קורונה קורונה | הצד הרוחני

חיה פ.

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
שלום לכולם

לצד כל האשכולות על הדיוחים, הבדיחות וכו' בנושא הקורונה,
בל נשכח שעלינו גם להתחזק ברוחניות ולהעתיר בתפילה לפני ריבונו של עולם,
לכן חשבתי לפתוח אשכול לכל מה שקשור לצד הרוחני של הקורונה: תפילות, חיזוקים, קבלות טובות וכו'...

מתחילה בהעלאת תפילה שקיבלתי במייל.
מוזמנים לשתף תפילות וחיזוקים נוספים.
שנשמע ונתבשר בשורות טובות
 

קבצים מצורפים

  • תפילה עצות וסגולות לקורונה..pdf
    KB 565.2 · צפיות: 32

חד משמעית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
מאמר
"וצדיק באמונתו יחיה" מאת הרב ישראל קליין שליט"א


מסופר על אחד הצדיקים שדרכו בקודש היתה ללכת לראות את הסדרים שעורכים פשוטי עמך בית ישראל, להביט ביופי תמימותם וזכות ליבם של האנשים הפשוטים הללו. פעם אחת נזדמן לו לשמוע יהודי עם הארץ שישב בליל הסדר, הוא ובני ביתו, וקרא את ההגדה. הלה הסביר בטוב טעם לבני ביתו את דברי ההגדה כפי מיטב ”ידיעותיו“, וכאשר הגיע היהודי ל“כנגד ארבעה בנים דברה תורה“ התרחש דבר פלא, היהודי כיסה את פניו בפיסת ידו ונענע בראשו לארבע רוחות השמים מעלה ומטה, כאשר הוא מאריך במילה אאאאחחחחד כקורא את שמע, וכך הוא ממשיך ”אאחחחד חכם אחחחד תם אחד רשע אאאחחחד שאינו יודע לשאול“. לא יכל הצדיק להתאפק והיה מוכרח לשמוע הסבר על נוהג מוזר זה. היהודי בתמימותו הסביר בהתלהבות, שאבא שלו היה עם הארץ כמוהו, אבל אבא שלו לימד אותו כלל ברזל: כשאומרים אחד צריכים להאריך במילה ”אחד“ ולחשוב על הקב“ה שהוא אחד בשמים ובארץ ובד‘ רוחות השמים. לכן גם כעת כאשר הגעתי להגדה של פסח עשיתי כן. לא נחה דעתו של הצדיק והוא שאל: ”כן נכון! אבל איך הסברת לעצמך מה הפשט במילים אחד חכם אחד רשע? איך זה בדיוק מתכוין על הקב“ה?“ והיהודי משיב בשיא התמימות: ”אחד חכם- זה ברור הקב“ה הוא חכם. אחד רשע- רש“ע הוא ראשי תיבות- רבונו של עולם. אחד תם- הקב“ה תם ומתמם עם תמימים, כמו שאומרים בימים נוראים בפיוטים. ואחד שאינו יודע לשאול- הקב“ה לא שואל אף אחד, הוא עושה מה שהוא רוצה...“ אמר אותו צדיק, יהודי זה הבין את ההגדה אולי טוב מכולם. זה סוד כל הגדה של פסח ויציאת מצרים, הקב“ה הוא הבעל הבית הוא לא שואל את אף אחד, הוא עושה מה שהוא רוצה. אנו בימים אלו כיהודים מאמינים בני מאמינים, מתחזקים ראשית בעבודה הנפלאה הזו- שהקב“ה מוכיח בדיוק מי בעל הבית, ועם כל התקדמות המדע והידענים שיודעים כל דבר ומסבירים כל דבר ומפרשנים כל דבר, פתאום כולם ממלאים פיהם מים ונאלצים לחזור שוב ושוב ולומר ששום דבר לא ידוע ואנחנו צריכים ללמוד ועדיין אין לנו מידע. חיידק קטן משתק את כל העולם כאילו חזרנו מאה חמישים שנה אחורה. קטונתי לומר ולעורר, אבל חשבתי לעצמי מה היה חושב ואומר בזמן כזה מו“ר הגר“ע טאובר. יש כמה מסרים שאני חושב שהוא היה אומר היום, אתייחס לאחד מהם. הקב“ה מאמן אותנו קצת ומאפשר לנו לצאת מקליפה נוראה שמסתירה את כל הטוב שבחיינו, והיא הקליפה של ”מובן מאליו“ יש לנו בחיים כל הרבה דברים שהם מובנים מאליהם ואנחנו בכלל לא מכירים שאלו הם מתנות שמים. יהודי צריך לרגע לעצור את חייו ולהתמקד במילים שכתובות בספר איוב ”ערום יצאתי מבטן אימי“ הגעתי כאן לעולם בלי כלום, בלי בגדים מינימלים, בלי כפה, בלי ציצית, בלי תפילין, בלי ספרים, בלי חנוכיה, גביע, מפה לחלות, מפה לשבת ליום חול, בלי אשה, בלי ילדים, בלי כלים ליום חול לשבת לפסח, בלי כמה נעלים וכמה גרבים וכמה חולצות- לי ולילדי, ומשחקים ועטים וצבעים ומחשב ומיקסר ותנור וכיריים ותנור חמום ומזגן וכו‘ וכו‘ וכמה יש לי עכשיו! וכל זה מתנת חינם מאת השם!! לא מגיע לי כלום. וכי מישהו יכול לתבוע משהו? ומשום מה אנחנו תקועים תמיד במה שאין לנו..
הקב“ה רוצה לרגע אחד שנתעורר שאין שום דבר מובן מאליו. שיש מים בברזים והם ראויים לשתיה זה לא מובן מאליו, שיש תחבורה ציבורית, שיש טישו במכולת, שיש מגבונים לחים, שהילדים יוצאים לחיידר ולבית ספר, זה לא מובן מאליו, זה שאתה יכול לצאת ולבוא ולחזור ולאכול בכל מקום, ולגעת בכל דבר, ולדבר עם כל אדם ולנהל חיים, לנו זה נראה נורמלי וברור מאליו, פתאום סוגרים לנו קצת מהשמים את הנוחיות, כדי ללמד אותנו להגיד תודה. תגיד תודה תתחיל להגיד תודה. על מה?! על זה שאתה לא צריך כל יום לשאול את עצמך מה עושים עם הילדים היום, יש להם תכנית מסודרת. הם רגועים, אתה רגוע, הם גם לומדים ומחכימים וטוב להם ולך. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שאתה יכול ללכת ברחוב בלי עצבים במי ובמה אתה נוגע. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם, במחילה מכבוד הציבור, אתה יכול להתעטש בקול גדול ולא לעורר עשרות מבטים, פשוט כך, אפשר להתעטש ולהשתעל חפשי חפשי, זה לא פשוט, זה לא מובן מאליו. תגיד תודה שכל הזמן אתה לא בלחץ מזה שאתה לא מספיק בלחץ, כי אולי כן צריכים להיות בלחץ אבל אולי לחץ זה לא טוב, כי זה סתם פאניקה, אבל אולי זה אדישות וזה פיקוח נפש כל הנערוון האלה וכו‘ וכו‘.... לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם יש חתונות מפוארות עם מאות מוזמנים, עם מלצרים מעונבים, עם תזמורת מושקעת, עם ריקודים עד לשמים ]אז נכון שאולי כדאי להצטמצם קצת ולא יזיק לנו ללמוד שלא חייבים חתונות פאר[ אבל זה לא מובן מאליו. תגיד תודה שבימים כתיקונם אפשר לקפוץ לסבתא בבית אבות לבקור ]נכון, היה כדאי שנעשה זה יותר[ בלי לחשוב פעמים, בלי ליטול ידים ובלי ללבוש מסיכה. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם אפשר להתפלל כרגיל ברוב עם, עם מנין של שלש מאות איש, ברוב עם הדרת מלך. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם אפשר ללכת למקוה בלי ”נערוון“. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם אפשר לעשות ברית, בר מצוה, אירוסין, ווארט, שלום זכר, קידוש, אסיפות, התכנסויות, ישיבות. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם יכולת סתם כך בשיא החמימות ונורמליות ללחוץ ידים לכולם, להתקרב לכולם. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם אתה לא מפחד שיסגרו את הישיבה, את הכולל. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה שבימים כתיקונם לא חשבת בחמישים שנות חייך האם יהיה לחם במכולת ]פרט לאיזה שלג אחד או שניים[ לא מובן מאליו!!! תגיד תודה על שנים רבות של שימוש במוצרים סיניים בחצי מחיר של הכל בשקל ועוד עשרות או מאות פריטים כאלה. לא מובן מאליו!!! תגיד תודה על שנים של נזלת וחום ושיעולים ללא שום פחד, אקמול/נורופן וגמרנו !! לא מובן מאליו!!! הרשימה ארוכה ואינה נגמרת וכל אחד כיד השם הטובה עליו יכול להוסיף עוד כהנה וכהנה דברים שעד היום היו פשוטים לגמרי ופתאום הוא שם לב שזה לא מובן מאליו. על כל נשימה ונשימה, על כל נגיעה ונגיעה, על כל עיטוש ועיטוש, על כל מקוה ומקוה, על כל חתונה וחתונה תהלל י‘ה... קורונא מה הוא אומר – הודו להשם קראו )נא( בשמו
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
עלים+לתרופה.jpg
 

גיטרה אקוסטית

משתמש מקצוען
בזמן שכולם בהיסטריה ושולחים טורים מפחידים ומאיימים, אני יושבת לי על הספה ומחייכת. מחייכת לך בורא עולם.
איך אומר את זה במילים שמשברות אוזן בשר ודם? אתה פשוט גאון!!!!! גאון זה מילה מינייטורית על ידך...
ביננו, העולם הזה צריך להגיע לסיומו, מכל בחינה אפשרית הוא הגיע לתחתית של התחתית. נפשית, רוחנית וגשמית. היה ברור שמשהו חייב כבר לקרוא פה על מנת שאנשים יתאפסו על עצמם. הן בזירה הפוליטית שהשתגעה על כל המוח, הן מבחינה חברתית שהגזענות כבר ממש היתה בלתי נסבלת בה, ולצערי גם בבחינה הרוחנית....הכל הדרדר לתהום.
כולם תהו איך זה יגמר???
אז דיברו על מלחמת גוג ומגוג. משהו ענק. השואה תהיה קטנה על יד זה. אנשים רעדו מפחד. בחלומות ההזויים שלי בלילה הייתי מדמיינת אנשים מתים על הריצפה עשויים עצמות עצמות.
היה דיבור גם על אירען, סוריה, חיזבעללה, חמאס, טילים מחודשים שיגיעו עד ירושלים, פצצות אטום, מה לא????
היה נשמע הגיוני..המשיח צריך לבוא מתוך דרמההה.
אבל אתה יושב שם למעלה וצוחק...מזה צוחק!!!
נראה לכם שאני צריך כאלה דרמות בשביל לשתק אתכם לחלוטין?? שם הכוח שלי נמצא אתם חושבים? אני באפצ'י אחד של בנאדם שאני גורם לו להיות תאוו לאיזה עטלף מתוק גורם למעצמות הכי חזקות בעולם להשתתק דום! אין יוצא ואין בא! אנשים הכן מתים ברחובות אבל בגין מגע פיזי עם בני אדם, הכי פחות דרמטי בעולם. מהדבר הכי טבעי שיש.
זה גאוני, החזרת אותנו למקורות שלנו, חתונות בבתים וברחובות, 20 30 איש, שמחים באמת מכל הלב, בלי שופוני, בלי תפאורה מיוחדת בלי לנקר עיניים. הכנסת את כולנו לבתים, להיות עם משפחתנו, עם הילדים, לתת להם חום ואהבה, להנות מזוגיות יפה. דברים שבמרוץ החיים חלקנו פיספסנו. ככל הנראה את פסח כל עם ישראל יחגגו בביתם, לא יצאו מהארץ, לא ילכו למלונות, סגרת להם את מרכזי הקניות בשביל לקנות את כל הסטים היפים והמרשימים לילדים שילכו איתם בחגים וישוויצו בכל מקום, בצורה מקורית אמרת להם תרגיעו, שבו בבית, תחגגו את החג עם המשפחה אפילו בחלוק נחמד, תקיימו והיגדת לבינך בהידור כי זה מה שאני רוצה מכם!
הרגעת את הדור הכי לא רגוע, עצרת מלכת מרוץ חיים שלא היה כמותו מעולם. והכל בין רגע. בגאונות אדירה!
השבתת את האנשים שיצאו נגד השבת שלך בכל הכוח. ניסו הכל כדי להפוך את מדינת היהודים למדינה חילונית ללא שום זיקה ליהדות. והנה, השבת הכל ישבות, לא תחבורה, לא מקומות בילוי, לא קיוסקים, שבו בבית, מי אתם שתחליטו לחלל שבת ככה בפרהסיה ובכוונה בארצי???
והכי חשוב מהכל, ריבונו של עולם, אני שמחה בשבילך! אין אדם בעולם שלא מכיר בקיומך עכשיו, אין לאף אחד הסבר לזה, איך עטלף קטן שיגע עולם שלם. כולם מבינים מי פה מנהל את העולם, מלכותך מתחילה להתגלות בעוצמה, כי מי שלא מבין שהמשיח כבר עם שתי רגליים פה הוא לא רק עיוור, הוא כסיל וטיפש.
המשיח כאן, ואתה מתגלה אלינו בהדרגה יפיפיה. ואותי זה רק משמח.
נכון שלא כולם יזכו לקבל את פניו, ויכול להיות שאנחנו רק בתחילתה של המגיפה הזו ויהיה פה עוד אסונות קשים לא עלינו, ולא תמיד נחייך לנו ככה על הספה. אבל מה שמעודד זה שהמשיח פה. שאתה פה. ואין רע יורד מלמעלה. הכל פה רקום בצורה יפיפיה לכדי פרוכת מדהימה שתגלה את מלכותך בעולם. וזה הדבר החשוב מכל.
הגיעו הימים שיקויים
 

עילום

משתמש מקצוען
D I G I T A L
קיבלתי במייל
יתכן ומישהוא כבר העלה כאן בפרוג
רק בריאות
קרונה פי די אף.jpg
 

קבצים מצורפים

  • קרונה פי די אף.pdf
    KB 165.2 · צפיות: 15

chetz321

משתמש מקצוען
D I G I T A L
שיעורו היומי של הרב רייזמן
בעיקר בחציו השני של השיעור הוא מדבר על חובתנו בעת הזאת
 

קבצים מצורפים

  • הרב רייזמן ויקה''פ כג אדר תש''פ.pdf
    1 MB · צפיות: 12

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
תפילה וסגולות לדוברי אנגלית

בשורות טובות!
 

קבצים מצורפים

  • T-CORONA.pdf
    KB 509.5 · צפיות: 14

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה