פוסט לא מלוטש/ אולי קצת מטושטש/ בעקבות דו שיח קשה

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י ממד;2187656:
דעת תורה מלוטשת...

היות ופעם - לפני למעלה מעשור - היו סיפורים איומים (עד מוות?), לכן צריך היום - אחרי שהמקרים האלו טופלו והופסקו בכל החיידרים הרגילים - להשמיץ את כל הציבור החרדי...


חוצפה ועזות מצח היא לדבר על המנהיגים ששתקו, בזמן שלאט לאט הם שינו את כל המערכת (וגם אם לא, השפה הזו היא אפיקורסית לחלוטין), עכשיו אחרי שהענינים תוקנו אין בכיבוס הכביסה הזו שום דבר מעבר להשמצת הציבור החרדי.
מלבד מה שהסיפורים האלו הם הרבה פעמים עלילות וחיסולי חשבונות, רק לדוגמא, במקרה המדובר בימים האחרונים יש אכן פושע מטורף אחד שברגע שהחיידר עלה על עקבותיו הוא סולק משם כבר לפני כמה שנים ע"י המנהיגים שהשמצת, והסיפור גם דווח לרשויות המתאימות בהוראת אותם מנהיגים, אבל יש גם עוד חמשה אנשים מושמצים על לא עוול בכפם, הם אנשים טובים שהיו בסדר גמור, וכמה נושרים החליטו להעליל עליהם עלילות דם ולהרוס את חייהם משיקולים צדדיים לחלוטין.
לזה לא קוראים לכבס כביסה מלוכלכת כי אם לרצוח בדם קר.

1. כן, עד מוות. שאל צ'אלמרים ויספרו לך
2. שיטה לנצחון מהיר בוויכוח: הגדר את הצד השני כ'אפיקורס'... זהו, עכשו לא צריך להתמודד עם טענותיו, הרי אמרת שהוא אפיקורס
3. 'ברגע שהחיידר עלה על עקבותיו הוא סולק'? לא יודעת אם לבכות או לצחוק. סולק, כדי להתעלל בילדים אחרים בערים אחרות?? לסלק את המלמד הזה מהחיידר? זה הטיפול??? לצערי, גם אני יודעת על כאלו ש'סולקו' מסיבות דומות. זה היה הטיפול המיטבי: לשלוח אותם לשכונה אחרת, או לעיר אחרת. שיפגעו בילדים שם. למה לא.
4. עלילות שווא הן דבר חמור. על זה אין ספק. אבל כאן מדברים על הסיפורים האמיתיים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ועוד משהו: מומלץ לקרוא בצוואתו של ר' גדליה סגל איש ירושלים שנפטר לאחרונה, את דעתו ותיאוריו על החיידרים בירושלים של פעם. זו צוואה שהוא יכול לשער שתפורסם ברבים. ובכ"ז לא נמנע מלכתוב את הדברים הקשים מאד.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י רותי קפלר;2187944:
ועוד משהו: מומלץ לקרוא בצוואתו של ר' גדליה סגל איש ירושלים שנפטר לאחרונה, את דעתו ותיאוריו על החיידרים בירושלים של פעם. זו צוואה שהוא יכול לשער שתפורסם ברבים. ובכ"ז לא נמנע מלכתוב את הדברים הקשים מאד.

איני נכנסת לנושא דווקא בגלל ה-מ-ו-ן אמוציות הנשפכות כאן לטוב ולמוטב,
רק לציון יבש, אני כבר לא כל כך צעירה... ובמשפחתי יש אנשים שהגיעו מליטא ומפולין מגרמניה והונגריה.
אין המצבים המתוארים שייכים רק לירושלים של פעם - מכלי ראשון!
איני מצדיקה התנהגות אלימה לא פיזית ולא מילולית!!!(מישהו שואל אותנו בכלל???)
ומי שמתעסק עם ילד שלי אוי ואבוי לו ולנפשו, זה לא יעבור בשתיקה... (כדברי בעלי;))

ויחד עם כל זאת, אני מאמינה שמשקפי העבר שלנו, אינם מלוטשים מספיק, ובהחלט לא בהכרח אמינים.

-הסטייפלר זצ"ל שהיה מבין ענק בכוחות הנפש, לא היה מספר סיפורים מילדותו, שאלו אותו מדוע? וענה כי כתוב "ילד פסול לעדות" לילד יש מבט שונה, אי אפשר להאמין למה שראה, הוא רואה אחרת. נקודה.
ואם ככה התורה אומרת, אין אחריה ולא כלום!!! ואיני יכול לספר סיפורים מילדותי, ראייתו של ילד היא ראיה מעוותת, והדמיון בינה לבין המציאות רחוק מאוד. וזוהי ראיה שפסולה לעדות.

-כאחת שנמצאת גם בסוגיות הטיפול, כמעט כולם!!! נמצאות בנישה הזאת של נתינת אמון עצמי מלא בזכרונות ילדות מעוותים, במקום להפריד ולהכיר בכך, שיתכן וראינו מעוות??? כי רק בעלי החיים נולדים מושלמים.

- ובמחילה מכל עם הנשים, כולנו פסולות לעדות, וכמה סיפורים שמעתי מנשים כבודות ביותר!!!! שגם אני נוכחתי במקום בו היו, ולא היה בין התאור לבין המציאות אלא כהבדל בין הזבוב לפיל במקרה הטוב!

-זוהי ראיה רגשית, ולא מציאותית.

ושוב, אין בדברים כדי להגן על פרצות הקיימות תמיד!!!
(כי הורה או מחנך המעלים עין ומחנך בגבולות מינימליים הוא פורע חוק לא פחות - הוא מגדל כדברי הרב דסלר: "איטלריסטים קטנים")

כל דור ונקודות הנסיון שלו, (ולא נבנה דורינו על חורבות דורות עברו...) וה' הטוב יאיר את עינינו להבין כיצד לנהוג.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י dLive;2187893:
ברור, ילד סובל מפגיעות הרבה פחות מאשר מבוגר, לא

ואני אכן סובר שעם טור אחד כזה בעיתון שהיה מופיע מדי יום לא היה לי צורך בשום כתבה אחרת בעיתון.

שכחת שיש הרגל?
גם עיתונאים שראו הרבה דם ממשיכים הלאה.
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י בית היין;2187949:
איני נכנסת לנושא דווקא בגלל ה-מ-ו-ן אמוציות הנשפכות כאן לטוב ולמוטב,
רק לציון יבש, אני כבר לא כל כך צעירה... ובמשפחתי יש אנשים שהגיעו מליטא ומפולין מגרמניה והונגריה.
אין המצבים המתוארים שייכים רק לירושלים של פעם - מכלי ראשון!
איני מצדיקה התנהגות אלימה לא פיזית ולא מילולית!!!(מישהו שואל אותנו בכלל???)
ומי שמתעסק עם ילד שלי אוי ואבוי לו ולנפשו, זה לא יעבור בשתיקה... (כדברי בעלי;))

ויחד עם כל זאת, אני מאמינה שמשקפי העבר שלנו, אינם מלוטשים מספיק, ובהחלט לא בהכרח אמינים.

-הסטייפלר זצ"ל שהיה מבין ענק בכוחות הנפש, לא היה מספר סיפורים מילדותו, שאלו אותו מדוע? וענה כי כתוב "ילד פסול לעדות" לילד יש מבט שונה, אי אפשר להאמין למה שראה, הוא רואה אחרת. נקודה.
ואם ככה התורה אומרת, אין אחריה ולא כלום!!! ואיני יכול לספר סיפורים מילדותי, ראייתו של ילד היא ראיה מעוותת, והדמיון בינה לבין המציאות רחוק מאוד. וזוהי ראיה שפסולה לעדות.

-כאחת שנמצאת גם בסוגיות הטיפול, כמעט כולם!!! נמצאות בנישה הזאת של נתינת אמון עצמי מלא בזכרונות ילדות מעוותים, במקום להפריד ולהכיר בכך, שיתכן וראינו מעוות??? כי רק בעלי החיים נולדים מושלמים.

- ובמחילה מכל עם הנשים, כולנו פסולות לעדות, וכמה סיפורים שמעתי מנשים כבודות ביותר!!!! שגם אני נוכחתי במקום בו היו, ולא היה בין התאור לבין המציאות אלא כהבדל בין הזבוב לפיל במקרה הטוב!

-זוהי ראיה רגשית, ולא מציאותית.

ושוב, אין בדברים כדי להגן על פרצות הקיימות תמיד!!!
(כי הורה או מחנך המעלים עין ומחנך בגבולות מינימליים הוא פורע חוק לא פחות - הוא מגדל כדברי הרב דסלר: "איטלריסטים קטנים")

כל דור ונקודות הנסיון שלו, (ולא נבנה דורינו על חורבות דורות עברו...) וה' הטוב יאיר את עינינו להבין כיצד לנהוג.

מוחה!
כשהתורה אומרת 'קטן פסול לעדות', נשים פסולות לעדות' היא מתכוונת בדיוק לזה, וע"כ הם לא יבואו לבי"ד להעיד (מלבד מקרים מסוימים).

אבל -
גם לנשים, וגם לילדים מותר לספר סיפורים מתוך נקודת מבטם, א"א להפוך אותם ל'בלתי רלוונטים'.
ילד שעובר התעללות - לא ראוי לאמון?
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י רותי קפלר;2187944:
ועוד משהו: מומלץ לקרוא בצוואתו של ר' גדליה סגל איש ירושלים שנפטר לאחרונה, את דעתו ותיאוריו על החיידרים בירושלים של פעם. זו צוואה שהוא יכול לשער שתפורסם ברבים. ובכ"ז לא נמנע מלכתוב את הדברים הקשים מאד.

אשמח להשיג אותה. איפה אפשר ?
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י מה הענינים;2187958:
מוחה!
כשהתורה אומרת 'קטן פסול לעדות', נשים פסולות לעדות' היא מתכוונת בדיוק לזה, וע"כ הם לא יבואו לבי"ד להעיד (מלבד מקרים מסוימים).

אבל -
גם לנשים, וגם לילדים מותר לספר סיפורים מתוך נקודת מבטם, א"א להפוך אותם ל'בלתי רלוונטים'.
ילד שעובר התעללות - לא ראוי לאמון?

-
צודקת,
כולם רלוונטים, וכולם ראויים לאמון.
אבל ישנה טעות בהגדה של אמון.
אמון-מאמינה בטוב שבך, ביכולות שבך, בכך אתה נהנה או סובל.
אבל,
יש כללים גם באמון,
אדם שמספר לשון הרע, ולא משנה מי הוא אפשר לחשוש אך אסור להאמין! לנו כיהודים יש כללים גם כיצד להאמין.
להאמין לאדם שכל מה שאומר מתוך כאב וצער זה האמת, סליחה, זו טפשות ולא אמון.
אמון בכאב, ולא בסיפור!!!!!
זה קצת כמו לתת אמון בילד בן שנתיים שיחצה לבד כביש.

כמו שיש מגבלות של גיל, וזה לא סותר את האמון.

יש מגבלות בנפש האדם, ועלינו להכיר בכך, ודווקא מתוך ההכרה והכבוד למקומות הכאובים. אסור חלילה לבטל שום תלונה! וצריך לתת את כל תשומת הלב לכל אמירה!
אבל לברר דברים, לא לקבל כאמת צרופה- מתוך אמון באדם שכאשר הוא כאוב, כועס, מאוכזב - זה לא הוא, ואי אפשר לדעת באמת!!! מה האמת עד שנברר.

כולנו לפעמים משמשים כדיינים שעליהם נאמר, לברר היטב היטב טרם יוציאו פסק.
כל צער של נפש יהודית, צער נורא הוא וכל כאב כאב השכינה.
אך הכאב והצער הם רק חלק אחד בפזל.
ולרגע לא באה להגן שום התנהגות לא הולמת, ולא משנה מה הסיבה.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
כיון שאני אשה לכן יכולה לדבר עלינו -
הסיבה שהתורה אומרת שנשים פסולות לעדות.
זה הרגש הכל אשם!! :p:D:mad:

אפשר לכתוב כאן כתבות שלימות עד כמה הרגש של האשה בונה את הבית ,
את הזוגיות את העתיד של הילדים ועוד ועוד

אבל זה גם בעוכרינו כי בשורה התחתונה לעיתים אנו רואים מקרים כאמיתיים לכל דבר ורק הרגש מדבר.
והתורה שהיא אמת רוצה שהדין יהיה אמת ולכן טשטוש רגש ומציאות זה מסוכן מאד .

בעולם שלנו כיום במערכות הלא תורניות , כמעט כל אשה שתאשים הגבר יהיה מואשם.
ולא משנה אם הוא צודק או לא.
הוא יצטרך להוכיח רבות שהוא נקי.
עולם הפוך ראיתי ואין פוצה פה.
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י בית היין;2187989:
-
צודקת,
כולם רלוונטים, וכולם ראויים לאמון.
אבל ישנה טעות בהגדה של אמון.
אמון-מאמינה בטוב שבך, ביכולות שבך, בכך אתה נהנה או סובל.
אבל,
יש כללים גם באמון,
אדם שמספר לשון הרע, ולא משנה מי הוא אפשר לחשוש אך אסור להאמין! לנו כיהודים יש כללים גם כיצד להאמין.
להאמין לאדם שכל מה שאומר מתוך כאב וצער זה האמת, סליחה, זו טפשות ולא אמון.
אמון בכאב, ולא בסיפור!!!!!
זה קצת כמו לתת אמון בילד בן שנתיים שיחצה לבד כביש.

כמו שיש מגבלות של גיל, וזה לא סותר את האמון.

יש מגבלות בנפש האדם, ועלינו להכיר בכך, ודווקא מתוך ההכרה והכבוד למקומות הכאובים. אסור חלילה לבטל שום תלונה! וצריך לתת את כל תשומת הלב לכל אמירה!
אבל לברר דברים, לא לקבל כאמת צרופה- מתוך אמון באדם שכאשר הוא כאוב, כועס, מאוכזב - זה לא הוא, ואי אפשר לדעת באמת!!! מה האמת עד שנברר.

כולנו לפעמים משמשים כדיינים שעליהם נאמר, לברר היטב היטב טרם יוציאו פסק.
כל צער של נפש יהודית, צער נורא הוא וכל כאב כאב השכינה.
אך הכאב והצער הם רק חלק אחד בפזל.
ולרגע לא באה להגן שום התנהגות לא הולמת, ולא משנה מה הסיבה.

בואי נעשה הפרדה ברורה ובוטה
בין מה שמפורסם בתקשורת (שזה לשד החיים שלה ועל כן לא ראוי להתייחסות אמיתית)
לבין המציאות (שרחוקה לעיתים כרחוק מזרח ממערב)
ןנדבר רק, ואך ורק על המציאות:
כשילד קטן/ אשה באים ומספרים סיפורי חיים מזעזעים
עם פרטים ופרטי פרטים המתחברים לתמונה מחרידה
אוי לנו ואבוי לנפשנו אם נטיל ספק בנתונים
מטעמי פסול לעדות
יש גם מושג של משיח לפי תומו
ולא כדאי להיכנס לגדרים הלכתיים שאיננו מבינים בהם די
יש דברים שאי אפשר להמציא
יש מצבים שאין סיבה להמציא
ולפעמים זהו גדר של אכזריות ממש
להתעלם או להטיל ספק

לעיתים קרובות, לצערי, בא כאן לידי שימוש
מנגנון הגנה ידוע של האשמת הקורבן
כי הנפש לא יכולה להכיל ולהאמין
שסיפורי זוועה כאלו קיימים במחוזותינו

אז 'הוא המציא', 'הוא חלם', 'היא דמיינה', 'היא נוקמת'

באמת
מספיק!
ומדגישה שוב- לא מתעסקת כלל וכלל עם התקשורת ומה שמפורסם בה
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י סבתא של נעה;2188010:
בואי נעשה הפרדה ברורה ובוטה
בין מה שמפורסם בתקשורת (שזה לשד החיים שלה ועל כן לא ראוי להתייחסות אמיתית)
לבין המציאות (שרחוקה לעיתים כרחוק מזרח ממערב)
ןנדבר רק, ואך ורק על המציאות:
כשילד קטן/ אשה באים ומספרים סיפורי חיים מזעזעים
עם פרטים ופרטי פרטים המתחברים לתמונה מחרידה
אוי לנו ואבוי לנפשנו אם נטיל ספק בנתונים
מטעמי פסול לעדות
יש גם מושג של משיח לפי תומו
ולא כדאי להיכנס לגדרים הלכתיים שאיננו מבינים בהם די
יש דברים שאי אפשר להמציא
יש מצבים שאין סיבה להמציא
ולפעמים זהו גדר של אכזריות ממש
להתעלם או להטיל ספק

לעיתים קרובות, לצערי, בא כאן לידי שימוש
מנגנון הגנה ידוע של האשמת הקורבן
כי הנפש לא יכולה להכיל ולהאמין
שסיפורי זוועה כאלו קיימים במחוזותינו

אז 'הוא המציא', 'הוא חלם', 'היא דמיינה', 'היא נוקמת'

באמת
מספיק!
ומדגישה שוב- לא מתעסקת כלל וכלל עם התקשורת ומה שמפורסם בה

כי לצערינו יש כלל מאד רווח חילוני יכול לחטוא חרדי לא.
והגיע הזמן שיצאו מהבועה הזו.
המחשבה שאם אני קרוי חרדי היצר הרע לא אצלי היא מפתח להרבה בעיות בציבור שלנו.
בואו נודה בזה.

זה נכון שחילוני מכניס אות עצמו במודה וגם לא אכפת לו לחטוא ה' ישמור.

אבל עד מתי ניתמם שגם אנו יכולים לחטוא ללא גבולות ההלכה והשמירה.

יותר מידי דם ויותר מידי סיפורים שצצים ואנשים מקבלים כוח להוציא אותם.
של התעללויות למיניהם.

וזה שאירגון הלל "עוזר" להרבה נושרים ונושרות להפיץ סיפורים זה לא אומר שהאנשים שחטאו לא מגיע להם את הדין,
רק מה שארגון הלל לא עוזר באמת -אלא רק מלבה את הכאב שלהם בתוכם ומבעיר ומוסיף עוד שמן ועוד כל חומר בעירה מצוי בשביל שלא יכבה לעולם הכאב ויהיה להם ורק להם חומר נגד החרדים .


אבל מכאן לאמר שאסור ללכלך על הציבור החרדי כי זה יקלקל בשידוכים כי הם משפחה מאד מכובדת.
פאסה.
 

קליין

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י ממד;2187780:
ראשית - אחוז הסיפורים של ההכאות היום הוא מזערי לחלוטין לעומת מה שהיה פעם ולא הפרסומת הזו היא שתמגר אותה, ובס"ד כשם שאת ההכאות מגרו במשך תקופה בלי רעשים מיותרים, כך בעז"ה גם שאר הבעיות ימוגרו - על ידי השליחים של גדולי הדור בליווי צמוד של דעת תורה - בעקביות ובנחישות, אין אף אחד מהעוסקים בתחום שהפרסומת המיותרת הזו היא שדרבנה אותם, אלה שמתעסקים בזה יודעים את הבעיות גם בלעדיה.

שנית - גם כשכואב מאוד אין היתר לעשות דברים כאלו ללא שאלת והוראת רב, ברוב המקומות ישנה הידברות בין הרבנים ושירותי הרווחה (ודווקא שירותי הרווחה - כמתאפשר בחוק באמצעות וועדת חריגים לפנות אליהם במקום למשטרה - היות והמשטרה אכזבה בדברים האלו פעם אחר פעם, המציאות מראה שברוב המקרים שהמשטרה טיפלה הנזק גדול מהתועלת, החקירות שלהם מזיקות יותר מהפגיעה המקורית ועוד ועוד, ומאידך שירותי הרווחה כשיש יחסי אימון מטפלים בבעיות ביעילות ובמינימום נזקים), מניסיון רב של טיפול בבעיות - לא חסרים כאלו שהרבנים שלחו אותם לכלא, ואף אחד לא מתגייס להוציא אותם משם.
הדברים הכי חמורים בשולחן ערוך נכתבו על מי שעושה דברים כאלו ללא היתר כדין, הצער והייאוש והכאב על המקרה הפרטי שלך לא מתיר שום איסור, וכל עוד ורב לא התיר לעשות כן אין המפרסם והמוסר עדיף במאום מהפוגע, כן, כך סבורה תורתינו הקדושה, וכשם שכשהתורה מענישה במוות זוהי מצווה (גם אז זה רק עפ"י בי"ד של ע"א סמוכים, ובי"ד שהרגה יותר מפעם אחת בשבעים שנה נקראת קטלנית) כך גם כשהיא אוסרת ענישה מסויימת זוהי עבירה.

אני לא דיברתי על ההכאות. וגם אין בדעתי להתייחס למקרה הספציפי שלי.
אני אכן מדברת על מקרים שונים של אלימות במשפחה, בכיתה ועוד. כולם מקרים שיצא לי להיחשף אליהם. אני פשוט ציינתי את האמת. גם אם יש כאלו המעדיפים להתעלם ממנה. הרבה מקרים שהיו אמורים להיות מועברים לאנשי המקצוע, אם משטרה ואם רווחה, לא מועברים ולא מטופלים. זה לא סותר את העובדה שיש רבנים שמתמצאים בשטח, מטפלים ללא משוא פנים, ולא חוששים להפנות לגורמים הנ"ל. אבל יש כאלו שלא. למה להיתמם?
זה גם מסוג הדברים שאסור לפרסם?
יש בהחלט אנשים שמתוקף תפקידם אמורים היו לטפל בנושאים כאלו, אבל הם לא מתמצאים בשטח, מחזיקים בדעות שהחזיקו בהם לפני 40 שנה ומטייחים. אם תתעקש שאין דברים כאלו, זה לא יגרום להם להיעלם, אולי להפך.
לא דברתי על מקרים בהם לפי דין תורה אסור להעניש. דברתי על מקרים בהם ה'ציבור', 'דעת הקהל', ה'עסקנים' סוברים שאין להעניש.
דברתי על כך שמוראה של מלכות הוא דבר חיובי. אם נסתפק רק בהפסקת ביצוע הפשעים בפועל, אנשים תמיד ימשיכו לנסות, כי מה יש להם להפסיד? מקסימום, הם יפסיקו.
פשע בהחלט צריך לגרור אחריו עונש כדי להרתיע אחרים. אבל כמה אנשים אצלנו בטוחים, שאין מקור לעונש של כליאה במקורות שלנו?
אין שום איסור בפרסום הדברים אם הם מפורסמים ללא שמות, ומתמקדים בדרכי ההתמודדות.
למעשה, זו הצרה, שכקהילה אין לנו דרכי התמודדות מוסדרות.
אם אתה נתקל במשפחה עם מקרר ריק ועניות משוועת, די ברור לך לאן ולמי אתה יכול לפנות. יש להניח ש 75% מהנתקלים במקרה כזה גם יפנו לארגון/גבאי צדקה כל שהוא.
אם אתה נתקל במשפחה בה הבעל מכה את אשתו, האם ברור לך באותה מידה מי הדמות המתאימה לטפל בנושא? ומניסיון בשטח, 75% (במקרה הטוב) מהנתקלים יעדיפו לסובב את הראש לצד השני באי נעימות.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י סבתא של נעה;2188010:
בואי נעשה הפרדה ברורה ובוטה
בין מה שמפורסם בתקשורת (שזה לשד החיים שלה ועל כן לא ראוי להתייחסות אמיתית)
לבין המציאות (שרחוקה לעיתים כרחוק מזרח ממערב)
ןנדבר רק, ואך ורק על המציאות:
כשילד קטן/ אשה באים ומספרים סיפורי חיים מזעזעים
עם פרטים ופרטי פרטים המתחברים לתמונה מחרידה
אוי לנו ואבוי לנפשנו אם נטיל ספק בנתונים
מטעמי פסול לעדות
יש גם מושג של משיח לפי תומו
ולא כדאי להיכנס לגדרים הלכתיים שאיננו מבינים בהם די
יש דברים שאי אפשר להמציא
יש מצבים שאין סיבה להמציא
ולפעמים זהו גדר של אכזריות ממש
להתעלם או להטיל ספק

לעיתים קרובות, לצערי, בא כאן לידי שימוש
מנגנון הגנה ידוע של האשמת הקורבן
כי הנפש לא יכולה להכיל ולהאמין
שסיפורי זוועה כאלו קיימים במחוזותינו

אז 'הוא המציא', 'הוא חלם', 'היא דמיינה', 'היא נוקמת'

באמת
מספיק!
ומדגישה שוב- לא מתעסקת כלל וכלל עם התקשורת ומה שמפורסם בה


מסכימה,
אסור להתעלם, ואסור להטיל ספק,
וחובה להתייחס לדברים בכל הרצינות והאחריות.
והסיפורים לפעמים באמת הזויים.
ובאותה מידה,
אסור לקבל דברים בעיניים עצומות וכאמת ודאית ומוחלטת.
 

ממד

משתמש צעיר
D I G I T A L
נכתב ע"י רותי קפלר;2187936:
1. כן, עד מוות. שאל צ'אלמרים ויספרו לך
2. שיטה לנצחון מהיר בוויכוח: הגדר את הצד השני כ'אפיקורס'... זהו, עכשו לא צריך להתמודד עם טענותיו, הרי אמרת שהוא אפיקורס
3. 'ברגע שהחיידר עלה על עקבותיו הוא סולק'? לא יודעת אם לבכות או לצחוק. סולק, כדי להתעלל בילדים אחרים בערים אחרות?? לסלק את המלמד הזה מהחיידר? זה הטיפול??? לצערי, גם אני יודעת על כאלו ש'סולקו' מסיבות דומות. זה היה הטיפול המיטבי: לשלוח אותם לשכונה אחרת, או לעיר אחרת. שיפגעו בילדים שם. למה לא.
4. עלילות שווא הן דבר חמור. על זה אין ספק. אבל כאן מדברים על הסיפורים האמיתיים.

1. לא זוכר לוויה של ילד כזה... אבל גם אם נניח שכן - הפרסומת היום כבר לא תציל אותם, באופן כללי ההכאות האלו פסקו ממילא, מלבד טיעון רגשי אין בזה כלום.
2. תשובה זו לוקה באותה בעיה עליה היא מתריעה, היא בסך הכל סתימת פיות וניסיון להשתיק את האמת.
3. ממש לא כך, כתבתי שהוא סולק תוך כדי דיווח לרשויות המתאימות, שאגב לא עשו כלום במשך חמש שנים.
4. לא זכור לי סיפור שסופר בתקשורת ללא תוספות, מה שמצדיק שאלת רב נוספת.

נכתב ע"י קליין;2188030:
אני לא דיברתי על ההכאות. וגם אין בדעתי להתייחס למקרה הספציפי שלי.
אני אכן מדברת על מקרים שונים של אלימות במשפחה, בכיתה ועוד. כולם מקרים שיצא לי להיחשף אליהם. אני פשוט ציינתי את האמת. גם אם יש כאלו המעדיפים להתעלם ממנה. הרבה מקרים שהיו אמורים להיות מועברים לאנשי המקצוע, אם משטרה ואם רווחה, לא מועברים ולא מטופלים. זה לא סותר את העובדה שיש רבנים שמתמצאים בשטח, מטפלים ללא משוא פנים, ולא חוששים להפנות לגורמים הנ"ל. אבל יש כאלו שלא. למה להיתמם?
זה גם מסוג הדברים שאסור לפרסם?
יש בהחלט אנשים שמתוקף תפקידם אמורים היו לטפל בנושאים כאלו, אבל הם לא מתמצאים בשטח, מחזיקים בדעות שהחזיקו בהם לפני 40 שנה ומטייחים. אם תתעקש שאין דברים כאלו, זה לא יגרום להם להיעלם, אולי להפך.
לא דברתי על מקרים בהם לפי דין תורה אסור להעניש. דברתי על מקרים בהם ה'ציבור', 'דעת הקהל', ה'עסקנים' סוברים שאין להעניש.
דברתי על כך שמוראה של מלכות הוא דבר חיובי. אם נסתפק רק בהפסקת ביצוע הפשעים בפועל, אנשים תמיד ימשיכו לנסות, כי מה יש להם להפסיד? מקסימום, הם יפסיקו.
פשע בהחלט צריך לגרור אחריו עונש כדי להרתיע אחרים. אבל כמה אנשים אצלנו בטוחים, שאין מקור לעונש של כליאה במקורות שלנו?
אין שום איסור בפרסום הדברים אם הם מפורסמים ללא שמות, ומתמקדים בדרכי ההתמודדות.
למעשה, זו הצרה, שכקהילה אין לנו דרכי התמודדות מוסדרות.
אם אתה נתקל במשפחה עם מקרר ריק ועניות משוועת, די ברור לך לאן ולמי אתה יכול לפנות. יש להניח ש 75% מהנתקלים במקרה כזה גם יפנו לארגון/גבאי צדקה כל שהוא.
אם אתה נתקל במשפחה בה הבעל מכה את אשתו, האם ברור לך באותה מידה מי הדמות המתאימה לטפל בנושא? ומניסיון בשטח, 75% (במקרה הטוב) מהנתקלים יעדיפו לסובב את הראש לצד השני באי נעימות.
כל מה שרב לא התיר לפרסם, אכן אסור לפרסם.
לא דובר על פרסום עקרוני ללא שמות ושום פרט מזהה.
גם סוג פרסום כזה לא תמיד מועיל, הרבה פעמים הוא נותן רעיונות לחולי נפש, וממילא גם זה טעון שאלת רב.
אין שום הבדל בין דעת קהל מתי צריך לרחם ובין דעת קהל מתי צריך לפרסם, שניהם בעייתיים באותה מידה כל עוד והם לא מבוססות דעת תורה.
ברוב הקהילות יש מי שמטפל בדברים כמו שצריך, והעובדה שצריך קצת לברר עד שמגיעים אליו אינה סיבה לפרסם דברים בצורה שהורסת חיים של אנשים חפים מפשע ומשמיצה את כל הציבור החרדי, גם אם הרבה אנשים מעדיפים להתעלם.

------------------
באופן כללי:

  1. ההחלטה בשאלות כבדות משקל אלו שייכת רק לרבנים, ולפעמים רק לגדולי הדור, ללא פסיקה הלכתית מדובר באיסורים חמורים מאוד, שום טענה רגשית שהיא אינה חזקה מאמת בסיסית זו כל עוד מדובר מיהודים שומרי תורה ומצוות.
  2. מי שחושב שהפנייה למשטרה תציל את המצב הוא פשוט תמים, בדר"כ הנזק רק יגדל, גם אם נניח שהפוגע הספציפי ייעצר, הרי שהנפגעים וסביבתם יעברו בדרך סבל בלתי נתפס ופגיעות נוספות.
  3. הפרסומת בתקשורת בצורה אכזרית מציצנית ותוך כדי עיוות המקרים, היא בדר"כ יותר פגיעה באנשים חפים מפשע מאשר תועלת למיגור הבעיות.
  4. ברור ומחוור שמי שנתקל/ה במקרה של אלימות/תקיפה מכל סוג שהוא, אסור לו לשתוק, הוא מחוייב להפוך את העולם ולברר היטב (זה לא כל כך קשה כמו שזה נשמע) עד שימצא את אלו שיודעים לטפל בדברים מסוג זה בצורה הראוייה והיעילה, ויעביר להם את פרטי המקרה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מצ"ב
 

קבצים מצורפים

  • צוואה.pdf
    1.4 MB · צפיות: 23

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י ממד;2188137:
2. תשובה זו לוקה באותה בעיה עליה היא מתריעה, היא בסך הכל סתימת פיות וניסיון להשתיק את האמת, שהיא - דיבור בוטה כזה על מנהיגי וגדולי הדור נובע מאפיקורסיות.

...כל מה שרב לא התיר לפרסם, אכן אסור לפרסם...

...ברוב הקהילות יש מי שמטפל בדברים כמו שצריך, והעובדה שצריך קצת לברר עד שמגיעים אליו אינה סיבה לפרסם דברים בצורה שהורסת חיים של אנשים חפים מפשע...

...ההחלטה בשאלות כבדות משקל אלו שייכת רק לרבנים, ולפעמים רק לגדולי הדור, ללא פסיקה הלכתית מדובר באיסורים חמורים מאוד...
[/LIST]

המכנה עצמו ממד, פרסם כאן על כותבת המזוהה בשמה המלא, האשמה חמורה מאד של אפיקורסיות.
זהו פורום פתוח. המואשמת, כאמור, מזוהה בשמה. וזה, לטעמו, בסדר גמור. הוא החליט על סמך הודעה וחצי שהיא אפיקורסית, אז הוא יודיע את זה לעולם כולו.

- - - אבל לפרסם על פושע שהוא פושע? על נבל שפוגע בילדים? הא, זה כבר לא!
זה אסור לפרסם בלי לשאול רב! איסור חמור מאד לפרסם! - -

- - - - - - - - - - -

וכך היה אומר לי אבא
בתי
אל תתיראי מן הצדוקים
ולא מן הפרושים
אלא מן הצבועים
שעושים מעשה זמרי
ומבקשים שכר כפנחס.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י ממד;2188137:
1. לא זוכר לוויה של ילד כזה... אבל גם אם נניח שכן - הפרסומת היום כבר לא תציל אותם, באופן כללי ההכאות האלו פסקו ממילא, מלבד טיעון רגשי אין בזה כלום.
2. תשובה זו לוקה באותה בעיה עליה היא מתריעה, היא בסך הכל סתימת פיות וניסיון להשתיק את האמת, שהיא - דיבור בוטה כזה על מנהיגי וגדולי הדור נובע מאפיקורסיות.
3. ממש לא כך, כתבתי שהוא סולק תוך כדי דיווח לרשויות המתאימות, שאגב לא עשו כלום במשך חמש שנים.
4. לא זכור לי סיפור שסופר בתקשורת ללא תוספות, מה שמצדיק שאלת רב נוספת.


כל מה שרב לא התיר לפרסם, אכן אסור לפרסם.
לא דובר על פרסום עקרוני ללא שמות ושום פרט מזהה.
גם סוג פרסום כזה לא תמיד מועיל, הרבה פעמים הוא נותן רעיונות לחולי נפש, וממילא גם זה טעון שאלת רב.
אין שום הבדל בין דעת קהל מתי צריך לרחם ובין דעת קהל מתי צריך לפרסם, שניהם בעייתיים באותה מידה כל עוד והם לא מבוססות דעת תורה.
ברוב הקהילות יש מי שמטפל בדברים כמו שצריך, והעובדה שצריך קצת לברר עד שמגיעים אליו אינה סיבה לפרסם דברים בצורה שהורסת חיים של אנשים חפים מפשע ומשמיצה את כל הציבור החרדי, גם אם הרבה אנשים מעדיפים להתעלם.

------------------
באופן כללי:

  1. ההחלטה בשאלות כבדות משקל אלו שייכת רק לרבנים, ולפעמים רק לגדולי הדור, ללא פסיקה הלכתית מדובר באיסורים חמורים מאוד, שום טענה רגשית שהיא אינה חזקה מאמת בסיסית זו כל עוד מדובר מיהודים שומרי תורה ומצוות.
  2. מי שחושב שהפנייה למשטרה תציל את המצב הוא פשוט תמים, בדר"כ הנזק רק יגדל, גם אם נניח שהפוגע הספציפי ייעצר, הרי שהנפגעים וסביבתם יעברו בדרך סבל בלתי נתפס ופגיעות נוספות.
  3. הפרסומת בתקשורת בצורה אכזרית מציצנית ותוך כדי עיוות המקרים, היא בדר"כ יותר פגיעה באנשים חפים מפשע מאשר תועלת למיגור הבעיות.
  4. ברור ומחוור שמי שנתקל/ה במקרה של אלימות/תקיפה מכל סוג שהוא, אסור לו לשתוק, הוא מחוייב להפוך את העולם ולברר היטב (זה לא כל כך קשה כמו שזה נשמע) עד שימצא את אלו שיודעים לטפל בדברים מסוג זה בצורה הראוייה והיעילה, ויעביר להם את פרטי המקרה.

צילצלתי רק על החצי ההודעה השניה.
ההטחות של אפיקורסות אינה קשורה לכאן כלל,
גם אם אחד יש לו טענות על רבנים.

זה ברור שיש הרבה ילדים שסבלו ועדיין סובלים ויש השותקים.
ולטענתך שהפירסום הוא לא כדין תורה.
האם בית דין היכו במסתרים ? האם אדם פושע שמסתובב כיום עדיין יכול להלך חופשי ?
ובאותה מידה שזה נותן לגיטימציה ורעיונות לחולי רוח זה גם מרתיע.
שגם בציבור שלנו ידעו שיש דין ויש דיין.
 

ממד

משתמש צעיר
D I G I T A L
נכתב ע"י רותי קפלר;2188202:
המכנה עצמו ממד, פרסם כאן על כותבת המזוהה בשמה המלא, האשמה חמורה מאד של אפיקורסיות.
זהו פורום פתוח. המואשמת, כאמור, מזוהה בשמה. וזה, לטעמו, בסדר גמור. הוא החליט על סמך הודעה וחצי שהיא אפיקורסית, אז הוא יודיע את זה לעולם כולו.

- - - אבל לפרסם על פושע שהוא פושע? על נבל שפוגע בילדים? הא, זה כבר לא!
זה אסור לפרסם בלי לשאול רב! איסור חמור מאד לפרסם! - -

- - - - - - - - - - -

וכך היה אומר לי אבא
בתי
אל תתיראי מן הצדוקים
ולא מן הפרושים
אלא מן הצבועים
שעושים מעשה זמרי
ומבקשים שכר כפנחס.
הרבה דמגוגיה.
לא התכוונתי ח"ו לומר שהכותבת הינה אפיקורסית, כ"א שההשמצה היא אפיקורסית, ואת ההשמצה הכותבת פרסמה בעצמה במקום פתוח על כל גדולי הדור...
אבל אם זה פוגע אמחק...
 

ממד

משתמש צעיר
D I G I T A L
נכתב ע"י בפוטנציאל;2188220:
צילצלתי רק על החצי ההודעה השניה.
ההטחות של אפיקורסות אינה קשורה לכאן כלל,
גם אם אחד יש לו טענות על רבנים.

זה ברור שיש הרבה ילדים שסבלו ועדיין סובלים ויש השותקים.
ולטענתך שהפירסום הוא לא כדין תורה.
האם בית דין היכו במסתרים ? האם אדם פושע שמסתובב כיום עדיין יכול להלך חופשי ?
ובאותה מידה שזה נותן לגיטימציה ורעיונות לחולי רוח זה גם מרתיע.
שגם בציבור שלנו ידעו שיש דין ויש דיין.
חושבני שכבר עניתי על הכל, כשבי"ד היכו הם עשו זאת ברבים אבל אחרי פסיקה הלכתית, וכל הטיעונים של הרתעה ויש דין וכו' טובים בשביל להציג אותם כשאלה לרב, ולא בשביל להחליט לבד.

ושוב, לא כתבתי שאסור לפרסם, כ"א שהדבר טעון פסיקה הלכתית, בלעדיה מדובר בעבירה ואיתה מדובר במצווה.
הפרסומים הספציפיים שהומלצו כאן בחום לא היו עוברים אישור של שום רב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  8  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה