מידע שימושי סגולת רבי מתיה בן חרש-מקור

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
משום מה כל פעם שאני שומע סיפור על סגולה כזאת או אחרת או על קו כזה או אחר, זה מזכיר לי סיפור ששמעתי על אדם ששייך לקהילה מסוימת ויום אחד הוא נסע על אופנוע ונכנס לתוך שלולית שמן והגיע למצב של איבוד שליטה ה"י
ואז מתוך הצרה הוא זעק הרב ***** תעזור לי! במקום לפנות ישירות לקב"ה!
אז נכון שבסופו של דבר הוא ניצל, אז לכן זה אומר שמהיום נתחיל להתפלל לאותו רב??
 

שארפער

משתמש מקצוען
משום מה כל פעם שאני שומע סיפור על סגולה כזאת או אחרת או על קו כזה או אחר, זה מזכיר לי סיפור ששמעתי על אדם ששייך לקהילה מסוימת ויום אחד הוא נסע על אופנוע ונכנס לתוך שלולית שמן והגיע למצב של איבוד שליטה ה"י
ואז מתוך הצרה הוא זעק הרב ***** תעזור לי! במקום לפנות ישירות לקב"ה!
אז נכון שבסופו של דבר הוא ניצל, אז לכן זה אומר שמהיום נתחיל להתפלל לאותו רב??
שתהיה בריא....
אתה מקשר דברים בלי קשר!

אולי גם כשתראה מישהו מתפלל בבית כנסת זה יזכיר לך מישהו בכנסיה?? :unsure:
 

איש טוב.......

משתמש צעיר
כבר הבעת את דעתך בכל פורום אפשרי
דעתך הובנה
הבנו אותך שאתה מאמין לכל דבר
אולי זהו. תניח.
ואולי תניחו ותתנו לפרסם ישועות שיהודים רוצים לפרסם כפי הבטחתם, ולא כל פעם להפריך ולזלזל.
הבנו אתכם שאם אין לזה מקור אתם לא רוצים לעשות את זה.
אז לא מחייבים אתכם.
אז זהו, תניחו.
 

שארפער

משתמש מקצוען
מי הגזים? במה?.
שבן אדם מפרסם ישועה כפי הבטחתו, הוא מגזים?
לא מחייבים ולא מנסים לשכנע את אף אחד.
יש אנשים, שרוצים להיות נגד.
ולא יעזור לא לך ולא לי ולא לאף אחד לשכנע אותם אחרת.
אבל במקום שהם יהיו בוגרים מספיק לומר "סגולות זה דבר יפה אבל לא בשבילי. אני לא מתחבר לזה", או "זה לא הסגנון שלי", הם חשים חובה וצורך לפסול את האחר, כי בלי זה הם חשים איום, או החמצה, או ה' יודע מה.

לכן, כדי שיהיה להם נוח בדרכם, הם חייבים להקטין את ההולכים בדרך האחרת, ולהפוך אותם לפגאניים, עובדי ע"ז!!
וכל הרעות האלו באו עליהם רק כי עשו סגולות!

וכך להרגיש "כמה גדולים דברי חכמים (הם שליט"א כמובן....) שבזכות שלא עשו סגולות, נשארו יהודים יראי ה'".
זה המצב, זה הדור, חייבים להקטין את האחר כדי להיות בסדר עם מה שאתה ועם מי שאתה, וחבל.

אל תתייחס.
אף אחד לא הגזים בכלום, הכל ערימות גיבובי תירוצים, של כאלו שלא מתחברים, ולא נוח להם עם זה, במקום שיקבלו את עצמם ללא תנאים, ויהיו גאים בדרך עבודת ה' שלהם, הם מגבבים תירוצים, ומטיחים האשמות (ו"נזכרים" בסיפורים.... ) בלי קשר!
 
נערך לאחרונה ב:

שארפער

משתמש מקצוען
נראה לי שיש "קצת" הבדל...
או!
אני שמח שהבנת!
יש הבדל גדול בין אדם שמתפלל לה' בצורה מסויימת שקיבל מרבותיו שככה התפילה נענית יותר, לבין אדם שמתפלל לבני אדם בשר ודם.
וכדי שתבין שהקצנת בצורה פרועה, הייתי חייב להקצין גם אני.
בסדר?:)
 

זכות הרבים

משתמש פעיל
אולי תניחו ותתנו לפרסם ישועות שיהודים רוצים לפרסם כפי הבטחתם, ולא כל פעם להפריך ולזלזל.
הבנו אתכם שאם אין לזה מקור אתם לא רוצים לעשות את זה.
אז לא מחייבים אתכם.
אז זהו, תניחו.
מצחיק למדי
שם הנושא של האשכול הוא סוגלת ר' מתיא בן חרש- מקור
ומכיון שאין.
אז מקשקשים קישוקשים רבים ומגוונים החל מע"ז וכלאי הכרם
וכלה בקו הצניעות.
עניני בבקשה, זה אפשרי??
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עניני בבקשה, זה אפשרי??
אין בעיה...
בשורה התחתונה: אין שום מקור (ידוע) לסגולה של רבי מתיא בן חרש!
הסגולה חדשה והעדות הכי "קדומה" שמצאו זה שלפני 30-40 שנה השתמשו בה כסגולה ללידה קלה...
מעבר לזה אין שום מקור בספרים ישנים יותר!
 

שארפער

משתמש מקצוען
מצחיק למדי
שם הנושא של האשכול הוא סוגלת ר' מתיא בן חרש- מקור
ומכיון שאין.
אז מקשקשים קישוקשים רבים ומגוונים החל מע"ז וכלאי הכרם
וכלה בקו הצניעות.
עניני בבקשה, זה אפשרי??
לשאלתך, אם יש מקור, לע"ע אף אחד לא כתב כאן מקור.
להתלייתך שאם אין מקור אז זה שטויות / ע"ז / כלאי הכרם / עבודת גילולים / פאה נכרית /אייפון ודומיו, וכיד הדמיון הטובה על כל אחד, הגיבו ואמרו שאין בה ממש.
ככה.
קצר וקולע.

(הרמב"ם עצמו אחרי הי"ג עיקרים שחייב כל אדם להאמין בהם כותב, שיש דברים שהרוצה להאמין יאמין, והרוצה שלא להאמין אל יאמין. ואלו עיקרי רשות. אפשר אותו הדבר לקבוע גם על סגולות. כולם טובים, כולם צדיקים, כולם עובדי ה' ולא ע"ז חלילה. הרוצה להאמין, בבקשה, הרוצה שלא להאמין, גם כן בבקשה! לא צריך להקטין אחרים!)
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בלי לפסוק לחיוב או לשלילה יש לשים לב ל 2 נקודות:

א. בקשר לקווים למיניהם בכל דבר צריך לחפש מה עומד מאחוריו ולפי זה לשפוט אותו כי יכול להיות מעשה "תמים" שמה שעומד מאחוריו הוא כוונה נסתרת (מאיתנו ואולי אפילו מהמפרסם עצמו).
לדוגמא: בזמן אחד מהמבצעים בעזה עלה קמפיין שכל בחור ישיבה לוקח שם של חייל ומתפלל עליו ולומד לזכותו.
לכאו' רעיון נהדר! מה עם ישראל צריך יותר מריבוי תורה ותפילה למען נצחון על אויבינו?
מה שקרה הוא שמו"ר מזקני וחכמי הדור התנגד נחרצות שבחורים ישתתפו במיזם ואפילו הקדיש "ועד" מיוחד לדבר על זה.
מכיון שמו"ר אינו נמנה על חוג הקיצוניים הופתעתי מאוד ושאלתי אותו על מה יצא הקצף??? מה כ"כ נורא בלהתפלל על חייל או ללמוד לזכותו???
והוא ענה לי דברים שכ"כ חשוב להבין: ברור שאם אתה מכיר חייל שנמצא בסכנה אתה יכול וראוי שתתפלל עליו ותתחזק לזכותו. אבל כאן, מי עומד מאחורי המיזם? מה מטרתו? מי שעומד מאחורי המיזם אלו "חרדים" בעלי רגשי נחיתות שקשה להם לראות את החילונים "מוסרים נפש" בשדה הקרב בעוד שבחורי הישיבות הפרזיטים יושבים עם כוס קפה על דף גמרא... אז מה עושים? פרוייקט 'אלף למטה'! זהו! אנחנו לא פרזיטים! גם אנחנו חלק מהמאמץ המלחמתי! וזו המסר שמחלחל בתת מודע! לא "אמונה בכוחה של תפילה ותורה" אלא "אנחנו סוג ב' ואם אנחנו לא נלחמים לפחות נעזור במה שאפשר".
אותו דבר לעניינינו, מעולם לא האזנתי לשום "קו ישועות/צניעות/חיזוק וכו' אבל צריך לראות מי עומד מאחרי המיזם? האם מחנכות מוכרות או רבניות ידועות ומוסמכות (לא כולל שחקניות/זמרות/סטנדאפיסטיות ושאר ירקות) או ארגון "בחגווי הסלע"/נשות השאלים/כל הזויה אחרת, שבאופן שיטתי לא בוחלים בשום דרך כולל שקרים, סילופים וביזוי רבנים על מנת לקדם את האג'נדות הקיצוניות שלהם?
ולכן, גם אם את/ה לא מודע/ת לכוונות וזה לכאו' מחזק מאוד צריך להתרחק מזה כמו מאש כי "הם" יותר חכמים ממך ויודעים איך להחדיר את השקפותיהם הפסולות.

ב. בעניין הע"ז המוזכר כאן לעיתים קרובות בענייני הישועות, מבואר בספרים שעמ"י בחטא העגל חטאו בחטא דק מאוד (היו דור דעה!) שהמיט אסון על עם ישראל לעולמי עד! הם לא עמדו יום אחרי קבלת התורה והחליטו לעבוד לעגל שהרגע יצרו במו ידיהם, אלא הם חיפשו משהו ממשי ומוחשי להתפלל אליו שיקשר אותם להקב"ה, זה לא שחשבו שהעגל שהרגע יצרו הוא "אלוקיך ישראל שהעלוך מארץ מצרים" אלא ראו בו דמות "מקשרת" גשמית בינם לבורא שעד אז זה היה משה ומאז ש"משה האיש לא ידענו מה היה לו" הם היו צריכים תחליף ואכמ"ל. וזה מה שהמיט אסון נצחי על עמ"י!
כל מעשה אפי' רוחני שאינו מצווה ואין לו מקור מוסמך הוא עלול להיות בבחינת ע"ז! גם אם המטרה היא קדושה! (וידועים דברי הרמב"ם איך התפתחה הע"ז בעולם). לכן צריך לבדוק היטב מה מקור כל סגולה (אא"כ אדם לוקח את זה כאמירת תהילים בלבד ולא כסדר "מקודש").
דוגמא לדבר: ישיבה מסויימת שהייתה ידוע ב"עבודת ה' של הראש ישיבה" והתפילה הייתה מתנהלת עם "חשמל" באויר וכ"כ הרבה אנשים התחזקו שם אך כיון שלא היה ממקור מוסמך אלא מ"קריזות" של אותו ראש ישיבה בסוף הגיעו לרציחה, גילוי עריות וע"ז (כן, הוא אמר שהוא הקב"ה בכבודו ובעצמו). אמנם זה קיצוני אך לא צריך להגיע לשם כדי שהדבר יהיה פסול
 
נערך לאחרונה ב:

שארפער

משתמש מקצוען
כל מעשה אפי' רוחני שאינו מצווה ואין לו מקור מוסמך הוא בבחינת ע"ז! גם אם המטרה היא קדושה! (וידועים דברי הרמב"ם איך התפתחה הע"ז בעולם). לכן צריך לבדוק היטב מה מקור כל סגולה (אא"כ אדם לוקח את זה כאמירת תהילים בלבד ולא כסדר "מקודש").
עד המשפט הזה, אני מסכים איתך על כל מילה!
אבל המסקנה הזאת, כבר לא קשורה לדברים הכ"כ נכונים וטובים שכתבת למעלה, ואינה נכונה.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שורה תחתונה שהסקתי מכל הנ"ל: רצונך לעשות סגולה כלשהי? שאל את הרב אם אין בה פסול. מוסכם? אפשר לנעול את הדיון?
 

שארפער

משתמש מקצוען
שורה תחתונה שהסקתי מכל הנ"ל: רצונך לעשות סגולה כלשהי? שאל את הרב אם אין בה פסול. מוסכם? אפשר לנעול את הדיון?
אם שאלת אותי, אז התשובה היא לא.
אלא ההיפך.
רצונך לפסול סגולה מסויימת, או להטיף למישהו לחדול ממנה, או יש לך חשש אמיתי עליה שאולי אסור לעשותה, יש לפנות לרב ולשאול.
כל עוד שזה לא כך, אם אתה מרגיש שאתה מתחבר לזה, וזה מחזק אצלך את האמונה בה', זה פותח לך את הלב, או מה שלא יהיה, (דוג' סגולת אין עוד מלבדו שהגה הנפה"ח) לך על זה, ללא צורך בחקירה ודרישה מי אמר שיש לזה מקור וכו'.
(החשש היחיד שראינו בראשונים על סגולות, הוא רק דרכי האמורי. וכל מי שיעבור על השו"תים מלפני 700 ו800 שנה, יראה שאף אחד לא חשש לע"ז, ואף אחד לא טען שחייבים לדעת מקור. רק שהיו סגולות זרות ומוזרות, לא נרות ותהילים אלא שן של שועל חי או מת וכו', וע"ז שאלו וחששו מפני דרכי האמורי בלבד! (לא ע"ז!) והתיר את זה הרשב"א. כתב שזה כמגנט.) (ומשכ' בחיפוש, היא דרך הרמב"ם)


השורה תחתונה שלי היא, כדי לפסול צריך מקור, אם לעשות או לא לעשות, כל אחד ילך ע"פ נטית ליבו ויעשה את מה שנכון בעיניו ונראה לו כרצון ה'. והעיקר, שלא יבוז לאחרים שחושבים אחרת ממנו. כי איש על מחנהו ואיש על דגלו. והרוצה להאמין יאמין, והלא מאמין לא הפסיד.
 
נערך לאחרונה ב:

ודבק ליבנו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
רק שהיו סגולות זרות ומוזרות, לא נרות ותהילים אלא שן של שועל חי או מת וכו', וע"ז שאלו וחששו מפני דרכי האמורי בלבד! (לא ע"ז!) והתיר את זה הרשב"א. כתב שזה כמגנט
אין שום קשר! שיניים של שועל וכו' זה בכלל לא רעיון רוחני, זה רעיון גשמי וכמו מגנט, ואין שום בעיה שכ"א יעשה בזה כרצונו, זה לא מזיק ולא מועיל. ומי שרוצה גם שיקח כל מיני תרופות אליל.
הבעיה היא כשמערבים את זה עם תפילה, תנאים, נרות, וכיו"ב - שאז ככל ואין לזה בסיס וטעם הגיוני בתורה ובחז"ל, זה עיוות מוחלט, ביזוי התורה וחכמיה כאילו הכל שם זה בסגנון 18 נרות 2 צדיקים 40 יום וישועות ח"ו, בזמן שהתורה תורת אמת וכל דבריה מכוונים לגמרי ואין בה מקום למשחקי מספרים כאלה.
ועוד בעיה - ככל שזה מתפרש כענין רוחני - וכי באמת אפשר להבין שהקב"ה שדן דין אמת עשה לאדם חלילה צרה רק בשביל שידליק 18 נרות בסדר מסוים, הרי אנחנו מאמינים שכל צרה הבאה על האדם הרי היא לעוררו בתשובה. [בניגוד לסגולות גשמיות כמו שן של שועל וכדומה שזה כמו תרופות, שזה הדרך הגשמית של האדם להתרפאות, אבל זה אינו מתערב עם החלק הרוחני].
 

שארפער

משתמש מקצוען
אין שום קשר! שיניים של שועל וכו' זה בכלל לא רעיון רוחני, זה רעיון גשמי וכמו מגנט, ואין שום בעיה שכ"א יעשה בזה כרצונו, זה לא מזיק ולא מועיל. ומי שרוצה גם שיקח כל מיני תרופות אליל.
הבעיה היא כשמערבים את זה עם תפילה, תנאים, נרות, וכיו"ב - שאז ככל ואין לזה בסיס וטעם הגיוני בתורה ובחז"ל, זה עיוות מוחלט, ביזוי התורה וחכמיה כאילו הכל שם זה בסגנון 18 נרות 2 צדיקים 40 יום וישועות ח"ו, בזמן שהתורה תורת אמת וכל דבריה מכוונים לגמרי ואין בה מקום למשחקי מספרים כאלה.
ועוד בעיה - ככל שזה מתפרש כענין רוחני - וכי באמת אפשר להבין שהקב"ה שדן דין אמת עשה לאדם חלילה צרה רק בשביל שידליק 18 נרות בסדר מסוים, הרי אנחנו מאמינים שכל צרה הבאה על האדם הרי היא לעוררו בתשובה. [בניגוד לסגולות גשמיות כמו שן של שועל וכדומה שזה כמו תרופות, שזה הדרך הגשמית של האדם להתרפאות, אבל זה אינו מתערב עם החלק הרוחני].
ברשותך אסכם את דבריך.
ראשית כל, דבריך דברי טעם!
אתה חושש כך: א. הסגולות הם עם מספרים וכו', ואלו דברים שאין להם מקום בתורה, ואם יעשו סגולות כאלו, הרי שיטעו שאולי זאת התורה שלנו ויש כאן פגם בכבוד התורה.
ב. אם תמיד יעשו סגולה על כל צרה, אנשים יחשבו שה' נתן להם את הצרה כדי שיעשו סגולות, ולא היא, שהרי ה' נתן את הצרה כדי שישובו בתשובה, וכיחזקאל שגנז ספר הרפואות.
סיכמתי נכון?


אז ככה: קודם כל, הרשב"א כתב את זה גם על דברים שלא קשורים לשן של שועל. אלא כביכול או שלא כביכול, רוחניים.
ועוד, מה לעשות וספרי קדמונינו חכמי הקבלה, מלאים בדיוק בזה! מספרים, גימטריות, כח של מספרים ספירות וכו'.
אני לא מבין בזה, אבל בהחלט התורה כל דבריה מכוונים, כולל החלק הזה! שנסתר מעינינו האנשים הפשוטים, ומסור ליחידים, חכמי הקבלה שבכל דור ודור.
(אולי אתה לא יודע, אבל גימטריה, היא אחת ממ"ח מידות שהתורה נדרשת בהם להגדה ולא להלכה.)
אז אין חשש לעשות סגולה שכזו עם מספרים, כי אין בעיה שיחשבו שיש מספרים בתורה, כי באמת יש בה! וזה ברובד היותר נסתר שאין לנו דריסת רגל בו.

ובקשר לכך שה' לא נותן צרה כדי שאדם יעשה סגולה, זה ודאי! ברור שהסיבה שה' נותן לאדם צרה זה כדי שישוב בתשובה ו/או יכפר על עבירותיו.
האם זה אומר שאסור לעשות סגולות מחשש שאנשים י ט ע ו ויחשבו שה' נתן להם צרה בשביל שיעשו סגולה? ממש לא. לא שמענו על איסור כזה. ויחזקאל שגנז ספר רפואות והודו לו, צריך מקור לאיסור הזה גם על סגולות. וכל עוד שאין מקור כזה, ההיתר עומד בעינו, ואצ"ל שמותר גם לא לעשות את הסגולה. כרצונך.
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תשמעו סגולה שאני עושה ותמיד עובד
לא משנה אם,
האוטובוס לא מגיע
הזבוב לא יוצא מהחדר
הטלפון לא נדלק
הכספומט תקוע

לא פטנטים ולא סגולות מוכחות יותר או פחות
יהודים לא צריכים להגיע לזה.

פשוט פונה למי שמעל הכל, וכן, גם אם אנחנו שוכחים לפעמים... גם מעל רבי מתיה בן חרש ורבי שמעון בר יוחאי
ופשוט מבקש, כמוש מבקשים מאבא.
והוא נותן, כמו שנותנים לבן.

ואם הוא לא נתן, זה אומר שזה לא טוב לך.
אז למה אתה חושב שסגולה כל שהיא תשכנע אותו להרע לך.

מה שכן לפעמים תפילה ומצוות משנות את המציאות שלך ואז זה נהיה טוב.
אבל להתפלל דרך כל מני דברים,... זה כמעט גובל בע''ז

כללו של דבר, אין לזלזל בסגולות. אבל לזכור שהמטרה זה הקב''ה ולא אף רב או עניין אחר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  33  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה