אסטרטגיה ניתוח קמפיינים לבחירות

מצב
הנושא נעול.

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
דרמטי:
ח"כ בצלאל סמוטריץ' באולפן ערוץ 7: אני לא בכיס של נתניהו
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' מתארח באולפן הטלוויזיה החדש של ערוץ 7 ומתייחס לקמפיין הבחירות של מפלגתו ולאתגרים שהוא רואה כיעד בממשלה הבאה.
"אפשר לקדם את ההתיישבות גם בעידן ביידן".

בפתח הדברים משיב חבר הכנסת סמוטריץ' למניע שהוביל לפרישתו מ'ימינה' ומבהיר כי "אנחנו חברים טובים היינו ונישאר. אחדות אינה אחידות. מותר שיהיו חילוקי דעות, ומה שחשוב הוא לנהל אותם בצורה חברית עניינית ולשם שמים, לא חלילה מתחת לחגורה. יש כאן שתי גישות וצריך לשים אותן על השולחן ולא לטשטש אותן".

"המחלוקת הראשונה היא האם צריך בכלל מפלגה דתית או לא. זו מחלוקת לא חדשה. יש הרבה מאוד סרוגים בליכוד ויש רבים בציונות הדתית שמצביעים לליכוד כי הם חושבים שלא צריך מפלגה מגזרית. נפתלי חושב שלא צריך שתהיה מפלגה מגזרית ואני חושב שחייבים שתהיה מפלגה מגזרית שקיימת מאז קום המדינה ולקחה אחריות על הזהות היהודית, על מפעל ההתיישבות, על תורה ועל חברה, לא כעוד משימה אלא כי זו זכות הקיום שלנו כמפלגה. זו זרוע פוליטית של ציבור גדול עם עולם ערכים גדול".

האם רשימת מועמדי 'ימינה' אינה כוללת אישי ציבור שהם בשר מבשרה של הציונות הדתית? סמוטריץ' משיב וקובע כי אכן כן אך לדבר אין קשר לזהותה של המפלגה כמפלגה. הוא מזכיר כי גם זאב אלקין, גם שלמה קרעי, גם עמית הלוי, גם אלעזר שטרן וגם תהילה פרידמן הם מבשרה של הציונות הדתית. "אני לא טוב מאף אחד מהם בפרומיל, אבל אני חושב שצריך מפלגה דתית מגזרית מובהקת והם חושבים שלא".

נגזרת לגישה הזו היא שאלת ההתייחסות למציאות העכשווית של ההתמודדות עם הקורונה, האם מניחים בצד את ערכי הציונות הדתית ועוסקים רק במאבק עם הקורונה או שפועלים במקביל בשני הערוצים ולא זונחים את העיסוק בזהות יהודית, בהתיישבות, בתיקון מערכת המשפט וכיוצא באלה.

"נקודה שלישית היא איזו ממשלה חותרים. אי אפשר להגיד שאני רוצה להמשיך לשאת את כל הדגלים האלה וגם להגיד שלא בטוח שאלך לממשלת ימין אלא לאיזו רוטציה עם יאיר לפיד שאתו לא מקדמים זהות יהודית של המדינה ולא מפתחים את ההתיישבות ותיקון מערכת המשפט".


האם משמעות הדברים מבחינתו של נתניהו היא שמפלגתו של סמוטריץ' בכיסו ולכן הוא יכול שלא להתייחס אליה כראוי? סמוטריץ' משוכנע שלא וקובע כי מעמדה של המפלגה ככזו שבלעדיה לא יהיה לנתניהו רוב של 61 מציב אותה בעמדת כוח שתאפשר לעמוד על דרישותיה. בהקשר זה הוא מזכיר שסירב לחתום על הסכם העודפים עם הליכוד עד שקיבל התחייבות בכתב ידו של נתניהו להקמת ממשלת ימין יחד עם הציונות הדתית ושקוויה יכללו שמירת הארץ, חיזוק הזהות היהודית של ישראל, טיפול במערכת המשפט ובסוגיות נוספות.

סמוטריץ' מדגיש כי מפלגתו אינה מגדירה את מחוייבותה לנתניהו האיש אלא לממשלת ימין. "נשב רק בממשלה שבה נקבל כמה שיותר מסל הערכים שאותו אנחנו רוצים לקדם וכדי שזה יקרה חשוב הרכב הקואליציה, אם תהיה ממשלה הומוגנית עם הסכמה רחבה או ממשלה עם השמאל. יש לכך השלכות גם על הצד האזרחי", אומר סמוטריץ' ומזכיר את מבנה הקואליציה הנוכחי ככזה המוכיח עד כמה לא ניתן לקדם מהלכים אזרחיים כאשר בהנהגת הקואליציה ניצבים הפכים אידיאולוגיים.

בדבריו מתריע סמוטריץ ממציאות בה ממשלה העסוקה בהתקוטטויות פנימיות תצטרך להתייצב מול בג"צ, השמאל ולהבדיל אויביה של ישראל, כאשר אלה ואחרים אינם יוצאים לחופשה, כלשונו. "אנחנו צריכים ממשלת ימין עם השותפים שלנו. אי אפשר להקים ממשלה בלי הליכוד עם כשלושים מנדטים ועם המפלגות החרדיות ועם ימינה. אני רוצה לשמוע מנפתלי התחייבות שלשם זה הולך. זו ממשלה שתעשה טוב לכלכלה ולמאבק בקורונה כי היא תתנהל בצורה חברית ומתוך אמון".

על השאלה אם ב'ימינה' אכן זונחים ומזלזלים לטעמו בערכים אותם הוא נושא, משיב סמוטריץ' ומבהיר כי ההצבעה אינה מתבצעת על בסיס העמדות האישיות של אדם כזה או אחר, אלא "לפי מה שאומר הפוליטיקאי שהוא הולך לעשות עם הקול שלנו. נפתלי אומר שבשנים הקרובות הא הולך לשים הכול בצד ולהתעסק רק בכלכלה ולכן הוא גם לא מחויב לממשלת ימין, אלא שקיימת אפשרות ללכת גם למבנה קואליציוני אחר שאתו יש הבנות בתחומים הללו. נפתלי אומר זאת ואני מאמין לו ומכבד אותו על כך. זו לא עמדה ששוללים אותה על הסף גם אם אני חלוק עליה. הוא אומר שכאשר לעם שיראל אין מה לאכול לא מעניין אותו שום דבר. אני חושב שערכית זו לא אמירה נכונה. כשיש משברים צריך לדאוג לכלכלה אבל גם לחוסן הרוחני ולאמונה בצדקת הדרך ולרוח הגדולה שהציונות הדתית מביאה איתה".

"נפתלי לא פחות ימני או דתי ממני וכל השותפים שם חברים טובים שלי, אבל דרכנו נפרדו כאשר נפתלי אמר שהוא שם בצד את הכל והולך לממשלה שבה הוא יוכל לטפל טוב יותר בכלכלה, ואני עם העמדה הזו לא הסכמתי".

סמוטריץ' קורא שלא לעשות דה-לגיטימציה על עצם קיומה של המחלוקת אלא להבין שמחלוקת זו מתקיימת לשם שמים.

על כך שעמדותיו אלה הובילו אותו בסופו של יום לחתום על ריצה משותפת עם איתמר בן גביר, מהלך בו הוא עצמו לא חפץ בעבר, מחזיר אותנו סמוטריץ' לימיו כילד בן 12 כאשר הימין היה אנין טעם, כהגדרתו, וזה החרים את זה וכך בוזבזו ארבעה מנדטים, מה שאיפשר לשמאל לעלות לשלטון ולהביא עלינו את הסכמי אוסלו על השלכותיהם הקשות.


"לקחנו אחריות על מדינת ישראל, על הימין ועל הציונות הדתית, על ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל. אמנם לצערי לא הצלחנו להתחבר עם הבית היהודי אבל בפעם הזו אף קול בימין לא יילך לפח. נמצא את מאה אחוזי הפוטנציאל שלנו. סוף סוף אפשר יהיה להרכיב ממשלת ימין".

