עזרה קשיי התארגנות

אפיק הפקות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכון, את צודקת
הבדיקה שאפשר לעשות כאן, היא פשוטה מאוד!

למקום שהילד רוצה ללכת , כמו טיול או משהו נחמד, הוא ירוץ, נכון ?
אם האמא מבקשת מהילד אחר הצהריים להחליף בגדים כי הולכים למקום מעניין - גינה חדשה - חנות משחקים.. וכדומה, ויוצאים כבר עכשיו, מי שמוכן, בא !

האם כשצריך לעשות משהו שהוא רוצה! שהוא לא רוצה לוותר.. האם שם הוא מזדרז...
ואז, אם הוא מזדרז ומצליח להתארגן בזמן קצר...
אז אין כאן בעיה של התארגנות ! רק של עצלנות גרידה...

שווה בדיקה!
בבעיות קשב וריכוז וכן קשיי התארגנות חלק מהבעיה נקראת מוטיבציה.
כמו שתגידי למה הילד ההיפר הזה יושב ליד המחשב שעות ולא זז? הרי הוא מאובחן כהיפראקטיבי ולא יכול לשבת דקה, אלא מה? הגיוס מוטיבציה שלהם הוא משתנה בהחלט מדבר לדבר, הילד ההיפרי ביותר עם בעיות התארגנות מאובחנות יקום ראשון ביום של הטיול ויהיה מתוקתק לפני כולם, איך קרה הפלא הזה? קל להגיד עצלנות, אבל כשאנו מבחינים בסימנים נוספים של קשב ריכוז (התארגנות זה סעיף בקשב וריכוז) אפשר בהחלט להבין שיש גם קושי במוטיבציה, מנהל העבודה המוחי שאמור להחליט שצריך לקום כל בוקר בזמן, להתלבש מהר וכו הוא זה שפגוע ולא מתנהל נכון, לא מסיק מסקנה מאתמול על איחור וכו., הוא בהחלט מקבל דרבון ממצבים כמו טיול, צומי וכו, אבל הקושי הוא אורגני,(במקור המוח) ולכן לא ניתן להסיק על עצלנות כלל. אלא אם כן הבעיה ספציפית לבוקר ותו לא כמו שספרה האם הנ"ל עם הבת באלף שאז קל להסיק שזה סביבתי יותר.כמובן שצריך לשאול איך היא בש.ב. או בערב ולקבל תמונה יותר רחבה.
במצבים כאלו מומלצת תוכנית עבודה מסודרת, תמריצים ומבצעים, והורדת קושי כמובן.
בהצלחה!
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אם לילד יש בעיה מאובחנת- זה ענין אחד.
לרב הילדים האלו אין בעיה אמיתית. יש בעיה של ריחוף.
מכירה את זה מקרוב מכמה עפיפונים פרטיים שלי.
דבר ראשון- אני חושבת שברגע שאת מדגישה שאת מסירה אחריות ממה שהיא/הוא עושה יש לו הרבה יותר דחיפה להתאמץ והוא ישלם את המחיר על הריחוף שלו. ולתאם כמובן עם המערכת החינוכית- שהם יטפלו בענין ואת הסרת אחריות. וכן בבית- הוא יפסיד מהריחופים שלו.

דבר שני- הילדים האלו צריכים תזכורות כל הזמן. בלי עצבים, בלי לחץ פשוט שעון מעורר כל 2 דקות מה עכשיו: חולצה, חצאית, גרביון, להסתרק, להכניס אוכל לתיק. לטעום משהו. מעיל. ולסיום- להתראות!
הם פשוט שוכחים את עצמם...

ראיתי את זה בענין רחצה. הבת שלי בת 10 היתה מתרחצת במשך שעות.
עד שהצמדתי לה "שומר" שעומד מאחורי הדלת ומזכיר לה מידי פעם: שמפו, מרכך, סבון, מגבת, לצאת...
תוך דקות ספורות הענין מסתיים...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אם לילד יש בעיה מאובחנת- זה ענין אחד.
לרב הילדים האלו אין בעיה אמיתית. יש בעיה של ריחוף.
מכירה את זה מקרוב מכמה עפיפונים פרטיים שלי.
דבר ראשון- אני חושבת שברגע שאת מדגישה שאת מסירה אחריות ממה שהיא/הוא עושה יש לו הרבה יותר דחיפה להתאמץ והוא ישלם את המחיר על הריחוף שלו. ולתאם כמובן עם המערכת החינוכית- שהם יטפלו בענין ואת הסרת אחריות. וכן בבית- הוא יפסיד מהריחופים שלו.

דבר שני- הילדים האלו צריכים תזכורות כל הזמן. בלי עצבים, בלי לחץ פשוט שעון מעורר כל 2 דקות מה עכשיו: חולצה, חצאית, גרביון, להסתרק, להכניס אוכל לתיק. לטעום משהו. מעיל. ולסיום- להתראות!
הם פשוט שוכחים את עצמם...

ראיתי את זה בענין רחצה. הבת שלי בת 10 היתה מתרחצת במשך שעות.
עד שהצמדתי לה "שומר" שעומד מאחורי הדלת ומזכיר לה מידי פעם: שמפו, מרכך, סבון, מגבת, לצאת...
תוך דקות ספורות הענין מסתיים...
לא דברנו על העפיפונים ולא שללנו הטלת אחריות.
רק הודגש שזה בלתי הוגן לתייג מראש ובאופן גורף כל ילד כזה כעצלן/עפיפון/ כל שם אחר.
גם לי יש בת שזקוקה לתזכורות קבועות במקלחת. אבל לה אין קשיי התארגנות. פשוט קר בחוץ והמקלחת החמימה עם בועות הסבון עדיפה פי כמה...
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא דברנו על העפיפונים ולא שללנו הטלת אחריות.
רק הודגש שזה בלתי הוגן לתייג מראש ובאופן גורף כל ילד כזה כעצלן/עפיפון/ כל שם אחר.
גם לי יש בת שזקוקה לתזכורות קבועות במקלחת. אבל לה אין קשיי התארגנות. פשוט קר בחוץ והמקלחת החמימה עם בועות הסבון עדיפה פי כמה...
פותחת האשכול כתבה על בעיית התארגנות שבאה לידי ביטוי בעיקר בשעות הבוקר.
בעיית התארגנות קשה באה לידי ביטוי בכתיבה בכיתה. בתפקוד יומ-יומי ולא רק בבוקר לחוץ או באמבטיה של ערב שבת.
במקום שאין הפרעת קשב או בעיה אמיתי אחרת- הפתרון הוא כן תזכורות, וההגדרה לדעתי היא לגמרי עפיפון...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ברגע שאת מדגישה שאת מסירה אחריות ממה שהיא/הוא עושה יש לו הרבה יותר דחיפה להתאמץ והוא ישלם את המחיר על הריחוף שלו. ולתאם כמובן עם המערכת החינוכית- שהם יטפלו בענין ואת הסרת אחריות. וכן בבית- הוא יפסיד מהריחופים שלו.

דבר שני- הילדים האלו צריכים תזכורות כל הזמן. בלי עצבים, בלי לחץ פשוט שעון מעורר כל 2 דקות מה עכשיו: חולצה, חצאית, גרביון, להסתרק, להכניס אוכל לתיק. לטעום משהו. מעיל. ולסיום- להתראות!
הם פשוט שוכחים את עצמם...

בעיניי שני הקטעים האלה סותרים אחד את השני. את מודה שהילדים האלו צריכים תזכורת כל 2 דקות. לא משנה איזו הגדרה תתני לילד או לתופעה. משנה, שהוא זקוק לעזרה שלך ולאחריות שלך, ובלעדיה הוא לא מסתדר...
אז מה פירוש להסיר אחריות, ולתת לו לשלם את המחיר? זה הרי לא מה שאת עושה?...
 
נערך לאחרונה ב:

להודות ולהלל!

משתמש מקצוען
בעיית התארגנות קיימת גם אצל ילדים בעלי קש"ר
אני רואה במוחש יום יום לפני שהכדור משפיע ,הוא לא מתוכנן. לא מתקדם,מרחף,הראש לא במקום.. מאז שהשפעה קיימת הילד מזדרז ומתארגן לבד.
 

yudb

משתמש סופר מקצוען
כמרפאה בעיסוק.
הקשיים אותם את מתארת עשויים לנבוע בשל קשיים מוטוריים או קושי בתפקודים ניהוליים שמאפיין ילדי קשר ולאו דווקא.

כדי לפנות לאבחון כדי לבדוק על בסיס מה הקשיים יושבים ולפנות לטיפול אצל מרפאה בעיסוק (או מנתחת התנהגות, בזכות @nechamizak אני יודעת שמנתחת התנהגות יכולה גם כן לתת מענה בתחום זה) בעלת הכשרה וידע בתחום של התפקודים הניהוליים או הקש"ר.

אשמח לעזור טלפונית אם תרצי במתן טיפים בהתאם לקשיים הספצפיים (ננסה לזהות את המקור, מוטורי או ניהולי, במידה וניהולי, איזה תפקוד ניהולי) עד שתפגשי בצורה מסודרת עם אשת מקצוע
הרבה הצלחה!
 

SARA47

משתמש פעיל
במקרים בהם התסכול גדול וההורים מתקשים לעזור, כדאי לפנות למרפאה בעיסוק או מנתחת התנהגות המתמחים בטיפול בקשיי התארגנות.[/QUOTE]
\
במקרים רבים מדובר בקושי בתפקודים ניהוליים. שכיח מאוד אצל ילדי קש"ר אבל לא רק. טיפול של מרפאה בעיסוק שמתמחה בתחום יכול מאוד לסייע.
שיטת COG FUN עובדת על שיפור התפקודים הניהוליים, יש מרפאות בעיסוק שעברו התמחות מיוחדת בתחום.

עריכה: עכשיו אני רואה את התגובה של YUDB.
 

דגיג

משתמש פעיל
מזדהה מאד גם בני מתארגן לאטטטטטטטטטטטט, וזה משהו שקיים במשפחה ואילו אני הפוכה זריזה מאד, וההתארגנות האיטית משגעת אותי ואני כל יום צריכה להזכיר לעצמי שאני רוצה שילך לת"ת בהרגשה טובה ולא מתוך עצבים והערות לכן התחלתי רק להחמיא על כל דבר שכבר עשה לדג' אניעוברת ליד החדר ורואה שהוריד מכנסים- או כל הכבוד כבר הורדת מכנסים בא נראה באיזה מהירות כבר תוריד את החולצה ועוד...
מאתגר מאד בהצלחה!!!!!!!!!!
 

יעל מרק

צלמת משפחה |ילדים | אופנה והפקות
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
יש לי ילדה בת 7 , מהממת! לזלול אותה...
ב"ה התחילה כיתה א', והיא ילדה זורמת....... אבל בזרימה איטית... החיים יפים, אז למה לא לזרום ?
בקיצור, התחילה כיתה א' , וכל בוקר אני רודפת אחריה.. איפה את ? תביאי את המסרק ? נו טוב, אני באה אליך..
אני באה אליה, אוספת לה את הקוקו, רואה שהיא עדיין באמצע להלביש את הגרביונים.. נו, תלבישי, אני הולכת להכין לך סנדוויץ...
חוזרת אליה, היא באמצע הגרביונים.. באותה הרגל.... נו באמת... מאוחר!
טוב, אני הולכת להכין לך שוקו, תגמרי כבר!
אני חוזרת, היא חולמת... באמצע הרגל השניה...
טוב, נו, תגמרי, אעזור לך..
איפה הילקוט ? איפה האוכל ? הכנסת ? לא, הוא כאן על המכתביה, תכניסי. יופי..
להתראות, מה השעה ? תרוצי מהר , אולי עוד תספיקי...



יאו.......... הדס..........
זה לא יאומן... חחח אני קוראת את הודעה הראשונה של מי שכתבה... ואני כ"כ מזדהה איתה!!! הבת שלי גם בת 7 ויש לה בעיית התארגנות רצינית, אני כל הבוקר שוברת את הראש באיזה בעל מקצוע להיעזר במצבים האלה... ובזמן שאני קוראת את השאלה המתסכלת שלה שגם אני עוברת מדי בוקר (אצל הבת שלי אני גם בטוחה שזה ריגשי) אז אני ניזכרת בזה שכל ה3 ילדים האחרים שלי זריזונים תוך שניה מתלבשים מצחצחים שיניים והיא בצד אחד של הגרביון, הם מסיימים מסדרים הכל עומדים ליד הדלת והיא רק ברגל השניה של הגרביון כמו צב.!!! לא זזה!!! זה כ"כ מתסכל חשבתי שהבעיה הזו רק אצלי.....ופתאום אני קוראת מה שכתבת והתיאור שלך כ"כ מצחיק ומזכיר את הסיטואציות אצלי.......
יפה ששלך נבהלה מאיום הסגנית אבל אצלי זה לא מזיז לה.... כל היום עוד לפניה... בקיצור זה חלק קטן מבעיה גדולה (אצלי)ה' יעזור..
צריך להתעודד בזה שיש לנו בכלל ילדים שזו זכות ,ושהם בריאים שזה עוד זכות ... כל השאר בקטנה... הרבה תפילות מקווה שהכל יסתדר לכולכן.!!
 

yudb

משתמש סופר מקצוען
במקרים בהם התסכול גדול וההורים מתקשים לעזור, כדאי לפנות למרפאה בעיסוק או מנתחת התנהגות המתמחים בטיפול בקשיי התארגנות.
\
במקרים רבים מדובר בקושי בתפקודים ניהוליים. שכיח מאוד אצל ילדי קש"ר אבל לא רק. טיפול של מרפאה בעיסוק שמתמחה בתחום יכול מאוד לסייע.
שיטת COG FUN עובדת על שיפור התפקודים הניהוליים, יש מרפאות בעיסוק שעברו התמחות מיוחדת בתחום.

עריכה: עכשיו אני רואה את התגובה של YUDB.[/QUOTE]
כמורשית טיפול בגישת ה COG FUN,
זו גישה שמיועדת לילדים שמאובחנים עם קש"ר.
למרות שאישית, אני משתמשת עם העקרונות גם כשילד אינו מאובחן - זה תלוי במספר פרמטרים.
בכל מקרה,
גם מטפלת עם הכשרה בגישת ה- POET (גם כן גישה עם תוצאות בשטח) תוכל לעזור לפי התיאור.
 

בובה בובה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מה תגידו על בעית התארגנות שלא מתבטאת בבוקר
אלא בהתנהלות הכללית
ילדה מוכשרת בטירופים
שהילקוט שלה כבדדדדדדדדד
מלא בשכפולים לא מודבקים ששיכים לכל המקצועות
היא עושה ש.ב אבל אני צריכה לשבת לה על הראש
ופ-תאום היא נזכרת שבעצםהיא לא יודעת מהם השיעורים
א בראך:)
מתחילה להתקשר לחברות לברר...
עד שאני לא מודיעה לה שכיבוי אורותבעוד דקה
היא נמרחתתתתתתתתת והנשמה יוצאת
ואז בדקה היא מסימתהכל לתפארת מדינת ישראל...
וזה מתבטא בכל התחומים...
איךאני יכולה לעזור לה
בשלבים??
האמת שגם אני ככה
והיא בצלמי כדמותי
(אולי לכן היא ככ מרגיזה אותי...)
ואני בסדר גמור....
אז צריךלטפל?לא צריך?
איך??
הבו לי עיצה!!
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
מה תגידו על בעית התארגנות שלא מתבטאת בבוקר
אלא בהתנהלות הכללית
ילדה מוכשרת בטירופים
שהילקוט שלה כבדדדדדדדדד
מלא בשכפולים לא מודבקים ששיכים לכל המקצועות
היא עושה ש.ב אבל אני צריכה לשבת לה על הראש
ופ-תאום היא נזכרת שבעצםהיא לא יודעת מהם השיעורים
א בראך:)
מתחילה להתקשר לחברות לברר...
עד שאני לא מודיעה לה שכיבוי אורותבעוד דקה
היא נמרחתתתתתתתתת והנשמה יוצאת
ואז בדקה היא מסימתהכל לתפארת מדינת ישראל...
וזה מתבטא בכל התחומים...
איךאני יכולה לעזור לה
בשלבים??
האמת שגם אני ככה
והיא בצלמי כדמותי
(אולי לכן היא ככ מרגיזה אותי...)
ואני בסדר גמור....
אז צריךלטפל?לא צריך?
איך??
הבו לי עיצה!!
קודם כל, בטח שאפשר לעזור לה,
בהרבה דברים.
אבל מה, לאמהות שהן בעצמן לא טיפוסים מאורגנים זה קצת יותר קשה :)

בואי נתחיל מהעובדה הפשוטה שילקוט שנבדק בכל יום לא מספיק להתמלא בשכפולים לא מודבקים ;)
אז אם נכנסים לשגרה שכוללת יום יום בדיקת ילקוט, יש יותר סיכוי לעמוד בזה.
תקבעו שעה שמתאימה לכם (או מיד אחרי ארוחת צהרים, או בארבע, או בחמש...)
ואז תתחילו.

יש המון כלים לעזור לילדים עם קשיי התארגנות למצוא את עצמם.
יש גם לא מעט מומחיות בתחום.
אני הגעתי בזמנו לשרה צורף ממודיעין עילית, וקיבלתי צרור עצות שווה זהב :)

אפשר גם להצטרף לרשימות תפוצה/בלוגים בנושא (בדרך כלל זה תחת הכותרת של ילדים עם הפרעות קשב) ולהיתרם המון.
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש ריפוי בעיסוק בשיטת קוג פאן מתאים בדיוק לקשיי התארגנות וניהול זמן
תבררי באזורך, זו סידרה מדהימה. יש השתתפות מקופת חולים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה