דרוש מידע רגע לפני רישום: בבקשה מידע על תחום הטיפול הרגשי

מצב
הנושא נעול.

חיבור*

משתמש מקצוען
שוב, אם ככה זה ממש ממש עצוב.
אין שום סיבה להפנות אדם לפסיכיאטר או למאבחן רק כי אני לא יודע לטפל בו ולא התמקצעתי דיי.
את אומרת את זה גם לרופאת הילדים ששולחת אותך לרופא גדול יותר כי היא מבינה שצריך פה אבחון ומבט של מישהו שיותר התמקצע בתחום ספציפי כזה או אחר?
רמת ההכשרה שבוגרי צישינסקי מקבלים מאפשרת בהחלט להעניק סיוע במירב המקרים. במקרים אחרים, משתפים גורם טיפולי בכיר יותר בהליך הטיפול.
זו מקצוענות!!
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
את אומרת את זה גם לרופאת הילדים ששולחת אותך לרופא גדול יותר כי היא מבינה שצריך פה אבחון ומבט של מישהו שיותר התמקצע בתחום ספציפי כזה או אחר?
רמת ההכשרה שבוגרי צישינסקי מקבלים מאפשרת בהחלט להעניק סיוע במירב המקרים. במקרים אחרים, משתפים גורם טיפולי בכיר יותר בהליך הטיפול.
זו מקצוענות!!
אומר את זה לרופאת ילדים ששולחת לפסיכיאטר אם היא לא יודעת לקרא בדיקות דם. בהחלט.

כמו שאומר את זה לאופטומטריסט שישלח למישהו בדרגה גבוהה יותר, לרופא בעל דוקטורט לרפואה שייתאים כדורים לכאבי ראש, רק כי הוא, האופטומטריסט, לא יודע להתאים מספר למשקפיים, מסובך לו. ולכן הראש ממשיך לכאוב.

שוב: פסיכיאטר ומאבחן מאבחנים.
טיפול נפשי אינו אבחון.
אבחנות הןגסות ברובן, כפי שהסבירו את זה יפה ממני מעלי.
הנפש עדינה הרבה יותר וזקוקה לטיפול במרחב עדין ושקט הרבה פחות מאבחנה זו או אחרת.
 
נערך לאחרונה ב:

חיבור*

משתמש מקצוען
אומר את זה לרופאת ילדים ששולחת לפסיכיאטר אם היא לא יודעת לקרא בדיקות דם. בהחלט
אז אני מניח שאת סבורה שבוגרי קיויתי נמצאים ברמה הזו...
זכותך.
אבל התמונה שונה בתכלית.
שוב: פסיכיאטר ומאבחן מאבחנים.
טיפול נפשי אינו אבחון.
אבחנות הןגסות ברובן, כפי שהסבירו את זה יפה ממני מעלי.
הנפש עדינה הרבה יותר וזקוקה לטיפול במרחב עדין ושקט הרבה פחות מאבחנה זו או אחרת.
טיפול ואבחון אלו אכן 2 תנועות נפשיות נפרדות.
אך בניגוד לתפיסתך, יתכן הליך טיפולי עדין, שקט ודינמי שיצא מהליך אבחוני מקדים. לא רק שזה לא סותר אלא שאז ההליך העדין הזה יקדם, יבנה ויעניק למטופל הליך טיפולי איכותו מהרבה בהשוואה להליך ללא רכיב אבחוני.
מטפלים שחונכו על ברכי האסכולה הדינמית בלבד יתקשו לקבל את זה. וזה בסדר....
 

קיויתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
שלום וברכה גולשי פרוג!

להלן רשימת השאלות שנשאלו כאן באשכול, עם חלוקה לפי נושאים.
כפי שהובטח - השאלות הועברו לרב שמחה צישינסקי לקבלת מענה מקצועי,
כך שאחת ולתמיד יהיה לגולשי האתר את ההזדמנות לקבל חוות דעת מקצועית
על התמיהות, השאלות והתאוריות השונות העולות כאן כדבר שבשגרה.

מכיוון שחלק מהשאלות היו מובלעות ופחות מובנות לנו שהן שאלות ענייניות
- או מכל סיבה אחרת שהיא - יתכן ואולי נשמטה בשגגה מהרשימה שאלה שנשאלה מבלי שימת לב.
באם מי ממכם שאל שאלה והיא לא מופיעה - אנו מתנצלים מראש, ומבקשים מאוד להקפיץ את השאלה שנשאלה
כדי שנשלב אותה ברשימת השאלות.


כמובן ששאלות כפולות שחזרו על עצמן נוסחו שוב בשאלה אחידה, למען הסדר הטוב.

להלן רשימת השאלות:

אודות הרב צישינסקי:

1. היכן למד? מהי רמת ההכשרה שעבר?
2. האם סיים תואר קליני כלשהו בהצלחה ובצורה מסודרת?
3. מהיכן האומץ שמסנן את החומרים וקובע מה נחוץ ומה לא רלוונטי?
4. מה הנסיון שלו כמטפל רגשי?
5. כמה שנים אתה עוסק בהכשרת מטפלים?
6. התעוזה 'ליצור שיטה', מהיכן היא?..



מטפלים וטיפולים רגשיים:
א. כללי:

1. מהי ההגדרה של 'מטפל/ת רגשי/ת'?

2. מהו היקף הלימודים שמטפל אמור להגיע אליו מבחינה קלינית?

3. האם ישנם שלבים / בעיות מסוימות שהוא אמור להעביר למטפלים אחרים? פסיכיאטרים וכד'?


ב. של צישינסקי:

1. מהו הטמפרמנט האישיותי הנדרש כדי להתקבל ללימודים אצלך? כל אחד יכול להיות מטפל? יש סינון? האם כל אויל מחריש לחכם מטפל יחשב - ובלבד שיש לו הממון לשלם על הקורס?

2. ה-DSM מלא בבעיות, הפרעות, תופעות ולקויות נוספות. האם המטפלים בשיטה ידעו לאבחן מטופל שיש לו משהו שונה מה-5-6 המוזכרים, ולהפנות אותו הלאה?

3. התלמידים מרגישים שהם יכולים לטפל בכל דבר בגלל השיטה הייחודית שלך?

4. האם יש סינון לתלמידים? ומהם הקריטריונים לסינון נרשמים? איך מוודאים שהמעוניין להתקבל ללימודים ב'קיוויתי' אכן מתאים לעסוק בתחום?

5. האם אתה מכשיר אותם ע"מ שמחר יפתחו קליניקה?

6. האם יש פיקוח על התלמידים שלו?

7. מה ההשוואה בין הדרכה של טיפול ב10 תיקים. לעומת סטאז' ארוך והדרכה אינסופית בלימודי פסיכולוגיה / עו"ס קלינית?

8. האם הלומדים בקורס מחוייבים לעבור טיפול בעצמם?

9. בזמן הלימודים: היה ותלמיד התקבל ללימודים, אך במהלכם נוכח הצוות לראות כי עדיין אין לו הבשלות או המיומנות הנדרשות להפכו למטפל, האם יש דרך למנוע ממנו לפתוח קליניקה ולקבל אנשים לטיפול?

10. אחר ההשמה: מה קורה במקרה ומתגלה חניך של השיטה ומטפל בשמה ובעצם פועל באופן שגוי ופוגעני, יש דרך למנוע ממנו לטפל או להשתמש בשם?

11. האם יש לך תלמידה עם הפרעה פסיכיאטרית שמסתובבת במרפאות?




בין 'קיויתי' לאקדמיה:

1. האם יש מעלה באקדמיה (מקצוענות ופיקוח) או דווקא חסרון (כפירה וסגידה, ועוד..)?

2. האם יש הבדל בין הלמידה באקדמיה לבין קורסים אחרים מבחינת החומר?

3. מה ההבדלים בין 'קיויתי' ל'אקדמיה' ומה רמת ההכשרה ש'קיויתי' מסוגלת לתת ביחס לרמת ההכשרה שהאקדמיה מסוגלת לתת?


תעודות והשמה:

1. האם התעודה של "קויתי" בעלת הכרה מצד ארגונים ועמותות הנדרשים לעובדים עם הכשרה ע"פ חוק? (לא סיפורי הצלחה).

2. מהם אחוזי ההשמה של תלמידים גורמי הקורס?

3. למה לא לתת תעודה מטעם איט"ה?

4. מקבלים תעודה מוכרת? ואם לא, איך מתמודדים בהשמה?

5. האם צריך היום תעודה אקדמית או לא לעבודה בעמותות וארגונים?

6. האם הוא נותן תעודה אפקטיבית?

7. אם לצישינסקי יש תעודה אקדמאית למה לא מעניקים את אותה תעודה גם לתלמידים, בהנחה שהלימודים מאוד
רציניים ומקצועיים?

8. למה שהתלמידים/ות לא יוכלו להשתמש בתעודה במקומות נוספים והיא תהיה מוכרת גם לכלל המגזר? האם הבעיה נעוצה מבחינת התכנים ספציפית CBT, לא מדברת על פסיכולוגיה ומדעי הרוח?

9. יש דבר כזה תעודה אקדמית ללימודי CBT?

10. יש מוסדות שמלמדים את החומרים שאקדמיה דורשת ומקנים תעודה מטעם המל"ג.
השאלה למה לא לדאוג לכך??

11. כמה אחוז השמה בנתונים מוחלטים יש לבוגרי השיטה?
כמה מהם עובדים במשרות שאינן דורשות קליניקה עצמאית?

12. מספיקה גם תשובה "בערך": כמה תלמידים יש לקורסים שלו? האם השוק לא רווי כבר?



ההכשרה בפועל:

1. כמה צריך ללמוד כדי להפוך למטפל?
האם תוך שלוש שנים אפשר ללמוד להיות מטפל בכל סוגי הבעיות עם קליניקה פרטית?

2. אשמח להבין, כיצד אפשר ללמוד ובדגש על להפנים, את כל התכנים המובאים בסילבוס, שלרוב נלמדים על פני 5 שנות (לפחות) תואר ראשון ושני. כל זה בנוסף ללימודי CBT?
אני שואלת בפרט לאור העובדה, שבCBT של איט"ה הלומדים מגיעים כבר עם חלק גדול מהחומר הנלמד בקורס של הרב צישינסקי, והלמידה מתרכזת בלימודי CBT עצמם...

3. אם תרפיית הבחירה זה בעצם CBT , אז למה ללמוד אצלך 3 שנים. הרי תכנית הכשרה של CBT לוקחת פחות זמן...

4. איך יתכן ולמה בצישינסקי כל הקורס (3 שנים) מועבר על ידי מרצה בודד?
איך יכול להיות שהוא הכי טוב בכל מקצועות הטיפול? המומחה הכי גדול בכל המתודות הקיימות בעולם הטיפול?

5. בכל קורס אקדמי יש גיוון של מרצים. כל אחד מומחה יותר בתחום שלו ויחד הם מעבירים מכלול מקצועי .האם זה נכון שרק הרב צישינסקי – מייסד השיטה - מעביר את כל החומר?

6. האם יש מבחן סיום כדי לסיים את הקורס בהצלחה? והאם היו כאלה ששילמו על הקורס ולא עברו את המבחן הסופי?

7. אם אנשים פותחים קליניקה אחרי סדרת 15-30 מפגשים בתור מטפלים רגשיים בכירים - והשמועות אומרות עליהם שמדובר אכן במומחים בתחומם, אז מה העניין למתוח שיעורים על פני כמה שנים?? אם יש ביקוש לשירות הזה - אז למה ליצור עיכובים וסיבוכים?

8. האם התלמידים מודרכים לקבל הדרכה גם לאחר סיום תקופת ההכשרה? האם יש ל CBT של צישינסקי מערך הדרכה משלו, שמורכב מבוגרים שאינם בוגרי אקדמיה כלל?

9. אם יש בוגרי השיטה שמצליחים מאד בעבודתם (הצלחה טיפולית וכלכלית) ואינם בוגרי אקדמיה אשמח לשמוע עליהם.

10. השיעורים מצולמים מראש ומועברים בהסרטות ווידיאו. זה לא פוגע במקצועיות התלמידים שחסר להם את היכולת לשאול שאלות, או ווידוא של המרצה כי דבריו הובנו והופנמו בקרב התלמידים?



שונות:

1. איך ולמה אתה מספר לתלמידך שבאמצעות קורס מזורז שמקיף רק את החלקים החשובים בעולם הטיפול הם הופכים לאנשי טיפול ללא סייגים?

2. למי מיועדות ההרצאות בקורס "מפת הנפש" שמגיע בנגן
מה אני יבין לאחר שאשמע את ההרצאות, יותר ממה שהבנתי קודם?
איפה זה יבוא לידי ביטוי אצלי? גם אני יוכל לטפל - נניח במקרים קלים?
האם יש תועלת לשמוע את ההרצאות והקורסים גם למי שהולך ללמוד את הקורס המרכזי?
הבנתי שהקורסים היו אצל ארגוני חונכים, זה משהו שקידם אותם לטיפול?

3. מה הרמה של התלמידים? אולי בס"ה המדובר הוא בקורס של מע"ר ואנשים מסתובבים עם כרטיסי ביקור של פראמדיקים?

4. מעניין אותי לדעת אם בקורס של הרב צישינסקי יש התייחסות לפסיכולוגיה.
בעיקר בנושאים כמו קאונטר טראנספרנס, הזדהות השלכתית, רוורי וכדו'

5. 'בית חם' מפרסם גם על קורסים, שם מקבלים תעודה מוכרת? הם מקבלים להשמה מי שעובר את זה? (ואם לא, אז מה, הם עושים קורס והם עצמם לא מאמינים בו?) כמטופל: איך אני אדע מה מתאים לטיפול דרך CBT ומה לא?

6. איך זה שיש פער כזה גדול בין הקורסים של 15 שיעורי וכ' - לבין אלו עם כמה שנות למידה ארוכות?


השיטה:

1. האם CBT הוא כלי מקיף או רק חלק משיטת טיפול?

2. צישינסקי יצר שיטה חדשה? מהי השיטה עצמה?

3. הרב צישינסקי מלמד CBT בשיטתו האישית "תרפיית הבחירה", מה ההבדל בין ה-2 מבחינה מקצועית?

4. נעשו תצפיות, מבדקים ומעקב אחר מטופלים ומטפלים בשיטה. אם כן עד כמה?

5. האם יש עמיתים שמטפלים בנפש שאינם בקשרים עסקיים עם מכון 'קיויתי' שבחנו את השיטה, המטפלים והתוצאות?
ומי הם?

6. האם נעשה מחקר בלתי תלוי אודות השיטה ויישומה? האם הוא משוחרר לציבור וניתן לקרוא אותו?

7. האם מספיק לטיפול נפשי רק את השיטה CBT או שזה חלק מהמכלול שמטפל צריך?



על הסילבוס:

1. ראיתי שכן מביאים את התזות של הוגים ותאוריטקנים רק בעילום שמם, זה לא פוגע בשיח המקצועי של הבוגרים עם עמיתים? (וממילא במקצועיותם)

2. אודה, הסילבוס מרשים מאוד. בכל אופן שואלת, עד כמה החומר הוא מהמקובל בעולם, וכמה ממנו הוא תוצר של הרב צישינסקי?

בקרה:

1. שאלה למפתח השיטה - מי מפקח על תכני הקורס?

2. מהי הביקורת החיצונית על תהליכי הלמידה והתקדמות התלמידים?


_____________

כאמור, שאלות אלו הופנו לרב צישינסקי שיגיב על כל הדברים
ובימים הקרובים יפורסם כאן המענה המקצועי במלואו.


להתראות!

מזכירות 'קיויתי'
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
@קיויתי
כבר רואים את ההשקעה, את הרצינות. והפתיחות וההבנה.
אני אישית מעריך זאת מאד, ללקט את כל השאלות בתוך אשכול שזרוע ומלא בכ"כ הרבה קוצים וברקנים הפוגעים אישית,
זה כבר עבודת המידות אמיתית.
ואם את זה לבד לומדים בCBT של צישינסקי,
אזי באמת כדאי ללמוד את השיטה הזו, ממרצה אחד, ובוודאי שאת זה לא נלמד אפ'עם באקדמיה.
 

בנימיני

משתמש מקצוען
ל
@קיויתי
כבר רואים את ההשקעה, את הרצינות. והפתיחות וההבנה.
אני אישית מעריך זאת מאד, ללקט את כל השאלות בתוך אשכול שזרוע ומלא בכ"כ הרבה קוצים וברקנים הפוגעים אישית,
זה כבר עבודת המידות אמיתית.
ואם את זה לבד לומדים בCBT של צישינסקי,
אזי באמת כדאי ללמוד את השיטה הזו, ממרצה אחד, ובוודאי שאת זה לא נלמד אפ'עם באקדמיה.
למה אתה מציג את זה כעניין נשגב
זה גוף עסקי שמקבל הזדמנות לענות על התמיהות כלפיו והוא נענה להזדמנות בנפש חפצה
כשווצאפ מגיבה לטענות על פגיעה בפרטיות זו עבודת המידות?
מי שריכז את השאלות מקבל משכורת על עבודתו ואכן מגיע לו ביושר כי הוא עשה עבודה יסודית
זה הכל
 

בנימיני

משתמש מקצוען
בכל מקרה האשכול מוצה
נשאר רק להמתין לתשובתיו של שמחה צישינסקי
לדעתי הגיעה שעת נעילה
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
ל

למה אתה מציג את זה כעניין נשגב
זה גוף עסקי שמקבל הזדמנות לענות על התמיהות כלפיו והוא נענה להזדמנות בנפש חפצה
כשווצאפ מגיבה לטענות על פגיעה בפרטיות זו עבודת המידות?
מי שריכז את השאלות מקבל משכורת על עבודתו ואכן מגיע לו ביושר כי הוא עשה עבודה יסודית
זה הכל
רוב המתעניינים כאן וכותבי ההשמצות והשאלות
לא מתענינים בתחום
אלא, אחראים על ישובו של עולם ועל האמת שצריכה לבצבץ מכל פינה...
ומי שבוחר להתייחס לזה. אשריו ומגיע לו שכר שיחה נאה.
 

בנימיני

משתמש מקצוען
אם הוא לא יתייחס הוא מפקיר את הזירה לכל הטענות שנכתבו ולמתחרים
הוא עושה טובה בעיקר לעצמו כשהוא מגיב
זה עניין עסקי נטו
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
רוצה לחדד את השאלה שלי: האם פסיכיאטר מהווה עוגן ביטחון כשהטיפול לא מצליח מסיבות שונות?
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם הוא לא יתייחס הוא מפקיר את הזירה לכל הטענות שנכתבו ולמתחרים
הוא עושה טובה בעיקר לעצמו כשהוא מגיב
זה עניין עסקי נטו
הוא עושה טובה גם שהוא מתייחס יפה לכמה דמויות שבאו ללגלג ולהשמיץ. [כי מה שהם עושים זה הכי טוב בעולם. ולא יכול להיות שהם הלכו סתם למקום אחר.] ולא מחזיר להם במטבע שלהם.
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
כמה דמויות שבאו ללגלג ולהשמיץ
האמת, שבתחילה גם אני תהיתי מה יש לאנשי מקצוע חרדים לצאת בכזו נחרצות נגד מקומות לימוד לא מקצועיים.
גם אני חששתי שיש בהם לגלוג והשמצה.
אבל מישהי שלחה לי מייל והיא הבהירה לי בעדינות את מה שלא הבנתי לפני כן:
חושבת... אולי באמת לא המוקד פה זה החרדיות והחילוניות, אלא המקצועיות.
ומשום מה (?) במצב העכשוי חרדית היא מילה נרדפת ללא הכי מקצועית, אצלי. ויש המון סיבות לסטיגמה הזו. היא לא באה ברגל. (מספיק לקרוא אשכול טיפולי כזה בפרוג בשביל להבין שזה לא בחינם. שלא לדבר על דמויות המטפלת בספרות החרדית)

הבנתי, שמי שרוצה ללכת לטיפול מקצועי, מקצועי באמת, כזה שנוגע בנפש לכל רבדיה, או אפילו- לעבור תהליך של CBT בצורה מבוקרת, שמורה, מקצועית ובטוחה, ותקרא את האשכול הזה, כשיש לה הבנה גם בצדדי הסכנה,
תגיד לעצמה: "אני? לחרדים לא הולכת. הם לא מקצועיים, תראו כאן, באשכול הזה, איך הם מדברים בלי שמץ הבנה על התהליכים העמוקים של הנפש ו"מקצועיות" בעיניהם זו מכון קיוויתי..."
ובאיזושהו מקום, השיח על "מקצועיות" חרדית כמו זו, גורמת לכך שאנשים יעדיפו כבר ללכת לאנשי מקצוע לא חרדים ומקצועיים,
כי בצורה כזו, באשכול כמו זה,
אנחנו יוצרים סטיגמה על מטפל חרדי (ברטלר, שקוף, קיוויתי) כאדם לא מקצועי בכלל.
ואז? מה נוצר? משוואה עצובה:
מטפל חילוני הוא מטפל מקצועי, ובנפש צריך לטפל אצל מישהו מקצועי בלבד,
מטפל חרדי? נו, הוא בוגר מכון זה או אחר שלא מבין כלום. תראו ראיה מהאשכול כאן.

ואם כך, ייתכן, אולי, שעל זה יוצא הקצף של המטפלים החרדים המקצועיים.
 

דינה הדס

משתמש רשום
עיצוב גרפי
האמת, שבתחילה גם אני תהיתי מה יש לאנשי מקצוע חרדים לצאת בכזו נחרצות נגד מקומות לימוד לא מקצועיים.
גם אני חששתי שיש בהם לגלוג והשמצה.
אבל מישהי שלחה לי מייל והיא הבהירה לי בעדינות את מה שלא הבנתי לפני כן:
חושבת... אולי באמת לא המוקד פה זה החרדיות והחילוניות, אלא המקצועיות.
ומשום מה (?) במצב העכשוי חרדית היא מילה נרדפת ללא הכי מקצועית, אצלי. ויש המון סיבות לסטיגמה הזו. היא לא באה ברגל. (מספיק לקרוא אשכול טיפולי כזה בפרוג בשביל להבין שזה לא בחינם. שלא לדבר על דמויות המטפלת בספרות החרדית)

הבנתי, שמי שרוצה ללכת לטיפול מקצועי, מקצועי באמת, כזה שנוגע בנפש לכל רבדיה, או אפילו- לעבור תהליך של CBT בצורה מבוקרת, שמורה, מקצועית ובטוחה, ותקרא את האשכול הזה, כשיש לה הבנה גם בצדדי הסכנה,
תגיד לעצמה: "אני? לחרדים לא הולכת. הם לא מקצועיים, תראו כאן, באשכול הזה, איך הם מדברים בלי שמץ הבנה על התהליכים העמוקים של הנפש ו"מקצועיות" בעיניהם זו מכון קיוויתי..."
ובאיזושהו מקום, השיח על "מקצועיות" חרדית כמו זו, גורמת לכך שאנשים יעדיפו כבר ללכת לאנשי מקצוע לא חרדים ומקצועיים,
כי בצורה כזו, באשכול כמו זה,
אנחנו יוצרים סטיגמה על מטפל חרדי (ברטלר, שקוף, קיוויתי) כאדם לא מקצועי בכלל.
ואז? מה נוצר? משוואה עצובה:
מטפל חילוני הוא מטפל מקצועי, ובנפש צריך לטפל אצל מישהו מקצועי בלבד,
מטפל חרדי? נו, הוא בוגר מכון זה או אחר שלא מבין כלום. תראו ראיה מהאשכול כאן.

ואם כך, ייתכן, אולי, שעל זה יוצא הקצף של המטפלים החרדים המקצועיים.

כל זה בהנחה שקיויתי זה מקום לא מקצועי...
וזה מקפיץ כי בדיוק על זה הדיון!!!
יש גרעין אמת שבאקדמיה יש מקצוענות. ושאקדמיה זה לא מקום חרדי, ולכן יש בסיס אמיתי לטענות, אבל לקבוע בגלל זה שתמיד גוף חרדי לא יהיה מקצועי?
למה????? מי בדק?
כל מי שכותב נגד, זה לא מתוך הכרות עמוקה עם השיטה, וזה עול ללכלך בלי לבדוק לעומק!!
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
מתנצלת אם היה נשמע בדברי שכך.
אנני מתכוונת כלל ללכלך, ולהפך, כפי שכתבתי בהודעות קודמות.
חושבת שהלימודים במכון קיוויתי יכולים להתאים לאנשים מסויימים, שטיפול אצל בוגרי המכון יכול להיות חביב ויעיל ומעשיר לאדם מן השורה. כמו למשל הספר "בוחרים להרגיש טוב" שכל כך הרבה נעזרו בו ויצא באין סוף מהדורות ותרגומים.
לומר שהוא לא יעיל? זה יהיה עוול. לומר שהוא ממקצע?
דווקא מתוך האשכול, ודווקא מתוך האתר של קיוויתי, ההכרות עם השיטה והיחצון שלה מספרים: יש פער לא נתפס בין לימודים מקצועיים ומעמיקים לבין לימודים במכון.
ואם מכון קיוויתי הוא פני הלימוד החרדי מקצועי, אין פלא שיצא קצפם של מטפלים חרדים שלמדו באקדמיה.

ועדיין, אינני חושבת כלל ועיקר שמי שלמד באקדמיה הוא מקצועי בהכרח, בכלל לא.
כמו שאינני חושבת שכל מטפל חילוני הוא מקצועי.
כן חושבת שכדי להיות מטפל מקצועי נדרשת עבודה אישית עמוקה ותמידית ולימודים מקצועיים תמידיים במקום רישמי.

ושוב, לתחושתי בלבד.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
סתם כך לתשומת לב, כשאדם חיצוני ניגש לבחון אשכול מסוים.
ואז הוא מגלה אנשים שעונים בגסות, או בתוקפנות, או בכל צורה אחרת שהיא פחות נעימה.
זה גורם להם לפעמים להשליך לא רק לגופו של ניק, אלא גם על העמדה...

וכשהוא רואה אנשים שעונים בכבוד, בנקיות, ומעבירים את מה שיש להם לומר בצורה אינטליגנטית, זה גם אומר להם משהו על מה שהם מייצגים.
 

דינה הדס

משתמש רשום
עיצוב גרפי
מתנצלת אם היה נשמע בדברי שכך.
אנני מתכוונת כלל ללכלך, ולהפך, כפי שכתבתי בהודעות קודמות.
חושבת שהלימודים במכון קיוויתי יכולים להתאים לאנשים מסויימים, שטיפול אצל בוגרי המכון יכול להיות חביב ויעיל ומעשיר לאדם מן השורה. כמו למשל הספר "בוחרים להרגיש טוב" שכל כך הרבה נעזרו בו ויצא באין סוף מהדורות ותרגומים.
לומר שהוא לא יעיל? זה יהיה עוול. לומר שהוא ממקצע?
דווקא מתוך האשכול, ודווקא מתוך האתר של קיוויתי, ההכרות עם השיטה והיחצון שלה מספרים: יש פער לא נתפס בין לימודים מקצועיים ומעמיקים לבין לימודים במכון.
ואם מכון קיוויתי הוא פני הלימוד החרדי מקצועי, אין פלא שיצא קצפם של מטפלים חרדים שלמדו באקדמיה.

ועדיין, אינני חושבת כלל ועיקר שמי שלמד באקדמיה הוא מקצועי בהכרח, בכלל לא.
כמו שאינני חושבת שכל מטפל חילוני הוא מקצועי.
כן חושבת שכדי להיות מטפל מקצועי נדרשת עבודה אישית עמוקה ותמידית ולימודים מקצועיים תמידיים במקום רישמי.

ושוב, לתחושתי בלבד.

אז אצלך זה "לתחושתי בלבד"...
ואצלי זו לא תחושה אלא ידיעה.
מה שאני כותבת זה מתוך הכרות עמוקה עם השיטה ומתוך הכרות עמוקה עם מטופלים. יש לי סטטיסטיקה אישית על מטופלים רבים שטופלו אצל תלמידי צישינסקי, והסטטסיטיקה היא דוקא די טובה (בלשון המעטה).

וכן, בהחלט מדובר גם על מקרים קשים מאוד, אנשים שנטלו כדורים והפסיקו אחרי הטיפול (בצמוד לפסיכיאטר כמובן), ומטופלים שפשוט יצאו מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה באופן שאי אפשר להאמין.
לכן קשה לי לשמוע שזהו רק "מכון חביב ויעיל ומעשיר..."

למען טובת הכלל ממליצה להציב סימני שאלה ליד תחושות. פשוט בגלל שתחושות לא תמיד משקפות מציאות.
 

בנימיני

משתמש מקצוען
אז אצלך זה "לתחושתי בלבד"...
ואצלי זו לא תחושה אלא ידיעה.
מה שאני כותבת זה מתוך הכרות עמוקה עם השיטה ומתוך הכרות עמוקה עם מטופלים. יש לי סטטיסטיקה אישית על מטופלים רבים שטופלו אצל תלמידי צישינסקי, והסטטסיטיקה היא דוקא די טובה (בלשון המעטה).

וכן, בהחלט מדובר גם על מקרים קשים מאוד, אנשים שנטלו כדורים והפסיקו אחרי הטיפול (בצמוד לפסיכיאטר כמובן), ומטופלים שפשוט יצאו מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה באופן שאי אפשר להאמין.
לכן קשה לי לשמוע שזהו רק "מכון חביב ויעיל ומעשיר..."

למען טובת הכלל ממליצה להציב סימני שאלה ליד תחושות. פשוט בגלל שתחושות לא תמיד משקפות מציאות.
דברייך לא מסייעים הרבה לקיויתי
גם בגלל הסגנון וגם כי הסטיסטיקה היא שמי כותב עובדות בדוקות (!) עם סטיסטיקות (!) ומציאות בשטח (!) וכו' ברוב המקרים לא שייך לצד המצועי של המפה (בכל תחום)
מעולם לא נתקלתי בגוף מקצועי כלשהו שמשתמש בסגנון ההוכחות האלו.
תמיד אלה גופים קיקיוניים שעסוקים ומתאמצים להוכיח את עצמם
לא אכביר בדוגמאות אבל תעשו גוגל קצר ותחזרו עם מסקנות

תנסו לדמיין את זה: עשרות אלפי מטופלי השיטה הפסיכודנמית מעידים פה אחד שהטיפול שינה את חייהם ואפילו במצבים הכי קשים של טיפול תרופתי ה-כ-ל נפתר
משכנע?
 
נערך לאחרונה ב:

מאה

משתמש מקצוען
יש לי סטטיסטיקה אישית על מטופלים רבים שטופלו אצל תלמידי צישינסקי, והסטטסיטיקה היא דוקא די טובה (בלשון המעטה).
וכן, בהחלט מדובר גם על מקרים קשים מאוד, אנשים שנטלו כדורים והפסיקו אחרי הטיפול (בצמוד לפסיכיאטר כמובן), ומטופלים שפשוט יצאו מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה באופן שאי אפשר להאמין.
פשוט הוקוס פוקוס.
כל כך לא אמין, לצערי...
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה
בהחלט מכירה רבים וטובים שאחרי טיפול CBT יצאו מאפילה לחיי היומיום ומשיעבוד לחיים רגילים שיש בהם עדיין מצוקות וקושי והתמודדות, כמו כולנו.
לא זו השאלה. שלי, בכל אופן.
השאלה היא על השוואת השיטה הספציפית לטיפול רשמי מקצועי ומה שהוא מאפשר להעמיק, לבדוק, לחפש, לשקוט ולדייק.
לא מבחינת אישיות המטפל, אלא מבחינת התוכן הלימודי ומה שהמטפל מסוגל לעשות עם התוכן הזה.
 

דינה הדס

משתמש רשום
עיצוב גרפי
בהחלט מכירה רבים וטובים שאחרי טיפול CBT יצאו מאפילה לחיי היומיום ומשיעבוד לחיים רגילים שיש בהם עדיין מצוקות וקושי והתמודדות, כמו כולנו.
לא זו השאלה. שלי, בכל אופן.
השאלה היא על השוואת השיטה הספציפית לטיפול רשמי מקצועי ומה שהוא מאפשר להעמיק, לבדוק, לחפש, לשקוט ולדייק.
לא מבחינת אישיות המטפל, אלא מבחינת התוכן הלימודי ומה שהמטפל מסוגל לעשות עם התוכן הזה.

כשהשאלה מוצגת ככה- בכבוד, היא לגיטימית בעיניי וראויה להשאל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה