דרוש מידע עונש חינוכי?!

מצב
הנושא נעול.

חחח

משתמש סופר מקצוען
אף אחד לא שפט את הרב'ה, שפטו את העונש.
יש דברים שלא עושים. נקודה!!!
אין שום הצדקה לפגוע בנפש של ילד ולא משנה מה הילד עשה.

אני בילדותי, לא הורדתי כיתה, אלא הועברתי לכיתה מקבילה לעמוד בפינה, ועד היום אני זוכרת את ההשפלה. (לא פעם ולא פעמים, אלא עשרות פעמים במשך השנה... וימים שלמים רצופים לעמוד (!) בפינה)
ועד היום אני לא סולחת למורה הזאת, כשקורה שאני רואה אותה ברחוב, אני מסובבת את הראש. לא מסוגלת להסתכל עליה.
30 שנה אחרי....
שונה כיתה מקבילה מכיתה נמוכה בהרבה שם אפשר לסבן את הילדים בכיתה שזה לא עונש אלא פרס וכדו'...
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
כיתה ג'
קשרו את ידיו של אחד הילדים (לא הבן שלי) מאחורי גבו, על שהרביץ כמה פעמים.
בזמנו המון הצדיקו את המורה, שלא היה אפילו מחנך, מורה מקצועי..
אני מנסה לחשוב ילד שמרביץ שוב ושוב. ההורים לא בדיוק עוזרים אלא מצפים שהרבה יתמודד לבדו. מהצד השני מגיעים הורי הילדים הנפגעים שלא מעניין אותם מה קורה. זה לא יכול להיות שכל יום הילד שלהם יחזור מוכה וחבול. מה עוד אפשר לעשות כעזרה ראשונית חוץ מלקשור לו את הידיים? להוציא מהכיתה אסור, ואם הילד מרביץ בהפסקה אז בכלל הוצאה מהכיתה לא תעזור פה. לנעול אותו בחדר לבד הזעזוע פה יעלה עד לב השמים. מה רוצים מהרבה האומלל?
זו רק תמונה שניסתי להציג. אבל לא שמעתי פה את שתי הצדדים אז כמובן שא"א לשפוט לכאן ולכאן.
 

element

משתמש מקצוען
אני מנסה לחשוב ילד שמרביץ שוב ושוב. ההורים לא בדיוק עוזרים אלא מצפים שהרבה יתמודד לבדו. מהצד השני מגיעים הורי הילדים הנפגעים שלא מעניין אותם מה קורה. זה לא יכול להיות שכל יום הילד שלהם יחזור מוכה וחבול. מה עוד אפשר לעשות כעזרה ראשונית חוץ מלקשור לו את הידיים? להוציא מהכיתה אסור, ואם הילד מרביץ בהפסקה אז בכלל הוצאה מהכיתה לא תעזור פה. לנעול אותו בחדר לבד הזעזוע פה יעלה עד לב השמים. מה רוצים מהרבה האומלל?
זו רק תמונה שניסתי להציג. אבל לא שמעתי פה את שתי הצדדים אז כמובן שא"א לשפוט לכאן ולכאן.

אני אגיד בקצרה שלא נראה לי שהיית מקבלת את זה בכזו הבנה לו זה היה הילד שלך..
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני מנסה לחשוב ילד שמרביץ שוב ושוב. ההורים לא בדיוק עוזרים אלא מצפים שהרבה יתמודד לבדו. מהצד השני מגיעים הורי הילדים הנפגעים שלא מעניין אותם מה קורה. זה לא יכול להיות שכל יום הילד שלהם יחזור מוכה וחבול. מה עוד אפשר לעשות כעזרה ראשונית חוץ מלקשור לו את הידיים? להוציא מהכיתה אסור, ואם הילד מרביץ בהפסקה אז בכלל הוצאה מהכיתה לא תעזור פה. לנעול אותו בחדר לבד הזעזוע פה יעלה עד לב השמים. מה רוצים מהרבה האומלל?
זו רק תמונה שניסתי להציג. אבל לא שמעתי פה את שתי הצדדים אז כמובן שא"א לשפוט לכאן ולכאן.
לשלוח אותו הביתה?
לשלוח למנהל?
להושיב אותו ללמוד בע"פ משניות בהפסקה?

איך הילדים שלי אמרו לי? "המפקח הוא הכי מפחיד". שאלתי "למה? הוא מרביץ?"
"מה פתאום, אבל הוא צורחחחחחחחחחחח" מסתבר שצרחות זה ממש מפחיד...
 
נערך לאחרונה ב:

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אותי פעם הורידו כיתה ליומיים וזה דווקא היה ממש נחמד!
ידעתי את כל החומר (משניות נראה לי) עד שהרבה' של הכיתה הנמוכה הציע לי למסור שיעור במקומו....
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לשלושה תלמידים

דווקא לי זה נשמע חוויה לא רעה בכלל!
שלושה ילדים מכיתה ז' יורדים ביחד ליומיים לכיתה ב'?
נשמע כמו חלום מתוק של הרבה מאוד ילדים היפר-אקטיביים! ואני ביניהם;)
(ויסלחו לי כל הילדים ה"נורמליים")
 

אסתי פעמון

משתמש מקצוען
אותי הענישו כשהייתי בכתה ח' להיות יום שלם בכתה א' (לא זוכרת למה ואם זה עזר...)
לא הרגשתי השפלה ואפילו לא התביישתי מהילדות שם בכתה - הם חשבו שאני סמינריסטית או משהו כזה.
מה שאני זוכרת שבהפסקה התביישתי שבנות מכתות גבוהות רואות אותי שם.
הייתי שם לבד ונראה לי שאם הייתי עם עוד 2 חברות- זה ודאי לא היה השפלה ולא בושה.
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
אני כן חושבת שיש פה השפלה מנסיון... אותי הורידו על איחור לא באשמתי הייתי ילדה קטנה מה שאני כן חושבת שככלל עונש שניתן ממקום אוהב ומכיל הילד מקבל אם דיברו עם הילד עשו לו מבצעים ומיצו את כל האפשרויות וביררו בבית עם ההורים והכל תקין מתןך אילוץ---- אומרים לילד בצורה של מה אני יכול לעשות כואב לי אבל אני חייב לעשות זאת לטובתך...
אבל אני לא יודעת מה קרה פה ולמדתי על בשרי שבכל סיפור תמיד יהיו שניי צדדים שכל אחד בטוח שהוא צודק צריך לדון בנושא
 

הדס ט

משתמש מקצוען
אני מנסה לחשוב ילד שמרביץ שוב ושוב. ההורים לא בדיוק עוזרים אלא מצפים שהרבה יתמודד לבדו. מהצד השני מגיעים הורי הילדים הנפגעים שלא מעניין אותם מה קורה. זה לא יכול להיות שכל יום הילד שלהם יחזור מוכה וחבול. מה עוד אפשר לעשות כעזרה ראשונית חוץ מלקשור לו את הידיים? להוציא מהכיתה אסור, ואם הילד מרביץ בהפסקה אז בכלל הוצאה מהכיתה לא תעזור פה. לנעול אותו בחדר לבד הזעזוע פה יעלה עד לב השמים. מה רוצים מהרבה האומלל?
זו רק תמונה שניסתי להציג. אבל לא שמעתי פה את שתי הצדדים אז כמובן שא"א לשפוט לכאן ולכאן.
אסור לגעת בילד - אלימות
אסור להוריד כתה - משאיר משקעים
אסור להוציא מהכתה - לא בטיחותי, ולשלוח הביתה - קל וחומר
האמת שהיום למוסדות הלימוד אין כלים להעניש את הילדים גם על מעשים חמורים מאד.
במקום שילד שעשה מעשה חמור יחטוף סטירה מהרבה כמו לפני שלושים שנה, העונשים הופכים להיות יותר ויותר יצירתיים, ולאו דווקא גרועים פחות.
לצערנו הורדת כתה היא מהעונשים שעדין לא יכניסו את הרבה למאסר במקרה של הלשנה לרשויות, לכן משתמשים בזה הרבה יותר מבעבר.
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ישנו פתגם קלישאתית שאומר: "אין ילד רע, יש ילד שרע לו".
וזה לכאורה נגד מה שכתוב בתורה "כי יצר לב האדם רע מנעוריו"
מה שאני רוצה לומר, שיש ילדים רעים, כן יש ילדים שנהנים לראות את חברם סובל- נהיה להם טוב בלב!
יש לזה שמות מקצועיים ע"פ הDSM
- ODD
- פסיכופט.
- ASPD
הילדים האלו מקומם אינם בחינוך הרגיל,
אך מפני שאין מענה מלא עבורם, יוצא שהילדים היקרים האלו לומדים במוסדות הרגילים.
וכולם סובלים.
החברים בכיתה, המלמדים, וההנהלה.
 
נערך לאחרונה ב:

יעל כהן*

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אפשר להעניש אי אפשר להשפיל!
היום יש קטע הורגים תילד אבל בלי מכות...
יש הרבה דרכים לטפל בכל אירוע חריג.
(ו.. כן אני מורה בבית ספר ,לא סתם בית ספר...ולא סתם תלמידים..)
 

ראובן 23

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אני חושב שאנשים פה לקחו את נושא המשקעים בצורה מוגזמת
לפי איך שזה נראה לא יודע מנסה להביא צד לפי הפרטים שהאמא הביאה שלוש ילדים הציקו והרביצו לילד (אני לא רוצה לתאר איזה משקעים נשאר בילד ששלוש ילדים ביחד מרביצים ומציקים לו)והגיוני שזה לא הפעם הראשונה אלא משהו שיטתי דבר שלצערנו קורה הרבה בגילאים המדוברים.
התלמוד תורה החליט להעביר מסר ברור ומוצדק שילדים שמשפילים יקבלו השפלה חזקה וכואבת, שיבינו שזה לא כלכלי להם להשפיל ולכן העונש הזה
נ.ב.הורה שמצדיק את הבן שלו בעונש של התלמוד תורה, והילד יודע שההורים מצדיקים אותו ולא את המורה אני לא מקנה בחינוך של הילד הזה.
זה לא אומר שתמיד צריך לענות אמן על כל עונש אבל גם אם זה לא נראה לכם מוצדק תבקרו בדיסקרטיות תגידו למורה/הנהלה את ההרגשה שאתם רואים בבית שהילד שלכם חווה בגלל העונש אבל הילד ממש לא צריך לדעת על המקח הזה.זה פשוט הרסני ומאבד לילד את המושג של איררכיה וזה יתנקם בכם ובו בהמשך החיים.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עברתי קצת על התגובות,הרשו לי להוסיף את שלי בקצרה.

כמחנך ילדי ישראל מזה כמה שנים, יש עונשים שהם "חינוכיים", ויש עונשים שהם "הרתעתיים".

כשילד מגיע לנגוע בחשמל אנחנו לא נשוחח איתו בנעימות ונתחיל להסביר לו כמה החשמל מסוכן. אנחנו פשוט נצרח עליו שיברח משם מהר.

יש ילדים מסוימים שבמצבים מסוימים אין עענין לתת עונש חינוכי.

יש צורך לעשות פעולה דרסטית ומוגזמת ממש כדי להרתיע את הילד בפרט ואת הכיתה בכלל מהמעשה הלא ראוי.

פעם, היו נותנים סטירה מצלצלת.

היום, אסור הרי להפליק, אז מורידים לכיתה נמוכה וכד'.

הרב'ה מחפש את התגובה הכי מקבילה לסטירה מצלצלת. קרי - תגובה דרסטית שתשאיר רושם על הילד ועל המתבוננים.

הרב'ה לא מחפש כעת עונש חינוכי. הוא מחפש שזה יהיה הפעם האחרונה שמישהו בכיתה מעיז להרביץ לילד מכיתה א'.

ואם זה אומר להוריד אותו לכיתה ב', ככה הרב'ה יעשה.

האם הרב'ה צודק? לדעתי כן. אני מהמר שלדעת רוב הרב'ס (לא המורות... אא"כ הם מלמדות בנים) הרב'ה צודק.

האם ישנם גישות אחרות המכילות יותר? יש. וטוב שכך.

אבל לומר ש"זה נגד דעת גדולי ישראל", "הרב'ה צריך לרדת לגנון". וכד',

מי שמגיב ככה צריך לרדת לגנון.... וד"ל.
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
סליחה על הבוטות,
אבל יש כיום אלימות בין ילדים במוסדות לימוד.
והמורה / גננת שותקים.

וזה מזוויע.

ואני לא מצליחה להבין איך יכול להיות,
שיש לגיטמציה בגן לילד שמרביץ ומרביץ ומרביץ ומרביץ.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
סליחה על הבוטות,
אבל יש כיום אלימות בין ילדים במוסדות לימוד.
והמורה / גננת שותקים.

וזה מזוויע.

ואני לא מצליחה להבין איך יכול להיות,
שיש לגיטמציה בגן לילד שמרביץ ומרביץ ומרביץ ומרביץ.
אין לגיטמציה חלילה.

אבל אצל בנים יש יותר אלימות משום מה.

מקובל לא לעשות ענין מדי גדול מקצת מכות בין הילדים.

יכול להיות שזו טעות.

בכל מקרה, מאלימות מוגזמת או תדירה לא מתעלמים.

לפחות לא במקום בו אני מלמד.

ודאי לא מאלימות בין ילד גדול לקטן.
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סליחה על הבוטות,
אבל יש כיום אלימות בין ילדים במוסדות לימוד.
והמורה / גננת שותקים.

וזה מזוויע.

ואני לא מצליחה להבין איך יכול להיות,
שיש לגיטמציה בגן לילד שמרביץ ומרביץ ומרביץ ומרביץ.
:cool:
ברור שהם צריכים לשתוק, ולא לנקוף אצבע,
כי אם הם יענישו את המרביצים,
אז יפתחו נגדם אשכול בפרוג
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה