עושק הגננות ברשתות הגנים "החרדיות"

מצב
הנושא נעול.

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מזעזע. אני קוראת את האשכול ולא מאמינה למה שעיני רואות. נשמח אם תעלו את התחקיר של בקהילה, ועוד יותר נשמח לשמוע אם הוא השפיע - - - !
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מילה בסלע;n5040352:
מזעזע. אני קוראת את האשכול ולא מאמינה למה שעיני רואות. נשמח אם תעלו את התחקיר של בקהילה, ועוד יותר נשמח לשמוע אם הוא השפיע - - - !

ברוך בואך.
היית בהפסקה, והתרחשו כאן כמה דברים בינתיים. :)
 

s_katz

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
לא קראתי הכל...
רק שמעתי שבאלעד- הגננות תבעו שמה- והצליחו בתביעה, אולי כדאי לברר.
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
היוות ומפורסום בטעות בעניין עושק הגננות נגד הציבור החרדי וזה הלשון: אם הציבור החרדי היה צריך לנהל את המדינה לא היינו מחזיקים מעמד שנה אחת (ע"כ)
צריך להבהיר את הדברים של להלן מתי שהחרדים ינהלו את המדינה בוודאי כבר נזכה למלכות בית דוד. ואז הארץ הטובה תתנהל על הצד הכי טוב

וכמו שפורסם כבר פעם בפורום אוצר החכמה הדברים דלהלן:
שרואים להדיא בחז"ל לדוגמא שמתי שחכמי ישראל נכנסו לדוד המלך ואמרו עמך ישראל צריכים פרנסה ואין הקומץ משביע את הארי דאג לכולם, ונלחם בגוים. לפרש את זה במציאות של היום שיכנסו לדוד המלך על מצוקת הדיור הגדול, ועל אנשים הקורסים תחת הנטל הוא ילחם בגוים ויכבוש שטחים נוספים ליהודים (אפי' סוריה היה אז כבוש). ודבר זה מפורש בדברי חז"ל הקדושים בריש ברכות. ובמסכת סנהדרין. והחלטות מדיניות התקבל ע"י האורים ותומים כמפורש שם.
ובעניין שאר ההחלטות שהתקבלו הרי מפורש בפסוק ויהי "דוד" עושה משפט וצדקה לכל עמו והיינו שדאג שכולם יצאו מרוצים כמובא בגמ' סנהדרין שאפילו מי שהפסיד כסף בבית דינו הביא ושילם מביתו.
ולא לחינם מפורש במהרש"א בשלהי שבת שבימות המשיח לא יהיו עניים,
כמובן שאין אנו יודעים כלל בדיוק איך הדברים יתנהלו אז אבל הדבר ברור שאז הדברים יתנהלו הכי טוב ויהיה שלום לכולם, והדברים שנאמר על מלכות בית דוד רק ממשילים את זה.
ובגלותנו עכשיו אנו רואים כמה שאנו צריכים שבן דוד עבדך יבוא ויגאלנו בבמהרה בימנו מתוך רחמים וחסדים מגולים אמן.
 

3632

משתמש צעיר
כל מילה פנינה. ובנוסף גם מחזק ומעודד לצפיה בגאולה שאנו מצווים בזה "צפית לישועה".

מחובת העיתון בקהילה לפרסם את זה שבוע הבא.
ויה"ר שכבר נזכה לביאת המשיח שבזה בוודאי יהיה טוב "לכל" עם ישראל בלי יוצא מן הכלל.
 

פעמונים1

משתמש צעיר
הציבור החילוני בכלל לא יודע לנהל מדינה כמו שהמצב היום...
והציבור החרדי יכול לנהל מדינה "רק" עם משיח צידקנו כמו שהתפללנו כל הדורות: "על כסאו לא ישב זר ולא ינחלו עוד אחרים את כבודו" וכו'.


הָרַחֲמָן הוּא יְזַכֵּנוּ לִימוֹת הַמָשִׁיחַ וּלְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא:
מַגְדִּיל יְשׁוּעוֹת מַלְכּוֹ וְעֹשֶׂה חֶסֶד לִמְשִׁיחוֹ לְדָוִד וּלְזַרְעוֹ עַד עוֹלָם:
עֹשֶׂה שָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו הוּא יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל וְאִמְרוּ אָמֵן:
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
העתק ממה שפורסם בפורום אוצר החכמה

בעקבות תחקיר הגננות והאם המדינה יכולה להתנהל ע"י החרדים.

בוודאי ובוודאי זה צריך להתנהל רק ע"י חרדים

רק זה צריך להתנהל כדעת תורה היינו שיהיו פולטקאים לא כמו היום שהם רק אומרים שהם שומעים בכל הרבנים. צריך שיהיו פולטקאים שבאמת שומעים בקול הרבנים. ובנוסף לזה חייב לקום גוף תורני הלכתי (משהו כמו בית דין הרבני) שיעקוב אחרי זה ליראות שהכל נעשה לפי התורה. ושאין קיפוח ואפלייה, ושאין שחיתות, ושכל ההחלטות זה עפ"י הלכה.
וככה הציבור יחסוך ללכת לבית משפט.
ואז נזכה לרשת את כל ארץ ישראל כמו שכתוב בפרשה של השבוע הזה:

צדק צדק תרדוף למען תחיה וירשת את הארץ.

ובעז"ה כבר בקרוב בימנו נזכה שישיבו את הסנהדרין לדיני ממונות ,והם אלו שיקבעו את הכל כדעת תורה, שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, כדי שיהיה טוב "לכל" עם ישראל כולו בלי יוצא מן הכלל.
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
העתק ממה שפורסם באתר פורום אוצר החכמה על כל הבעיה שיש ברשיות המקומיות בעירים החרדים
החרדים כפרטים יותר ישרים מחילונים, בגלל מצוות התורה. ואין בכך שום ספק, אבל לצערנו ולבושתנו זה לא בא לידי ביטוי בהלכות ציבור.

החול שבו אנו מבקשים לטמון את ראשינו צורב את העיניים.

הסיבות לכך הם רבות.

ראשיתו בכך שהיחס לכספי המדינה כולל שטחי ציבור, נגזר ממשל התפוחים הידוע. בבחינת האי מדינתא ושטחיא דציבוריא כבי הלולא דמיא וגו'.
ואחריתו בכך שהנציגים מתמנים לא לפי כישוריהם לנהל עיר, אלא ע"פ קריטריונים אחרים וידועים. (אנקודטה קטנה, סיפר לי פעם יהודי מבוגר נשוא פנים, איש משכים קום, המתגורר בעיר חרדית, שבכל בוקר כדי למלט את רכבו מן החניה , היה צריך לגרור פחים מזוהמים שהעובדים הממורמרים מטיחים שם בקביעות. בצר לו פנה לעירייה, העבירו אותו מאחד לשני, עד שניתן לו הכבוד לדבר עם הנציג האחראי על התברואה, (דעת לנבון שהאיש התמנה לתפקידו לא בשל היותו "מר נקיון" אלא היותו שייך לתת תת מגזר וחצר המבקשת את ליטרת תפוחיה) מסתבר שהם מכירים משכבר הימים, כששמע הנציג ר' ראובן את דברי ידידו ר' שמעון, הגיב ר' ראובן ואמר ברוב חשיבות: ר' ראובן, על דבר כזה אתה מתקשר אלי, אהעע!. כלומר: סי פאסט נישט, תתקשר אלי עם איזו קושיא טובה או וורט מחודד).

ובתווך עוד כמה גורמים...
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
עוד הגיב שם בפורום אוצר החכמה ניק בשם ישא ברכה
עסקניים החרדיים אינם אינדקציה כי הם מנהלים את העיר עפ"י החוקים של מדינת ישראל שאינם חוקי האלוקים, ואילו אם ניקח את המוסדות והגופים החרדיים למינהם כאינדקציה לניהול חרדי אז מצבינו עגום. אבל צודק הרב איש ספר שהאנשים המאמינים בבורא עולם ותורתו עפ"י רוב יותר ישרים מאלו שאינם מאמינים בבורא או בתורה כתורת חיים, ואין ספק שהאנשים הדתיים כיחידים הם בהחלט הגונים יותר, אבל בהתנהלות הציבורית יש לנו עוד הרבה מה להשתפר, לדעתי שורש הבעיה היא ההתנהלות ללא חוקים, בעוד בכל מקום ישוב המערכת מתנהלת עפ"י קריטריונים ברורים שמגמתם ליצור התנהלות ישרה ותקינה [והגניבות והרמאיות בחדרי חדרים], אצלינו אין חוקים ואין כללים והכל תלוי בקשרים בגלוי ולא בסתר וכדו'. [שמעתי פעם הלצה אמר בכיר כל שהוא שהבעיה בתוכניתו של לפיד על 3000 עילויים, שבסוף לא יהיו עילויים אלא בעלי קשרים]

הסיבה למציאות כי הציבור החרדי חי בבחינת מסוימות בגלות, וגם מדינת ישראל הוא סוג של גלות, ואין לקיחת יוזמה חיובית אלא דה-פקטו, כך שלא נוצרה חשיבה מסודרת על צורת ההתנהלות הראויה מבחינה עקרונית. [כ"ז בשונה מהציבור הדת"ל, שם עסקו בבירור ההתנהלות הציבורית הראויה עפ"י רצון ה', ויש בהחלט אמירה בכל הנושאים הללו].

- - -

אם בשנים הראשונות התנהגות הציבור החרדי ביחס למדינה היתה כמציל מפי הארי, הרי שבמהלך השנים נוצרה השתתפות יותר פעילה בניהול כללי של מדינת ישראל, העולות של עושים הם לא רק לתת אפשרות ליהודים לחיות חיי אמונה ותורה באר"י אלא הרבה מעבר לכך, וא"כ בודאי יש צורך לברר את ההלכות המיועדות לציבור, וחובתם לפעול על פיהם.
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
עוד הגיב שם בפורום ניק בשם רון:

יבואו יודעי העיתים - היסטוריונים - ויאמרו לנו האם מצאנו בדברי ימי עולם, עוד אומה שהוגדרה כאומה בתוך אומה אחרת, ונאלצה לנהל קהילה בפני עצמה עם פנקסים משל עצמה, עם מכירת בשר משל עצמה, והכל מתוך הסתגרות והתבדלות מוחלטת, והצליחה בכך? והכל בניהולם של עסקנים מסורים, כשהם לא שומעים בקול הרב, אלא עושים את מה שהרב אומר[זו חידה לבין הזמנים - מי אמר את המשפט הנ"ל]הכל מתנהל ע"י ז' טובי העיר בדרך כלל, וזה ע"י אנשים יראים ושלמים ממש, בלי תארים, ובלי אקדמיה ובלי שטויות!

זה מה שנוגע לניהול עיר.

ומה שנוגע לניהול מדינה שזה מורכב הרבה יותר מצורכי ביטחון וכלכלה במקרו לא רק במיקרו, באמת ניהול אמיתי ללא כחל אפשר רק כשיבא משיח צידקנו. ובנתיים מה יהיה כשאנחנו נהיה הרוב ולא יבא עדיין משיח ח"ו[יש בר"ן בדרשות ביאור נפלא בתפקידי המלך והנביא איך שכל אחד משלים את חבירו][/? יהיה הכי מסודר שבעולם, כיון שראש הממשלה לא יעשה חשבון מה יאמרו עליו בתקשורת, אלא מה יאמרו עליו גדולי הדור שהם ימנו אותו, ויוכל להיות גם מכוער מאד, העיקר שיתאים לתפקידו בלי יחצני"ם ותמונות בתקשורת כל שני וחמישי וכו'.
וכל מלחמה לא תהיה עם שיקולים של מה העיתונים יאמרו, וכל תיכנון כלכלי יהיה לטוח ארוך שהוא לתועלת העם באמת ולא כלכלת בחירות וכו' ויש עוד מה להאריך ותן לחכם וגו'.
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
עוד הגיב שם אחד בפורום אוצר החכמה.

על כל הבעיה שיש ברשיות המקומיות ועל הבעיה של עם העסקנים החרדים היום
האם לא רחוב אחד לידינו בנו בנין מפלצתי שפגע בכל השכנים שמסביב, וכיון שישיבה של "מקורבים" הייתה מעורבת בצלחת, איימו עסקנים מהעיריה כי כל שכן שיגרום לעיכוב הבניה יפגש בוועדה הרוחנית של הסמינר?

ובאותו בנין (המכונה כאן הוללינד של ...) פרסמו מודעה המבקשת התנגדויות, כשהכל כבר היה בנוי על מכונו. לא יאומן כי יסופר

וברחוב סמוך בנו שרותים של בית מדרש בגבול חצרה של אלמנה צעירה, וכשהיא שלחה מישהו לעירייה התברר שהתיק "נעלם". האם גם זה הזיות?

האם בררת מה עובר על גני הילדים?! סיפור קומי, איך שבונים על הראש שלהם עשרים קומות עד שמגרשים אותם בכלל.

והגנים הציבורים של הילדים? היכן הם? בפרוספקט?!


אם רק אתחיל לתאר כאן את כל מה שאני יודע על המתרחש בעירייה, לא מהיום ולא משלשום, יכלה הזמן והם לא יכלו.

האם אתה לא מרגיש נבוך לחיות בעיר שראש העיר נבחר בראש ובראשונה לפי השטיבל שבו הוא מתפלל?!

או שאולי אתה סבור שמפלאות תמים דעים שזה מה שההשגחה מועידה לנו כל ארבע שנים, והוא שבכל פרק זמן פלוני הטוב ביותר לעיר הוא ליטוואק ואחריו מה שמדהים לעיר הוא רק פולני....


 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אפשרי;n5043291:
נו מה הסיפור של ההעתקות האלו.

אנחנו לא בצפון קוריאה שאסור לנו ליכתוב על הבעיה שיש עם העסקנים החרדים שזה לא רק עושק הגננות החרדיות אלא עוד כמה דברים בדרך והציבור רוצה שינוי, בכל הנעשה בכל הרשיות המקומית. באם הציבור יתעקש עם זה, רק אז יהיה שינוי.
הבעיה של עושק הגננות החרדיות מתחיל עם כל הבעיה שיש היום ברשיות המקומיות כי מי ששולט על כל הגנים הללו זה העסקנים החרדים ברשיות המקומיות.
אי אפשר לפתוח היום גן חדש ולהעמיד את זה לתחרות שוק מי שמשלם יותר לגננות. כי הכל נתקע ברשיות המקומית שלעסקנים שמה שייכים הגנים.
 

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
בקיצור הציבור סובר שהעסקנים החרדים כפי שהם נראים היום, חלק מהם לא מתאימים בכלל לתפקיד וצריך לעשות בזה שינוי שמי שינהל את כל הדברים הללו יהיו אנשים שמתאימים לתפקיד.


הציבור רוצה שהנציגים החרדים יהיו אנשי "ציבור" שדואגים לכל הציבור. כפי מה שצריך באמת להיות. (ולא הכל יהיה למקרובים וכיו"ב)
 

דעתי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י אפשרי;n5043291:
נו מה הסיפור של ההעתקות האלו.

אכן, חשבתי כבר שהתחדש משהו בנידון של האשכול הזה שלא הבנתי מהו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה