עוגות/עוגיות עוגת לימון עסיסית וחמצמצה במיוחד

Sparrow Bird

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עוגה מרעננת וחמצמצה במיוחד לאוהבי הטעם הלימוני ! ויש גם אופציה לטוויסט מרענן עוד יותר !
מדובר בפרשנות קצת פרועה לעוגת תפוזים (תפוזים בכלל ובלי סירופ) של חגית ביליה.
שימו לב לא כדאי לוותר על הסירופ שמשקה את העוגה.

כמות - 3 תבניות אינגליש קייק. מחביאים אחת במקפיא לעת ייאוש ועדיין נשארים עם 2....

רכיבים:
6 ביצים L מופרדות.
2.5 כוסות סוכר.
1.5 כוסות מיץ לימון סחוט.
1.5 כוסות שמן.
3.75 כוסות קמח.
1 שקית א. אפיה.

לסירופ:
3/4 כוס מיץ לימון טרי.
1/4 כוס מים.
1/2 כוס סוכר.
1/3 כוס שמנת מתוקה (ניתן להחליף בקצפת פרווה).

אופן ההכנה:
0. מחממים תנור ל-180 מעלות.
1. מקציפים את החלבונים והסוכר לקצף מבריק אבל לא נוקשה. כשמרימים את המקצף מהקערה הקצף נמשך אחרי המקצף אבל לא נעמד בשפיצים נוקשים (אנחנו לא רוצים להגיע לשלב של קצף יציב מאוד שמתאים למרנג).
2. בזמן שהמקצף נותן עבודה, מערבבים ביסודיות את החלמונים עם שאר החומרים (שמן, מיץ לימון, א. אפיה, קמח) באמצעות מטרף, שלא יישארו גושים. לא לפחד לערבב טוב טוב.
אם המקצף שלכם ידני, מומלץ להכין את התערובת של שאר חומרים קודם ורק אח"כ להקציף את החלבונים.
3. לוקחים שליש מקצף החלבונים ומערבבים עם התערובת בתנועות קיפול, על מנת "להקליל" את התערובת.
4. מוסיפים את התערובת לתוך קערת המקצף עם יתרת הקצף ומפעילים את המקצף על המהירות הנמוכה ביותר, רק עד שהתערובת מתאחדת. זהירות מהקצפת יתר.
ושוב, אם יש לכם מקצף ידני, כדאי לקפל את שתי התערובות יחד ולא לטרוח עם המקצף. מקצף ידני נוטה להפיל תערובות על בסיס חלבון מוקצף ביתר קלות.
5. מעבירים ל-3 תבניות אינגליש קייק משומנות ואופים 30-35 דק' עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.
חשוב ! העוגות נראות מוכנות מבחוץ וגם מרגישות יציבות למגע כשבתוכן הן עדיין לא מוכנות ולכן לא לוותר על מבחן הקיסם.
6. בינתיים בקלחת קטנה מרתיחים את כל חומרי הסירופ ונותנים להם לבעבע על אש בינונית במשך 15 דק' עד להסמכה והצטמצמות של הכמות. מצננים.
7. כשהעוגות אפויות וחמות משקים אותן בסירופ. שימו לב לפיזור איטי ואחיד כי הסירופ נספג תוך שניה בתוך העוגה.

טוויסט מרענן: להוסיף לסירופ בזמן שהוא מתבשל כמה עלי נענע קרועים לפיסות גסות (לא קצוצים) ומבשלים כרגיל. לאחר שהסירופ התקרר מרחיקים את העלים, ומשקים את העוגות.

20221016_133424.jpg
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה