו ולמשפחתו. זכותו לחזור בו מהסכמתו ושאתם תחפשו אלטרנטיבה אחרת.
מה אתם מצפים שהוא גם יחתים את השכן אצל עו"ד
אולי גם אצל נוטוריון?
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אולי הוא לא ידע מה זה ידרוש ממנו??
ולמשל של בטמפ, הטרמפיסט ישאל "אפשר פיצוחים?? ויסכימו לו, אבל שכהו יטנף את האוטו היחס יהיה אחרת.....
אז בדיוק בשביל כאלו דברים הולכים לבדוק עם רב
או עם ב"ד
מה כוונת האדם הסביר
שהוא נותן היתר

וכל בר דעת מבין מה הכוונה של לפצח פיצוחים באוטו
וכל בר דעת גם מבין מה הכוונה של לתת היתר...
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
גם לדוגמא שנתת אין דימיון..
טוב ...
ישפוט הציבור איזה דוגמה יותר דומה
מנין לך שזה לא מזיק? הזיק? מציק..
ברור שיש פה היזק
אבל זה היזק ברור
שהיה ידוע מראש.
זכותו לחזור בו.
בטח כמו במקרה של הבטחה בע"פ שאין לזה שום אחיזה.
לא ברור בכלל
אני לא יודע על סמך מה אתם כותבים בכזאת נחרצות

יש הלכות ברורות בדברים אלו
וצריך לבדוק עם רב


מה שבטוח נטייית הסברא הפשוטה היא שאין הוא יכול לחזור בו
מאחר שבמציאות בעולם ששכן נותן היתר
זה דבר ידוע שהוא מתכוון למה שהוא אומר
והשכן שבונה סומך על היתר זה
 
אז זכותו של השכן להסביר לשכן שמה שהוא הסכים כוונתו הייתה בתנאים מסוימים ולא בכל התנאים
תנאי מעבר בלבד
ואם יש חוסר הבנה,
ובדיעבד מבינים שלמה שנתנו הסכמה היה רק לתקוע בורג בקיר ולא לתלות עליו תיק וכו'...
יש הלכות ברורות בדברים אלו
וצריך לבדוק עם רב
נכון.
מה שבטוח נטייית הסברא הפשוטה היא שאין הוא יכול לחזור בו
מאחר שבמציאות בעולם ששכן נותן היתר
זה דבר ידוע שהוא מתכוון למה שהוא אומר
והשכן שבונה סומך על היתר זה
אין כזה דבר בעולם פירוק שותפות/חוזה?
גם אם חתמתם/הבטחתם על ההסכמה אתם יכולים לחזור בכם. לא?
יש לחזרה הנ"ל השלכות.. בהחלט.
לא יודעת מניין הסברא הפשוטה שאין הוא יכול לחזור בו
ושלב"ד אין שיניים לאכוף את ההבטחה הנ"ל וכו..

לא כותבת בנחרצות. רק חושבת בקול שזכותו של בנאדם לשנות את דעתו. זה הכל.
 
נערך לאחרונה ב:

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
ואם יש חוסר הבנה,
ובדיעבד מבינים שלמה שנתנו הסכמה היה רק לתקוע בורג בקיר ולא לתלות עליו תיק וכו'...

נכון.

אין כזה דבר בעולם פירוק שותפות/חוזה?
גם אם חתמתם/הבטחתם על ההסכמה אתם יכולים לחזור בכם. לא?
יש לחזרה הנ"ל השלכות.. בהחלט.
לא יודעת מניין הסברא הפשוטה שאין הוא יכול לחזור בו
ושלב"ד אין שיניים לאכוף את ההבטחה הנ"ל וכו..

לא כותבת בנחרצות. רק חושבת בקול שזכותו של בנאדם לשנות את דעתו. זה הכל.
מה שבטוח זה שלבקש משכן לתרום מטר וחצי על חשבונו - זה ניצול!
מה שבטוח שלאחר שהשכן הסכים לתרום, אפשר להפסיד כסף - אם מסתמכים על התרומה הנל.
אבל לבוא אליו בטרונוית (גם אם השכן הבונה צודק עפ דעת תורה.... ולא לזכור את זה שהוא תרם מרצונו החופשי .. זה אולי צודק , אבל רחוק מלהיות יפה....)
זה יותר כמו לבקש תרומה בהו"ק, ובכסףף הנתרם כבר קונים דברים, ואחרי כמה חודשים התורם מבטל את ההו"ק..
תשאל כל מי שעשה אי פעם מצ'ינג או תרומות - האם זה לא קרה לו..
והאם הוא תובע לבי"ד את התורם, או מנסה להקשר אליו בתחנונים....

במיוחד כשהתרומה היתה בעפ,
במיוחד כשאין לך מושג קלוש איך התנהל מהלך הבניה (שברוב המקרים מתנהל בצורה מחפירה...)
כשבן אדם מגיע בבקשה כזו משכן שלו, כשהמציאות מראה שלאחר מעשה היה יכול לעשות זאת על חשבוו - אבל תמיד קל יותר לבקש מהשכן.... זה כשר אבל מסריח.....

נ.ב. כמובן שאין לי מושג קלוש מה קרה ואיך , אני לא מדברת על אף סיפור באפן ספציפי....
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
זה כמו שאני עושה לך טראמפ בין עירוני
ובאמצע הדרך אני אחליט להוריד אותך באמצע שום מקום...
באמת מעשה מכוער
אבל נראה לך שיש רב אחד
שיחייב את הנהג לשלם מונית לטרמפיסט
כי הוא חזר בו מהטובה שהוא חשב לעשות?

איך טובה שניתנת בהסכמה בע"פ הופכת לדבר מחייב שאסור לשכן לחזור בו מכוונתו?
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
בסופו של דבר השכן התחייב
והוא חייב לעמוד בהתחייבות שלו
מה זה נקרא חייב לעמוד בהתחייבות שלו?
גם מבחינה חוקית
ולהבדיל עד כמה שידוע לי גם מבחינה הלכתית= הוא ממש לא חייב
אין שום משמעות תקפה להבטחת טובה שניתנת בע"פ
אם השכנים רצו לבטח את עצמם הם היו צריכים לקנות בתשלום מלא את השטח מהשכן
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
ואם יש חוסר הבנה,
ובדיעבד מבינים שלמה שנתנו הסכמה היה רק לתקוע בורג בקיר ולא לתלות עליו תיק וכו'...
בגלל זה יש את ההבנה של האדם הסביר
וברור שאפילו השכן בעצמו יודה שלא זאת הייתה הכוונה...
נכון.

אין כזה דבר בעולם פירוק שותפות/חוזה?
גם אם חתמתם/הבטחתם על ההסכמה אתם יכולים לחזור בכם. לא?
יש לחזרה הנ"ל השלכות.. בהחלט.
לא יודעת מניין הסברא הפשוטה שאין הוא יכול לחזור בו
ושלב"ד אין שיניים לאכוף את ההבטחה הנ"ל וכו..

לא כותבת בנחרצות. רק חושבת בקול שזכותו של בנאדם לשנות את דעתו. זה הכל.
נכון מאוד
אבל כפי שאת אמרת בעצמך

לדבר הזה יש השלכות
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
באמת מעשה מכוער
אבל נראה לך שיש רב אחד
שיחייב את הנהג לשלם מונית לטרמפיסט
כי הוא חזר בו מהטובה שהוא חשב לעשות?
אולי מבחינה ממונית (מה שנקרא חושן משפט)
אולי לא

אבל לפנים משורת הדין
אם אותו אדם היה צריך להוציא כסף על תחבורה
או על לינה וכדומה

לא מאמין שיש אדם עם טיפת מוסריות בליבו
שלא היה משלם
איך טובה שניתנת בהסכמה בע"פ הופכת לדבר מחייב שאסור לשכן לחזור בו מכוונתו?
יש לעיין בדיוק בשביל זה שואלים רב

הנחרצות שיש פה לאנשים שבטוחים שהוא יכול לחזור בו בקלי קלות
ואין לזה שום השלכה
פשוט מקוממת
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
הנחרצות שיש פה לאנשים שבטוחים שהוא יכול לחזור בו בקלי קלות
ואין לזה שום השלכה
פשוט מקוממת
נכון
אבל גם הפוך
הנחרצות שיש פה לאנשים שבטוחים שהשכן חייב לקיים את מה שהבטיח
(ציטוט שלך :))
פשוט מקוממת
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הנחרצות שיש פה לאנשים שבטוחים שהוא יכול לחזור בו בקלי קלות
ואין לזה שום השלכה
פשוט מקוממת
אף אחד לא אמר שאין לזה משמעות,
אם ביד פסק את פסקו - אין הרבה מה להסיף
אבל הנחרצות הזו, ולהוציא את השכן כ"חצוף", סרבן ועוד - היא גם לא כזו פשוטה,
הנחרצות היא נגד ה"פטרונות" של אנשים לבקש בלי להניד עפעף משכן לתרום מדירתו מטר וחצי
משהו שעלותו היא כ30K+ , ואז כשהוא חוזר בו, להוציא אותו מגעיל,
ואת השנורר שביקש , כמסכן האומלל שעכשיו היה צריך להוסיף 30 אלף שקל לשיפוץ חדש (היי, בדיוק כמו המחיר שביקשתם מהשכן לתרום!!) ופתאום לגלות להפתעתו שהוא כן יכל לעשות זאת על חשבונו (גם אם במחיר של אי נוחות גדולה, מה לעשות שעסק גורם לבעל הבית להוצאות....)
אז כן יש 2 צדדים למטבע, וההתנהגות של מי שביקש היא דוחה - למרת שהלכתית הוא כנראה בסדר....
ההתנהגת של השכן היא אנושית ונורמלית , ויכול להיות שהלכתית הוא צריך לפצות אותו , אבל השכן המבקש
הוא לא בסדר בכלל
וגם רשלן! אם מישהו היה קונה ממני מטר בדירה חוזה זה מינימום!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה