עצמאי שכיר - מי מכיר?

מדייקת

משתמש רשום
אף אחד לא מכיר?
אולי מכירים חברה אחרת שמתעסקת בתחום?
תודה!
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
צריך לבדוק היטב מול הביטוח לאומי איך הם מוגדרים, כי אחרת יהי' לכם בעיות עם הביטוח לאומי
 

מדייקת

משתמש רשום
תודה,

גם אם יש תלוש ממקום אחר זה יוצר בעיה עם בטוח לאומי?
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
נכתב ע"י מדייקת;n4976512:
תודה,

גם אם יש תלוש ממקום אחר זה יוצר בעיה עם בטוח לאומי?

עלול ליצור בעיות, ביטוח לאומי לא מכיר באופציה הזו
https://www.btl.gov.il/Insurance/Na...list/Self_Employed/Pages/meduvachKsachir.aspx



ציטוט מאתר המוסד לביטוח לאומי:


לקביעת מעמדו של אדם כעובד שכיר או כעובד עצמאי יש חשיבות רבה

על פי המעמד שנקבע לאדם כעובד שכיר או כעובד עצמאי נקבעות הזכויות והחובות שלו בביטוח הלאומי. כך למשל יש הבדל מבחינת חובת תשלום דמי הביטוח ושיעורי דמי הביטוח, מבחינת ענפי הביטוח שבהם הוא מבוטח והקצבאות שלהן הוא זכאי, ומבחינת חישוב הבסיס לסכום הקצבה.



עובד עצמאי שמדווח כעובד שכיר באמצעות חברה

מי שמעמדו על פי כללי הביטוח הלאומי הוא עצמאי, אבל הוא מדווח כעובד שכיר אצל אחת מן החברות (לא חברת כוח-אדם), שעיקר מהותן היא לנהל את ענייניו הכספיים מול הרשויות כעובד עצמאי, הרי שהקובע הוא מעמדו בפועל, ואין בדיווח עליו כעובד שכיר כדי להקנות לו מעמד כזה לעניין חוק הביטוח הלאומי.

לפיכך, רשאי הביטוח הלאומי לשנות את מעמדו של עובד כזה מעובד שכיר לעובד עצמאי, גם לתקופה רטרואקטיבית, ולדרוש ממנו את דמי הביטוח רטרואקטיבית, לפי השיעורים שחלים על עובד עצמאי; ואם היה זכאי לקצבה מהביטוח הלאומי - לבחון ולחשב מחדש את זכאותו לקצבה.
 

משתמש1

משתמש פעיל
אי אפשר שהם ידווחו לפי כללי בט"ל? הבעיה שלי לא מצד גובה התשלום וכדומה, רק כדי לחסוך את כאב הראש מההתעסקות בזה. ואולי בחברה אחרת זה כן שייך?
 

ARTER

משתמש רשום
יש אפשרות להיות גם עצמאי וגם שכיר רק את צריכה יועצת מס / מנהלת חשבונות טובה עם נסיון בתחום שתדע איך להגדיר אותך, ואז אין שום בעיה...
בהצלחה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י משתמש1;n4991060:
אי אפשר שהם ידווחו לפי כללי בט"ל? הבעיה שלי לא מצד גובה התשלום וכדומה, רק כדי לחסוך את כאב הראש מההתעסקות בזה. ואולי בחברה אחרת זה כן שייך?

זה בדיוק מה שביטוח לאומי לא רוצים.
הם נאבקים בחברות האלו, שנותנות תלושים לעצמאים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  10  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה