בחכמה יבנו
משתמש פעיל
בתשעת הימים קניתי וופלים
שימו לב לעיתוי, תשעת הימים
הוופלים היו מלפני פסח!!!
הבחורים בבית שמו לב לאחר מעשה
שימו לב לעיתוי, תשעת הימים
הוופלים היו מלפני פסח!!!
הבחורים בבית שמו לב לאחר מעשה
נכון כגון גלוטןשמעתי אישית מאחד המומחים (הרב שיינברגר מוועדת מהדרין תנובה שמתמחה בכלל בכשרות)
שבכל כיכר לחם מצויה ישנם חומרים שלוקח להם כשנה להיות מוכנים (חומרי טעם - התפחה וכו') שהם חמץ גמור שמוכרים אותו לגוי.
וכן בעוד הרבה מוצרים (וכידוע בכלל שאין לנו מושג וחלום איך בנוי תעשיית המזון היום)
זאת אומרת שכל כיכרות הלחם מ'קמח שנטחן' לאחר הפסח
יש בהם חומרים שחייבים לימכר לגוי וחייבים לסמוך על המכירה
לכמה זמן?מרטיבים את החיטים!!!
תאריך תפוגה של עוגיות הוא 8 או 9 חודשיםבתשעת הימים קניתי וופלים
שימו לב לעיתוי, תשעת הימים
הוופלים היו מלפני פסח!!!
הבחורים בבית שמו לב לאחר מעשה
בלת"ק
זכור לי משהוא שישנם עדות (נראה לי תימנים) שמנהגם להרטיב את החיטים למצותידוע לי מאחד שעבד במעבדה של טחנת קמח ידוע
מרטיבים את החיטים!!!
אנחנו חסידים וזה נהוג אצלנו דורותכותבים פה בחוסר ידע מוחלט.
משפחות ליטאיות רציניות גם לפני 40 ו60 שנים הקפידו על זה. הרבה לפני שמחזיקי הדת נכנסו לתמונה ובתנאים הרבה יותר קשים מהיום. לא היו אוכלים תוצרת מפעל לפני שבועות.
היום זה קל, ונגיש, ויש מענה, ואפשר לעקוב כל השנה ולראות שלא דחפו חזרות או פסטה מלפני שנה. וכן, עוקבים כל השנה אחרי זה.
במידה ואופים את זה תוך 18 דקות.לכמה זמן?
פחות מ18 דקות זה לא מחמיץ בכלל
(ולמיטב ידיעתי גם במצות יש קמח)
זה מחלוקת בגמ', ולמעשה תקנו הגאונים שאסור ללתות חטים לפסח.זכור לי משהוא שישנם עדות (נראה לי תימנים) שמנהגם להרטיב את החיטים למצות
אני לא בטוח
אבל למיטב זכרוני גם באופן זה
זה לא חמץ ודאי
וייתכן שמחיטים כאלו עושים גם מצות שאינם שמורה
באיזו כשרות יש השגחה על אריזת הקרטון הסיטונאית?2. מה זה אומר לגבי טעויות אחרות במשך השנה, אם טעות כזאת יכולה להיות, אין טעויות אחרות שאנחנו לא יודעים עליהם?
תערובת חמץ מותרת לאחר פסח!שמעתי אישית מאחד המומחים (הרב שיינברגר מוועדת מהדרין תנובה שמתמחה בכלל בכשרות)
שבכל כיכר לחם מצויה ישנם חומרים שלוקח להם כשנה להיות מוכנים (חומרי טעם - התפחה וכו') שהם חמץ גמור שמוכרים אותו לגוי.
וכן בעוד הרבה מוצרים (וכידוע בכלל שאין לנו מושג וחלום איך בנוי תעשיית המזון היום)
זאת אומרת שכל כיכרות הלחם מ'קמח שנטחן' לאחר הפסח
יש בהם חומרים שחייבים לימכר לגוי וחייבים לסמוך על המכירה
אצל רוב החסידים המקפידים על זהאנחנו חסידים וזה נהוג אצלנו דורות
זה חמץ גמור שאחרי פסח עירבו אותו בתוך הלחם.תערובת חמץ מותרת לאחר פסח!
לא נכנס לפולמוס הלכתיזה חמץ גמור שאחרי פסח עירבו אותו בתוך הלחם.
נס שיש לפעמים שנה מעוברת...תאריך תפוגה של עוגיות הוא 8 או 9 חודשים
כבר כמה שנים שיש לאסם (ועוד חברות) ייצור גדול מספר ימים לפני פסח
זה אומר שעד טבת עדיין יש מוצרים כאלו בשוק
מה נשאר? משבט עד פסח...
שנה שעברה שמעתי מהרב מיכה הלוי ששנה שעברה תכננו לשנות את נוסח מכירת חמץ ככה שזה יפתר.ומה עם החזרות שאם מישהו רכש חמץ לפני פסח ולא מכר את החמץ ולאחר החג הוא מחזיר את זה לחנות ומגיע יהודי טוב וצורך חמץ שעבר עליו הפסח
חיטה שנרטב לא אוכלים בפסח. אך מתירים לאכול אחרי פסח.זה מחלוקת בגמ', ולמעשה תקנו הגאונים שאסור ללתות חטים לפסח.
ולכן זה כבר יותר אלף שנה שמחזיקים בכל כלל ישראל שחיטה שנרטב יש למכור לגוי.
דינים אלו מבוארים בסי' תס"ז.חיטה שנרטב לא אוכלים בפסח. אך מתירים לאכול אחרי פסח.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק יט
א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי: