קורונה קורונה אינטרנשיונל - ענייני בלבד

אשת_חבר

משתמש מקצוען
ספרד: המחוז הצפוני נובר תחת עוצר חלקי לשבועים מסעדות נסגרו ותוגבל כניסה ויציאה מהמחוז
אין לצאת או להכנס למדריד ללא צורך חיוני
איסור מפגש חברתי בין אנשים ממחוזות שונים
מפגשים משפחתיים מוגבלים לששה איש
מקומות תפילה מוגבלים לשליש סך הקיבולת.
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
הולנד: סגר חלקי בן ארבע שבועות
איסור שתית שיכר בציבור החל מהשעה 8 בערב
סגירת כלל החנויות במדינה החל מ8 בערב
המלצה גורפת להשאר בבתים ולעבוד מהבית כשמתאפשר
עד 3 אנשים בבית אחד (שאינם משפחה גרעינית)
מגבלת מפגשים של 4 איש באויר הפתוח (!)
חובת מסכה במקומות ציבוריים
מכוני כושר, בריכות ובתי ספר נשארים פתוחים.
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
למישהו יש תרשימים או מידע על מדינות שנגיף הקורונה ועונת השפעת נפגשו כבר יחד, ומה התוצאות?
השפעת בחצי הכדור הדרומי קלה מאד השנה.
כנראה בגלל הריחוק החברתי והמסכות.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אירופה: שיא נדבקים וסגר שני
אזרחי אירלנד מחויבים להישאר בבית. ספרד שוקלת סגר במדריד ואזורים בספרד נכנסו לסגר שני. שיא נדבקים גם באיראן ורוסיה.

מדינות אירופה נאבקות בגל השני של הקורונה ורבות מהן רושמות בימים האחרונים שיא נדבקים יומי.

ממשלת ספרד הודיעה כי היא שוקלת הטלת סגר של שבועיים על הבירה מדריד לאחר שביום שני נרשמו 38 אלף מקרי הידבקות חדשים.
אזור נווארה בספרד, אחד מ-17 הקהילות האוטונומיות במדינה, הודיע על כניסה לסגר שני שיימשך שבועיים לאחר שבימים האחרונים נרשמו 945 מקרי הידבקות לכל 100 אלף בני אדם, לעומת 312 מקרים לכל 100 אלף אזרחים בספרד כולה.
המדינה הראשונה באירופה שהודיעה על סגר שני כללי היא אירלנד, כאשר החל מהלילה של יום רביעי ייאסר על אזרחים לצאת מעל 5 ק"מ מביתם ורק לצורך פעילות גופנית.
הסגר יימשך כשישה שבועות, וכל העסקים שאינם חיוניים יוותרו סגורים. בפולין דחה הפרלמנט המקומי דיון חירום על הגדלת מספר הרופאים בבתי החולים, לאחר דיווחים על חולים שמתו בתוך אמבולנסים לאחר שהפרמדיקים לא מצאו בית חולים עם מיטות פנויות. בימים האחרונים רושמת פולין שיא נדבקים עם כמעט 9500 נדבקים מדי יום.
רוסיה רשמה שיא של 16,319 מקרי הידבקות חדשים ביום שלישי, כולל 4,999 בבירה מוסקבה. יוון ביטלה תוכנית לאפשר למספר מצומצם של צופים לחזור לאירועי ספורט, כך נמסר ביום שלישי מלשכת ראש הממשלה. "ניהול המשחקים אפילו עם כמה צופים היה מעביר מסר שגוי לאזרחים", נכתב בהודעת ראש הממשלה, לאחר שיוון רשמה 438 מקרי הידבקות חדשים בקורונה ביום שני.
מחוץ לאירופה, איראן רשמה שיא חדש של מקרי הידבקות עם מעל ל-5,000 מקרים ביממה. בנוסף נרשמו גם 322 מקרי מוות חדשים. הנשיא חסן רוחאני אמר כי המדינה שנפגעה הכי קשה במזרח התיכון "עומדת כעת בפני גל גדול יותר של הנגיף מאשר בתחילת השנה".
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
קורונה בארה"ב | יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין הודיעו כי הם קרובים להסכמה על חבילת סיוע נוספת שתעזור לנפגעים ממגיפת הקורונה ומהשלכותיה. הודות לכך, הסתיים המסחר בבורסה בניו יורק בעליות שערים

ניו זילנד: 2 בני אדם נדבקו בקורונה במדינה ביממה האחרונה, בנוסף 23 נדבקים אובחנו לאחר שחזרו מחו"ל

הקורונה במקסיקו: 555 בני אדם מתו ביממה האחרונה, 5,788 נדבקים חדשים אובחנו. מניין המתים הכולל במדינה עומד כעת על 86,893 ומניין הנדבקים הוא 860,714

פרבר ב'בחדרי': ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, מביע צער על האופן שבו התבטא כלפי הלוויה חסידית גדולה שהתקיימה בראשית ימי המגיפה.

פרבר ב'בחדרי': חשבון טוויטר אנונימי פרסם סרטון של חתונה ענקית בסאטמר כדי להפיל עיתונאים בפח כביכול החתונה היתה השבוע בברוקלין, אלא שהחתונה התרחשה בשנת 2006, והגולשים והעיתונאים נפלו.
 

Niños

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
@Niños מקווה שזה בסדר לקרוא לך

אם הבנתי נכון זה עדכון מה קורה במדינות העולם? אז אני משתפת...

אנו בארגנטינה נמצאים בסגר ממרץ, לא הרגשנו את החורף כי היינו בבית.
אחרי הרבה הפגנות מהאזרחים החלו לפתוח לאט לאט דברים. מסיכה נהיה אצלינו חוק מחודש בערך מאי,

רק עכשיו לקראת האביב התחילו לפתוח קניונים, חדרי כושר בשעות מוגבלות. חתונות עד עכשיו נעשו בסודות, היו לנו סיפור בכל התקשורת והרבה חילול ד' כשהייתה חתונה אחרי ל"ג בעומר חתונה שדחו אותה מפסח. החתן הכלה עם ההורים היו במעצר כל הלילה. הגויים טענו כך, יש כאלה שהפסידו עבודה.. אין להם מה לאכול, ואתם עושים לכם חתונה מנקרת עיניים? זה היה בבית של משהו.. אבל בשביל הגויים לא הבינו מה הדחף.

השבוע כיתה ז'* שזה הכיתה הגבוהה ביסודי החלו ללכת שעתיים ביום. כל יום יש סיפור חדש של חולה בסכנת הנגיף.
דוד שלי, צעיר וחזק חלה בקורונה והיה מונשם ומורדם בסכנה במשך חודש. שלשום יצא מהבית חולים ב"ה!
 

Niños

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נזכרתי בסיפור מענין.
הבתי כנסת היו סגורים עד חודש אלול. התפללו במרפסות. בעלי לא סמך על זה... כי הוא לא ראה את ה10 איש למניין.
הקהילות נסו לארגן משהו לבית כנסת עם הממשלה אבל זה לא הסתדר כמובן.
בסוף ראש עיר ערבי בשם מנצור שגדל עם יהודים... . והוא יודע כמה חשוב ליהודים לקראת החגים לבא לבית כנסת. אז מכל הפרוונציות שבארגנטינה, טוקומן שהיא הכי קטנה אבל גודלה כמו מדינת ישראל הצליחה לפתוח בית כנסת, בהגבלה כמובן שזה 10 איש פלוס רב ועוזר 12 אנשים למנין. ואסור להוסיף עד מניין באותו בית כנסת אפילו שהמקום גדול. והכל בזכות ראש העיר הערבי מנצור. לאחר שנודע לנו בעירנו המרכזית בואנוס איירס. הamia שזה אירגון חשוב קישר בין מנצור לראש עיר שלנו לבא ולפתוח את הבתי כנסת שבעירנו.
ומאז התחילו לאט להוסיף עוד אנשים במנין, ואפשר כמה מניינים באותו בניין. וככה החלו לפתוח כוללים וישיבות.
 
נערך לאחרונה ב:

אריסטוקקטוס

משתמש פעיל
הרשימה נחשפה: עוד יום של אכיפה בררנית נגד ישיבות ועסקים יהודיים
זעם רב בבורו פארק החרדית בעקבות אכיפה סלקטיבית כלפי מוסדות ועסקים בבעלות חרדית | אחרי שאמש הסתובבו הפקחים בין מוסדות התורה השונים בעיר במטרה לאכוף את הנחיות הבריאות, אחד התושבים אף הצליח לתעד רשימת עסקים ומוסדות יהודיים שהחזיקו הפקחים


פקחים ממספר סוכנויות עירוניות התרוצצו אתמול (שלישי) שוב ברחובות שכונת בורו פארק החרדית והטילו קנסות כבדים למוסדות, ישיבות ולעסקים. הפקחים היו מצוידים ברשימות של מוסדות ועסקים יהודיים בלבד, והותירו רבים בבורו פארק עם תחושה כי האכיפה ממוקדת נגד חרדים בלבד.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי בצילום מקומם במיוחד שצולם מתוך רכב בסמוך לפקחים נראית רשימת ישיבות ועסקים, משום מה אין ברשימה אף עסק בבעלות לא יהודית, בנוסף אף מוסד לא יהודי, לא היה ברשימה.

5bfc254f5a8df965b276.jpg

רשימת הביקורות בעסקים יהודיים.

בין העסקים שזכו לביקור הפקחים בבורו פארק, היה מפעל המייצר מוטות ולוחות עץ בשם 'לאמבר' שיקבל הוראה לסגור את המקום בטענה שזהו עסק "לא חיוני". אך זה מעורר את השאלה מדוע הורשה סניף 'הום דיפו' להישאר פתוח ונקבע כי הוא "עסק חיוני".

a92b62216d17831faf1e.jpg

מפעל העצים שנסגר, צילום: מפעל 'לאמבר'.

ראש העיר ביל דה בלאזיו ומפכ"ל המשטרה דרמוט שיי נפגשו ביום שני עם מנהיגים חרדיים, ראש העיר הגדיר את השיחות 'יסודיות' על "כל מה שקרה מראשית המגיפה וכמה כואב זה היה לכולם וכמה מבלבל זה היה". אך הוא סירב לשתף נתונים סטטיסטיים מפורטים אודות ההתפרצות בבורו פארק ובאזורים אחרים בברוקלין וקווינס.
 

אריסטוקקטוס

משתמש פעיל
ראש העיר התנצל על ההתבטאות כלפי הלווית הרבי
יחסי החרדים עם ראש העיר ניו יורק נמצאים בשפל חסר תקדים. ראש העיר דה בלאזיו עשה חשבון נפש, מתנצל על אופן הדיבור ומבקש לפתוח דף חדש
10e6f9533fba1b341317.jpg


הלוויה בווילאמסבורג בניגוד להנחיות צילום: באדיבות המצלם

בצל המתיחות הגואה בין החרדים לרשויות בניו יורק, ראש העיר ביל דה בלאזיו מביע צער על האופן שבו התבטא כלפי הלוויה חסידית גדולה שהתקיימה בראשית ימי המגיפה.

כזכור בחודש ניסן דיווחנו ב'בחדרי חרדים', לאחר הלוויה המונית של האדמו"ר מקאזאלוב זצ"ל ברחובות וויליאמסבורג, דה בלאזיו ביקר בעצמו במקום ופרסם ציוץ בו הוא האשים את כל "הקהילה היהודית". כאשר על הציוץ שלו שפגע במערכת היחסים ההדוקה יחסית בין ראש העיר לקהילה החרדית נמתחה ביקורת רבה.

כעת, כששכונות חרדיות שוב נמנות עם מוקדי הנגיף בעיר ותושבים כועסים על מגבלות שהוטלו על מנת לרסן את התפשטות הנגיף, אומר ראש העיר דה בלאזיו כי הוא מתחרט על שכתב ועל אופן דיבורו.

"אני מסתכל אחורה עכשיו ומבין שהיה צורך בדיאלוג נוסף", אמר דה בלאזיו במהלך מסיבת עיתונאים ביום שלישי. "בהחלט הייתי מתוסכל מאוד כשראיתי קבוצות גדולות של אנשים בחוץ בלי מסכות, אבל אני חושב שיותר טוב שיהיה דיאלוג, ולכן אני בהחלט רוצה להביע את צערי שלא הבנתי איך לעשות זאת טוב יותר".

דבריו הגיעו בתגובה לשיחה שערך עם מנהיגים חרדיים מברוקלין וקווינס ביום שני בלילה, שלדבריו נועדה כ"איפוס" ביחסים בין רשויות העיר לקהילות חרדיות.

דה בלאזיו ציין כי בעבר הביע חרטה על תגובתו להלוויה, אך לדבריו הוא ינסה לשפר את התקשורת עם החרדים בהמשך. "באותו לילה אחד בוויליאמסבורג נתתי לתסכול ולדאגה שלי לחמוק ממני והייתי צריך להיות זהיר יותר בשפה והבעתי את התנצלותי על כך בעבר", אמר דה בלאזיו והוסיף כי "המסקנה מהפגישה הוא יותר דיאלוג. יותר תקשורת היא הדרך קדימה".
 

אריסטוקקטוס

משתמש פעיל
צייץ סרטון מחתונת סאטמר והתקשורת נפלה בפח
סערת חתונת סאטמר עיוורה את עיני העיתונאים, כאשר ציוץ שקרי מחשבון אנונימי המחזיק ב-19 עוקבים בלבד הפיל עשרות עיתונאים ורבבות אמריקנים בפח ההסתה והשנאה. החשבון פרסם תיעוד מחתונה של סאטמר שנחגגה בשנת 2006
חשבון טוויטר אנונימי פרסם סרטון של חתונה ענקית בסאטמר, אלא שהחתונה התרחשה בשנת 2006, והגולשים נפלו.

דיווחים על חתונה גדולה שתוכננה ליום שני בקהילת חסידי סאטמר (מהרי"י) בוויליאמסבורג, הפכו לסערה תקשורתית בסוף השבוע שעבר. מושל ניו יורק אנדרו קואומו אף הנפיק צו מיוחד שמבטל את האירוע בו צפויים היו לחגוג 10,000 חסידים, ומאוחר יותר זו הוגבלה לבני המשפחה בלבד.

חשבון טוויטר עם שם משתמש Satmar Strong (סאטמר חזק) פרסם סרטון של חתונה גדולה בהשתתפות אלפי חסידים שלא עוטים מסכות, במהירות שיא צבר התיעוד אלפי צפיות ועשרות שיתופים. אלא שהוא כאמור לא אמיתי. כך דווח באתר JTA.

053fec75bbae02ff388b.jpg


בירור קצר העלה כי הסרטון צולם בחתונת נכדו של האדמו"ר מסאטמר בשנת 2006, באופן לא רגיל עיתונאים רבים נפלו בפח ושיתפו את הסרטון, על אף שהחשבון נוצר החודש ומחזיק רק ב-19 עוקבים בלבד, נתון שאמור היה להדליק נורה אדומה, אך בלהט הפרסומים השליליים נגד סאטמר, חגגו שונאי החסידות את פרסום הסרטון כדי לנגח בלי לבדוק קודם.

גולשים רבים דיווחו על הציוץ כי הוא מכיל שקרים, והוא נמחק מאוחר יותר. לחשבון אין ציוצים אחרים. הציוץ והפרסום השקרי כי יהודים חרדים המשיכו להתעלם מהמלצות אנשי משרד הבריאות במהלך המגפה, פגעו מאד ביהודים חרדים שחשים כי הם מטרה נוחה מצד התקשורת שמתעלמת מהופעות מוזיקליות ומהתקהלויות של תושבים רבים ללא שמירת מרחק, רק כי הם לא יהודים.
 

פרידה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מה המצב בפולין,
כניסה למדינה
חובת בידוד
מצב התפשטות הנגיף
למישהו יש מידע ?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה