עזרה סופרות - כותבות - זה כואב לי, ואין לי את מי להאשים:(

  • פותח הנושא 101
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

אנונימי/ת

משתמש מקצוען
אם זה בשביל כסף = אז סיפור בהמשכים זה לא הרבה כסף,
ואפילו כתבות גם אם זה קצת כסף ספק אם זה משכורת מכובדת !

ואם זה בשביל סיפוק = אז יש הרבה פלטפורמות
כמו שאמרו פה לעיל,
לפרסם פה ב פרוג,

אפשר בעלוני פרסום ואולי אפילו לארגן חסות לטור,

ויש את עיתוני המייל ששם בטח ישמחו לפרסם תוכן משובח במחיר נח
(יש את עיתון הפסקת קפה )

ויש גם את האתרים לנשים כיכר,בחדרי, קול כבודה וכו
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
עזרתם לי, מאד.
אני ממצמצת, קוראת שוב.
גומרת להצביע על כל מי שסביבי
וחוזרת אל עצמי.

אני אדם של קיצורי דרך,
נולדתי עם כף של פרוטקציה בפה,
ובכל מקום זה עבד לי.

הגיע נקודה בה אומר לי ד':
ילדונת, בואי, תלמדי שיעור או שניים,
תקנאי, תתיסרי.
תרגישי קטנה,
לא שווה
ותלכי יפה יפה לאט לאט
כמו כולם.

ואולי, גם אחרי כל הדרך הזאת,
אומר לך:לא.

תודה לכולכם.
מתפעלת מהכנות שלך,
ו- בהצלחה במסע!

אולי אחר כך גם הכתיבה שלך תקבל עומק ותשתבח.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
קרובה שלי ערכה את אחד מעיתוני הנשים. (היא כבר לא עורכת שלו).
ביום בהיר התחשק לי לכתוב הומור, ישבתי, כתבתי, ושלחתי לה שלושה קטעים.
הייתי בטוחה במאתיים אחוז שביום חמישי הקרוב אני רואה את זה מפורסם.
בכלל לא חשבתי על כסף. אלא פשוט להיות סופרת. חלמתי על זה מילדות..

בקיצורף היא מחזירה לי תשובה שזה נחמד, אבל היא לא צריכה הומור כרגע..
אולי אוכל לכתוב לה כתבה, משהו שקשור לחנוכה.
אוקי. אין לי שמץ איך כותבים כתבות, אבל אני אלופה בכתיבה.:)
ישבתי וכתבתי ושרבטתי. שלחתי לעיתונאי אחד, בעל של חברה שלי.
הוא עבר ואמר לי שכתבה אמורה להיות במבנה אחר..
שאלתי כל הזמן שאלות ועניתי תשובות. כמו מאמר..:)
ישבתי שוב, מחקתי, ערכתי, שלחתי לבן דוד שעסק בעריכה. הוא שיפץ לי גם את הכותרות.
ראיינתי, ביקשתי אישור, ו--- שלחתי לעורכת. שבקשה שגם אכתוב לה כותרת משנה ולא הבנתי מה זה אבל לא העזתי לשאול..
עוד לא הייתי בפרוג וגם לא היה את מי לשאול..

היא פרסמה לי, ואחכ פניתי לעורכת אחרת שאמרה שהיא יכולה לתת לי מקום, אבל רק אםיש לי סבלנות. אמרתי לה שיש לי.
והיתה לי. אואו היתה.
אני מדברת על לפני כ-10 שנים.

בקיצור, עבדתי על זה בפרך. עכשיו כשאני כותבת ומשחזרת אני טוםחת לעצמי על השכם על כברת הדרך שעברתיץ לא מתאים לי.. בד"כ אני מעדיפה לשבת ולחכות שיפנו אליי.
ובעיתונים מקבלים עור של פיל.
ולמדתי מזה גם לעבודה שלי בקופירייטינג, את לא יכולה לשבת בבית בשילוב ידים, חובה לעשות השתדלות.

כיום, כשאני רואה סופרת מצליחה, אני יודעת שהיא לא רק מצליחה בכתיבה, אלא בעיקר בנדנוד:)
ובהצגה טובה של הדברים לפני העורכת, ביחצ עצמי, בחספוס, והשתדלות שלא להיפגע אם העורכת שוב לא ענתה לי..
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
קחו סופרות מוכרות וידעות, תנו להן לכתוב כמה פרקים ראשונים של סיפור בהמשכים ושלחו לעיתון תחת שם לא ברור.
אחד הסופרים הלא יהודיים בעבר ניסה את זה.
אנשים אמרו לו שאוהבים את הספרים שלו כי הוא שם מוכר.
החליט לכתוב בשם בדוי - ואהבו גם את הספרים של השם הבדוי החדש...
לעניינך - ולא קראתי תגובות קודמות - אתן לך עצה.
אם את כותבת בהמשכים, פשוט תוציאי ספר.
כשהייתי צעירה והגשתי סיפורים לעיתונים נדחיתי פעם אחר פעם. (ואין להאשים אותם כל כך, עוד לא הייתי בת 18...)
הוצאתי את ספרי הראשון "לא אשאיר אותך לבד" בעצמי, בלי הוצאה לאור מאחוריי ובטח בלי עיתון.
ב"ה הספר זכה להצלחה, והשם שלי כבר לא היה כל כך אנונימי.
כתבתי ספר נוסף "מה שרציתי להיות" בלי לפרסם בשום מקום.
וגם הוא הצליח, ב"ה.
כשאת באה לעיתון והשם שלך מוכר משני ספרים, כבר מסתכלים עליך אחרת. עיתון לקח את "הילדים מקצה המחנה", ו...
זהו.
תכל'ס, מניסיון, חומר טוב באמת, יתפרסם.
הרבה הצלחה!
 

מנטורינג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אני מנסה כבר תקופה ארוכה מאד להכנס לכתוב בעיתונים.
ו-הדלתות סגורות, חתומות, נעולות על בריח.
אני מרגישה שבכלל לא קוראים את החומרים שאני שולחת.
השוק מוצף, העורכות כורעות מעומס המיילים.

אם השוק מוצף, אז בשביל לשרוד - טפסי על סירה..

כוונתי לומר, שאמנם העורכים/ות כורעות תחת הררי סיפורים - משובחים כמובן - שנשלחים אליהם. אבל הם מתחננים לכותבים בתחומים נושקים אחרים.

נסי להכנס ככתבת שיווקית, תופתעי מכמות הביקוש. (מניסיון אישי..)
אני לא נועל על האופציה הזו. רק מציע לנסות להיכנס מהדלת האחורית לעולמה של האות המודפסת שחור עלי כרומו / נייר אפרפר, ומשם להגיע לאזור שעליו את חולמת. כשכבר תהיה לך היכרות עם עורכת כלשהיא, ולא משנה אם היא מכירה אותך בכובעך ככתבת שיווק,מראיינת, מגיהה, או אני לא יודע מה, כבר תוכלי לרחרח, לשאול, לקבל הזדמניויות, ולהיכנס עמוק פנימה
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
אחד הסופרים הלא יהודיים בעבר ניסה את זה.
אנשים אמרו לו שאוהבים את הספרים שלו כי הוא שם מוכר.
החליט לכתוב בשם בדוי - ואהבו גם את הספרים של השם הבדוי החדש...
לעניינך - ולא קראתי תגובות קודמות - אתן לך עצה.
אם את כותבת בהמשכים, פשוט תוציאי ספר.
כשהייתי צעירה והגשתי סיפורים לעיתונים נדחיתי פעם אחר פעם. (ואין להאשים אותם כל כך, עוד לא הייתי בת 18...)
הוצאתי את ספרי הראשון "לא אשאיר אותך לבד" בעצמי, בלי הוצאה לאור מאחוריי ובטח בלי עיתון.
ב"ה הספר זכה להצלחה, והשם שלי כבר לא היה כל כך אנונימי.
כתבתי ספר נוסף "מה שרציתי להיות" בלי לפרסם בשום מקום.
וגם הוא הצליח, ב"ה.
כשאת באה לעיתון והשם שלך מוכר משני ספרים, כבר מסתכלים עליך אחרת. עיתון לקח את "הילדים מקצה המחנה", ו...
זהו.
תכל'ס, מניסיון, חומר טוב באמת, יתפרסם.
הרבה הצלחה!
מה שרציתי להיות, שלך? לא זכרתי.
איזה ספר מהמם.
קראתי אותו לפני 14 שנים אולי. יש מצב?
איך בא לי לקרוא אותו שוב...
 

פשוש

משתמש מקצוען
אחד הסופרים הלא יהודיים בעבר ניסה את זה.
אנשים אמרו לו שאוהבים את הספרים שלו כי הוא שם מוכר.
החליט לכתוב בשם בדוי - ואהבו גם את הספרים של השם הבדוי החדש...
לעניינך - ולא קראתי תגובות קודמות - אתן לך עצה.
אם את כותבת בהמשכים, פשוט תוציאי ספר.
כשהייתי צעירה והגשתי סיפורים לעיתונים נדחיתי פעם אחר פעם. (ואין להאשים אותם כל כך, עוד לא הייתי בת 18...)
הוצאתי את ספרי הראשון "לא אשאיר אותך לבד" בעצמי, בלי הוצאה לאור מאחוריי ובטח בלי עיתון.
ב"ה הספר זכה להצלחה, והשם שלי כבר לא היה כל כך אנונימי.
כתבתי ספר נוסף "מה שרציתי להיות" בלי לפרסם בשום מקום.
וגם הוא הצליח, ב"ה.
כשאת באה לעיתון והשם שלך מוכר משני ספרים, כבר מסתכלים עליך אחרת. עיתון לקח את "הילדים מקצה המחנה", ו...
זהו.
תכל'ס, מניסיון, חומר טוב באמת, יתפרסם.
הרבה הצלחה!
אויש... לא כדאי לצאת בהוראה כזו לציבור.....
יש הרבה אנשים עם בטחון עצמי שקבלו מחמאות מהסבתא והדודים והחברה הטובה והם בטוחים שהכתיבה שלהם מושלמת. האנשים הללו עוד יקחו את זה ברצינות....
לך זה הלך. את באמת מוצלחת.
לא כולם כאלה ויש מידי הרבה ספרים בשוק!


וחלילה לא התכוונתי אישית לפותחת האשכול. לא מכירה אותה בכלל.
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אויש... לא כדאי לצאת בהוראה כזו לציבור.....
כן כדאי.
למה? כי אם לא יוציא ספר אחד - שלא ימכור (לא פותחת האשכול! לא מכירה אותה! רק היפותטי!) כל החיים ישב ויבכה שהוא כשרון מבוזבז.
תוציא - תבדוק את השוק.
יש ברירה טבעית של ספרים טובים.
מאז עברו כל ההוצאות לתת פר-מכירה לספר, הספרים הגרועים הולכים ומתמעטים. אחד שמוציא ספר שלא מכר 300 העתקים ונשאר עם 700 ביד ועם חוב לבית הדפוס, לא ירוץ מחר להוציא עוד.
ספרים בינוניים שורדים. בדוחק, אבל שורדים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
1. ראיתי את האשכול ואמרתי: יופי, הנה שאלה שיש לי מה לענות עליה. הרי בתת מודע אני עדיין נערה בת 17 שכותבת סיפור קצר ראשון להמודיע הצעיר ומתרגשת עד חיוכים טפשיים כשחוי רוזנברג מכניסה אותו. עדיין ילדונת בת עשרים וקצת, אם לשתיים שמחפשת הכנסות מהצד, וכל העיתונים דוחים את הסדרה לנוער שלה, אפילו שלדעתה היא מתוקה ממש. (שיבולים שנותרו בשדה...)

פתאום הדיון מתפתח לו לאיטו, ומזדעם ומחפש אשמים, ואט אט נקלטת במוחי ההבנה המוזרה שמסתכלים אליי כאן מהצד השני, כאחת מהסופרות הנודעות אשר קנו את שמן סתם כך ללא כל סיבה, ואם ינגנו במדרחוב, מי יודע אם מישהו יסתכל עליהן בכלל.

ו-הי איזה מעצבן, העורכת מעדיפה סיפור שלהן, במקום סיפור של אנונימית חסרת נסיון.

________
2. מניחה לך כאן את הדרך שעברתי עד לפרסום סיפור ראשון בהמשכים למבוגרים. אחרי שתעברי אותה או חלק ממנה, נדבר שוב.

- סיפורים קצרים לילדים
- כתבות לילדים ולנוער, לפי דרישת העורכות
- סיפורים קצרים בהמשכים לנוער
- סיפורי חג למבוגרים
- סדרות קצרות בהמשכים למבוגרים
- סדרות ארוכות בהמשכים למבוגרים
- כתבות שונות לפי דרישה

זה ארך כעשר שנים. לא יום אחד ולא כפית של זהב.

3. לכל אורך הדרך, גם אחרי שמתחילים, יש המון המון מה ללמוד בבניית סיפור בהמשכים. איך בונים עלילה, איך מחליטים על זירות, איך מאפיינים דמויות. איך עורכים תחקיר. איך בוחרים סצינה ואיפה מניחים אותה.
קומפוזיציה של סיפור היא אמנות מורכבת.

4. לדעתי, שווה ללטש את הכתיבה ולהתנסות בבמות ציבוריות במשך כמה שנים, בכל מיני סוגים של כתיבות, לפני הוצאת הספר הראשון.

@dvory בואי תעזרי פה רגע
 

dvory

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הוא היה טור חמוד. (הג'ינג'יות של דבורי)
גם אני אעודד אם מישהו מחפש עידוד,
פניתי במשך כשנתיים למשפחה -
רציתי לפרסם בהמשכים, ורציתי דווקא שם,
כדי שאוכל לצייר משפחה שלמה, עם אמא ואחות ומה שצריך..
נדחיתי בעדינות שוב ושוב כי 'יש לנו את הצוות שלנו' ו'לא מחפשים כרגע' וכד',
ובסוף קרה מהשמים כשפניתי עם 10 פרקים ראשונים של אביגדור -
העורכת המתוקה חפשה ממש אז מדור על בריאות, אחרי מדור שבדיוק הסתיים,
ו - פלופ! הקומיקס גלש לעמוד הפנוי ההוא, וככה הכל התחיל...
אבל במשך השנתיים האלו ממש לא ישבתי וחיכיתי לעיתון שיתפנה,
יצרתי דברים לבד, בשיתוף, לאנשים.. תמשיכי ליצור ותתחילי לפרסם בכל מקרה!
פרוג זו במה טובה לדעתי!
בהצלחה רבה מאד
 

תמי פ

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
* ממלאת מקום טובה וחרוצה 7 שנים שרואה בעיניים כלות איך ממלאות מקום בנות חודשים מקבלות תקן. ומסתבר שזה גם הכי נורמלי בעולם. הגיוני?
נדיר שקיים כזה דבר, רוב ממלאות המקום גם עם פרוטקציה קבלו תקן אחרי 3 שנים לפחות! של מילוי מקום, יש כאלה שגם בלי פרוטקציה!
 

אשר כותבת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כל כותבת באשר היא (מדברת על הטובות שבתחום) תספר לך על עבודה מטורפת, על תשובות שליליות, על מאמצים, וכמובן שעל הרבה ס"ד.
אין מה לעשות, בלי סבלנות זה לא ילך. פשוט לא.
וסליחה אם ביאסתי אותך
בדיוק כך.
אני זוכרת את עצמי בגיל 17. "אני הולכת ללמוד עיתונאות"
אבא-אמא אמרו טוב. נראה אותה. איפה תלמד בציבור החרדי דבר כזה (אכן לא היה אז)
מי יסתכל על פוצל'ה בת 17, הכי מוכשרת שיש...

דבר ראשון שעשיתי היה להתייעץ עם אוריאל (לא זוכרת את משפחתו) שהקים בעבר לימודי עיתונאות ורדיו ברדיו קול חי.
התקשרתי אליו. הוא יעץ לי לשלוח לו במייל כמה קטעים שלי ואז הוא ידע לאן לכוון אותי.
למי היה מייל בכלל??? היה לי פקס!!
אז הלכתי לשכנה ובקשתי ממנה להעביר במייל כמה קבצים שצרבתי על דיסק...
היא שלחה אליו בשמחה ולמחרת הוא התקשר אליי. (!!)
"ראיתי את הכתיבה שלך, בהחלט. יש לך עתיד. מציע לך להתקשר למערכות העיתונים ולהציע את עצמך. תראי שמעבודה לעבודה תצברי ניסיון ותהי תותחית. אולי תהי אשת רדיו בבוא היום".

אז התחלתי להתקשר למערכות העיתונים, שכמובן נתנו לי כתובת מייל של המערכת (לא של העורכת. פעם העורכים/עורכות היו עובדים רק במערכת).

שכנעתי את ההורים שלי שנעשה מייל בבית. הסכימו.
מאז... במשך קרוב לשנה שלחתי לכל מערכת עיתון שהכרתי כמה וכמה קטעים שיכלו ליחצן את כושר הכתיבה שלי.

תוספת עריכה: קבלתי לא מעט תגובות. מחמיאות. נחמד. יפה. צריך שיוף. תיקונים. מוכשרת אבל עמוסים. וכו'.

עד שהחלטתי. רגע. אני רוצה ללמוד עיתונאות אמיתית!! אז התחלתי לברר עם העורכות והסופרות אליהן הגעתי דרך העיתונים... אצל מי ללמוד!!
הגעתי לאחת העורכות היום שהיתה אז כותבת כמוני... היא אישרה לי שהיא מלמדת את החומר באופן עצמאי, בביתה. בסדנאות מסודרות או אחד על אחד.
בחרתי בסדנא של אחד על אחד.

בכל שבוע נסעתי לקצה הארץ במשך כמה חודשים ללמוד את החומר. זה כלל ש"ב של ראיונות, כתיבת כתבות, מאמרים ולמידת כללי האתיקה בעיתונות.

בכל הזמן הזה כבר הכרתי יותר כתובות מייל ספציפיות של עורכות/עורכים וכל הזמן נדנדתי.
(0הספקתי גם להגיש תכנית רדיו תקופתית וספציפית בתוך תחרות נשות רדיו שהייתה פעם בקול חי).

יום אחד מצאתי על הכביש בבני ברק (ביציאה מהסמינר) את עיתון מרכז העניינים, בדמותו הקודמת...
מייד גזרתי את העמוד עם כתובת המייל של המערכת ונסעתי הביתה בהתרגשות גדולה לשלוח מייל.

שלחתי מייל עם כתבה שביצעתי כש"ב בקורס.
ו...

אחד העורכים חזר אליי!!!
וסיפר שאני נראית ממש מתאימה...

טוב, אז העיתון לא היה הכי נפוץ והכי מוכר כמו שהוא טוב היום. אבל בשבילי זה היה ואווו אמיתי.
קבלתי משימה ומייד יצאתי לדרך. (כאן הייתי כבר בת 18)

אם תשאלו אותי, אפשר לראות הבדל מהותי מהכתיבה שלי באותם ימים לכתיבה שלי כיום. כי השתפשפתי המוןןןן בעבודה.

היום, לאחר יותר מעשור, כמעט ואין עיתון שלא כתבתי בו (מיתד ועד... הפלס)
כולל מדורים קבועים. חדשות. תחקירים ומגזין.

עריכה: במשך הזמן תמיד קיבלתי הערות. עוד הערות ועוד תיקונים. אמר פעם כותב חכם: החכמה היא לא לדעת לכתוב, החכמה היא דעת למחוק...
ואכן מחקתי. היו פעמים שהייתי מיואשת מעצמי ממש אז הלכתי לישון מובסת וקמתי ליום חדש, להלחם על טיב הכתיבה שלי.

(אגב, כל כותב, הכי מוכשר וותיק שיש מקבל לא מעט ביקורת על הכתיבה שלו, ולפעמים אפילו רק על נושאים של מהירות הקלדה שמעלים תוצאות מגוחכות.)

אני יכולה להגיד לך שהתפללתי המון לבורא עולם לקבל עבודה בתחום. ממש התעקשתי בתפילה על זה.

ו... לא, לא עושים בזה הרבה כסף ומסיבה פשוטה:
גם אם תעבדי עם 4 עיתונים, וכל עיתון ייתן לך כתבה אחת בשבוע, מקסימום 2, לא תגיעי ליותר משכר מנינמום, וזה למה?
1. כי משלמים על כל כתבה רק כמה מאות בודדים. (בין 300 ש"ח ל500)
2. כי בפועל, עבודה על כתבה נורמלית, אורכת לפחות 4-5 ימי עבודה ובדרך כלל תופסת לפחות שבוע.

בקיצור, לכי על זה עם כל הכוח, תתפללי, תהי עקשנית בזכות עצמך ולא בזכות אף אחד מאחורייך או מלפניך ולא בעקבות מי שכבר בפנים/בחוץ.
אבל קחי בחשבון שזו עבודה שיותר בשביל הנשמה והאקשן, ופחות בשביל לפרנס בית...

אה, ועד היום יש לי שגיאות כתיב דקדוקיות. אז עוד הוכחה שצריך המון המן ס"ד. (מי בא לעבור על ההודעה ולמצוא לי אותן?...)
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה