כללי מתעקשים?

ליגה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מכירים את הלקוח שלא מבין מימינו ומשמאלו וברור לו שהוא מבין גדול?:cool:
אה, ובד"כ הוא גם עקשן גדול........

מכירים בטוח.

איך אתם מגיבים???
נכנעים, מתעקשים,(אולי מתעלמים;))?
 

Rרחמים

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
לשון רכה תשבר גרם...
 

ruchama135

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תזרום איתו ותוותר על הקרדיט.

חבל על המאמץ.
 

יוסניו

משתמש פעיל
תלוי באמת על מה הוא מתעקש
אבל כלל גדול,
לתת לו הרגשה שאתה מבין שהוא באמת מבין מה הוא רוצה, אבל כאן באמת כדאי שלא וכו
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני תמיד אומר את דעתי המקצועית עם הסבר והשלכות. ונותן לו להחליט.
בסופו של דבר בעל המאה הוא בעל הדעה.
 

sm05276

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
להסביר יפה, לכבד, בשום אופן לא לתת לו הרגשה שהוא לא מבין כלום בעיצוב ולכן מי הוא בכלל...
"אם זה מה שאתה תחליט בסוף אז זה מקובל עלי ונעשה את זה, אבל מבחינה מקצועית לא הייתי ממליצה כי..."
"אני מבינה את מה שאת אומרת אבל בואי ננסה ונראה איך זה כעושים את זה כך..."
וכל התגובות פה בפורום, המזלזלות בלקוחות ההזויים והבלתי מבינים הם אסורות!
גם מאחורי הגב של הלקוח צריך לכבד אותו. ק"ו כשמדברים / מתכתבים איתו.
 

משבצת 2

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י sm05276;1356821:
להסביר יפה, לכבד, בשום אופן לא לתת לו הרגשה שהוא לא מבין כלום בעיצוב ולכן מי הוא בכלל...
"אם זה מה שאתה תחליט בסוף אז זה מקובל עלי ונעשה את זה, אבל מבחינה מקצועית לא הייתי ממליצה כי..."
"אני מבינה את מה שאת אומרת אבל בואי ננסה ונראה איך זה כעושים את זה כך..."
וכל התגובות פה בפורום, המזלזלות בלקוחות ההזויים והבלתי מבינים הם אסורות!
גם מאחורי הגב של הלקוח צריך לכבד אותו. ק"ו כשמדברים / מתכתבים איתו.
צודקת בכל מילה.
אמנם אני גרפיקאית, אבל עמדתי פעם בצד של הלקוחה - חברה שלי שניסתה להגיע לעמק שווה עם הגרפיקאית והפרסומאית שעיצבה לה פרסומת.
הזלזול של ההיא וה"אני בעלת המקצוע כאן" היו כל כך נוראיים שזה ממש הוציא את הטעם מכל העבודה.
החברה שלי וגם אני יצאנו עם טעם מאד לא נעים מהעבודה איתה....
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י sm05276;1356821:
להסביר יפה, לכבד, בשום אופן לא לתת לו הרגשה שהוא לא מבין כלום בעיצוב ולכן מי הוא בכלל...
"אם זה מה שאתה תחליט בסוף אז זה מקובל עלי ונעשה את זה, אבל מבחינה מקצועית לא הייתי ממליצה כי..."
"אני מבינה את מה שאת אומרת אבל בואי ננסה ונראה איך זה כעושים את זה כך..."
וכל התגובות פה בפורום, המזלזלות בלקוחות ההזויים והבלתי מבינים הם אסורות!
גם מאחורי הגב של הלקוח צריך לכבד אותו. ק"ו כשמדברים / מתכתבים איתו.

אין עניין לזלזל בלקוח
אבל מצד שני בדיוק כמו כל בעל מקצוע - יש לנו מחוייבות מקצועית להעניק ללקוח את הדבר הטוב ביותר עבורו, ובעיקר - עבור הלקוחות העתידים שיבואו אליו בעז"ה בזכות עבודתנו
האם הלקוח באמת מבין גדול בעיצוב ופרסום?
אם כן - אדרבה, יהיה תענוג לעבוד מולו, וגם קל יותר - כי הוא באמת מבין, ולא רק "חושב שהוא מבין" (אחת הלקוחות הכי טובות שלי היא מישהי שהעידה על עצמה שהיא פרפקציוניסטית ושיש לה דרישות בשמים - זה סוג אנשים שכשהם מקבלים תמורה אמיתית הם מרוצים עד הגג)
ואם הלקוח לא מבין כל כך בפרסום?
אולי הוא ראה מודעה מאוד מוצלחת של עסק מתחרה, והיא מצאה חן בעיניו והוא רוצה משהו בסגנון... או לפעמים העתק ממש...
התפקיד שלי כמומחית הוא להכניס אותו קצת לעולם הפרסום "מאחורי הקלעים", ולהביא אותו לידי הבנה מה הכי נכון עבורו.
למשל - אם נמשיך עם הדוגמה הנ"ל -
להסביר לו למה זו טעות להעתיק פרסום של עסק אחר, בפרט אם אין שום הוכחות שהפרסום הוא אכן מוצלח מבחינת הכנסות, ובפרט אם הוא מתחרה שלך, שאז אתה פוגע בבידול העסקי שלך בצורה בלתי הפיכה.
לפעמים בעל העסק לא יקבל זאת, זה יכול לנבוע גם מאגו, ורצון להיות "מאן דאמר" אפילו במחיר הצלחת העסק שלו (!).
במקרה כזה אם מאמצי ההסברים לא התקבלו - חבל... אבל הוא יקבל מה שהוא מתעקש עליו והוא יקבל את זה ברמה הכי גבוהה שאפשר.
 

ליגה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י sm05276;1356821:
וכל התגובות פה בפורום, המזלזלות בלקוחות ההזויים והבלתי מבינים הם אסורות!
גם מאחורי הגב של הלקוח צריך לכבד אותו. ק"ו כשמדברים / מתכתבים איתו.

שלא יהיה מובן לא נכון, לא דיברתי על לקוח ספציפי כרגע.
אמנם נתקלתי לא פעם בלקוח כזה וב"ה הגענו לתוצאה לשביעות רצונו ורצוני מבחינת איכות התוצר.

רק שנתקלתי לאחרונה במין פרדוקס כזה של בעל מקצוע עם לקוח. ועניין אותי לשמוע מה אתם עושים במצב כזה........
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
קרה לי המון פעמים
לקוח ביקש שחזור "לוגו" נורא ואיום (פונט חיים אדום צועק)
עשיתי לו כמה דוגמאות ללוגו (אמיתי) ....
וכמעט תמיד הלקוחות נשארו עם ה"לוגו" שהם רצו.

אני מנסה להסביר.. לא מתווכחת בכלל. לא רוצה לא צריך.
יש כאלה שבטוחים שלשים טקסט הקדשה על הפנים של הבנאדם נראה סוףףףף,
מי אני שיגיד שלא??
"הנה תראי איך יצא יופי!!"
:eek::eek:
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
עם הגרפיקאים של היום והלקוחות של פעם, לפעמים הלקוח באמת מבין יותר טוב...:)

ובנימה רצינית. אם באמת ההבנה שלך בתחום הוא פי 2 ומעלה מהלקוח,
אפשר להגיד לו מאוד ברור:
באת אלי בתור איש מקצוע בתחום, ואני אומר לך שמה שאתה רוצה לא יפה/מקובל/נכון.
אם תתעקש תקבל את זה.
ברוב המקרים הלקוח יורד מהעץ.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
מה ש'ונתנו' אמר.
לפחות על משהו אנחנו מסכימים ;)
 

sm05276

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ליגה;1357015:
שלא יהיה מובן לא נכון, לא דיברתי על לקוח ספציפי כרגע.
אמנם נתקלתי לא פעם בלקוח כזה וב"ה הגענו לתוצאה לשביעות רצונו ורצוני מבחינת איכות התוצר.

רק שנתקלתי לאחרונה במין פרדוקס כזה של בעל מקצוע עם לקוח. ועניין אותי לשמוע מה אתם עושים במצב כזה........

ושלא יהיה מובן לא נכון, לא דיברתי על אשכול ספציפי כרגע:)
אני אומרת את זה אחרי הרבה זמן שזה ממש מציק לי, מדי פעם נפתחים אשכולות בפורום של ייעוץ, חו"ד וכד'. ואז מגיעים לנושא של הלקוח ההזוי שרוצה...
ומשפטים כמו אני החכמה המבינה והוא הטיפש לא שומע למה שאני אומרת וכו'.
זה עומד לי הרבה זמן בגרון כי אנשים מפסידים בכאלו התבטאויות וכשמישהי אומרת כאן בפורום שהלקוח שלה הוא כזה וכזה וכו', אני מרחמת עליה ועליו.
כי הסיכויים שהוא ישאר אצלה לאורך זמן הם אפסיים ומטה, ושניהם יצאו נפסדים.
וגם סתם ככה זה לא מעיד מבחינתי על אישיות מכובדת.
ולא התכוונתי לאלו שדנות באופן מכובד וקונקרטי על בעיה שנתקלו בה עם לקוח וכד'
 

sm05276

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ariels;1356938:
אין עניין לזלזל בלקוח
אבל מצד שני בדיוק כמו כל בעל מקצוע - יש לנו מחוייבות מקצועית להעניק ללקוח את הדבר הטוב ביותר עבורו, ובעיקר - עבור הלקוחות העתידים שיבואו אליו בעז"ה בזכות עבודתנו
האם הלקוח באמת מבין גדול בעיצוב ופרסום?
אם כן - אדרבה, יהיה תענוג לעבוד מולו, וגם קל יותר - כי הוא באמת מבין, ולא רק "חושב שהוא מבין" (אחת הלקוחות הכי טובות שלי היא מישהי שהעידה על עצמה שהיא פרפקציוניסטית ושיש לה דרישות בשמים - זה סוג אנשים שכשהם מקבלים תמורה אמיתית הם מרוצים עד הגג)
ואם הלקוח לא מבין כל כך בפרסום?
אולי הוא ראה מודעה מאוד מוצלחת של עסק מתחרה, והיא מצאה חן בעיניו והוא רוצה משהו בסגנון... או לפעמים העתק ממש...
התפקיד שלי כמומחית הוא להכניס אותו קצת לעולם הפרסום "מאחורי הקלעים", ולהביא אותו לידי הבנה מה הכי נכון עבורו.
למשל - אם נמשיך עם הדוגמה הנ"ל -
להסביר לו למה זו טעות להעתיק פרסום של עסק אחר, בפרט אם אין שום הוכחות שהפרסום הוא אכן מוצלח מבחינת הכנסות, ובפרט אם הוא מתחרה שלך, שאז אתה פוגע בבידול העסקי שלך בצורה בלתי הפיכה.
לפעמים בעל העסק לא יקבל זאת, זה יכול לנבוע גם מאגו, ורצון להיות "מאן דאמר" אפילו במחיר הצלחת העסק שלו (!).
במקרה כזה אם מאמצי ההסברים לא התקבלו - חבל... אבל הוא יקבל מה שהוא מתעקש עליו והוא יקבל את זה ברמה הכי גבוהה שאפשר.
אריאלס את לא אומרת שונה מה שאמרתי, ברור שבתור בעלי מקצוע צריך לכוון אותו לכיוון פירסומי ומיתוגי נכון, אבל בצורה מכובדת ואני לא אומרת את זה באויר אלא אחרי המון פעמים שניתקלתי בזה מכל מיני כיוונים (חלק מהגרפיקאיות הנ"ל בכלל לא מסתובבות פה בפורום) ואני לא כ"כ ותיקה בשוק בשביל להספיק לראות הרבה דברים נדירים:)
(וחבל שבקורסים המקצועיים לא נותנים סדנה קצרה של יחס ללקוח ולהתנהג אליו.)
נתת דוגמא קיצונית של העתקה שזה דבר שבהסבר נכון ומבין ללקוח הוא כמעט תמיד יקבל את זה.
וכשאת אומרת לו משהו כמו: 'תראה, הרי המטרה של שנינו שהעסק שלך יצליח ויתקדם בשביל זה באת לאיש מקצוע, כזה דבר יגרום לך נזק כי'... (אני בצד שלך ואנחנו לא שני צדדים נפרדים)
ואני דיברתי מלכתחילה על 'עברות' פחות חמורות;)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה