סיפור בהמשכים סודות מן החדר

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ישבתי ועברתי עכשיו את הפרקים אחד אחד
וואוווו לא יצא לי לקרוא סיפור אפילו דומה
ישר אהבתי מחכה להמשך!!!
ספור מהמם!!!
קראתי בשקיקה מהתחלה עברתי פרק פרק ולא פספסתי
רק התבאסתי שלא סיימת את זה אני במתח לא יפה
אני ממש מחכה
תכלס אפרת השתנה לה בסיפור 3 או 4 סוגי אופי
אהבתי תקטע שאם אני יתחיל בפרק הראשון ויעבור לאחרון
אני יחשוב שהחלפתי סיפור כי זה לא נשמע אותו דמות
קיצער אהבתי ממש שאפו
מחכה לעוד!!!
קודם כל תודה. תמיד שמחה לשמוע על עוד קוראות נוספות: )

לגבי זה –

תכלס אפרת השתנה לה בסיפור 3 או 4 סוגי אופי
אהבתי תקטע שאם אני יתחיל בפרק הראשון ויעבור לאחרון
אני יחשוב שהחלפתי סיפור כי זה לא נשמע אותו דמות

מעניין אותי לשמוע למה התכוונת: תהליך מפרק לפרק או סוגי אופי שהתחלפו בתוך הפרקים עצמם.
כי באפרת יש כמה ניגודים שלא יודעת אם אפשר לקרוא להם סוגי אופי.
יש בה את הצד המרצה, הלא בטוח בעצמו. לרוב היא צריכה אישורים סביבתיים בשביל להאמין שהיא בסדר.
מה שנקרא חוסר ביטחון.
מצד שני שכבר נמאס לה וחנוק לה מבפנים יש לה התפרצויות שאולי לחלק מהקוראים נראות כלא אופיינית לילדה הטובה והמרצה שהיא. אבל בעיניי זה שילוב אופייני מאוד לגילה ולתהליך שהיא עוברת.
 

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כן היא עברה תהליך
בוא נאמר היא ילדה שהייתה קלוע
שלא בטוח בכלל שהייה לה אופי
מה שההורים שלה אמרו היא עשתה
ועד היום אין לה עמוד שידרה
כאילו לא העיזה לומר להורים שלה
וכיום לא מעיזה לומר לחברות מה לעשות יעני להתקדם בחיים קצת
ולא להתקע שחברות שלה מושכות אותה אין לה עמוד שידרה לומר לא או כן
או להציע מעצמה
מקווה שהובן מה שרציתי לומר
 

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד



בסך הכל היה מרתק במחיצת אמונה. בזמנים שקטים יותר, שלקוחות לא איישו כל משבצת בחנות, היינו נשענות על הדלפק. מדברות על הדבר המורכב הזה שנקרא החיים.

אמונה סיפרה על הבית שהיה לה פעם, על הילדה שהייתה.

"הייתי דוסית כמוך לפני שהכל התחיל", היא חייכה חיוך צר. אישוניה סטו הצידה, חיכו לתגובה שלי.
"הי, אני לא אוהבת שקוראים לחרדים דוסים", מיהרתי למחות.
"אבל זה בדיוק מה שהייתי", היא לא הצליחה לרדת לסוף דעתי. "ככה: עם חצאיות רחבות ופלאפון שדומה יותר לשלט".
"תראי לי", היא חייכה כשנגעה בנוקיה שלי. "וואו. היום בחיים לא הייתי מסתדרת עם הייצור הזה".

"תגידי, איך זה שאמא שלך נראית כמו רבנית ממאה שערים ואת נראית ככה?", העזתי לשאול. זכרתי את יוכבד - השכנה מהקומה השנייה. בעבר הרחוק, היא הייתה מבקשת מאחיותיי לשמור על ילדיה. זו הייתה האישה היחידה שאמא הסכימה לעשות אצלה בייביסיטר.

"שאלה מעניינת", צחקה אמונה. לא הצלחתי להבחין האם הצחוק שלה נולד ממבוכה או תסכול. היא שוב סיפרה על ההורים שלה: גרושים. אבא עם כיפה קטנה, צבעונית. חולצות מעוטרות באותיות ומספרים. ואמא שמקפידה על גרבים שחורות וקומבניזון. רק בשבתות ואירועים היא עונדת תכשיטים.

בכל פעם שאמונה הזכירה את ההורים שלה, היה משהו שכיסה את עיניה. אלו לא היו דמעות, רק שמיכה של עצב שחצצה בינה לבין העולם.

חשבתי על אמונה. עומדת באמצע הגשר. אמא מצד ימין. אבא מצד שמאל. שניהם פורשים ידיים. והיא צריכה לבחור: צד אחד, דרך אחת. 'אמונה, את מי את יותר אוהבת?".

חשבתי גם עלי. מה הייתי עושה לו כל אחד מהורי היה עומד בצד אחר. איזה דרך הייתי בוחרת? סביר להניח שלא הייתי בוחרת בשום צד. הייתי קופצת מתחת לגשר, מחכה שיגמר.

"תקשיבי", הוציאה אמונה קופסת ירקות מהתיק, פתחה אותה. "אני בחרתי את הדרך שלי. כמו שאת רואה - אני לא בסגנון של אמא שלי. אבל אני גם לא בסגנון של אבא שלי. אני בסגנון של עצמי: אמונה ברזילי המהממתתתת". היא מתחה את המילה מהממת, ניגנה אותה. צחקתי. היא צחקה גם.

"וטוב לך בדרך הזאת?" שאלתי, סקרנית.

"אלא מה?", היא קרבה רצועת גמבה ללשונה, גרסה אותה. "זו הדרך שאני בחרתי. לא דרך שבחרו בשבילי. אז למה שלא יהיה לי בה טוב?"

שתקתי. נתתי למילותיה של אמונה להדהד במוחי. היה היגיון במילים הללו. הרי מי יודע טוב יותר ממני מה טוב בשבילי?

בפעם השנייה באותו היום, הרהרתי באמונה. בבחירות שעשתה בעצמה. ולא יכולתי להתכחש לרגש שהציף אותי באותה העת. נדמה לי שזו הייתה הערצה.

אמא הייתה מתביישת בתחושה הזו. פעם דיברתי איתה על אנשים שבחרו בדרך האמצע, וטוב להם. אמא אמרה שהכול שטויות, ומי שממציא לו חוקים משל עצמו לעולם לא יכול להיות מאושר.
"הם רק נראים לך מאושרים", הדגישה אמא את ה'נראים' "אבל בפנים, תאמיני לי שעמוק בפנים הם מרגישים ריקנות גדולה", הסבירה לי.

אבל אז הגיע אמונה. ניפצה את כל הספקות שלי, ונתנה למחשבות שלי מספיק מקום לצמוח: לא היו לה גרביים ארבעים דנייר, והחולצה שלה לא תמיד כיסתה את המרפק, ועם כל זאת היא הייתה מאושרת בדרך שבחרה בה. ראיתי את זה בכל תנועה שלה, בכל מילה.

"תקשיבי", פירשה אמונה את השתיקה המתמשכת שלי. "את צריכה להציב להורים שלך עובדות. בסוף, גם הם יבינו".

* * *


מי היה מאמין שדווקא רחלי תגלה את העבודה הסודית שלי.

רחלי היא אחות שקטה. טובה מדי. מלאך שמסתובב בין אנשים ורק נראה כבן אדם. השתקפות החלומות של אבא ואמא.

בכל פעם שאכזבתי את הורי, הייתי מביטה במראה. מנסה לראות את רחלי דרכי. אך הדמות שהופיעה שם הייתה עקשנית ומעצבנת: עיני שקד חומות. נמשים מטפסים מלחיים לרקות. קוקו ערמוני גולש על כתפיים שפופות מעט. אפרת.

"אמאלה, מה את עושה כאן?", אלו היו המילים הראשונות ששלפו השפתים שלי רגע לאחר שפתחתי את הדלת. רחלי הייתה שם, רוכנת לקיצור שולחן ערוך. ממלאה דפדפות במרץ.

"יש לי מחר מבחן מסכם בדינים, אז שחררו אותנו מוקדם היום", היא הדביקה סימנה זוהרת לאחד העמודים, המשיכה לכתוב. "ומה את עושה כאן?", היא שאלה בסתמיות.

היו לי עשרים שניות לחשוב על שפע של סיפורים פיקנטיים, ועוד עשרה רגעים להחליט שאני אומרת רק את האמת.

"את לא מגלה?", שאלתי את הצמה הארוכה שגלשה על השולחן. הראש עדיין היה טמון בקיצור.
נו...", היא המשיכה לכתוב. אפילו לא ניסתה לפברק התעניינות.

"התחלתי לעבוד".

"מה?? איפה?" לקח לה בדיוק שניה אחת להרים אלי עיניים מהבהבות.

"בשמלה לכל בת", בחנתי את התגובה שלה.

"בשמלה לכל בת?!" המבט שלה קפא פתאום. "לא בבקשה אל תגידי לי את זה", היא נישאה אלי עיניים מתחננות "בבקשה אל תגידי לי שראית את אחת המורות שלי. אפילו לא את ממלאות המקום".

"אל דאגה, לא ראיתי אף אחת בינתיים". הייתי כנה.

"אבל אולי ראו אותך ולא שמת לב?", היא נשכה את שפתיה עד שאיבדו את צבעם. "אפרת, הראיונות לסמינר רק עוד שבועיים" .

"המורות שלך לא קונות משמלה לכל בת", אמרתי בביטחון מוחלט. "ואת האחרונה שצריכה לדאוג מכל נושא הסמינרים. נו די, רחלי. באמת שאין לך מה לדאוג", ניסיתי למגר שרידים אחרונים של דאגה.

זה לא עזר. רחלי המשיכה לדאוג.

כל חצי שעה היא ניגשה אלי. הציבה עוד סימן שאלה בצומת אחרת. כמעט הכשילה אותי.

'יכול להיות שהן ראו רק את הגב שלך וזיהו שזו את'. 'ואולי שמעו רק את הקול?' 'ומה אם הן בכלל לא היו שם. רק הבנות שלהן או החברות של הבנות שלהן ראו וסיפרו?'

נלחמתי בכל אחד מסימני השאלה שלה. כמעט ניצחתי את כולם.

בסוף היום, רגע לפני קריאת שמע. כשהעיניים של שתינו היו כבר מטושטשות. היא לחשה לי: "אפרת, זוכרת את שירה מלכיאלי מח'2?"

"אחות של חברה שלך? לאה מלכיאלי?", שאלתי בין פיהוק למשנהו. "זאת שעברה לגור בירוחם בשביל ללמוד
בסמינר ה-"

"לא, אפרת", היא קטעה אותי. "שירה מלכיאלי רצתה ללמוד בסמינר לאה. לא באף סמינר אחר".

הייתי עייפה מדי בשביל לשאול מה ואיך וכיצד ייתכן הדבר. אז פשוט עיוותי את פני במין סימן שאלה צועק כזה שגרם לרחלי להמשיך לדבר.

"שירה הייתה אמורה ללמוד בסמינר לאה, בדיוק כמו כל החברות שלה. אבל שבוע לפני תחילת הלימודים התקשרה המנהלת", היא נעצרה רגע כאילו מנסה לעבד את גלגלי הזיכרון ואז המשיכה: "את יודעת, הייתי בבית שלהן שהכל קרה. הייתי בבית שלהן שאמא של שירה דיברה עם מנהלת הסמינר. שמעתי הכל. לא רציתי לשמוע. באמת שלא רציתי. אבל לאוזניים שלי יש את הדרך שלהן להשיג מידע".

"מה שמעת?" שאלתי בקול איטי, מנומנם.

"שמעתי את אמא של שירה צועקת אל השפורפרת: "אסור לכם לעשות את זה!! היא לא אשמה!!" שמעתי גם את טריקת הטלפון. ואת השקט שבא אחריו. ואפילו שלדמעות אין קול, שמעתי גם אותן. שירה נכנסה אל החדר ולא יצאה ממנו. במשך חמש שעות למדנו למבחן באנגלית. כשסיימנו והתקדמנו לעבר הדלת, הייתי חייבת להציץ אל החדר ממול. הוא עדיין היה נעול".

"לאה ליוותה אותי עד הבית", המשיכה רחלי. "בדרך היא סיפרה לי על אח שלה, שמספסל הישיבה עבר לספסל הרחוב, ומשם ל"קסם של פיצה". הרבה אנשים ראו אותו עובד שם, עם הבגדים ההם, והסינר. בסוף זה הגיע גם למנהלת ו-"

"רחלי אני יודעת מה את מתכוונת לומר", עצרתי אותה, מנסה להסוות את הלחץ שהחל לתת את אותותיו על אצבעותיי. "אבל את סתם דואגת. לא יודעת לאיזה סמינר נרשמה אחות של לאה, לא מכירה אותה לעומק. בכל אופן נשמע לי אכזרי והזוי לא לקבל מישהי רק בגלל אח שלה. לדעתי זה היה רק תירוץ עלוב שהשתמשה בו המנהלת".

"אז את מבטיחה שלא יקרה שום דבר?", היא שאלה בעיניים בורקות מזיכרון.

"מבטיחה", אישוני ברחו ימין ושמאל. רק לא אל תוך עיניה.


אחרי עשר דקות רחלי נרדמה. שמעתי את הנשימות שלה, שקטות.

אני התהפכתי מאוזן לאוזן. שוב התיישב הפיל על ליבי. התהפך איתי מצד לצד. כמה תמימה הייתי כשחשבתי שאצליח להירדם רגע לאחר שאעצום את עיניי.

מול חלון עמוס בכוכבים, דיברתי עם אלוקים. רציתי שישלח לי הבטחה. אות אמיתי ביני לבינו. "ריבונו של עולם, בבקשה אל תיתן לאף אחד בעולם לסבול בגללי. זה לא מגיע להם. זה לא מגיע גם לי".

כמו פרפרים שחורים התעופפו המחשבות סביב ראשי. רקדו על עפעפיי, התגרו בי. ככל שניסיתי להרחיק את המחשבות ההן, הן רק התרבו והתרחבו.

כל הלילה חשבתי על שירה מלכיאלי, על אח שלה. ועל בחירות שמתגלגלות מצד לצד, רומסות אנשים בדרך.
 
נערך לאחרונה ב:

חדוי לינד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד



בסך הכל היה מרתק במחיצת אמונה. בזמנים שקטים יותר, שלקוחות לא איישו כל משבצת בחנות, היינו נשענות על הדלפק. מדברות על הדבר המורכב הזה שנקרא החיים.

אמונה סיפרה על הבית שהיה לה פעם, על הילדה שהייתה.

"הייתי דוסית כמוך לפני שהכל התחיל", היא חייכה חיוך צר. אישוניה סטו הצידה, חיכו לתגובה שלי.
"הי, אני לא אוהבת שקוראים לחרדים דוסים", מיהרתי למחות.
"אבל זה בדיוק מה שהייתי", היא לא הצליחה לרדת לסוף דעתי. "ככה: עם חצאיות רחבות ופלאפון שדומה יותר לשלט".
"תראי לי", היא חייכה כשנגעה בנוקיה שלי. "וואו. היום בחיים לא הייתי מסתדרת עם הייצור הזה".

"תגידי, איך זה שאמא שלך נראית כמו רבנית ממאה שערים ואת נראית ככה?", העזתי לשאול. זכרתי את יוכבד - השכנה מהקומה השנייה. בעבר הרחוק, היא הייתה מבקשת מאחיותיי לשמור על ילדיה. זו הייתה האישה היחידה שאמא הסכימה לעשות אצלה בייביסיטר.

"שאלה מעניינת", צחקה אמונה. לא הצלחתי להבחין האם הצחוק שלה נולד ממבוכה או תסכול. היא שוב סיפרה על ההורים שלה: גרושים. אבא עם כיפה קטנה, צבעונית. חולצות מעוטרות באותיות ומספרים. ואמא שמקפידה על גרבים שחורות וקומבניזון. רק בשבתות ואירועים היא עונדת תכשיטים.

בכל פעם שאמונה הזכירה את ההורים שלה, היה משהו שכיסה את עיניה. אלו לא היו דמעות, רק שמיכה של עצב שחצצה בינה לבין העולם.

חשבתי על אמונה. עומדת באמצע הגשר. אמא מצד ימין. אבא מצד שמאל. שניהם פורשים ידיים. והיא צריכה לבחור: צד אחד, דרך אחת. 'אמונה, את מי את יותר אוהבת?".

חשבתי גם עלי. מה הייתי עושה לו כל אחד מהורי היה עומד בצד אחר. איזה דרך הייתי בוחרת? סביר להניח שלא הייתי בוחרת בשום צד. הייתי קופצת מתחת לגשר, מחכה שיגמר.

"תקשיבי", הוציאה אמונה קופסת ירקות מהתיק, פתחה אותה. "אני בחרתי את הדרך שלי. כמו שאת רואה - אני לא בסגנון של אמא שלי. אבל אני גם לא בסגנון של אבא שלי. אני בסגנון של עצמי: אמונה ברזילי המהממתתתת". היא מתחה את המילה מהממת, ניגנה אותה. צחקתי. היא צחקה גם.

"וטוב לך בדרך הזאת?" שאלתי, סקרנית.

"אלא מה?", היא קרבה רצועת גמבה ללשונה, גרסה אותה. "זו הדרך שאני בחרתי. לא דרך שבחרו בשבילי. אז למה שלא יהיה לי בה טוב?"

שתקתי. נתתי למילותיה של אמונה להדהד במוחי. היה היגיון במילים הללו. הרי מי יודע טוב יותר ממני מה טוב בשבילי?

בפעם השנייה באותו היום, הרהרתי באמונה. בבחירות שעשתה בעצמה. ולא יכולתי להתכחש לרגש שהציף אותי באותה העת. נדמה לי שזו הייתה הערצה.

אמא הייתה מתביישת בתחושה הזו. פעם דיברתי איתה על אנשים שבחרו בדרך האמצע, וטוב להם. אמא אמרה שהכול שטויות, ומי שממציא לו חוקים משל עצמו לעולם לא יכול להיות מאושר.
"הם רק נראים לך מאושרים", הדגישה אמא את ה'נראים' "אבל בפנים, תאמיני לי שעמוק בפנים הם מרגישים ריקנות גדולה", הסבירה לי.

אבל אז הגיע אמונה. ניפצה את כל הספקות שלי, ונתנה למחשבות שלי מספיק מקום לצמוח: לא היו לה גרביים ארבעים דנייר, והחולצה שלה לא תמיד כיסתה את המרפק, ועם כל זאת היא הייתה מאושרת בדרך שבחרה בה. ראיתי את זה בכל תנועה שלה, בכל מילה.

"תקשיבי", פירשה אמונה את השתיקה המתמשכת שלי. "את צריכה להציב להורים שלך עובדות. בסוף, גם הם יבינו".

* * *


מי היה מאמין שדווקא רחלי תגלה את העבודה הסודית שלי.

רחלי היא אחות שקטה. טובה מדי. מלאך שמסתובב בין אנשים ורק נראה כבן אדם. השתקפות החלומות של אבא ואמא.

בכל פעם שאכזבתי את הורי, הייתי מביטה במראה. מנסה לראות את רחלי דרכי. אך הדמות שהופיעה שם הייתה עקשנית ומעצבנת: עיני שקד חומות. נמשים מטפסים מלחיים לרקות. קוקו ערמוני גולש על כתפיים שפופות מעט. אפרת.

"אמאלה, מה את עושה כאן?", אלו היו המילים הראשונות ששלפו השפתים שלי רגע לאחר שפתחתי את הדלת. רחלי הייתה שם, רוכנת לקיצור שולחן ערוך. ממלאה דפדפות במרץ.

"יש לי מחר מבחן מסכם בדינים, אז שחררו אותנו מוקדם היום", היא הדביקה סימנה זוהרת לאחד העמודים, המשיכה לכתוב. "ומה את עושה כאן?", היא שאלה בסתמיות.

היו לי עשרים שניות לחשוב על שפע של סיפורים פיקנטיים, ועוד עשרה רגעים להחליט שאני אומרת רק את האמת.

"את לא מגלה?", שאלתי את הצמה הארוכה שגלשה על השולחן. הראש עדיין היה טמון בקיצור.
נו...", היא המשיכה לכתוב. אפילו לא ניסתה לפברק התעניינות.

"התחלתי לעבוד".

"מה?? איפה?" לקח לה בדיוק שניה אחת להרים אלי עיניים מהבהבות.

"בשמלה לכל בת", בחנתי את התגובה שלה.

"בשמלה לכל בת?!" המבט שלה קפא פתאום. "לא בבקשה אל תגידי לי את זה", היא נישאה אלי עיניים מתחננות "בבקשה אל תגידי לי שראית את אחת המורות שלי. אפילו לא את ממלאות המקום".

"אל דאגה, לא ראיתי אף אחת בינתיים". הייתי כנה.

"אבל אולי ראו אותך ולא שמת לב?", היא נשכה את שפתיה עד שאיבדו את צבעם. "אפרת, הראיונות לסמינר רק עוד שבועיים" .

"המורות שלך לא קונות משמלה לכל בת", אמרתי בביטחון מוחלט. "ואת האחרונה שצריכה לדאוג מכל נושא הסמינרים. נו די, רחלי. באמת שאין לך מה לדאוג", ניסיתי למגר שרידים אחרונים של דאגה.

זה לא עזר. רחלי המשיכה לדאוג.

כל חצי שעה היא ניגשה אלי. הציבה עוד סימן שאלה בצומת אחרת. כמעט הכשילה אותי.

'יכול להיות שהן ראו רק את הגב שלך וזיהו שזו את'. 'ואולי שמעו רק את הקול?' 'ומה אם הן בכלל לא היו שם. רק הבנות שלהן או החברות של הבנות שלהן ראו וסיפרו?'

נלחמתי בכל אחד מסימני השאלה שלה. כמעט ניצחתי את כולם.

בסוף היום, רגע לפני קריאת שמע. כשהעיניים של שתינו היו כבר מטושטשות. היא לחשה לי: "אפרת, זוכרת את שירה מלכיאלי מח'2?"

"אחות של חברה שלך? לאה מלכיאלי?", שאלתי בין פיהוק למשנהו. "זאת שעברה לגור בירוחם בשביל ללמוד
בסמינר ה-"

"לא, אפרת", היא קטעה אותי. "שירה מלכיאלי רצתה ללמוד בסמינר לאה. לא באף סמינר אחר".

הייתי עייפה מדי בשביל לשאול מה ואיך וכיצד ייתכן הדבר. אז פשוט עיוותי את פני במין סימן שאלה צועק כזה שגרם לרחלי להמשיך לדבר.

"שירה הייתה אמורה ללמוד בסמינר לאה, בדיוק כמו כל החברות שלה. אבל שבוע לפני תחילת הלימודים התקשרה המנהלת", היא נעצרה רגע כאילו מנסה לעבד את גלגלי הזיכרון ואז המשיכה: "את יודעת, הייתי בבית שלהן שהכל קרה. הייתי בבית שלהן שאמא של שירה דיברה עם מנהלת הסמינר. שמעתי הכל. לא רציתי לשמוע. באמת שלא רציתי. אבל לאוזניים שלי יש את הדרך שלהן להשיג מידע".

"מה שמעת?" שאלתי בקול איטי, מנומנם.

"שמעתי את אמא של שירה צועקת אל השפורפרת: "אסור לכם לעשות את זה!! היא לא אשמה!!" שמעתי גם את טריקת הטלפון. ואת השקט שבא אחריו. ואפילו שלדמעות אין קול, שמעתי גם אותן. שירה נכנסה אל החדר ולא יצאה ממנו. במשך חמש שעות למדנו למבחן באנגלית. כשסיימנו והתקדמנו לעבר הדלת, הייתי חייבת להציץ אל החדר ממול. הוא עדיין היה נעול".

"לאה ליוותה אותי עד הבית", המשיכה רחלי. "בדרך היא סיפרה לי על אח שלה, שמספסל הישיבה עבר לספסל הרחוב, ומשם ל"קסם של פיצה". הרבה אנשים ראו אותו עובד שם, עם הבגדים ההם, והסינר. בסוף זה הגיע גם למנהלת ו-"

"רחלי אני יודעת מה את מתכוונת לומר", עצרתי אותה, מנסה להסוות את הלחץ שהחל לתת את אותותיו על אצבעותיי. "אבל את סתם דואגת. לא יודעת לאיזה סמינר נרשמה אחות של לאה, לא מכירה אותה לעומק. בכל אופן נשמע לי אכזרי והזוי לא לקבל מישהי רק בגלל אח שלה. לדעתי זה היה רק תירוץ עלוב שהשתמשה בו המנהלת".

"אז את מבטיחה שלא יקרה שום דבר?", היא שאלה בעיניים בורקות מזיכרון.

"מבטיחה", אישוני ברחו ימין ושמאל. רק לא אל תוך עיניה.


אחרי עשר דקות רחלי נרדמה. שמעתי את הנשימות שלה, שקטות.

אני התהפכתי מאוזן לאוזן. שוב התיישב הפיל על ליבי. התהפך איתי מצד לצד. כמה תמימה הייתי כשחשבתי שאצליח להירדם רגע לאחר שאעצום את עיניי.

מול חלון עמוס בכוכבים, דיברתי עם אלוקים. רציתי שישלח לי הבטחה. אות אמיתי ביני לבינו. "ריבונו של עולם, בבקשה אל תיתן לאף אחד בעולם לסבול בגללי. זה לא מגיע להם. זה לא מגיע גם לי".

כמו פרפרים שחורים התעופפו המחשבות סביב ראשי. רקדו על עפעפיי, התגרו בי. ככל שניסיתי להרחיק את המחשבות ההן, הן רק התרבו והתרחבו.

כל הלילה חשבתי על שירה מלכיאלי, על אח שלה. ועל בחירות שמתגלגלות מצד לצד, רומסות אנשים בדרך.
אין לי זמן להגיב,
אבל השארת אותי פעורת פה ולב.
יישר כוח!
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
פרק טוב שנותן רובד חדש לדמויות. בעיקר לאמונה. פרק מקסים!.
חשבתי גם עלי. מה הייתי עושה לו כל אחד מהורי היה עומד בצד אחר. איזה דרך הייתי בוחרת? סביר להניח שלא הייתי בוחרת בשום צד. הייתי קופצת מתחת לגשר, מחכה שיגמר.
לא ברור ההקשר 'מחכה שיגמר'. מבינה למה הכוונה, אבל בכללי לא כתוב ברור מספיק.

הייתי קופצת מתחת לגשר, מחכה שיבחרו בשבילי (אם באמת) או כל דבר אחר.
מה ייגמר? דרך לבחור לא נגמרת. אם זו הייתה בחירה שבוחרים בשבילך - אוקי, מחכה שייבחרו בשבילי וכן הלאה..
 

מלכי פריד

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
קראתי עכשיו לראשונה כמעט במשך שעתיים את כל הסיפור כולל כל השיח והתגובות....
דבר ראשון: וואו. פשוט סיפור שכתוב בצורה מושלמת, (עצוב שאמיתי). הכתיבה פשוט נוגעת ומחברת בין הקורא לבין הדמויות, בעיקר אפרת...
לי אישית זה נראה דווקא יפה שבכל פרק מתבטא צד אחר באישיות של אפרת, אני לא חושבת שזה נקרא שהאופי שלה מוגדר כלא מסודר.
נראה לי שזה דווקא מראה את החוסר יציבות של אפרת, את הבלבול, את החיפוש אחר הדרך הנוחה לה, הדרך שתרגיש בה שלימה עם עצמה.
בכל פרק אפשר להיחשף לצד אחר, לדוגמא החלק היותר מתחצף כלפי ההורים שלה, שבעיניי זה מובן הכעס שלה, שהתפרץ מסוג של חוסר שליטה (אולי כן היה צריך להיות אח"כ הרהור חרטה, אחרי הכל היא מחונכת ממש וזה דבר שאמור להפתיע אותה שיצא ממנה..). היו חלקים של ייאוש, היו חלקים של עצמאות.
אחרי כל הילדות השותקת שחוותה, לא פלא שחלקים באישיות שלה מתערבבים. מה שבטוח (ומה שיפה בה) זה שאפרת היא טיפוס חושב, מה שיכול להעיד על אישיות מרובת רגשות ותחושות. כי מחשבות, בין אם חיוביות ובין אם שליליות תמיד יביאו לסערת רגשות שיבוטאו ע"י צדדים באישיות.
לגבי אמא של אפרת- בעיניי, היא בכלל לא רעה. לצערנו יש הורים שלא יודעים איך לחנך את ילדיהם, וזה לא בא מרוע ולא בא מחוסר שכל, זה יכול להיות מחוסר מודעות כיצד לנהוג במקרים מסוימים ומשמעותיים, וזה יכול להיות, בדיוק כמו אמא של אפרת, שזה ניסיון לתקן את העבר דווקא על האנשים שהם אוהבים.

זו הייתה דעתי הפשוטה (מקווה שלא ארוכה מידי) בתוך שלל דעות מגוונות ונכונות.
אבל חייבת לומר שוב שהסיפור כתוב בצורה טובה כמו שהרבה זמן לא קראתי...
הודיה לוי, מצפה בכליון עיניים להמשך!
 

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אין לי זמן להגיב,
אבל השארת אותי פעורת פה ולב.
יישר כוח!
זאת גם תגובה. תודה רבה.


כן מהמם ברמות ממש חיכתי לזה
יש לך צפי מתי זה יגמר?
וזה פשוט מטורף!!!
יש עוד כמה אירועים גדולים שצריכים להתרחש בסיפור הזה, וכל עוד הם לא קרו אז קצת קשה לי לתת צפי. בכל אופן כל פרק מקדם את הסיפור לקראת המאורעות הללו. מקווה להמשיך לעלות בתדירות של עד שבועיים.


לא ברור ההקשר 'מחכה שיגמר'. מבינה למה הכוונה, אבל בכללי לא כתוב ברור מספיק.

הייתי קופצת מתחת לגשר, מחכה שיבחרו בשבילי (אם באמת) או כל דבר אחר.
מה ייגמר? דרך לבחור לא נגמרת. אם זו הייתה בחירה שבוחרים בשבילך - אוקי, מחכה שייבחרו בשבילי וכן הלאה..
תודה על ההערה. מזכירה לי שרציתי לכתוב ש'הסיוט יגמר', ובסוף מחקתי כי חשבתי שזה מובן. עכשיו את מעירה את תשומת ליבי שזה לא ממש מובן שהמילים מחכה שיגמר מתייחסות לגירושין ולא לבחירה.

הקטע מתאר את ההתמודדות של אמונה שצריכה לבחור בין הדרך הפושרת של אבא שלה לבין הדרך ההדוקה של אמא שלה. אפרת מנסה לעמוד במקומה ולחשוב מה היא הייתה עושה לו כל אחד מהוריה היה נמצא בצד אחר.
הכוונה במילים "מחכה שיגמר" היא לגירושין. מן בריחה מהמציאות שמאד אופיינית לאפרת.

קראתי עכשיו לראשונה כמעט במשך שעתיים את כל הסיפור כולל כל השיח והתגובות....
דבר ראשון: וואו. פשוט סיפור שכתוב בצורה מושלמת, (עצוב שאמיתי). הכתיבה פשוט נוגעת ומחברת בין הקורא לבין הדמויות, בעיקר אפרת...
לי אישית זה נראה דווקא יפה שבכל פרק מתבטא צד אחר באישיות של אפרת, אני לא חושבת שזה נקרא שהאופי שלה מוגדר כלא מסודר.
נראה לי שזה דווקא מראה את החוסר יציבות של אפרת, את הבלבול, את החיפוש אחר הדרך הנוחה לה, הדרך שתרגיש בה שלימה עם עצמה.
בכל פרק אפשר להיחשף לצד אחר, לדוגמא החלק היותר מתחצף כלפי ההורים שלה, שבעיניי זה מובן הכעס שלה, שהתפרץ מסוג של חוסר שליטה (אולי כן היה צריך להיות אח"כ הרהור חרטה, אחרי הכל היא מחונכת ממש וזה דבר שאמור להפתיע אותה שיצא ממנה..). היו חלקים של ייאוש, היו חלקים של עצמאות.
אחרי כל הילדות השותקת שחוותה, לא פלא שחלקים באישיות שלה מתערבבים. מה שבטוח (ומה שיפה בה) זה שאפרת היא טיפוס חושב, מה שיכול להעיד על אישיות מרובת רגשות ותחושות. כי מחשבות, בין אם חיוביות ובין אם שליליות תמיד יביאו לסערת רגשות שיבוטאו ע"י צדדים באישיות.
לגבי אמא של אפרת- בעיניי, היא בכלל לא רעה. לצערנו יש הורים שלא יודעים איך לחנך את ילדיהם, וזה לא בא מרוע ולא בא מחוסר שכל, זה יכול להיות מחוסר מודעות כיצד לנהוג במקרים מסוימים ומשמעותיים, וזה יכול להיות, בדיוק כמו אמא של אפרת, שזה ניסיון לתקן את העבר דווקא על האנשים שהם אוהבים.

זו הייתה דעתי הפשוטה (מקווה שלא ארוכה מידי) בתוך שלל דעות מגוונות ונכונות.
אבל חייבת לומר שוב שהסיפור כתוב בצורה טובה כמו שהרבה זמן לא קראתי...
הודיה לוי, מצפה בכליון עיניים להמשך!
תודה רבה על התגובה ועל הזמן שהשקעת בה ובקריאת הסיפור. נהניתי לקרוא את הפרשנות המעניינת שלך על אפרת.


יש לי שתי שאלות שעלו לי במהלך כתיבת הסיפור. (אני ביקורתית בכתיבה גם כלפי עצמי : )
לגבי אמונה - אשמח לשמוע האם הדמות שלה עכשיו ברורה יותר. או שהיא עדיין נראית כדמות סתמית כזו.
לגבי רחלי - נתתי לה אזכור קל באחד הפרקים. לא יותר מזה. האם זה לא נראה מוזר שפתאום הרחבתי עליה חצי פרק?
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו. פרק מיוחד. אהבתי את ההרחבה שעשית על החיים של אמונה, כאן נתת לה יותר אישיות, וגם ההבדלים בינה לבין אפרת (בתכונות האופי) נראים בברור. ביטחון עצמי לעומת הססנות, התעלמות ממחשבות הסובבים לעומת חשש מתמיד מכך.
אם כי במחשבה שניה הן דווקא דומות. רק שאפרת לא רוצה לאכזב את ההורים שלה ולכן מהוססת יותר מטבע הדברים, ולאמונה אין את מי לאכזב- אז היא בוחרת את דרכה מתוך נסיון לבנות את עצמה בלי קשר להוריה, מן סוג של התגוננות והוכחה עצמית שהיא מסוגלת ובטוחה (כפי שהבנתי).
יש לי שתי שאלות שעלו לי במהלך כתיבת הסיפור. (אני ביקורתית בכתיבה גם כלפי עצמי : )
לגבי אמונה - אשמח לשמוע האם הדמות שלה עכשיו ברורה יותר. או שהיא עדיין נראית כדמות סתמית כזו.
בהחלט ברורה יותר. לאט לאט היא הופכת מדמות רקע לדמות מרכזית בחיים של אפרת, זה מורגש במיוחד במשפט הזה:
בסך הכל היה מרתק במחיצת אמונה. בזמנים שקטים יותר, שלקוחות לא איישו כל משבצת בחנות, היינו נשענות על הדלפק. מדברות על הדבר המורכב הזה שנקרא החיים.
כאן נראה שהיא תופסת חלק משמעותי מאד בחייה של אפרת, ובהחלטותיה לגבי המשך חייה.
לגבי רחלי - נתתי לה אזכור קל באחד הפרקים. לא יותר מזה. האם זה לא נראה מוזר שפתאום הרחבתי עליה חצי פרק?
מוזר? לא. רב הדמויות שנכנסות (לא רק פה, בכמעט כל סיפור שהוא) מוזכרות קלות בהתחלה ובהגיע תורן פורצות עם פרק שלם. ובמיוחד בסיפור הזה- שכל המבנה שלו הוא כזה. אם זו אמא של אפרת שבתחילה לא הכרנו אותה עד שפרצה, אם זו אפילו אמונה- בפרק אחד רק הוזכרה בתור שכנה שהציעה לאפרת לעבוד איתה ופתאום כך מכירים אותה.
לא הרגיש לי מוזר. להפך, אם היית מזכירה את כל הדמויות הרלוונטיות לסיפור בכל פרק (או בכמעט כל פרק), הפרקים היו הופכים לקצת מייגעים, וגם הסקרנות והחידוש שבכל דמות שמתווספת- היו נעלמים.

מחכה לפרק הבא.
 

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד
אני חורגת ממנהגי ומעלה פרק אפילו שלא חלפו שבועיים. אשמח לתגובות. אם הקטע ארוך מדי לקריאה, תעדכנו

פרק י"א/ ציפור טורפת זאב

היו המון שאלות ששנאתי בתור ילדה, העיקרית שבהם היא מה תירצי להיות כשתהיי גדולה? אף פעם לא ידעתי לענות על השאלה הזו. זה היה משהו שתמיד חמקתי ממנו, ותמיד רדף אחרי, הטריד.


הנחמה היחידה שמצאתי בשאלה הזו, היא הזמן. ידעתי שהרבה מים יזרמו בנהר עד שאהיה גדולה. ובינתיים, העדפתי שלא להעסיק את עצמי באותה מחשבה.

אבל השאלה הזו גדלה איתי בכל יומולדת, הציבה מולי מראה מדויקת. כזו שלא מעוותת את המציאות. לא מרזה או משמינה את ההווה. זו הייתי אני שם, אותה ילדה בת ארבע שיום אחד גדלה להיות בחורה בת תשע עשרה ולא הבינה להיכן הזמן נעלם. ואיך שכל כך הרבה שנים לא הספיקו לענות על השאלה הפשוטה: "מה תרצי להיות כשתהיי גדולה?"

* * *

"יומולדת שמח!!!", אמונה קפצה עלי רגע לאחר שנכנסתי לחנות. "יואוו לא להאמין שאת כבר בת תשע עשרה. נו , ספרי, ספרי לצופים איך זה להיות בת תשע עשרה?", היא אגרפה את כף ידה, הניחה תחת שפתי מיקרופון דמיוני. אמרה בפאתוס: "רשות הדיבור כולה שלך".

"אהממ... מודה שזה קצת מוזר", גלגלתי עיניים לקהל המדומיין. בבוקר, תמיד הייתה החנות ריקה מאנשים.

אמונה המשיכה את ההצגה. החזירה את המיקרופון אליה. שאלה: "ולמה את אומרת כדבר הזה?".

"ככה", צחקתי לקול המעוות שגלש מגרונה. "החיים לפעמים מוזרים, לא ככה?".

"מה שנכון נכון", היא דילגה לעבר המחסן. הבטתי בגב המקפץ שלה. קצת קינאתי בה. היה סיפור שלם שהיא נשאה על הגב הזה, איך זה שתמיד היא מצליחה להיות קלילה כזאת? כאילו שום דבר לא מכביד עליה. שום דבר לא כואב.


"קניתי לך משהו קטן", היא הגיחה מעם המחסן. "וזה סודי ביותר. וכמוס ביותר. ורק את, החמור והסוס תדעו בסוף היום מה יש בפנים".

גל של צחוק נמלט משפתי. "את במצב רוח טוב היום".

"אחותי, אני במצב רוח טוב בשביל שתינו. יש לך יומולדת היום. למה את לא מחייכת?".

"עכשיו יותר טוב?", חייכתי חיוך מאולץ.

היא ליטפה את הסנטר, כאילו היה לה זקן למשש. אמרה: "אהממ... מגיע לך טעון שיפור".



גם עמוס נתן לי ציון זהה. הוא הגיע חצי שעה לפני שיצאתי. בחן כל תנועה שלי, כל מילה.

שאל למה לא הצעתי עזרה לשתי הבחורות שנכנסו לחנות, הסביר שאני צריכה להתעניין בלקוחות. אחרת, אין שום סיבה שהן ירצו לקנות משהו. רציתי לומר לו שהרדיפה שלי אחריהן רק תגרום להן לברוח. לא אמרתי.

אישה בשנות הארבעים לחייה נכנסה מיד אחריהן. עוד לפני שהספיקה ללכת למדף הראשון נדבקתי אליה. שאלתי בשקט, "צריכה עזרה?".

"לא תודה", היא נתנה בי מבט מלא רחמים. כזה שאומר: 'זה מה שיש לך לעשות בחיים? לרדוף אחרי אנשים?' אולי זה רק היה נדמה לי. ואולי זה באמת מה שהיא חשבה לעצמה. כך או כך המבט הזה גרם לי לחשוב שוב, אם זה מה שיש לי לעשות בחיים והאם זו התשובה שהייתי בוחרת בה בהיותי ילדה קטנה שנאבקת מול סימני שאלה גדולים.

עמוס המשיך לחלק ציונים בשעה שעבר בין המדפים. "אמונה למה לא הראית לה איך מקפלים נכון?", הוא שאל בקול מעקצץ. הפנה אלי מבט שלא ידעתי לפרש.

אמונה לא ענתה. גם אני לא. אף פעם לא ידעתי להתמודד עם עקיצות. הן תמיד הכאיבו לי, הותירו אותי פצועה ושותקת. אבל המבט המזלזל של עמוס גרם לי לתהות להיכן נעלם האיש החביב, זה שמחלק מתנות. ומפזר חיוכים לכל עבר.


"אל תתייחסי אליו", לחשה לי אמונה בסוף היום. "את מכירה את מצבי הרוח המוזרים שלו, גם זה יעבור לו".

"לא מתייחסת", שיקרתי. אף פעם לא העזתי לחשוף את הלב שלי. רך מדי, פגיע. כל החיצים שהושלכו אל הלב הזה נשארו בו. אלו שניסיתי להוציא בכוח, לקחו איתם טיפות דם.

"מעולה", קנתה אמונה את השקר שלי. "ועכשיו למתנה". היא שלפה אריזה קטנה מתיק הצד, ביקשה שאפתח.

קילפתי את המעטפה בזהירות. חשפתי חלום ילדות. נגן. תמיד אהבתי מוזיקה. אף פעם לא העזתי לבקש.

"איך ידעת שזה מה שתמיד רציתי?", העתקתי את החיוך המהוסס שלי מהנגן אליה.

"מה זאת אומרת איך ידעתי? את לא מכירה אותי. מגלה עתידות. פותרת חלומות. חוזה בכוכבות".

"בכוכבים", עצרתי את עצמי שלא להתפקע. עמוס היה בקרבת מקום. כל גל קול קרא לו. "אני לא יודעת איך להגיב", מיששתי את הקופסא. "אף פעם לא דיברתי עם ההורים שלי על החלום הזה. אבל הוא תמיד היה שם, קבור מתחת להרבה חלומות אחרים". משהו עקצץ לי בגרון כשדיברתי על חלומות. אהבתי את העקצוץ הזה. ידעתי שכשהוא ייעלם תיעלם גם אני. הבטחתי לעצמי לא להפסיק לחלום לעולם.

"תודה שהגשמת לי חלום ילדות", אמרתי לאמונה. "מקווה שאעשה בו שימוש".

"מה זאת אומרת 'מקווה שאעשה בו שימוש'?", היא חזרה אחרי. העיניים, הגבות, האף, השפתיים – כל תווי פניה דרשו הסבר.

"לא יודעת, אצלינו בבית כמעט ולא שומעים מוזיקה", אמרתי בשקט.

"וואטטט", היא אמרה בקול. "את רוצה להגיד לי שאת לא שומעת שירים? איך את חיה בכלל?? מוזיקה זה החיים. אני אוכלת מוזיקה, מדברת מוזיקה, נושמת מוזיקה ואפילו ישנה איתה".

"אצלינו לא", הסמקתי. ופתאום חשבתי על הבית שלנו. איך הוא היה נראה עטוף במנגינות, מזמזם חלומות.

"זה לא נורמאלי!", קבעה אמונה.

"יכול להיות", הגבהתי כתפיים, הנמכתי אותם. "אני צריכה לצאת עכשיו. שוב תודה על המתנה".


* * *

היו פרפרים בשמים, ושמש בין עצים. ילדים נוסעים בבימבה ואמהות שמחזיקות תיקים. הרחתי חלומות באוויר.

נכנסתי אל הבית, הוא היה ריק. ידיי ורגלי ניגנו תווים. בכל פעולה שלי הייתה תקווה והתחדשות.

קילפתי את המעטפה החיצונית, לאט. הנגן נשקף אלי משם. חלום נוצץ. לחצתי על החיצים בשני צידו, הופתעתי לגלות שיש בו כמה שירים. חיברתי אוזניות לאוזניי ויצאתי אל המרפסת.

ישבתי על ספת העץ העגולה, מצמצתי מול השמש. דמעתי בשיר הראשון. אולי בגלל השמש, ואולי בגלל המנגינה העצובה שפרטה על ליבי. אחרי כמה רגעים, כבר לא הייתי שם, בדירה ההיא בבני ברק. שערים נעולים נפתחו בפני, אירחו אותי בגן עדן של צלילים. המילים היו באנגלית, לא הבנתי הרבה. אבל המנגינה סיפרה את סיפור חיי.

לא יודעת כמה זמן ישבתי שם, אולי שעה, ואולי אפילו יותר. העיניים אל השמש, הגב אל פתח הבית.

"אפרת?? ", קול מוכר הדהד מאחורי. חזק יותר מהמנגינה השלווה. לפי טון הדיבור, המילה "אפרת" נאמרה כבר יותר מפעם או שתיים.

"אמא?!", נעמדתי על רגליי. לקחתי צעד אחד אחורה, תלשתי אוזניה אחת.

"אפרת מה זה? מה את שומעת?", היא התקרבה לעברי. אולי קיוותה לשמוע משהו?

"לא, זה שום דבר", ניתקתי את החוט השמאלי מהאוזן. הלב שלי דפק פתאום. חזק. זו הייתה מנגינה ששנאתי.

"אפרת אני מבקשת שתביאי לי את המכשיר", הבעת פניה שידרה קשיחות. הייתה שם גם תדהמה. הרגשתי שעשיתי משהו נורא.

"זה לא מכשיר" עיוותי את פני. "רק נגן".

"זה לא משנה מה זה. תביאי את זה בבקשה".

הושטתי את הנגן קדימה, נתתי לה. ברגע אחד סולקתי מגן עדן, הרגשתי גיהנום.


"אפרת, אני מזועזעת", אמא חזרה אחרי רבע שעה. פניה סיד. "בדקתי את הנגן. היו בו שירים בלועזית. ורדיו. זה אפילו לא נגן כשר".

"למה את מזועזעת?", משהו התפוצץ בתוכי. הר שחיכה לגעוש. "זה רק נגן. כל החברות שלי מחזיקות אחד כזה בכיס או בתיק. נמאס לי כבר, אני חנוקה. אפילו שירים אני לא יכולה לשמוע!".

"אפרת!!".

"כן, אמא!! די כבר אני לא יכולה!", לא התכוונתי לצעוק. לקול שלי היו תוכניות אחרות.

"אם את לא מבינה מה הבעיה במכשיר הזה – את פורצת גבולות!! מעולם לא חשבתי שאצטרך להתווכח עם הבת שלי על דבר כזה".

"גם אני לא חשבתי שאצטרך להתווכח עם אמא שלי על דבר בסיסי כזה", נזעמת הסתובבתי אל החדר. הבטחתי לעצמי לא להישבר בדרך. לא לדמוע. כמעט הצלחתי.

בתשע ורבע אבא הגיע מהכולל.

אמא סיפרה לו על הנגן, על השירים שהיו בו. טרנסים ומנגינות שקטות. סיפרה לו גם על צלילים אחרים, חוצפנים. מילים שנשבו ממני, לא חזרו בהן.

אבא שמע, עצב זחל על פניו. זלג אל זקנו.

"מה יש לך לומר על זה?", הוא שאל. קולו חלול, מצפה לתשובה.

סיפרתי לו על חברה, על מתנה שקנתה לי ליומולדת. לא סיפרתי על העבודה. זה היה סוד שביר שנשאתי לכל מקום, פחדתי שיתנפץ.

אבא השתומם מול מילותיי, הסביר כמה זה גרוע להשתמש במכשיר עם מנגינות של גויים. אמא הסכימה איתו. שניהם היו באותו הצד. דיברו איתי על גבולות, דרשו שלא אחצה אותם. שלא אלך על קווים אדומים. "את יודעת כמה חם בגיהנום, נכון?"


רק בלילה, מול תקרה אטומה. סידרתי בראשי את הדברים. הייתה לי יומולדת. קיבלתי מתנה. נגן. היו בו שירים. המנהלת הייתה מגדירה אותם "לא ממחננו". בכל זאת שמעתי אותם. אחר כך אמא הגיעה. נלחצתי. היו מילים שאמרתי ולא היו צריכים להיאמר. היו גם מילים שלא הייתי צריכה לשמוע. אבל הכל התחיל מהיומולדת.

ככל שהרהרתי בדברים, הרגשתי איך הציפור הפצועה בתוכי מתנפחת ומתרחבת. משנה גודל וצורה, הופכת לזאב. זאב עם עיניים זוהרות, טורפות.

זה היה פסקול חיי: כל שביל שפסעתי בו התעקל, הוביל לדרכים עקלקלות. אפילו שהמטרות היו ברורות. למצוא את הדרך הביתה. למצוא את עצמי בתוך עצמי.

רגע לפני שנרדמתי, לחשתי לבורא חיות ואדם. "ואם יום אחד אכנע לקולות מסביבי. ואם יום אחד באמת אהיה זאב, ארצה לטרוף את הכל. אלוקים, רוצה שתזכור. עמוק בתוכי, תמיד האמנתי שאני רק ציפור.
 
נערך לאחרונה ב:

חדוי לינד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"את יודעת כמה חם בגיהנום, נכון?"
אאוטצ'
"ואם יום אחד אכנע לקולות מסביבי. ואם יום אחד באמת אהיה זאב, ארצה לטרוף את הכל. אלוקים, רוצה שתזכור. עמוק בתוכי, תמיד האמנתי שאני רק ציפור.
משפט חזק, בדיוק כמו שצריך לסיום פרק.
בעיני זאת אליפות בפני עצמה, לתמצת במשפט האחרון את כל הפרק.
 

Yes it's me

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
"לא מתייחסת", שיקרתי. אף פעם לא העזתי לחשוף את הלב שלי. רך מדי, פגיע. כל החיצים שהושלכו אל הלב הזה נשארו בו. אלו שניסיתי להוציא בכוח, לקחו איתם טיפות דם.
מסכנה... פרק עצוב
אבל כתוב נדיר כמו תמיד!
 

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ממש מתנצלת, אבל הציק לי בעין: היה לי יומולדת, לא הייתה...
כמובן שהייתה.
תוכלי לצטט לי איפה קראת את זה? אני מצאתי את זה:
הייתה לי יומולדת.

אבל יכול להיות שלא שמתי לב וכתבתי במקום אחר היה.

אגב, הפרק לא ארוך מדי לקריאה? כי אם כן, אני יכולה להבא לחלק לשני חלקים (שאלה כללית למי שעוקב וקורא)
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
פרק יפה ומעניין!.
מצד אחד מקדם את הסיפור, ומצד שני משאיר את התגובות של המשפחה באותו סגנון, קצת חוזר על עצמו. הייתי מצפה ליותר דרמה.

הפרק היה באורך מעולה כיוון שנכתב באופן קולח וכיפי, כך שלא הרגשתי את אורכו האמיתי. טס ומרגש.
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק משובח.
הדמויות מתנהגות בהתאם לפרופיל האופי שבניתי להן בעיני רוחי,

אני מתקשה להאמין שיש בתים שלא משמיעים בהם מוזיקה.
החלק הזה מבוסס על מציאות?


אהבתי את הכתיבה והדימויים.
בייחוד את אלו:
הרגשתי איך הציפור הפצועה בתוכי מתנפחת ומתרחבת. משנה גודל וצורה, הופכת לזאב. זאב עם עיניים זוהרות, טורפות.

ואם יום אחד אכנע לקולות מסביבי. ואם יום אחד באמת אהיה זאב, ארצה לטרוף את הכל. אלוקים, רוצה שתזכור. עמוק בתוכי, תמיד האמנתי שאני רק ציפור.
הכל מתכנס לפרק מהודק במיוחד.


היו המון שאלות ששנאתי בתור ילדה, העיקרית שבהם היא מה תירצי להיות כשתהיי גדולה? אף פעם לא ידעתי לענות על השאלה הזו. זה היה משהו שתמיד חמקתי ממנו, ותמיד רדף אחרי, הטריד.
רק לא הבנתי משהו קטן.
התחלת את הפרק בשאלה הזו, כי זו השאלה שמנחה את אפרת ביום של יומולדת?
כי למעשה המשך הפרק הוא חזרה על כל מה שקורה בפרקים הקודמים.
אותם שבלונות התנהגות.

אפרת עושה משהו שההורים שלה לא מרשים, בודקת גבולות.
הם בתורם נפגעים וכועסים, מאימים בגיהנום.
אפרת מתמודדת עם החרדה שלה- שהיא עושה דברים אסורים, לבין ההבנה וההכרה בכך שהיא אנושית, ומה היא בסה"כ מבקשת.

אם ביקשת לזקק את התהליך שהיא עוברת בו היא תוהה על בניין אישיותה, אני מרגישה שזה לא מספיק מתכתב עם המילים.
המילים גדולות מידי, והבחינה שלה היא בדיוק כמו בפרקים הקודמים, לא רואה שום גרף שיפור תלול.

מקווה שהבנת למה התכוונתי. אם לא הייתי ברורה אני אנסה להסביר שוב.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואווו.
נשמע לי חיים עצובים.

מתקשה להאמין...
זה מגיע בקטע אידאלוגי?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
הפרק כתוב מצוין. אהבתי את התיאורים.
מצטרפת ל @וריטסרום שהפרק חוזר (בצורה יפה מאד) על המסרים של הפרקים הקודמים.
מבחינה העלילה הדבר היחיד שחדש כאן ויכול ולהוביל לשינוי מעניין הוא הנגן. אבל גם אותו לקחו ההורים.
מצד שני אולי הצעד הזה יגרום לה לשינוי משמעותי? לפי איך שהפרק הסתיים זה לא נראה ככה...
אגב, הפרק לא ארוך מדי לקריאה? כי אם כן, אני יכולה להבא לחלק לשני חלקים (שאלה כללית למי שעוקב וקורא)
לא היה לי ארוך בכלל, אבל אני מעלה בסיפור שלי פרקים של יותר מ-2,000 מילה לפעמים... אז אל תיקחי אותי כפונקציה : )
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה