קורונה קורונה אינטרנשיונל - ענייני בלבד

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
שלום.

בצוק העיתים, בא לי - אני בטוח גם לכם - לשמח את ליבנו בצרות של אחרים.

לאחרונה נתברר לי, למרבה ההפתעה, שהקורונה אינה המצאה של מדינת ישראל.

גלובוס שלם, מתעסק ממש עם אותם דברים שאנחנו מתעסקים איתם. בידוד, סגרים, קבוצות סיכון, סגירת התקהלויות ואירועים, אכיפה בררנית או לאו, חל"ת, וכו' וכו' וכו'.

מידי פעם באשכולות הבלתי נגמרים, זורק מישהו איזה נתון א-פרובינציאלי. וזה מאוד מעניין. מאוד מאוד.

רצוני להקדיש אשכול להתמודדות העולמית עם הקורונה. גם נתונים בעלמא, דווחים מהתקשורת.

אבל כמובן הכי אטרקטיבי, דיווחים אותנטיים מן השטח ממש. מה קורה אצלנו או אצל קרובינו, אלו הגבלות מוטלות עליהם, וכמה הציות והאכיפה. בלי נדר, אם אני ישים לב, לייק לכל הודעה כזו. בטח לא תזלזלו במחווה.

תודה למשתתפים!

רוצה להזהיר מראש, שהשוואה בין מדינות תמיד תהיה דבר לא הכי מדוייק, אבל בטח שלפני שמשווים צריך לשים לב לנתוני התחלואה (ומקדם ההדבקה) ברגע הנוכחי, באזור הרלוונטי.
 
נערך לאחרונה ב:

היונה לבנה

משתמש מקצוען
תפסתי ראשון:
סלובקיה: כל 5.5 מיליון התושבים יעברו בדיקת קורונה
המדינה הודיעה כי כל האזרחים יעברו בדיקת קורונה במטרה לאתר מוקדי התפרצות. 8,000 חיילים יגויסו לצורך המשימה • מומחים מטילים ספק באשר ליעילות התוכנית
מבצע הבדיקות הגדול בהיסטוריה יוצא לדרך: ממשלת סלובקיה הודיעה על מיזם שאפתני, במסגרתו כל 5.5 מיליון התושבים יעברו בדיקת קורונה. מטרת המבצע המורכב הוא לאתר בזמן אמת את האזרחים החיוביים, מה שיאפשר למדינה - שמתמודדת בהצלחה עם התפשטות המחלה - להימנע מסגר כולל. עם זאת, מומחים מטילים ספק באשר ליעילות המהלך.
המדינה המזרח-אירופאית הודיעה כי בכוונתה לצאת למבצע רחב היקף, במסגרתו כל 5.5 מיליוני האזרחים, מעל גיל 10, יעברו בדיקת קורונה. לשם כך יהיה הצורך בהקמת תשתית נרחבת של מעבדות, ולא פחות מ 8,000 חיילים גויסו לסייע למהלך.
המדינה נערכת לביצוע התוכנית במהלך החודש הקרוב, כאשר פיילוט מוקדם יתקיים כבר בשבוע הבא. עם זאת, לא ברור איך תוכל המדינה להשתלט בבת אחת על כמות עתק של מיליוני בדיקות ולספק תוצאה בתוך טווח של מספר ימים (לשם השוואה, במדינת ישראל שלה תשתית שנחשבת למתקדמת יותר, הצליחו להגיע לשיא יומי של 60,000 בדיקות ביום).

ולמרות שסלובקיה הפגינה עד עתה התנהלות יעילה מול המגיפה, מומחים מטילים ספק באשר ליעילות המהלך שדורש הקצאה של סכומי עתק, היערכות לוגיסטית לא פשוטה, ולא ברור מה יהיו הרווחים, אם בכלל. "גם אם נניח וניתן יהיה להשתלט בת אחת על כמות הבדיקות הבלתי נתפסת", צוטט אחד המומחים, "קשה להבין מה בדיוק תרוויח המדינה מהמבצע. הרי כל עוד הילדים לא נבדקים, הם ממשיכים להפיץ את המחלה, וגם אם בהמשך ניתן יהיה לאתר את החיוביים, אך מספר ימים לאחר הבדיקה המחלה עשויה להתפשט שוב מנקודה אחת לנקודה אחרת, ואין זה הגיוני שהמבצע הענק יחזור על עצמו שוב".

נזכיר שמי שקרא למדינה לבצע מבצע דומה היה לא אחר מאשר שר הביטחון בעבר בנט, שקרא לאמץ את שיטת ה'פינצטה' ולאתר את החיוביים באמצעות בדיקות נרחבות. אך ככל שחולפים הימים כך מתברר כי מבצעים דומים, גם אם היו נערכים בישראל, לא היו מביאים עמם את התוצאה המתבקשת שהיא מיגור המגיפה.
@אפשרי ,זאת הכוונה?
 

פרוגיוזרית

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
עובדת עם מישהו מגרמניה. יש שם עליה תלולה, וההערכה שלו שהולכים לסגור את בתי הספר שוב. כרגע יש לימודים כרגיל.

אגב, היה מדהים לשמוע אותו מתלונן בגל הראשון על זה שהמורים לא יצרו קשר עם הילדים לבדוק מה שלומם. כנראה שיש בעיות שהן לאו דווקא תוצר של האקלים המקומי.
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
אז מה היה לנו בשבדיה (חוץ מאיקאה)
כל מה שאני כותבת זה נתונים שאספתי מרחבי הרשת, מעולם לא ביקרתי בשבדיה ומעולם לא הייתי חובבת גדולה של איקאה.


שבדיה היתה מתחילת הקורונה סמל ודוגמא למדינה שהחליטה לבחור ב"חסינות העדר".
בזמן שמדינות אחרות ברחבי אירופה סגרו את השעריהן, שמו מגבלות קשות על התושבים מי יותר ומי פחות, על פניו שבדיה המשיכה בדרכה ולא התבלבלה.
במהלך הגל הראשון היו בשבדיה מקרי מוות מהגבוהים בעולם. יום אחרי יום הם הופיעו בראש טבלת המתים. גם אחרי שנרגע הגל הראשון והגל השני רק בתחילתו והוא מתון היא מככבת בראש הרשימה של מקרי מוות יחסית לאוכלוסיה (הגבוהים באירופה).
לקראת סוף הגל הראשון הציבור השוודי מעצמו התחיל להטיל על עצמו מגבלות באופן וולנטרי. הרבה סגרו את עצמם בבתים מפחד מהנגיף, רוב העובדים עברו לעבוד מהבית והמלצת הממשלה היתה להמנע מתחבורה ציבורית עד כמה שניתן.
מכיוון שהאוכלוסיה בשבדיה מאוד הומוגנית וקונפורמיסטית האוכלוסיה התאגדה לשמור על המגבלות היחידות שהוטלו עליה ע"י הממשלה. הגבלה של התכנסות עד ל 50 איש. עבודה מהבית עד כמה שאפשר. שיטה מיוחדת להגשה במסעדות כדי לשמור על ריחוק חברתי.
לכל אורך הדרך הבינו בשבדיה שמדובר במרתון ולא בריצה לטווח קצר כלומר יש צורך לשנות התנהגות לאורך זמן, לכן היו הנחיות יחסית מקלות, אך הציבור ציית להם במלואן.
חנויות, מכוני כושר ומסעדות נשארו פתוחים אך היו ריקים מקונים כיון שהציבור רובו ככולו נשאר בבית.
בתי הספר היסודיים המשיכו כרגיל והתיכונים עברו ללמידה מרחוק. מיותר לציין שהכיתות רחבות ועם מספר קטן של תלמידים.
גם בשבדיה יש קולות של חוסר אמון בממשלה, אבל דוקא שם חוסר האמון מתבטא בהקפדה בלתי מתפשרת בכללי הריחוק החברתי המומלצים ע"י מומחי הבריאות למרות ההקלות היחסיות. 87% מהאוכלוסיה מקפידה על כל כללי הריחוק החברתי. בדיקות של חברות הטלפונים מגלות שרוב מוחץ של השבדים בחרו להשאר בבית.

האם שבדיה השיגו "חיסון עדר"? ע"פ רשויות הבריאות השבדיות רק כ 6% מהאוכלוסיה השבדית מחוסנת לנגיף מה שרחוק מאוד מה60% הנדרשים עבור מקדם ההדבקה של קוביד-19. כך שלכאורה הם רחוקים מאוד מחיסון העדר הנכסף.


מקורות: who,bbc, euronews.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
ובאמריקה....
• למרות שחלה בקורונה, הנשיא טראמפ עדיין מזלזל במגפה בארה"ב. במהלך כנס בחירות במדינת נבאדה
הלילה, לעג טראמפ לגישה המחמירה של ביידן בנוגע לקורונה: "אמרו לי להקשיב למדענים! אם הייתי
מקשיב רק להם, המדינה הייתה היום במיתון קשה"
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עלייה ניכרת בתחלואת הקורונה בארה"ב, באיטליה ובבלגיה
יועץ הבית הלבן לענייני קורונה הוגבל בהופעותיו בתקשורת עקב ביקורת על שאננות הנשיא טראמפ | עד כה החלימו בעולם מקורונה 75% מהנדבקים במחלה
מערכת דוקטורס אונלי19.10.2020, 14:38
1280px-White_House_Press_Briefing_49483222101-640x360.jpg

במרכז, פרופ' אנתוני פאוצ'י, ראש צוות המומחים של הבית הלבן למאבק בקורונה. "בכלל לא הופתעתי שהנשיא חטף את הנגיף". צילום: דוברות הבית הלבן

כאשר מספר חולי הקורונה בארה"ב ממשיך לטפס ו-48 ממדינותיה דיווחו אתמול על עלייה ניכרת בתחלואה בהן, התראיין לרשת CBS המומחה למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועץ הבית הלבן למאבק בקורונה, ואמר כי "בכלל לא הופתעתי שהנשיא טראמפ חטף את הנגיף. הזהרתי אותו ואת כל הצוות שלידו על כך שהם מפגינים שאננות ומתעלמים מכל ההנחיות לגבי הצורך לנקוט באמצעי מיגון כמו מסיכות וריחוק חברתי".


הראיון עם פאוצ'י, שביטא את תסכולו מהמצב, היכה גלים בתקשורת הבינלאומית. הוא אמר כי בתגובה לביקורת שלו הבית הלבן הטיל הגבלות ולחץ על צמצום בהופעותיו בכלי התקשורת האמריקאית.
הבוקר (ב', 11:40) מניין חולי קורונה בארה"ב מתחילת המגיפה עומד על 8,388,013 מבין 40,324,205 בכל העולם ומניין המתים על 224,732 מבין 1,118,844.
עד כה החלימו בעולם מקורונה 30,135,971, כלומר כבר 75% מכלל אלה שחלו. שיעור המחלימים בארה"ב עד כה עומד על 5,457,912.
במצב פעיל עכשווי נמצאים היום במצטבר ב-215 מדינות 9,069,390 אנשים (מעל 2.7 מיליון מהם בארה"ב). רק 71,989 מכלל החולים (פחות מ-1%) במצב חמור-קריטי.
באיטליה, שבה מסתמנת בימים האחרונים נסיקה מחודשת בתחלואה, עמד מניין החולים החדשים אתמול על 11,705 לעומת 2,676 ב-6 באוקטובר. לפיכך, נכנסו שם לתוקף הגבלות שונות לצמצום התקהלויות.
ברוסיה, שבה חלו עד כה 1,415,316, אובחנו אתמול שוב כמעט 16 אלף חולים חדשים ביום אחד (15,982) – שליש ממספר זה רק במוסקבה. בריטניה דיווחה על 16,982 חולים חדשים אתמול. בבלגיה אובחנו אתמול 9,138 מאומתים חדשים ובפולין 7,482 – שתיהן מהוות מוקדי תחלואה עיקריים באירופה. לשם השוואה: בשוודיה (הדיווח האחרון מ-15 בחודש) אובחנו 596 חולים חדשים לעומת 1,698 ב-24 ביוני, יום השיא במגיפה שם.
 

עוקר הרים

משתמש מקצוען
האם שבדיה השיגו "חיסון עדר"? ע"פ רשויות הבריאות השבדיות רק כ 6% מהאוכלוסיה השבדית מחוסנת לנגיף מה שרחוק מאוד מה60% הנדרשים עבור מקדם ההדבקה של קוביד-19. כך שלכאורה הם רחוקים מאוד מחיסון העדר הנכסף.
לאחר ירידה ממושכת בשוודיה מאפריל, מה שהיה יכול אולי להיתפס כחסינות עדר, כעת בשבועות האחרונים יש שם שוב עלייה בתחלואה, בדומה לשאר אירופה.
מפריך את האפשרות שבשוודיה יש חסינות עדר.
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכון ללפני יומיים:
הבוקר נחצה רף 40 מיליון חולי קורונה ברחבי העולם
כמעט מחצית מחולי הקורונה כיום בעולם הם מאירופה | אתמול נוספו מרוסיה 15,099 חולים חדשים - פי שלושה יותר ממקסיקו
מערכת דוקטורס אונלי18.10.2020, 12:56
shutterstock_1675702540-640x360.jpg

מגיפת הקורונה. אילוסטרציה


הבוקר (א') נחצה רף 40 מיליון במניין חולי הקורונה בעולם מאז תחילת המגיפה והוא עתה 40,002,598. מניין המתים עלה ל-1,115,168. עד כה החלימו כבר 29,919,891. הגל השני גם הגביר את קצב העלייה במניין החולים במצב פעיל עכשווי שמתקרב גם הוא לתשעה מיליון והבוקר הוא 8,967,539.


ביום ו' נקבע שיא עולמי יומי חדש – לראשונה מעל 400 אלף (413,175) אבל בשבת שוב ירד מניין זה ל-372,552 . מניין המתים אתמול עמד על 5,567 ב-215 מדינות וטריטוריות ברחבי תבל.
בארה"ב חלו עד כה 8,343,140 ונפטרו 224,283. במצב פעיל עכשווי נמצאים עתה 2,686,405, אבל עם עלייה קלה במניין החולים במצב חמור-קריטי שהוא עתה 15,417. עד כה החלימו 5,432,452.
כמעט מחצית מחולי הקורונה כיום בעולם הם מאירופה כאשר אתמול נוספו מרוסיה 15,099 חולים חדשים - פי שלושה יותר ממקסיקו. מבלגיה נוספו 10,964 מקרים חדשים ומפולין 8,536. מאוקראינה 5,231.
המצב בבלגיה חמור במיוחד משום שכיום מניין החולים במצב פעיל עכשווי בה עומד על 181,649 - פי תשעה יותר ממניין המחלימים. לעומת זאת בשוודיה, עד כה חלו 103,200 ונפטרו 5,918 אך בה רק 30 במצב חמור-קריטי.
בניו זילנד, שהיא עתה אחת הדוגמאות המוצלחות ביותר בעולם במאבק בקורונה, חלו עד כה 1,886. רק שלושה מקרים חדשים אובחנו אתמול. 25 מתו ובמצב פעיל עכשווי נמצאים שם 42 חולים בלבד. אין אף חולה במצב חמור-קריטי.
 

אידישע מאמע

משתמש מקצוען
נתונים יותר מדויקים על שוודיה (בעקרון הצלחה גדולה, הכשל היה בשמירה על הזקנים במוסדות, רוב הנפטרים)
כמו שהביאו למעלה
בשום שלב לא היה סגר
חצי מכוח העבודה עבר לעבוד בבית החצי השני המשיך כרגיל
עיקר המלצות שמירת המרחק היו לאנשים מעל גיל 70
חיזקו את מערכת הבריאות (הכפילו את מספר מיטות הט"נ)
והמצב שם עכשיו טוב בהרבה משאר מדינות אירופה (מספר נמוך של חיוביים, אחוז חיוביים נמוך, מספר נפטרים נוכחי קטן)
 
נערך לאחרונה ב:

אשת_חבר

משתמש מקצוען
נתונים יותר מדויקים על שוודיה (בעקרון הצלחה גדולה, הכשל היה בשמירה על הזקנים במוסדות, רוב הנפטרים)
כמו שהביאו למעלה
בשום שלב לא היה סגר
חצי מכוח העבודה עבר לעבוד בבית החצי השני המשיך כרגיל
עיקר המלצות שמירת המרחק היו לאנשים מעל גיל 70
חיזקו את מערכת הבריאות (הכפילו את מספר מיטות הט"נ)
והמצב שם עכשיו טוב בהרבה משאר מדינות אירופה (מספר נמוך של חיוביים, אחוז חיוביים נמוך, מספר נפטרים נוכחי קטן)
הנ"ל היה נכון בשבועות הראשונים אבל שימי לב לקרוא את כל התמונה.
עיקר ההצלחה של שבדיה היתה לדעתי בצורה שיצאו מהגל הראשון. הערבות ההדדית והשמירה הקפדנית על ההנחיות, אי התכנסות מעל 50 איש (כולל הפגנות). הגבלת היציאה מהבית למינימום.
אי אפשר להתעלם גם מצפיפות האוכלוסין הנמוכה שם ומהאופי השמרני והקונפורמיסטי.
הכי מעניין לראות שהפגיעה הכלכלית בשבדיה היתה מהקשות בעולם.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
@שרלוט
@gg
מקוה שבסדר לקרוא לכן.
כבר קראת :)
בארופה יש עלייה רצינית בעיקר בגרמניה, אוסטריה ובלגיה.
באוסטריה מתכננים סגר לעוד שבועיים אם מס' החולים ימשיך לעלות
הממשלה מצידה לא נותנת לעשות בדיקות קורונה, מי שמעוניין משלם 100 יורו על הבדיקות
מה שמונע מחולים רבים להיבדק.

בבלגיה יש עליה רצינית, קרוב ל10,000 ביום.
יש מס' מגבלות קלות:
סגר בין 12 בלילה ל5 לפנות בוקר
אין לערוך חתונות
בתי קפה סגורים
בתי ספר בינתיים פתוחים כרגיל אבל יש שינויים מידי פעם
היד על הדופק כי הממשלה רוצה לצאת בהנחיות חדשות
בינתיים התושבים החרדים קבלו הנחיות מהקהילה:
 

קבצים מצורפים

  • מחזיקי- הדת.pdf
    KB 299 · צפיות: 101

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קרובת משפחה עם שיעול ללא חושי טעם וריח בקשה בדיקה
אמרו לה שיש לה 'גריפה'- שפעת
היא התעקשה לעשות בדיקה, יצאה חיובית וקבלה חשבונית ע''ס 100 יורו
ושמעתי מעוד כמה שזה המצב שם.
הלימודים שם כרגיל, ברחוב אין חובה ללכת עם מסכות אבל בתי החולים ומחלקות קורונה מלאים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  37  פעמים

לוח מודעות

למעלה