על הסקרים המנבאים לו חמישה מנדטים אומר סמוטריץ' כי מדובר בחמישה מנדטים שהם בסיס יציב ומוצק ולא כפי שהיו אחרים שבסקרים הגיעו ל-4 מנדטים והדברים נגמרו אחרת לחלוטין. הבסיס הזה כולל קהילות מפעלים מוסדות ותנועות ולכל אלה צרכים המחייבים נוכחות משמעותית של המפלגה השמה דגש על מגזריותה. בהקשר זה הוא מזכיר את התשלומים הגבוהים למוסדות החינוך של הציונות הדתית. "ההתיישבות, מוסדות החינוך, תנועות הנוער, הגרעינים התורניים, כל אלה צריכים מפלגה שאומרת שזו המשימה שלי".

עוד מתייחס חבר הכנסת סמוטריץ' למחלוקת שהתגלעה בינו לבין חגית משה ולטענות על התבטאויות קשות שהטיח בה מתוך התנשאות ויהירות. סמוטריץ' מבקש שלא להתייחס לדיווחים הללו כאל עובדות שכן "זה לא היה ולא נברא", הוא אומר ומוסיף: "קיבלתי על עצמי בתוך המו"מ ואחריו שלא להיכנס למלחמות הגרסאות וקרבות הבוץ הללו. זה לא מועיל. אני חושב שהתנהלתי הכי הגון, ישר וחברי, מתוך דאגה לטובת העניין. מולי עמד זבולון אורלב שהוא לא איש שלי ולא טירון פוליטי, ומדובר באיש שמבין את הרציונל הפוליטי והצלחנו להגיע להסכם. חבל מאוד שחגית פיטרה אותו באותו שלב".

כשהוא נשאל על דבריו הקשים של הרב אלי סדן כלפיו, אומר סמוטריץ' ש"הבעיה היא שהחינוך שקיבלתי, וזה גם חלק מהדגלים שאני מרים כמפלגה דתית, הוא שאני לא מתעמת עם רבנים ותלמידי חכמים. הרב אלי הוא איש יקר מאוד שהעמיד ומעמיד תלמידים הרבה ואני סופג את מתקפותיו ואת ביזיונותיו באהבה גדולה ולא מגיב מצד כבודו. אני רק אומר שיש לי מה לומר, התיאור גם של חגית וגם שלו שונה לחלוטין מהמציאות עצמה, וזה בסדר גמור. מותר להם לראות את המציאות בפרספקטיבה שלהם. מי שמכיר אותי יודע שזה לא מתאים לי כי זה באמת לא היה".


"נכון שניהלתי מו"מ ולא ניתן להציב לי דרישות בשמים ולהגיד שאם לא אקבל את כולם ילכו לתקשורת ויציגו אותי כבריון. ניהלנו מו"מ ומאוד התאמצתי על החיבור הזה ואני מצטער שלא הצלחנו בו. עצרתי את הקמפיין לחודש וחצי כדי שלא תהיה תחושה שאני מתקדם ומכניס אותם כגלגל חמישי. לצערי זה לא צלח ואני לא מתכוון להטיח האשמות באף אחד, אבל במציאות יצרנו אחדות גדולה. הרשימה ממשקפת את הגוונים השונים של הציונות הדתית. אני עדיין מחויב לאחדות הזו היום ואחרי הבחירות. הבטחתי דמוקרטיה ויש לזה מחיר גדול מבחינתי כמי שיש לו מפלגת בוטיק עם מנגנון וללא חובות ואני פותח אותה ומוכן לקחת עלינו חובות".

האם רצית להעלים את הבית היהודי? "בשום פנים ואופן לא", אומר סמוטריץ' ומציין כי בבחירות הקודמות הייתה לו הזדמנות לעשות זאת אם רק היה מעוניין בכך. היה זה כאשר הרב רפי פרץ חתם עם בן גביר "היה ברור שהם לא יעברו את אחוז החסימה, הייתי הולך עם נפתלי ביחד ונשאר לבד על המגרש. הרבה יועצים אמרו לי שזה מה שכדאי לי, אבל אמרתי בום פנים ואפן לא, זה חשוב וזה הבית של הרבה אנשים. התאמצנו הרבה מאוד, נפתלי ואני, להביא את הרב רפי אלינו. אמרו לי 'מה אתה מכניס את צרתך לביתך' ואמרתי שזו לא צרתי, אני מאמין בזה".

"מה שרציתי הוא שכאשר יש שתי חברות וממזגים אותן לחברה שלישית שתיקח אחריות על החובות, הזכויות, האנשים והפעילויות, אז שני המנגנונים מתפרקים, גם הבית היהודי וגם האיחוד הלאומי", אומר סמוטריץ' ומתאר את התעקשותו למיזוג מלא ואת הסכמתו לריצ'רץ' למרות שיחסי הכוחות היו בבירור לטובתו. "אמרתי שזה לא מעניין אותי כי ממחר אנחנו מפלגה אחת אז אין בעיה שזה יהיה ריצ'רץ' ושותפות אמתית מתוך תחושה טובה. התעקשתי על מיזוג מלא שלא מוחק אלא מבטל את שני המנגנונים הקיימים והופך אותם למנגנון משותף".

על תחושתו לנוכח כעסם של רבנים מסוימים כלפיו אומר סמוטריץ' כי לצד הכבוד שהוא מכבד רבנים שלא מסכימים עם עמדתו אך רוב מניין ובניין של רבני הציונות הדתית תומכים במפלגתו. לדבריו גם התחושות הקשות הן חלק מהמחיר אותו הוא משלם כפוליטיקאי. "אני משלם את המחיר הזה בשמחה. אני חושב שנהגתי בישרות מתוך מטרה להגיע למיזוג אמתי. לצערי זה לא צלח בהיבט הטכני שלו, אבל אני חשוב שאנחנו מחברים כוחות ברשימה, בפעילים, בשטח ובאחריות ובחובה לתת ביטוי לכל בתי המדרש ולכל הגוונים לשמוע ולהכיל את כולם ופעם אני מוותר ופעם אחרים".

בדבריו מדגיש סמוטריץ' את הערכתו לחגית משה כמי שפעלה רבות בתפקידה כסגנית ראש עיריית ירושלים.


על הדיווחים לפיהם קיים נתק בינו לבין ראש הממשלה שהתאכזב לגלות שאחרי כל מאמציו לאיחוד הציונות הדתית נאלצה חגית משה לחבור לנפתלי בנט ו'ימינה'', אומר סמוטריץ' כי נתק לא קיים, אם כי מתוקף הישיבה באופוזיציה קיימת ביקורת על התנהלותו של נתניהו. "הוא איש עם הרבה יכולת וזכויות אבל יש לי גם הרבה ביקורת עליו. לכן אנחנו חייבים להיות גדולים וחזקים. סירבתי לאפשר לנתניהו להתערב בעניינים הפנימיים שלנו, בוודאי שלא לנהל אותנו. אני לא מוכן להיות בכיס שלו. אני מכבד אותו יודע מתי צריך לפרגן לו ומתי לשרטט קווים אדומים ולומר לא. אני לא חושש לומר לו לא כשהוא טועה".

סמוטריץ' הולך אחורה אל הוויכוחים הקשים שניהל מול נתניהו עוד לפני כעשור, כאשר בני בגין ניסה לקדם את התכנית להסדרת הפזורה הבדואית בנגב. סמוטריץ' מצידו הזהיר וקבע כי לא מדובר בפשיעה אזרחית אלא בפשיעה לאומנית הבאה לידי ביטוי במעשי רצח ואלימות שלא היו מופנים מבדואי לבדואי אלא כלפי יהודים, ועצימת עין מבניה לא חוקית תביא לפלישות לבסיסי צה"ל, לגביית דמי חסות ולמציאות בה תושבי הדרום אינם יכולים לחיות ובהזדהות גוברת והולכת של הבדואים עם ערביי יהודה ושומרון.

סמוטריץ' מתאר את התמורות הדרמטיות שהתחוללו בפזורה הבדואית בעשור וחצי האחרונים, את הקשר לתנועות איסלאמיות קיצוניות, את המסגדים שבעבר כלל לא היו והיום הם בנויים בצורה של אל אקצה כדי להביע הזדהות, את ריבוי הנשים וייבוא הנשים מעזה ומסיני, מה שמניב ילודה ללא חינוך.

"לפני כשמונה חודשים כשידענו שאנחנו הולכים לאופוזיציה, התקשרתי לראש הממשלה ואמרתי לו שני דברים לא לעשות, לא לתת את משרד המשפטים לניסנקורן ולא להפקיר את הבדואים בנגב למקדי הארגזים של עמיר פרץ. הוא לקח את זה ונתן לעמיר פרץ והתופעות הקשות של השבועות האחרונים הם תוצאות של זה. הבדואים מזהים את אזלת היד ואת הכניעה כשעמיר פרץ מורה לקק"ל להפסיק נטיעות, לרשות מקרקעי ישראל להפסיק תביעות נוגדות ומורה לרשות הבינוי לתת להם את כל מה שהם רוצים ועם האוכל בא התיאבון. אחת המשימות שלנו בממשלה הבאה היא לעשות סדר בדרום, להחזיר את המדינה לנגב
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
מועמד מפלגת ימינה לכנסת ה-24, ניר אורבך, התארח היום (רביעי) באולפן ערוץ 7 והתייחס לביקורת על הצטרפותו לרשימת ימינה לאחר ההפסד לחגית משה בבחירות לראשות הבית היהודי.

"הייתי שמונה שנים בבית היהודי, בתקופות יותר טובות, בתקופות יותר מאתגרות. בשנתיים האחרונות זה היה ממש מורכב, חלק מהזמן הבית היהודי היה ממש על הכתפיים שלי. אני הובלתי תהליך, התהליך היה להתאים את הפוליטיקה הציונית דתית לציבור שלנו'', סיפר אורבך.

''הציבור שלנו בכל תחומי החיים שלנו מוביל ומנהיג, הובלתי לתהליך שבסופו של דבר הבית היהודי יחד איתי או אולי אחרי עבר לימינה. יש תמיכה של הבית היהודי בימינה, יודעים ומבינים שימינה שואפת להנהגת המדינה ואני שזה סוף סוף פוליטיקה שמותאמת לציבור שלנו".

לשאלה מהי הציונות הדתית המיוצגת בימינה השיב אורבך, "הציונות הדתית המיינסטרימית נמצאת בימינה, אפשר לראות את הדמויות. יש לנו את אלון דוידי ראש עיריית שדרות, אני, עידית סילמן, מתן כהנא. אין ציונות דתית יותר קלאסית מאיתנו. אני חושב שכל ציוני דתי יכול לראות את הבית שלו בימינה".

בהמשך התייחס לתמיכת הרב חיים דרוקמן במפלגת הציונות הדתית, אמר כי היה שמח לו הדברים היו אחרת והוסיף, "הרבנים לא מתערבים יותר מידי בתהליכים האלה, הרב דרוקמן בתמיכה שלו מי שבאמת יורד לעומק רואה שהתמיכה היא מאוד כללית, אני מאמין שבמהלך הקדנציה אנחנו נחזור לשם מבחינת הרב דרוקמן, אנחנו מייצגים את ערכי הציונות הדתית ואני מניח שגם הרבנים יראו את זה. הרבנים לא מתערבים והם יודעים למה".

בסיום הראיון אמר אורבך כי ראש הממשלה נתניהו כבר החל בניסיונות "לשתות" את ימינה אך ללא הצלחה עד כה.
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אתה אומר את זה, אני מניח, בתור פרסומאי חרדי שלא מכיר מקרוב באמת את הציבור הדת"ל.
אני, כדת"ל, יודע להגיד לך, שהפרסומים עד עכשיו הם גם אחלה.
ממש לא פירסומאי, הרבה יותר מזה. בתור אחד שהפירסומאי מתכוון אליו..
לדעתי זו פרסומת גרועה מאד מאד.
בדור שלנו אין לאף אחד סבלנות להשקיע בפרסומת יותר משלוש שניות כדי להבין את הקונספט והמסר ולהתקדם הלאה.
זו מודעה מבולבלת ולא מעוצבת עם רעיון מורכב ולא רלוונטי בעידן שלנו.
לא התכוונתי בתור מודעת רחוב אלא בתור פרסומת שמופיעה באתרים, צבעונית, ססגונית עם רעיון מקורי.
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אנה ברסקי: ‏יו"ר ישראל ביתנו ליברמן שיגר לפני שעה קלה מכתב ליו"ר ימינה בנט:" לציבור יש זכות לדעת. תתחילו לדבר תכל'ס ותנו תשובות לכמה שאלות שהראשונה היא : האם תתמוך בחוק שמונע מח"כ שהוגש נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה?

אנה ברסקי: ‏תגובת ימינה שהיא לגמרי בטרנד העונה. ובכן, אחרי "גדעון vs ביבי" בא נפתלי ועונה ל"איווט": "איווט, בנט עסוק כרגע בטיפול בפרנסת אזרחי ישראל. תפנה לאיסמעיל הנייה, יש לו יותר זמן פנוי לגימיקים שלך".
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ובנתיים בגיזרת בנט&סער המצב מתדרדר:


היום (רביעי) חשפה דפנה ליאל כי גדעון סער פעל לפרסם כתבות המכפישות את נפתלי בנט ללא הוספת ידיעה שמדובר בתעמולה שלו. בתקווה חדשה לא הכחישו ואמרו כי הם “מסירים מסיכות מפניו של בנט”.

יו”ר ימינה הגיב לידיעה, וכתב: “גם אתה, גדעון? פרסמת נגדי שורה של כתבות אישיות משמיצות, והתחבאת בפחדנות ובנכלוליות מאחורי חשבונות אנונימיים”.


“לא מתאים לך, גדעון, כי אתה מטיף לפוליטיקה חדשה ולאחדות. ככה לא בונים אחדות”.

בנט הוסיף: “אם זה לא היה ברור אז אחדד: במשך שנים יוצא רעל גם מסביבת נתניהו וגם ומהשמאל כלפיי. ‏אתם יודעים שאני עשוי מחומר שלא מתרגש מכתבות מכפישות, אז פשוט מאכזב לראות את סער שמתיימר להחליף את נתניהו משתמש באותן שיטות בזויות”.

“כתבות על הקינוחים של אשתי וטינופים של תקווה לישראל (איזו תקווה בדיוק?), לא יגרמו לי לעצור”.

“‏אז תמשיכו לעשות קמפיינים אנונימיים,

ואנחנו נמשיך לעבוד סביב השעון כדי להביא פרנסה וביטחון לאזרחי ישראל. זו השליחות שלי. נפתלי בנט”.

סער כתב פוסט בתגובה: ״נפתלי שלום. אתה בוודאי מכיר את דברי ינאי המלך לאשתו שלומציון המלכה: “אל תתיראי מן הפרושין ולא מן הצדוקין, אלא מן הצבועין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס”.


“נגדך לא נעשה דבר שאינו תקין”, כתב סער “אבל אתה ואנשיך תוקפים אותי ואת תקווה חדשה מיום הקמתה באופן חסר מעצורים”.

“אתה עובד בשירות נתניהו, כדי לפגוע באלטרנטיבה לשלטונו – בי ובתקווה חדשה – ומשתמש באותה טרמינולוגיה נגדי בה הוא ואנשיו משתמשים”.

יו”ר תקווה חדשה הוסיף: “אתה יודע היטב איזה נזקים גורם נתניהו לישראל ועדיין מסרב להתחייב שלא תתן יד להקמת ממשלה בראשותו”.

“ללא בושה, אתה מתנשא ומכפיש. מדבר על ״פקידים” ומשקר על “עריקים. אתה שנים ספורות במערכת הציבורית ואתה יודע היטב שאתה רחוק מאוד מהנסיון ומההישגים שלי בעשיה למען הציבור”.

“אבל אתה, כהרגלך, מתרברב.

לא הבאת שום ״פרנסה ובטחון לאזרחי ישראל״. אתה עסוק רק בשיווק וביח״צ ובזה אתה מצויין”.

“אני- בניגוד אליך – מעולם לא עסקתי במהלכים מלוכלכים כמו שכירת חוקרים פרטיים נגד למפלגה ויריבים פוליטיים. אז אין כל מקום להטפה על ערכים תוך גלגול עינים”.

בסיום דבריו כתב סער: “אני שב וקורא לך להודיע כי לא תשתמש בקולות בוחריך להקמת ממשלה נוספת בראשות נתניהו אחרי הבחירות. בוא נפעל ביחד למען השינוי שישראל ואזרחיה מייחלים לו”.
 

פוליטקאי

משתמש פעיל
היום (רביעי) חשפה דפנה ליאל כי גדעון סער פעל לפרסם כתבות המכפישות את נפתלי בנט ללא הוספת ידיעה שמדובר בתעמולה שלו. בתקווה חדשה לא הכחישו ואמרו כי הם “מסירים מסיכות מפניו של בנט”.
מוזר שבינתיים אין החלטה של ועדת הבחירות בענין, זה פשוט ידפוק את סער כמישהו ישר ולא תחמן (לשיטתו) כנתניהו.
 

פוליטקאי

משתמש פעיל
נתניהו התראיין הערב בגל"צ - ראיון של כעשרים דקות כאשר במשך 15 דק' אין שום איזכור לבחירות, רק קורונה חיסונים כלכלה קשרים אם מנהיגי העולם ואז הכל מתחבר לו בצורה כ"כ חלקה לכך שחייבים לבחור בו, וגם יוצא בתדמית של ראיון שעסוק באזרחי המדינה.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
לא יודע, בנט נשמע פה קצת יותר אמין.
בפרט שגדעון לא הכחיש ולא סתר את העובדה שבֶּשֶלָה הסער...
“נגדך לא נעשה דבר שאינו תקין”,
פטור בלא כלום - אי אפשר..

משקר על “עריקים
מה כוונה??

לא הבאת שום ״פרנסה ובטחון לאזרחי ישראל״. אתה עסוק רק בשיווק וביח״צ ובזה אתה מצויין”.
מסכים לגמרי!!


קיצור, לעצם השלכת הכפפות וכניסה לזירת ההתכתשות הפומבית (ועוד כמה דברים בימים האחרונים)
נראה שגימל די מיואש, ועושה דברים בניגוד לקו ולאופי שלו.
ובגלל שתככנות זה פחות כוס התה שלו - הוא יוצא די רע בזירה הזו.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ש"ס, גם בשלג
1613582474898.png
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לא יודע, בנט נשמע פה קצת יותר אמין.
בפרט שגדעון לא הכחיש ולא סתר את העובדה שבֶּשֶלָה הסער...
פטור בלא כלום - אי אפשר..


מה כוונה??


מסכים לגמרי!!


קיצור, לעצם השלכת הכפפות וכניסה לזירת ההתכתשות הפומבית (ועוד כמה דברים בימים האחרונים)
נראה שגימל די מיואש, ועושה דברים בניגוד לקו ולאופי שלו.
ובגלל שתככנות זה פחות כוס התה שלו - הוא יוצא די רע בזירה הזו.
ליבי על גימל.
הבחורצ'יק אשכרה בלחץ ופשוט עושה שטויות.
שאפו לבנט.
קמפיין ענק ומסרים מדויקים למרות שהוא הולך על חבל דק מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה