קורונה קורונה אינטרנשיונל - ענייני בלבד

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
שבדיה: הנחיות מחמירות במחוז אופסלה במדינה- הימנעות מתחבורה ציבורית וקירבה לאנשים אחרים מלבד בני משפחה.
זה אשכול ענייני אז אני לא אכתוב מה שרציתי לכתוב.
בכל אופן חשוב מאוד להביא כמה שיותר ידיעות מאומתות משבדיה.
תודה
 

אידישע מאמע

משתמש מקצוען
שבדיה: הנחיות מחמירות במחוז אופסלה במדינה- הימנעות מתחבורה ציבורית וקירבה לאנשים אחרים מלבד בני משפחה.
המלצות לא הנחיות
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
המלצות לא הנחיות
האופי השבדי מתיחס להמלצות כהנחיות וממלא אותם. יש להם ציות מוחלט להנחיות.
 

שואל ומשיב

משתמש מקצוען
׳ווינט׳: בברזיל מת מתנדב שקיבל חיסון ניסיוני נגד נגיף הקורונה. מדובר בחיסון שאותו מפתחות אוניברסיטות במדינה. למרות מקרה המוות הניסוי יימשך.
התברר שהמתנדב כלל לא קיבל את החיסון. חזל"ש.
 

אידישע מאמע

משתמש מקצוען
האופי השבדי מתיחס להמלצות כהנחיות וממלא אותם. יש להם ציות מוחלט להנחיות.
ועדיין תחבורה ציבורית פועלת (הם כותבים שזה בעיקר לתלמידים) וכל העסקים כולל המסעדות פתוחים.

(יש לזכור שבשוודיה קיימת קהילת מהגרים גדולה עם אופי הפוך מהשוודי)
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
שיאי הדבקות חדשים באירופה: בריטינה: כמעט 27,000 נדבקים ביום, שיא מאז פרוץ המגפה. אחוז הבדיקות החיוביות שם 9.5%. איטליה: 15,199 נדבקים ביממה - שיא חדש(!) משרד הבריאות האיטלקי מזהיר: מילאני נאפולי ורומא לא בשליטה יוון: שיא במספר הנדבקים - 856 ביום.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
הקורונה בעולם: 522 חולים נפטרו במקסיקו ביממה האחרונה. 566 נפטרו בברזיל ביממה האחרונה ובגרמניה נשבר שיא נדבקים יומי עם יותר מעשרת אלפים מאומתים.

משבר חיסון גם לשפעת: 13 בני אדם מתו בדרום קוריאה אחרי שקיבלו חיסון לשפעת. מחציתם סבלו ממחלות רקע ומהחקירה של רשויות הבריאות במדינה לא נמצא קשר ישיר לחיסונים שניתנו. על אף זאת חשש בקרב הציבור מלהתחסן לשפעת והתוכנית לחסן 19 מיליון איש לקראת החורף נמצאת בסכנה. (חדשות 12).

פרבר ב'בחדרי': מושל ניו יורק אנדרו קומואו אמר כי הוא אינו רואה שום סיבה להביע התנצלות לקהילות החרדיות ברחבי ניו יורק, כפי שעשה ראש העיר, דה בלאזיו יום קודם, "אכפת לי מהמתים"

‏משרד הבריאות של ברזיל עדכן כי ביממה האחרונה מתו 566 חולי קורונה במדינה. כמו כן אובחנו 24,818 בני אדם כחיוביים לנגיף. מניין המתים מקורונה בברזיל עלה ל-155,403 איש ומספר הנדבקים ל-5.3 מיליון בני אדם (רויטרס)

'בחדרי': ראה"ע ניו יורק ממשיך לעשות מאמצים מצידו בכדי לתקן את יחסיו עם החרדים הזועמים ברחבי עירו והגיע לניחום אבלים אצל בנו של ראש הקהל של סאטמר שנפטר מנגיף הקורונה. בתיעוד שפורסם נראה ראש העיר עם כיפה שחורה ומסכה הדוקה על פניו.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ישראל כהן: ‏מועצת גדולי התורה באמריקה בקריאה לשמור על הנחיות הבריאות ולא להתגרות במחאות שגורמות חילול ה׳ ובמקביל לחפש עצות להמשך הלימודים כי הסכנה הרוחנית חמורה מהסכנה הגשמית.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
גל שני מכה באירופה: 13 מדינות רשמו שיא במספר הנדבקים
אחת התופעות היותר מדאיגות בגל התחלואה השני שהתפרץ באירופה - היא זינוק במספר המבוגרים שנדבקים במחלה • כמעט בכל מדינה ביבשת חלה עלייה בחולים בני 65 ומעלה, והחשש הוא שמספר המתים יתחיל לטפס
אירופה עמוק בגל תחלואה שני: המגמה המדאיגה שמתרחשת ביבשת היא עלייה דרמטית במספר המבוגרים שנדבקים בנגיף הקורונה. בגל התחלואה הראשון באירופה נרשמו התפרצויות רבות בקרב צעירים שבילו במסעדות, בארים ובמרחבים ציבוריים. התחלואה הייתה גבוהה וזה אמנם מצב לא אידיאלי אך הוא שמר את שיעור התמותה על מצב נמוך יחסית מכיוון שצעירים נפגעים פחות מהנגיף.
עם זאת המרכז האירופי למניעת מחלות (ECDC) הזהיר היום (חמישי) כי מסתמן שהפעם יותר מבוגרים נפגעים מהמגפה. על פי הדוח האחרון שפרסם המרכז למניעת מחלות – לפחות 13 מדינות באירופה רשמו שיא במספר המקרים החדשים. סיבה נוספת לדאגה היא שרוב המקרים הם בקרב בני 65 ומעלה והמצב הזה, בו יש תחלואה גבוהה בקרב מבוגרים, מורגש כמעט בכל היבשת.
שיעור ההדבקה בקרב בני 65 ומעלה בחלק ממדינות מזרח אירופה גבוהים בכמעט פי 2 מהנתונים בגל הראשון. הדבר הזה מדאיג במיוחד מכיוון שאנשים מבוגרים נוטים יותר להיות בקבוצות סיכון ולהיות בסכנת מוות. על פי ארגון הבריאות העולמי כמעט 88% ממקרי המוות באירופה היו בקרב בני 65 ומעלה, נכון לסוף אוגוסט. בצ'כיה קבוצת הגיל הזו היוותה 14% ממקרי ההדבקה ו-94% ממקרי המוות.
בבריטניה, מספר האנשים מעל גיל 60 שנדבקו בקורונה הוכפל פי 4 מתחילת ספטמבר ופרופסור ג'ונתן ואן-טם, ראש מערך הרפואה הראשי באנגליה אמר במסיבת עיתונאים כי שיעור ההדבקה הגבוהים שנראו במקור בקרב אנשים צעירים החלו להדביק את האוכלוסייה הבוגרת. גם בצרפת נרשמה עליה והמגמה די דומה: מספר המקרים החדשים בקרב בני 65 ומעלה זינק בפי 3 - בתוך שישה שבועות.
התפשטות זיהומים מקבוצות גיל צעירות לגילאים מבוגרים יותר תועדה גם במקומות אחרים: ד"ר ג'ניפר קול, מטעם אוניברסיטת לונדון, אמרה כי הנתונים באנגליה מראים שההתפרצות אינה "כלולה" בקרב קבוצות הגיל הצעירות יותר.
ראש המרכז הגרמני לבקרת מחלות אמר כי מדינתו עומדת בפני התפרצות קורונה "רצינית מאוד". אחרי שדווח על מספר שיא של נדבקים במדינה - 11,287 מקרים חדשים - ראש מכון רוברט קוך אמר ל AFP כי עדיין אפשר להשיג שליטה על ההתפרצות בעזרת מספר צעדים מגבילים. עוד הוא אמר כי מפגשים חברתיים, במיוחד של צעירים, גרמו לעליה במספר המקרים: "הצעירים הם אלו החשופים ביותר לווירוס".
קרואטיה: מספר הנדבקים החדשים בבירה זגרב, הכפיל עצמו ביממה. היום אובחנו 705 מקרים חדשים לעומת 337 אמש. במדינה בה יש ארבעה מיליון תושבים – נרשמו 406 מקרי מוות וכעת מטופלים 7,380 חולי קורונה. גם סלובניה השכנה רושמת היום שיא נדבקים.
החורף מגיע ואיתו גם גל שפעות ובאירופה מורגש לחץ גדול: בצ'כיה החליטו כי מלבד השירותים ההכרחיים – כל העסקים סגורים היום אחרי. הסיבה: יום נוסף בו נרשם שיא של הדבקות. 15,000 מקרים חדשים אובחנו בצ'כיה והממשלה קבעה כי המדינה תישאר בסגר עד ה 3 בנובמבר.
הממשלה בספרד הכריזה על מצב חירום באזור מדריד לפני כמעט שבועיים. ביום שלישי פורסם ספרד שקלה להטיל סגר ולא רק על מדריד. לעומת זאת בצרפת כבר הוטל סגר לילי שמתחיל בשעה 21:00 ונמשך עד 06:00. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הכריז בתחילת השבוע על הגבלות חדשות על האזרחים, זאת לאחר השיאים החדשים שנרשמו במדינה במספר החולים. קונטה העביר את הסמכויות לראשי הערים והטיל על המדינה עוצר לילי שמתחיל אחרי השעה 21:00.

N12
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
מתחשק לפתוח אשכול תגובות על האשכול הזה, אבל אין לי כוח להשקיע ולהיות "עושה צרות" של המנהלים...
בואו נשאיר את הכל "ענייני בלבד" וניתן לדברים לדבר בעד עצמם.
הרי ברור שמקרון עושה עוצר לילי כי הוא רוצה להציל את ביבי ממשפט....
 

קו מחשבה

משתמש פעיל
דנמרק אוסרת על כניסת תיירים מגרמניה לתחומה, בשל ממדי התפשטות הקורונה בגרמניה.
שרת החוץ הבלגית חלתה בקורונה, מצבה מוגדר קשה אך יציב.
ברומא מתחיל מחסור במיטות במחלקות טיפול נמרץ בבתי חולים.
נתוני תמותה עולים בפולין, רומניה והונגריה.
(אלדד בק).
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
רבני ארה"ב: אל תפגינו, חילול ה' נורא
על רקע העליה בתחלואה וסגירת מוסדות החינוך, מבהירים רבני ארה"ב כי יש להישמע להנחיות

על רקע העליה בתחלואה בארה"ב החרדית וסגירת מוסדות החינוך, מבהירים רבני ארה"ב כי למרות הסכנה הרוחנית הגדולה מהסכנה הפיזית של הקורונה, יש להישמע להנחיות הבריאות של השלטונות.
"הציבור החרדים לדבר ה' נמצאים במצב חמור ביותר. ראשית, עומדת בפנינו התפשטות המחלה ר"ל, ושנית עומדות בפנינו גזירות איומות של צמצום באי בית הכנסת וסגירת מוסדות התורה ביניהם מוסדות תשב"ר שעל הבל פיהם העולם קיים וגם לרבות מוסדות חינוך הבנות שבלעדיהם אין קיום לעמנו", כותבים חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב.
לדבריהם, יש לטכס עצה כיצד ניתן ללמוד ולקיים אורח חיים תורני, אך יש לעשות זאת תוך הכפפה לכללים הבריאותיים.
"הנה פשוט שצריכים לחפש כל מיני עצות אפשריות להמשך הלימודים כי הסכנה הרוחנית חמורה ביותר מהסכנה הגשמית ועם כל זה להשתדל בכל הכוחות לציית לחוקי הממשלה ולכללי שמירת הבריאות המומלצים על ידי הרופאים המומחים".
בדבריהם התריעו שלא לצאת להפגין נגד ההנחיות. "וכל שכן שאין להתגרות למחאות ולהתפרעויות נגד הממשלה שגרמו לחילול השם נורא ר"ל".
"מחובתנו בשעה זה להתפלל לזעוק ולהריע על צרה זו כמו על כל צרה שלא תבוא על הציבור כמבואר ברמב"ם ריש הלכות תעניות עד שיתעשת ה' מחרון אפו כלפי עמו".
את מכתבם סיימו: "ויה"ר שיקובלו תפילותינו ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו, ושישלח הקב"ה ממרום רפואה שלימה לחולי עמינו ושתתרומם קרן התורה והחינוך הטהורה, ונזכה שישמע קול יעקב בוקע מבתי כניסיות ומבתי מדרשות ושנראה בישועתם של ישראל בכלל ובפרט בב"א".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה