חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

רבקושששש

משתמש פעיל
סקר ׳מעריב׳: על השאלה: מי יותר מתאים לכהן כראש הממשלה, נתניהו או גנץ?

גנץ 51%. נתניהו 31%.

עוד מסקר מעריב: סקר מנדטים חדש ב׳מעריב׳: ׳המחנה הממלכתי׳ 38. ׳הליכוד׳ 18. ׳יש עתיד׳ 15. ׳ישראל ביתנו׳ 10. ש״ס 9. יהדוה״ת 7. ׳עוצמה יהודית׳ 6. ערבים 5. ׳מרצ׳ 4. רע״מ 4 ו׳הציונות הדתית׳ 4.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
קר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס: אילו הבחירות היו מתקיימות היום - למי הייתם מצביעים? המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מזנקת ל-37 מנדטים. הליכוד בראשות בנימין נתניהו יורדת ל-18 - קרוב למחצית המנדטים שיש למפלגה כעת. יש עתיד של יאיר לפיד יורדת גם היא ל-15 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים., ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מתחזקת ל-8. יהדות התורה של גולדקנופף ועוצמה יהודית של בן גביר עם 7 מנדטים כל אחת. הציונות הדתית של סמוטריץ זוכה ל-5 מנדטים; כך גם רע"ם של מנסור עבאס וגם חד"ש-תע"ל - עם 5 מנדטים כל אחת . מרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.
מפת הגושים: האופוזיציה עם 69 מנדטים. גוש נתניהו עם 46. באמצע - חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים.
בסקר גם נבדקו מספר תרחישים ומפלגות שונות. כך למשל, נשאלו הנסקרים לכמה מנדטים תזכה מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: מפלגה בראשותו תזכה ל-12 מנדטים, שאת רובם תיקח מהמחנה הממלכתי ומיש עתיד. מספר המנדטים של הליכוד בראשות נתניהו לא מושפע מריצה של מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר.

כמו כן, נבדק גם לכמה מנדטים תזכה מפלגה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט: מפלגה כזו תקבל 19 מנדטים, רובם מהמחנה הממלכתי - אך בתרחיש כזה הליכוד דווקא מתחזקת במנדט.
עוד נבדק איך תשפיע ריצה משותפת של העבודה ומרצ בראשות יאיר גולן, והתברר כי היא תזכה ל-12 מנדטים. גם במקרה הזה - הליכוד דווקא מתחזק במנדט
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
אחרי שבית המשפט פסק שמגילת העצמאות היא החוקה, הוא ממשיך בשיטה של לנצל הזדמנויות כתשומת הלב הציבורית מוסטת.
היום הם פסקו - אחרי שעברו 14 (!) שנה מרגע הגשת העתירה, שכמו שהמדינה ממנת את ברית המילה של מגויירים על פי ההלכה, היא צריכה לממן את ברית המילה של גויים שעוברים את הבדיחה של הרפורמים והקונסרבטיבים.

לרשעים האלו לא אכפת משום דבר...
 
נערך לאחרונה ב:

----------

משתמש מקצוען
‏ראש האופוזיציה יאיר לפיד לקראת אישור התקציב בכנסת: לפני כמה חודשים היו פה, בבניין הזה, קציני צבא שניסו להזהיר אתכם מאסון. לא הסכמתם להקשיב להם, וקרה אסון. עם ישראל צועק אליכם עכשיו, לפחות הפעם תקשיבו.

דפנה ליאל: הצבעה ראשונה עוברת בקלות. 60 בעד, 53 נגד. לא הגיעו: ביטן, גלנט, גמליאל, וארבל (ארבל בחו״ל). היחידה שלא מקוזזת זו גמליאל.

אברהם פריינד: מהמליאה: בהצבעה הראשונה על חוקי התקציב (שבוטלה בגלל בעיה טכנית) ראש הממשלה נתניהו הצביע בטעות נגד, מי שהעיר לו על זה היה השר בני גנץ.

דפנה ליאל: בנו של סמוטריץ׳ מתחתן היום בחתונה משפחתית מצומצמת. מי שהציג במליאה את התקציב זה יו״ר ועדת כספים משה גפני.

דפנה ליאל: ח״כ יולי אדלשטיין הצביע בעד הסתייגות של המחנה הממלכתי שמפנה את התקציב של הכספים הקואליציוניים של משרד החינוך למנהלת תקומה. מאחר שההסתייגות לא עברה אדלשטיין גם לא יגיע להצבעה המסכמת על התקציב.

׳ערוץ 14׳: השרה גמליאל נעדרת מהצבעות התקציב. בליכוד ניסו להשיגה טלפונית ללא הצלחה.

דפנה ליאל: אדלשטיין התכוון להצביע נמנע והצביע בטעות בעד, וביקש לשנות את הצבעתו

שר האוצר סמוטריץ: בשעה טובה, התקציב לשנת 2023 אושר במליאת הכנסת. זהו תקציב המלחמה. ביחד עם השותפים בנינו תקציב טוב, שנותן מענה לצרכי המלחמה בחזית ובעורף. לצה״ל יש, כמו תמיד, גיבוי תקציבי מלא לעשות כל מה שצריך כדי לנצח את אויבינו. בעורף, בתקציב הזה קידמנו מדיניות מרחיבה כדי לתת מענה רחב למפונים, לעסקים, לניצולים למשרדי הממשלה לטובתם של כל אזרחי ישראל.

גפני במליאת הכנסת בסיכום דיוני התקציב: "אני מבקש לשבח את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוא שר שעמד מול תקשורת שפגעה בו כל הזמן והוא דאג לכולם. הוא לא מהמפלגה שלי, אני לא יגיד לאנשים שלנו להצביע לסמוטריץ', אגיד להם להצביע ל'יהדות התורה', אבל אני משבח אותו על זה שהוא לא התרגש ממה שתקפו אותו, והוא הביא תקציב מאוזן לכולם."

יערה שפירא: יש עתיד התלבטה היום אם להביך את גנץ או את נתניהו - והלכה על גנץ: במפלגה שמו לב שחברי המחנה הממלכתי יצאו לקפה, וקיצרו בכוונה בהצבעות כדי שגנץ לא יספיק לחזור להתנגד לתקציב בקריאה השלישית. התוצאה: התקציב עבר ברוב גדול משנתניהו קיווה, אבל גנץ נרשם כנמנע אחרי שהבטיח להתנגד.​
 

דיני

משתמש מקצוען

שלמה פילבר מסביר: לאן נעלמו מאות אלפי מצביעי גוש הימין?​

(באדיבות JDN)
1702807530500.png
הסוקר שלמה פילבר מ'דיירקט פולס' כותב בחשבון שלו ברשת X בהתייחסות לסקרים האחרונים כי "קואליציית הימין מאבדת מנדטים בעיקר לעצמה בגלל התנהלות נבחריה, לא בגלל אידאולוגיה. האירוע הוא כולו פנים גוש הימין, ושם ייפתר".

הוא מסביר כי גוש הימין קיבל בבחירות 64 מנדטים (למעשה 62 + 2 עודפים). מייד לאחר הבחירות איבד הגוש 4 מנדטים: אחד של מושבניקים וקיבוצניקים שנתנו לבן גביר צ'אנס לטפל בפשיעה החקלאית וחזרו לביתם בעבודה/ מחנה ממלכתי כשהתאכזבו. אחד של מצביעי שקד – שהתלבטו ועברו לגנץ. אחד מבוחרי ימינה המקורית של בנט שהצביעו ליכוד ועזבו, ומנדט נוסף של בוחרי תקווה חדשה המקורית שהצביעו ליכוד וגם עזבו לגנץ.
וכך התייצב הגוש על 56-58 מנדטים לאורך כל תקופת המחאה, קמפיין ההשחרה במאות מיליוני ש"ח לא באמת השפיע.
מאז תחילת המלחמה יש כ 12 מנדטים נוספים של בוחרי ימין מלא-מלא שהפכו "מתלבטים/ לא אצביע" ויושבים על הגדר, (לא בכל שבוע אלו אותם מצביעים). וכך ירד הגוש (לכאורה) ל 40-42 מנדטים אצל הסוקרים האחרים.
לפי פילבר, כאן הסיפור שלא מספרים. אותם 12 מנדטים, לא עברו לגנץ ולא יצביעו לו, אבל הם גם לא מוכנים להצביע למפלגות הימין הקיימות – הליכוד, הציונות דתית, עוצמה יהודית או המפלגות החרדיות ופשוט "ירדו כרגע ממצבת הנדגמים בסקרים", מה שיוצר הטיה טכנית לטובת גוש המרכז-שמאל.
רובם מאותם מתלבטים (כ7-8 מנדטים) הם ימין אידאולוגי שלא בטוחים שנתניהו יינצל את ההזדמנות עד תומה ויחסל באמת את החמאס, שילחם גם ברש"פ באיו"ש, שישנה את ה"קונספציה" שהייתה נחלתו עם הדרג הבטחוני בעשור האחרון. וגם אחרי חידוש הלחימה יש להם ציפיות וביקורת על התנהלותה. הם היו צריכים לכאורה לרוץ לזרועות בן גביר וסמוטריץ' – אבל הם לא.
למה אין להם אמון בבן גביר, סמוטריץ' ובמפלגות שלהם? חלקם חילוניים שלא רוצים מפלגות עם אידאולוגיה דתית, אבל הרבה מהם סולדים מהסגנון, החובבנות של חלק מהטירונים הפוליטיים שם, מהפרובוקציות התקשורתיות, וסלדו מהמו"מ הקואליציוני השערורייתי שהיה הכי פחות ממלכתי שאפשר. לא, הם לא מאמינים לקמפיינים של השמאל שמשחירים את המפלגות הללו – הם שופטים בעצמם, ולא אוהבים מה שהם רואים.
הבעיה אינה אידאולוגיה – אלא התנהלות וסגנון.
החלק האחר של המתלבטים (כ 4-5 מנדטים) הם "ליכודניקים" – חלקם הקטן רוצים בהחלפת נתניהו מהרבה סיבות עוד קודם, אבל אירועי ה 7.10 היו בשבילם "הקש ששבר את גב הגמל". האחרים בוחנים את מהלכי המלחמה ויחליטו בסוף, אבל כבר עכשיו כולם אומרים שאיכות החכ"ים וחלק מהשרים החדשים, חוסר מקצועיותם, סגנונם והתאמתם כנבחרי ציבור (בעיקר נבחרי "הדילים") מרחיקים אותם לחפש אלטרנטיבה.
גם הם לא יצביעו לגנץ, הם מחכים למפלגת ימין חדשה. עתידו של נתניהו אישית ייגזר מניהול הלחימה, ומהמסקנות על האירועים שקדמו לה. אבל גם לכל יו"ר אחר בליכוד תישאר אותה בעיה עם חלק מהרשימה. לפי כל סקרי העמדות העם זז ימינה בעמדותיו המדיניות ביטחוניות, ומפלגת ימין חדשה תגרוף כנראה גם את העוזבים לגנץ אחרי הבחירות וגם חלק מבוחרי גנץ מקוריים.
הבעיה עם המתלבטים אינה אידאולוגיה או אמונה בצדקת הדרך אלא יותר סגנון, התנהלות והתאמה של נבחרי הימין הנוכחיים בעיניי בוחריהם.
לכן כותב פילבר כי במקום להתכתש עם האופוזיציה, צריכים נבחרי הציבור של הימין לנצל את ימי ה"ביחד" הללו להתכנס לבדק בית פנימי (כולל החרדים). להבין שאם מנהלים מדינה אחראים לכולם, צריך להעמיד אנשי מקצוע טובים ומנוסים, לעבוד קשה יותר, ולהיות יותר צנועים ופחות מטרילים. ולרכוש קודם כל את אלו שבעבר נתנו בכם אמון. אם תעשו את זה יהיו לימין 70 מנדטים בקלות.
יש חצי שנה לפחות(!) עד הבחירות – זה הזמן להתעורר. אחרת הימין לראשונה מזה דור – ינצח באידאולוגיה ויפסיד את השלטון על התנהלות.
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
משה נוסבאום: צמרת המשטרה לשעבר מתריעה בפני המפכ"ל קובי שבתאי מפני אובדן עצמאותו של הארגון: במכתב שהעבירו היום לשבתאי כותבים המפכ"לים וניצבי המשטרה בדימוס שהם רואים בדאגה כיצד הגוף נשלט ומנוהל ע"י שר - כשהכוונה לבן גביר - ששלטון החוק זר לו ורוחו הפכה לרוח המפקד
עוד הם מציינים שפיקוד המשטרה נכנע למיניסטריון שהפך לסניף של מפלגה, ולפיכח הם קוראים למפכ"ל המכהן להשיב את ניהול המשטרה לידיו יחד עם חבריו לסגל הפיקוד
 

חיי יצחק

משתמש מקצוען
נתניהו מגבש הצעה להחזרת גדעון סער וחברי מפלגתו לליכוד.

מיכאל שמש: נתניהו מגבש הצעה להחזרת גדעון סער וחברי מפלגתו לליכוד. רה״מ קיים מספר התייעצויות פוליטיות ודן עם אנשיו בתרחישים פוליטיים שונים. בליכוד מעוניינים בחזרת גדעון סער לשורות המפלגה. ההצעה המתגבשת נועדה להבטיח את המשך קיום הממשלה אחרי פרישת גנץ ואחרי סיום המלחמה .
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
מורן אזולאי ב׳ווינט׳: הצומת הפוליטי של רה״מ נתניהו באמצע המלחמה - שניים משותפיו הבכירים לקואליציה - סמוטריץ' ובן גביר - זועמים על ההחלטות שמתקבלות בלעדיהם. השר לביטחון לאומי מתרעם בשיחות סגורות ושר האוצר כבר מאיים.
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
עוד ממורן אזולאי ב׳ווינט׳: בנתיים בין נתניהו וגנץ שוררים לאחרונה יחסים מתוחים. בסביבת גנץ סבורים שנתניהו עבר לשלב קמפיין ומייצר עימות עם ארה״ב על רקע אמירותיו נגד מדינה פלסטינית ללא צורך כרגע ולפני שהמערכה הוכרעה. בנוסף, השניים התעמתו גם סביב אישור תקציב המדינה המעודכן לשנת 2023.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
נתניהו מגבש הצעה להחזרת גדעון סער וחברי מפלגתו לליכוד.
תגובת גדעון:
יצאתי מישיבת הקבינט הבטחוני עתה ונודע לי על הפרסום (עליו לא התבקשה גם תגובתי) בדבר הצעה המתגבשת ל״צירופי לליכוד״. הדבר כלל לא עומד על הפרק. את הליכוד עזבתי לפני 3 שנים והקמתי את ״תקווה חדשה״ מתוך הכרה כי נדרש שינוי במדינה. רק מהלך זה איפשר לאחר חצי שנה את הקמת ממשלת השינוי. לא שיניתי את דיעותי והמציאות רק הוכיחה ביתר שאת את צידקתן. לממשלת החירום הצטרפתי עם חברי בעקבות המלחמה הקשה והרב-חזיתית שפרצה ב-7 באוקטובר, על יסוד גישה פטריוטית. כשתסתיים המלחמה יגיע זמן התיקון הגדול בחברה הישראלית ובמערכת הפוליטית.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
יו"ר האופוזיציה לפיד, בכנס ברל כצלנסון ומכון מתווים: ״אם אני הייתי ראש הממשלה בתקופה הזו - הייתי רואה ומזהה את האיומים. בנט ואני היינו ערניים, הייתה ביננו יראת כבוד, ובחנו את החומר המודיעיני בעיניים כבדות".

תכלס'!
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
יו"ר האופוזיציה לפיד, בכנס ברל כצלנסון ומכון מתווים: ״אם אני הייתי ראש הממשלה בתקופה הזו - הייתי רואה ומזהה את האיומים. בנט ואני היינו ערניים, הייתה ביננו יראת כבוד, ובחנו את החומר המודיעיני בעיניים כבדות".

תכלס'!
"עיניים כבדות" זה לא ביטוי לעיוורון?

וְעֵינֵי יִשְׂרָאֵל כָּבְדוּ מִזֹּקֶן לֹא יוּכַל לִרְאוֹת

לא שיש לי ציפיות מלפיד שיחשוב על זה, אבל בכל זאת...
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
יהודה שלזינגר: ‏גנץ אתמול בישיבת ההסדר בירוחם ששבעה מתלמידיה נהרגו בקרבות בעזה:
״נתניהו ואני ניהלנו 4 מבצעים ביחד. ערב המלחמה ואחריה נהיה יריבים פוליטיים אבל נתניהו מעולם לא היה אויב שלי״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה