כללי סוף סוף למדתי גם.

פרלי קבלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לדעתי מרדכי (האחרון)צודק בדרך של להגיד ללקוח את המחיר,
מי שעובד/ת על בסיס קבוע בבית דפוס מקבל מחיר של דילרים,שזה כמעט חצי מחיר, אז אני יכולה להציע ללקוחות מחיר זול מהשוק לפרטיים וגם להרוויח, ברור ללקוח שאני מרוויחה על זה ולא אכפת לו,כי הוא בעצמו לא יגיע למחיר כזה אם ילך לבד לבית דפוס,אין שום בעיה הלכתית,זה כמו להיות מתווך,אני מכירה אנשים שהם רק דילרים בלי גרפיקה זה סוג של פרנסה,זה מקובל כבר שנים, מי פתח ת'עיניים? כל סטודיו עושה את זה
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רק להעיר, שיש בתי דפוס שהמחיר הרגיל אצלם הוא "מחיר של דילרים" גם ללקוחות פרטיים
אז מה שאתם אומרים זה לא לגמרי מדוייק.
 

mizzan

משתמש רשום
זה לא מוסרי וגם אסור על פי ההלכה

אל תהיו מדי חכמים ותשכנעו את עצמכם במה שאתם עושים. אם הלקוח שאל כמה יעלה לי הדפסה אין לך שום זכות לתמחר יותר ממה שזה עולה לך והוא פנה אליך כדי שיעלה לו יותר זול ממה שהוא יפנה ישירות לדפוס, אז כל הסיפור שבכל זאת הוא קיבל יותר זול ממה שהוא היה פונה זה שקר עצמי. כי הוא פנה לקבל את המחיר שאתה מקבל והרוחת די על העיצוב שעיצבת לו. וכשיש שאלות לפנות לדיין הדן דיני ממונות (לא אישות)(ולא הרב שלך אלא דיין). ותשאל נכון ואל תטה את הדין לטובתך. כי על כל שקל יפרעו ממך בגלוי. וכך תצליח בעסיקך לאחר שנשאת ונתת באמונה.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
לא מסכים עם הכותרת שלך.
בציטוט דבריך המובאים להלן מחקתי את מה שאני מסתייג ממנו, והוספתי מינימום של מילות קישור. כמובן שלא אנהג כמוך ואכתוב בנחרצות כה גדולה בדבר שאינני יודע בבירור את דעת התורה. אז הנה מה שאני מוכן להזדהות איתו:
נכתב ע"י mizzan;509742:
אל תהיו מדי חכמים ותשכנעו את עצמכם במה שאתם עושים. אם הלקוח שאל כמה יעלה לי הדפסה יתכן ואין לך שום זכות לתמחר יותר ממה שזה עולה לך והוא פנה אליך כדי שתעזור לו במה שהוא איננו מתמצא, או כדי שיעלה לו יותר זול ממה שהוא יפנה ישירות לדפוס, אז כל הסיפור שבכל זאת הוא קיבל יותר זול ממה שהוא היה פונה זה אולי שקר עצמי. כי הוא פנה לקבל את המחיר שאתה מקבל והרוחת די על העיצוב שעיצבת לו. וכשיש שאלות לפנות לדיין הדן דיני ממונות (לא אישות)(ולא הרב שלך אלא דיין). ותשאל נכון ואל תטה את הדין לטובתך. כי על כל שקל יפרעו ממך בגלוי. וכך תצליח בעסיקך לאחר שנשאת ונתת באמונה.
נשמע לי יותר טוב כך, אתה לא חייב להסכים
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
הטפת המוסר הזו אינה במקומה.
אנא אל תטרח להורות לציבור הרחב כיצד ינהגו בענייניהם הרוחניים. זה מיותר.
אילו לכה"פ היית טורח להוסיף שכל זה לעניות דעתך, או לחילופין אילו היית מביא סימוכין כלשהם, היה בזה נחמה פורתא.
אבל המתקפה הישירה הזו מושכת את הדברים לכיוון שחכמים הגדירו כ"דבר שאינו נשמע"...
 

369369

משתמש צעיר
מתחסדים, נמאס!
כמו בכל מקצוע שיש את המושג של המתווך,מפיק,וכו'
גם לגרפיקאים/ות מותר להרוויח עוד

בבקשה תסגרו כבר את האשכול המתחסד הזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה