קורונה פרופורציות....

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
יש בזה כדי להורות לאדם מבוגר שעדיף לו להתפלל בשטיבל'ך בית ישראל
מאשר בישיבת מיר
זה דבר חשוב מאוד

לא מכירה את שני המקומות.
ואם שניהם מקומות פתוחים עם קהל מתחלף, אי אפשר להסיק שום דבר.

אבל אם יש קהילות די סגורות, שהמתפללים בהן - קבועים, או ישיבות שבהן יודעים שהבחורים המתפללים בביהמ"ד הם ברובם בוגרי קורונה, לכאורה מקום כזה הוא בטוח יותר למבוגר, ממקום מקביל שבו לא היו חולים כלל עד היום, וכרגע מתקהלים בו מאות אנשים.
 

kadima

משתמש מקצוען
זה ספציפית לא נכון
ההדבקה במקומות ששומרים, הגיעה מתוך עצמם, ומתוך התנהלותם, ולא משום קהילה 'לא שומרת'.

אם בתפרח היו שומרים על ההוראות, גם יחיד שהיה מביא את הקורונה מבחוץ, לא היה מדביק מאות.
הרי יש סגר, אין עבודה, מתפללים בחוץ, אז איך מאות נדבקים? במושב בו יש בתים פרטיים, חצרות ואוויר?

וכך גם לגבי מקומות אחרים ששמרו, עד שכנראה קצת לא שמרו.
הם נדבקו, אולי, כי הפסיקו לשמור.
אבל לא כי 'שמרו על ההנחיות' ואחרים הדביקו אותם. די עם השקר הזה.

*

במקביל, במקומות ש'לא שמרו', הצעירים נדבקו יחסית בקלות במשך הקיץ, ועכשיו באופן אירוני - המבוגרים במקומות אלו בטוחים יותר. כי יש נוגדנים לאחוז גבוה מהאוכלוסיה. אין בדבריי אלו עידוד לא לשמור או כן לשמור, אלא תיאור מציאות קיימת.

מבוגר שמגיע להתפלל בר"ה בקהילה 'שומרת', שבה אחוז הנוגדנים אפסי - יידבק בסבירות גבוהה בהרבה, ממבוגר שמגיע להתפלל בקהילה 'לא שומרת', בה הרבה מאוד מהציבור כבר עם נוגדנים.
מותר להודות בזה. זה לא אומר שצריך לא לשמור. זה מציג פן נוסף של המציאות המורכבת.
לא יודעת לגבי תפרח. שאגב דיברו כאן שנדבקו אולי בגלל בחורים/אוכלוסיה בתפרח שפחות שומרת.... וכו
יודעת בודאות לגבי קהילות אחרות- שלא חיות באזור לעצמם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מכירה מקרוב כמות נכבדת של נדבקים בקהילה ששומרת מאוד.
לרובם המוחלט יש הסברים הגיוניים(כמובן שאי אפשר לדעת בודאות) על הדבקות מגורמים שמחוץ לקהילה.
כפי שכבר נכתב- אף קהילה לא חיה בגטו. ויש אינטרקציה כל הזמן...

איזו אינטרקציה? יש סגר, להזכירם. לא אמורה להיות להם אינטרקציה עם אף אחד.

הם נוסעים בתחבורה ציבורית, למרחק יותר מ-1000 מטר מהבית? הפרו הנחיות.
התפללו במקום סגור? הפרו הנחיות.
היו במכולת/חנות בלי מסכה? הפרו הנחיות.
התארחו? הפרו הנחיות.
ארחו? הפרו הנחיות.

יש נדבק שיכול להעיד על עצמו שמערב ר"ה לא עשה אף אחד מאלה? ובכל זאת נדבק?

משום מה לנדבקים נוח יותר לתלות את הדבקתם ב'לא שומרים' אלמוניים, במקום להודות שהם עיגלו פינות פה ושם.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
יש בזה כדי להורות לאדם מבוגר שעדיף לו להתפלל בשטיבל'ך בית ישראל
מאשר בישיבת מיר
זה דבר חשוב מאוד
זו הוכחה לכך שהאמירה הזו מאוד מסוכנת,
ולא עוזר להוסיף אח״כ: אין באמור וכו׳.
 

ורד בגליל

משתמש מקצוען
לא מכירה את שני המקומות.
ואם שניהם מקומות פתוחים עם קהל מתחלף, אי אפשר להסיק שום דבר.
בגדול
שטיבל'ך בית ישראל שם מתפללים כל הצ'אלמרס ותושבי האזור שלא אכפת להם מהקורונה
ובישיבת מיר רק אלו שחשוב להם להתפלל שם, ליטאים ודי שומרים
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני רואה ושומע את הטענה הזאת כל הזמן:

הנה ההוכחה הגדולה שלא עוזר שום שמירה ושום מסכה.
אתם, הקרלינרעס, ששמרתם כל כך באדיקות חצי שנה, לא יצאתם מהבית, לא פתחתם את הבתי כנסת, לא הורדתם את המסכה מהפנים, והנה זה מגיע גם אליכם...
אתם תושבי "תפרח", אתם "משפחות שמאוד שמרו" אתם "קהילות שקיימו בהידור את ונשמרתם"
והנה זה הגיע גם אליכם. אז אנחנו היינו חכמים יותר. ומההתחלה נתנו למשחית לבוא אל בתינו. כל הכבוד לנו.

ואני רוצה ברשותכם, פעם אחת ולתמיד לענות על זה בצורה חדה. כי בנפשנו הדבר.
אין טענה יותר מטופשת, מהטענה הזאת,
מטופשת עוד מילא. טענה אכזרית.
ולמה?

אז קודם כל לעובדות במשפט אחד.
מקומות ששומרים אין בהם הדבקה. חד וחלק.
ומאיפה הראייה?
ממדינות ששומרות. תקראו קצת במפת העולם. יש מדינות שמההתחלה מתנהלות ב"שיגרת קורונה", אין אירועים המנויים,
אין מועדונים פתוחים, אין הפגנות, וגם אין בתי כנסת.. כולם עם מסיכות שם. על באמת, לא כמו כאן בארץ שזה רק בשביל טובה לשוטר. או בשביל שלא יהיה חילול השם.
ולמרבה הפלא והנס, אין שם כמעט הדבקה

עכשיו מה קורה בארץ שלנו?
אנחנו חיים בקהילתיות. ביחד.
אולי אתם לא יודעים, אבל חסידי קרלין לא חיים בגטו סגור, אנחנו פוגשים אותם במכולת, בקופת חולים, ואיפה לא?
ולכן, חצי שנה הם הצליחו לשמור על עצמם יחסית, אבל ברגע שיש התפרצות, שכל בית שני בציבור החרדי נדבק בדבר הדביקי הזה.
למה עכשיו הם נדבקים אחד אחרי השני?
כי יש קבוצות אנרכיסטים בציבור החרדי, שמהיום הראשון לא היה אצלם קורונה, במשך כל הקיץ הם קיימו חתונות, התקהלויות, מסכות היה סמל לטומאת הקורונה. הכל כרגיל.
היה ספק שזה יגיע גם לגור, לקרלין, לתפרח (אלו רק דוגמאות) או לכל קהילה או משפחה ששומרים?

עכשיו, למרבה האירוניה.
במקום שכל אותם אלו שלא שמרו, יבואו ויבקשו סליחה בלב מר מכל אותם אלו שחצי שנה סבלו. באמת סבלו. מתוך אמונה יוקדת שמה שפעם כל החרדים האמינו בו, שהחיים הם לפני הכל. בכל שכל רגע של יהודי הוא נצח. ומכה מוזר, גם רגע של קשישים או בעלי מחלות רקע.
ועכשיו לא עזר להם כלום, בגללינו. במקום לבקש את סליחתם.
יש לנו את החוצפה להגיד להם, הנה. אתם רואים. אונה לכם ואונה לכם. כלום לא עוזר לכם...
אין מילים.
חבל שאפשר לצלצל רק פעם אחת.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
לפי דבריה של קפלר בדיוק הפוך
לאדם מבוגר יותר מסוכן להתפלל כיום במקום סגור ששמרו
מאשר במקום סגור שלא שמרו
לכן אני אומרת שזה מסוכן לכתוב דברים שמהם אפשר להסיק שיותר בטוח להתפלל בשטיבלך מא״ש מאשר במיר.
אין לנו שום אפשרות לדעת מה קורה במקומות שלא שומרים, ושומר נפשו ירחק מהם.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
נתוני התמותה מקורונה בחברה החרדית: גבוה משיעורם באוכלוסייה בערך פי שלוש.
15% מחולי קורונה שמצבם קשה וקריטי הם מהחברה החרדית ו-24% מהחברה הערבית. 16% מהנפטרים היו מהחברה הערבית.

שיעור הנפטרים מקורונה מקרב החברה החרדית עד לתחילת חודש אוקטובר עמד על 12%, בעוד ש-16% הנפטרים היו מהחברה הערבית. מבין החולים שהגיעו למצב קשה וקריטי, 15% היו מהחברה החרדית ו-24% היו מהחברה הערבית.
על פי הנתונים שנחשפו ב"כאן חדשות", שיעור החרדים מקרב האוכלוסייה הכללית עומד על 12%, שיעור הערבים - 21%.

מומחים בתחום בריאות הציבור טוענים כי האוכלוסייה החרדית היא צעירה מאוד יחסית. רק 3% מקרבה הם בני 65 ומעלה, כאשר 80% מהנפטרים הם מעל גיל 65, ולכן היה צפוי ששיעור החולים הקשים והנפטרים בחברה זו יהיה נמוך משיעורה באוכלוסייה הכללית.

פרופסור רונית קלדרון-מרגלית, מומחית בבריאות הציבור מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית, אומרת כי מהנתונים נראה ששיעור הנפטרים בקרב האוכלוסייה החרדית גבוה משיעורם באוכלוסייה בערך פי שלוש.


נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי) מעלים כי 4,674 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול בישראל, לאחר שבוצעו 46,932 בדיקות.
ישנם 855 חולים שמצבם מוגדר קשה, ו-223 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה בישראל נפטרו 1,803 בני אדם שנדבקו בנגיף. עד היום החלימו 215,181 חולי קורונה וישנם 61,606 חולי קורונה פעילים בישראל.
וזה אחרי שהגיל החציוני אצלנו יותר נמוך מאשר בחברה הכללית.
הוי אומר שהמצב גרוע ממש.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לפי דבריה של קפלר בדיוק הפוך
לאדם מבוגר יותר מסוכן להתפלל כיום במקום סגור ששמרו
מאשר במקום סגור שלא שמרו

במקום סגור עם מאות אנשים ששמרו, וכרגע הם מתקהלים - כן. יש מצב לומר שיש שם יותר סכנת הידבקות, ממקום סגור בו רוב הציבור עבר קורונה בקיץ.
 

ורד בגליל

משתמש מקצוען
לכן אני אומרת שזה מסוכן לכתוב דברים שמהם אפשר להסיק שיותר בטוח להתפלל בשטיבלך מא״ש מאשר במיר.
אין לנו שום אפשרות לדעת מה קורה במקומות שלא שומרים, ושומר נפשו ירחק מהם.
במקום סגור עם מאות אנשים ששמרו, וכרגע הם מתקהלים - כן. יש מצב לומר שיש שם יותר סכנת הידבקות, ממקום סגור בו רוב הציבור עבר קורונה בקיץ.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
איזו אינטרקציה? יש סגר, להזכירם. לא אמורה להיות להם אינטרקציה עם אף אחד.

הם נוסעים בתחבורה ציבורית, למרחק יותר מ-1000 מטר מהבית? הפרו הנחיות.
התפללו במקום סגור? הפרו הנחיות.
היו במכולת/חנות בלי מסכה? הפרו הנחיות.
התארחו? הפרו הנחיות.
ארחו? הפרו הנחיות.

יש נדבק שיכול להעיד על עצמו שמערב ר"ה לא עשה אף אחד מאלה? ובכל זאת נדבק?

משום מה לנדבקים נוח יותר לתלות את הדבקתם ב'לא שומרים' אלמוניים, במקום להודות שהם עיגלו פינות פה ושם.
בראש השנה ויו"כ זה לא היה הפרת הנחיות להתפלל במקום סגור שעמד בכל הדרישות
והיו שם בהחלט הדבקות שאני מכירה
וכנ"ל בנסיעות למקומות עבודה
חינוך מיוחד אפילו בחול המועד עובדים - (ובצדק :( ) וזה מדגרה של קורונה- ילדים נדבקים במשפחתם הגרעינית ומדביקים הלאה גם צוות- מכירה מקרוב
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בראש השנה ויו"כ זה לא היה הפרת הנחיות להתפלל במקום סגור שעמד בכל הדירשות
והיו שם בהחלט הדבקות שאני מכירה
כי מה לעשות שגם כאשר נשמרים עצם ההמצאות במקום סגור עם מזגן מגדיל פי כמה את סיכויי ההדבקה.
לכן היו בתי כנסת שהתפללו רק בשטח פתוח.
 

ורד בגליל

משתמש מקצוען
בראש השנה ויו"כ זה לא היה הפרת הנחיות להתפלל במקום סגור שעמד בכל הדירשות
והיו שם בהחלט הדבקות שאני מכירה
רק 20 איש בכל כניסה, עם קפסולה אמיתית?
בלי מגבות?
אלכוג'ל בכניסה ויציאה?
מסכות. כל. הזמן. על. כולם. בפה. ובאף?
כל החלונות פתוחים?
רק איש אחד לכל 4 מ"ר?

לא נראה לי שהיה באמת כזה מקום
מי שבאמת רצה לשמור על עצמו (כמו בעלי) ולא רק לסמן וי על ההנחיות המאוד מקילות של משרד הבריאות
התפלל בחוץ, עם מסכה כל הזמן, ובמרחק 2 מטר
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה