חרבות ברזל עסקה לשחרור החטופים

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אבו עלי:::::
שלב ראשון (40 יום)
הכוחות הישראלים יסוגו מהאזורים צפופי האוכלוסייה (לא מפרוזדור נצרים).
תופסק תנועת כלי הטיס בשמי הרצועה ל 8-10 על יום.
העקורים האזרחים יוכלו לשוב לבתיהם.
ביום השביעי לאחר שחרור הנשים מבין החטופים יפנו כוחות צה”ל את ציר החוף כדי לאפשר תנועת סיוע הומניטרי.
ביום ה 22 לאחר שישוחררו שני שלישים מהחטופים עליהם סוכם יסוגו כוחות צה”ל מפרוזדור נצרים. בשלב הזה תתאפשר הכנסת 500 משאיות סיוע ביום מתוכן 50 של סולר לטובת הפעלת תחנת הכוח בעזה. כמו כן יוכנסו לרצועה כלים כבדים לפינוי ההריסות ויוכשרו מחדש בתי החולים, המרפאות והמאפיות בכל רחבי הרצועה.
חמאס תשחרר בתקופה זו לפחות 33 חטופים תחת הקטגוריה: נשים, ילדים עד גיל 19, מבוגרים מעל גיל 50, חולים ופצועים.
ישראל תשחרר 20 אסירים פלסטינים בעבור כל חטוף, בקטגוריה תואמת: נשים וילדים מול נשים וילדים. מבוגרים מול מבוגרים, כאשר נשמר המפתח של 20 אסירים בעבור כל חטוף.
בקטגוריה זו לא ישוחררו אסירים פלסטינים שיתרת מאסרם עולה על 10 שנים.
קטגורית חיילות:
בעבור כל חיילת חטופה ישוחררו 20 אסירים השפוטים למאסרי עולם ועוד 20 אסירים שיתרת מאסרם עד 10 שנים. לישראל יש זכות וטו על שמות האסירים עד 200 שמות במצטבר לזכות הוטו.
האסירים ישוחררו לרצועת עזה או לחו”ל.
קצב השחרור: חמאס תשחרר 3 חטופים ישראלים כל 3 ימים.
האסירים הפלסטינים שישוחררו לא יוכלו להעצר בשנית בגין העבירות שביצעו לפני תקופת מאסרם (כלומר יקבלו חנינה-א”ע).
החל ביום ה 14 להסכם יותר לפעילים צבאיים פצועים, ע”פ רשימה מוסכמת לצאת דרך מעבר רפיח לטיפול רפואי בחו”ל.
שלב שני להסכם (42 יום)
השלמת ההסכם לרגיעה כוללת (הפסקת אש) וההכרזה עליה בטרם יחלו שחרור חטופים שנותרו בחיים (גברים וחיילים) בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים נוספים.
תחילת הסידורים הדרושים לשיקום כולל של הרצועה.
שלב 3 להסכם (42 יום)
חילופי גופות חטופים – אסירים.
תחילת יישום תוכנית שיקום בת 5 שנים לרצועה.

כל זה על פי עיתון אלאח’באר הלבנוני (מזוהה חזבאללה) מפרסם את פרטי ההצעה הישראלית שלטענתו הוגשה לחמאס באמצעות המצרים ב 26.4:​

חשוב להדגיש: כפי שנכתב בכותרת למעלה👆, זו ההצעה שנטען שישראל העבירה לחמאס. כלומר אם הדיווח נכון הרי שלתנאים הללו הסכימה ישראל וחמאס עדיין לא…​

 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אנתוני בלינקן לנשיא הרצוג הבוקר:
״נחושים להגיע להפסקת-אש שתביא לשחרור החטופים. הסיבה היחידה בגינה זה לא יקרה – חמאס. ישנה הצעה על השולחן, כפי שאמרנו – בלי דיחוי ובלא תירוץ - עתה עליו לפעול״.
 

2 3 שגר

משתמש פעיל
אליהו ליבמן אביו של אליקים שנמצא בשבי חמאס לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״אנחנו ערב יום השואה, אסור לעשות סלקציה בין החטופים, חלק לשחרר וחלק לא. צריכים להשמיד את האויב המר הזה, ולשחרר את כל החטופים, ולהעביר מסר לשאר האויבים בארץ ובעולם שלא יפעלו כנגד ישראל״
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
'וואלה': גורמים ביטחוניים הביעו דאגה מעסקה שתוביל לפירוק "המסדרון", ציר התנועה הצבאי שחוצה את עזה לשניים, בעוד שחלק מהחטופים עדיין יוותרו ברצועה. בין היתר, הם חוששים שהוויתור יאפשר לארגון הטרור לכונן מחדש את השליטה ברצועה ולהרחיק את הסיכוי לשחרור החטופים הנותרים.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דיצה אור אמו של החטוף אבינתן אור למשי וגדלוביץ' ב'קול ברמה':
"המחיר של העסקה הקטנה הוא המחיר של החיים של הבן שלי, ועוד מאה חטופים. זו עסקת רצח, זה לחתום על סלקציה - שאלו ילכו לחיים ואלו שלא, ימותו"

עוד מדיצה אור אמו של החטוף אבינתן אור למשי וגדלוביץ' ב'קול ברמה':
"מי שמנהל את המלחמה הזו זה קבינט של תבוסה - רמטכ"לים שהיו שותפים למחדל במשך 20 שנה ולא רוצים ניצחון, ולכן מוכרים להם סיסמאות נבובות. הם צריכים ללכת הביתה. הייתי לוקחת מג"דים ואוגדונרים מהמלחמה ושמה אותם בקבינט המלחמה" .
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לפיד:
" שוחחתי לפני זמן קצר עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, דנו במאמצים הבינלאומיים לקידום עסקת חטופים. אמרתי לו שאין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעיסקה להחזרת החטופים. יש לו רוב בעם, יש לו רוב בכנסת ואם צריך אדאג שיהיה לו רוב בממשלה. חייבים להחזיר אותם הביתה. כל שעה קריטית."
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אלמוג בוקר: בכיר בחמאס: התגובה להצעה המצרית תימסר ב-24 השעות הקרובות .
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אמיר אטינגר- מאחורי הקלעים:
כך ניסה נתניהו לצמצם את המנדט לצוות המו״מ מאחורי הגב של גנץ ואיזנקוט.
שבוע שעבר, ביום חמישי לאחר שסוכמו בקבינט המלחמה גם נושאים בהם ישראל יכולה להתפשר במו״מ לשחרור חטופים - נתניהו קיים התייעצות טלפונית עם גלנט ראש המוסד וניצן אלון שם אמר כי גם בנושאים שסוכמו צריך לקבל את אישורו שוב. גנץ שמע על כך וביקש הבהרות.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בכיר ישראלי למוריה אסרף:
"עוד לא קיבלנו תשובה מחמס על ההצעה מרחיקת הלכת שישראל הסכימה לה, מקווים שהפעם בשונה מהעבר ארגון הטרור לא יגיד - "כן - אבל..." אלא יתן אור ירוק, אנחנו פסימיים."
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מזכיר המדינה אנטוני בלינקן נפגש במשך שעתיים וחצי עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על ההצעה האחרונה להפסקת אש ולשחרור בני ערובה. בלינקן העביר ביקורת על חמאס על כך שלא קיבל את הצעת הפסקת האש של ישראל, תוך שהוא הזהיר מפני מתקפה ישראלית ברפיח (ישראל היום).
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
פרשן מקורב לחמאס :
"מעריך כי התשובה של ארגון הטרור להצעה המצרית תהיה חיובית, שכן ישראל ויתרה בסוגיות רבות, עם זאת, חמאס ידרוש להפסיק את הפעילויות הצבאיות באופן מלא ושהעסקה תכלול את כל שלושת השלבים, כלומר- מבחינת ישראל חמאס צפוי לתת תשובה שלילית."
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מוריה אסרף: גורמים בישראל המעורבים במגעים אומרים הבוקר כי האינדיקציות שמגיעות מהמתווכות שליליות ולא נראה שתשובת חמאס תהיה כזו שתאפשר התקדמות מהירה לעסקה.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אילה מצגר - כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה הודיעה כי היא מתחילה בשביתת רעב מול הקריה בתל אביב עד שיוסכם על עסקה לשחרור חטופים.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ראש הממשלה נתניהו בנוגע למגעים לשחרור החטופים:
"אני מבקש להתייחס לפרסומים מגמתיים בתקשורת, פרסומים שגורמים נזק למשא ומתן לשחרור החטופים, וגם לסבל מיותר למשפחות החטופים שהן עוברות סיוט ולבי איתן. בניגוד לפרסומים הללו, החמאס הוא זה שמכשיל את שחרור חטופינו. אנחנו פועלים בכל דרך אפשרית לשחרור החטופים. זה בראש מעיינינו"
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ארגון הטרור אישר באופן רשמי כי שיחות המשא ומתן בקהיר הסתיימו, ומסר כי "משלחת התנועה העבירה את התגובה למתווכים במצרים ובקטאר"
(JDN)
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ראש ה-CIA - וויליאם ברנס ימריא לדוחא לפגישת חירום עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מפי גורם רשמי, שציין כי "השיחות קרובות לפיצוץ". לדברי הגורם - קטאר וארה"ב ימשיכו להפעיל "לחץ מירבי" על ישראל וחמאס במטרה להמשיך בשיחות המשא ומתן לעסקת חטופים.
(JDN)
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מוריה אסרף:
"במהלך הדיונים שהתנהלו לאורך היום, האמירה הרווחת בישראל - סיכויים לעסקה אפסיים".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה