עזרה! כיול צבעי מסך - איך ולמה?

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
קניתי מדפסת לייזר צבעונית. ולהפתעתי הרבה, צבעי המסך לא כמו צבעי המדפסת. אמרו לי שצריך לכייל את צבעי המסך שיהיו כצבעי המדפסת.
הבעיה, א. שצבעי המסך משתנים לפי צבעי המדפסת המקומית. אך מה אעשה כאשר אשלח לדפוס? אני לא אראה את הצבעים הנכונים (לא במדפסת ולא במסך).
ב. אינני מצליחה להגיע לצבעים הנכונים גם לאחר כיול.

אשמח אם תעזרו לי בכל הנושא הזה, תודה מראש.

ברכה
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
חלילה לכייל מסך לפי מדפסת ביתית!
מסך אכן צריך לכייל אך רק עפי' כמה הדפסות שהודפסו בבית דפוס איכותי (לא דיגיטלי) ולאחר בדיקה מדוקדקת כיצד הם נראים על המסך וכיצד הם נראים בהדפסה.
 

גרפוטו

משתמש מקצוען
ברכה היקרה, לא נראה לי שכילת את המסך, מסך מכיילים עם מכשיר המיוחד לכך, והוא עולה כמודמני, 100-200$, (והמכשיר מגיע עם הוראות כיול ...)
ועד כמה שידוע לי, זה לא משנה לפי מה מכיילים מסך, לכייל מסך משמעותו להתאים את הצבע שעל המסך לצבע זהה שאת רואה בעיינים, והמכשיר של הכיול מתאים את השחור לשחור(-לדוגמא), אז זה לא משנה אם השחור הודפס במדפסת ביתית או דפוס, זה יכול להיות אפילו לפי השחור של החולצה שלך... הצבע שאת רואה ומראה למכשיר הוא יראה לך מהיום על המסך.
יש חברה (שכחתי את שמה, אם תרצי אבדוק לך) שמוכרת מכיילים, ויש להם אתר באינטרנט עם הסבר שלם על כל התורה הזו, תוכלי לראות שם.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י גרפוטו;215247:
ברכה היקרה, לא נראה לי שכילת את המסך, מסך מכיילים עם מכשיר המיוחד לכך, והוא עולה כמודמני, 100-200$, (והמכשיר מגיע עם הוראות כיול ...)
ועד כמה שידוע לי, זה לא משנה לפי מה מכיילים מסך, לכייל מסך משמעותו להתאים את הצבע שעל המסך לצבע זהה שאת רואה בעיינים, והמכשיר של הכיול מתאים את השחור לשחור(-לדוגמא), אז זה לא משנה אם השחור הודפס במדפסת ביתית או דפוס, זה יכול להיות אפילו לפי השחור של החולצה שלך... הצבע שאת רואה ומראה למכשיר הוא יראה לך מהיום על המסך..

לפי מה שאמרו לי כיילתי בתוכנת adobe gamma.
יתכן וזו לא הדרך. אבל כך אמרו לי לעשות. בנוסף במסך עצמו ישנה אפשרות לכייל ידנית.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כיול מקצועי הוא כמו שכתבה גרפוטו (מה את עושה פה? למה את לא נחה?)
ע"י מכשיר חיצוני, שמכייל את הצבעים בצורה נכונה ואבסולוטית (וגם אז צריך לכייל כל כמה זמן מחדש, כי המסך "מזדקן" ומאבד את הדיוק שלו)
החברה שאני מכירה - קולורטק, והם גם מוכרים את המסכים של חברת EIZO (מסכים מאוד יקרים ומאוד מקצועיים, עם רמת דיוק צבע מקסימלית וחדות גבוהה).
חיפוש בגוגל ותגיעי לאתר שלהם
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
יש הסבר למה מדפסת לייזר צבעונית מוציאה צבעים כ"כ שונים מהמקור?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה