סגנונות עריכה...

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
סגנונות בעריכה תורנית, בקצרה.
והעולה מזה לענין כינויי שמות באתרין

  • פיוטי – ועתה יעלו הדברים כפתור ופרח (שיר ושבחה)
  • ישיבתי קל – והנראה לומר בזה (למאי נפקא מינה)
  • ישיבתי כבד – וא"ש טובא ולקמ"ד כלל (לצדדין קתני)
  • מסורתי – ויש לומר (בור ועם הארץ)
  • מודרני – וכעת נבאר לפי מה שהובא (2u2)
  • מתוחכם – ואל תתמה (הבל הבלים...)
  • סמכותי – קושיא זו אין כאן מקומה (פסיק)
  • אמריקאי – לפ"מ שכתבתי בהספר ניחא (Sofer)
  • מסתורי – ועוד חזון למועד לבאר הדברים (אבק)
  • תנכ"י – וישב הים לאיתנו (עברי אנכי)
  • חתום – ויש לישב ודו"ק (גוט)
  • היימיש – ומה שזיכני השי"ת בזה (מוישה)
  • קרבי – במחילת כבוד תורתו הרמה (אדלעיל קאי...)
  • בנאלי – ויש לתרץ (עורך ותיק)

  • קבַּלי – בכל חותמי ברכה, ישמע חכם ויוסיף לקח!
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
מודרני – וכעת נבאר לפי מה שהובא (2u2)
מה אענה ואשיב אחר אשר נחרץ גורלי..
אבל במחילת כבוד תורתו הרמה, אל תתמה על זה, משום ששמי נקבע בחטף ולצורך עיסוק אחר לחלוטין. אחר שהעלה אבק במשך כמה שנים, נשלף וחודש לצורך עריכה תורנית.
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
סגנונות בעריכה תורנית, בקצרה.
והעולה מזה לענין כינויי שמות באתרין

  • פיוטי – ועתה יעלו הדברים כפתור ופרח (שיר ושבחה)
  • ישיבתי קל – והנראה לומר בזה (למאי נפקא מינה)
  • ישיבתי כבד – וא"ש טובא ולקמ"ד כלל (לצדדין קתני)
  • מסורתי – ויש לומר (בור ועם הארץ)
  • מודרני – וכעת נבאר לפי מה שהובא (2u2)
  • מתוחכם – ואל תתמה (הבל הבלים...)
  • סמכותי – קושיא זו אין כאן מקומה (פסיק)
  • אמריקאי – לפ"מ שכתבתי בהספר ניחא (Sofer)
  • מסתורי – ועוד חזון למועד לבאר הדברים (אבק)
  • תנכ"י – וישב הים לאיתנו (עברי אנכי)
  • חתום – ויש לישב ודו"ק (גוט)
  • היימיש – ומה שזיכני השי"ת בזה (מוישה)
  • קרבי – במחילת כבוד תורתו הרמה (אדלעיל קאי...)
  • בנאלי – ויש לתרץ (עורך ותיק)

  • קבַּלי – בכל חותמי ברכה, ישמע חכם ויוסיף לקח!
אשאל זאת בקצרה: מה רוצה מר?
 

לצדדין קתני

משתמש פעיל
עריכה תורנית
סגנונות בעריכה תורנית, בקצרה.
והעולה מזה לענין כינויי שמות באתרין

  • פיוטי – ועתה יעלו הדברים כפתור ופרח (שיר ושבחה)
  • ישיבתי קל – והנראה לומר בזה (למאי נפקא מינה)
  • ישיבתי כבד – וא"ש טובא ולקמ"ד כלל (לצדדין קתני)
  • מסורתי – ויש לומר (בור ועם הארץ)
  • מודרני – וכעת נבאר לפי מה שהובא (2u2)
  • מתוחכם – ואל תתמה (הבל הבלים...)
  • סמכותי – קושיא זו אין כאן מקומה (פסיק)
  • אמריקאי – לפ"מ שכתבתי בהספר ניחא (Sofer)
  • מסתורי – ועוד חזון למועד לבאר הדברים (אבק)
  • תנכ"י – וישב הים לאיתנו (עברי אנכי)
  • חתום – ויש לישב ודו"ק (גוט)
  • היימיש – ומה שזיכני השי"ת בזה (מוישה)
  • קרבי – במחילת כבוד תורתו הרמה (אדלעיל קאי...)
  • בנאלי – ויש לתרץ (עורך ותיק)

  • קבַּלי – בכל חותמי ברכה, ישמע חכם ויוסיף לקח!
אתה תותח!
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שכחת את הרה"ג ר' 'בן מיכאל', ואיתו עמו רבינו 'פינחס רוזנצוויג', הרב 'מכון טעמו וראו', הגאון הרב 'טראכטער', ר' 'חיים רכניטצר', 'גלילאי', ועוד רבים אחרים...
זאת, מדוע?!
שמא לא עמד דיו על עומק סגנונינו.
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
כפי שכבר הובן הכל לחדודי בלעמא
והתיוג נוגע לשמות בלבד (מה גם שבתוך עמי אנכי יושבת)
ובמחכ"ת הרמה של אלו שהושמטו מחמת קוצר הזמן והגליון,
ואדרבה/א מסתמא חו"ר הפורום יוכלו להרחיב היריעה בסגנונות נוספים
ותע"ב
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
תוכל בקלות לשדך לנותרים: חוקר, היסטוריון, אידשאי, לְשׁוֹנַאי.
יש לשים לב שהתיוג שהוצמד לכל שם הוא סגנון הכתיבה שהשם משדר,
ולא סגנון הגברא שהוא משדר, ולא קרב זה אל זה כלל.
ומסתמא לזה נתכוון הרב בעל הכתיבה המודרנית:
כתיבה מחקרית, היסטורית, וכו'.
ולפי"ז א"ש היטב שא"צ לייחס חשיבות להתיוגים הנ"ל כלל
ודו"ק...
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש לשים לב שהתיוג שהוצמד לכל שם הוא סגנון הכתיבה שהשם משדר,
ולא סגנון הגברא שהוא משדר, ולא קרב זה אל זה כלל.
ומסתמא לזה נתכוון הרב בעל הכתיבה המודרנית:
כתיבה מחקרית, היסטורית, וכו'.
ולפי"ז א"ש היטב שא"צ לייחס חשיבות להתיוגים הנ"ל כלל
ודו"ק...
במחילת כבוד תורתו הרמה, הנה הגם כי ידעתי מך ערכי, איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את בני עמי, אשר אמרו נעשה לנו שם מכל אשר בחרו, וכך עלתה בגורלם. אוי לו לדור שכך עלתה בימיו.

או בעברית: אתה בסדר גמור...

[למה התקפתי? הבעיה בי, פשוט לא הבנתי את הקשר בין @פסיק לסמכותי, או בין @הבל הבלים למתוחכם [אם כבר תוקפני...].
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
ייש"כ לרב נפק"מ על ההתנסחות המסוגננת
(אמנם נכתב ישיבתי קל, אבל למעשה תנכי פיוטי וכו')

הייתי מפנה לפורום 'קריאייטיב' וכיו"ב
שם יבואר המסר של נקודה בסוף משפט במודעת פרסום
וכן לפורומי נייעס למיניהם שם יבואר מי אמר הבל הבלים והיכן

אבל [אך / ברם / איברא / אולם / דא עקא / עם זאת / וכו'] אין צריך לכל זה
ועל דרך מה שאומרים 'קשיא אויף אמעשה', וה"ה לחדודי בעלמא

אפריילעכן
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
מזמן העירו לי על עודף סמכות. אך עדיין לא ראיתי דבר או חצי דבר שהורע/קולקל/הוחלש/פגע/נפגע בצל סמכותי.
תנה נא לי סיבה לגרע.
ובקיצור. אל תסתכל בקנקן.
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
סמכותיות במקומה היא מהדברים הנחוצים
ומכל מקום [איברא וכו'] מפתיע מאוד ששם עט בעלמא
הוכיח את עצמו כמעיד על תכונה שכבר האירו עליה שהיא נמצאת במידה עודפת
ואיכא בזה ראיה גדולה לדברינו דלעיל בגדר שם זה ד'פסיק', ואכמ"ל...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה