מתכננים מטבח חדש ? אל תפספסו !

leahnew

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
משתפת כאן מאמר שלי (מבמה אחרת) מקווה שתהנו.

טוב, האמת שחובה לפתוח עם ק-ו-ר-ו-נ-ה, כל כך ברור ופשוט, יש ברירה ?...כיף עדיין לקבל מידי פעם דשי"ם... שמחה לשמוע תמיד שאהבתם, ושבסה"כ היה לתועלת, גם אם לא פרקטית לפחות להפסקת עבודה מרעננת...

בתקופה מאתגרת זאת כולנו נחשפנו למושג "לומדים תוך כדי תנועה", "תזמון נכון של כללים", או בקיצור לזהות 'טיימינג' נכון, אז למרות שהרעיון לפוסט הזה היה די מגובש אצלי, עדיין הרגשתי שהשעה לא בשלה, למי בכלל יש חשק לקרוא על ענייני אדריכלות בתוך כל הכאוס הכללי... אבל עכשיו כשברוך ה' השגרה לאט לאט משתלטת מחדש (בתקווה שבעז"ה ימשיך כך) אפשר כבר להתחיל לדבר ולהציף עניינים חדשים.

אגב כנראה שגם בתחום שלנו יתחדשו הרבה דברים בעקבות הקורונה, כבר עכשיו צף החשיבות של מרפסות בתכנון דירות... ובעיקר עולה (בקהילות המקצועיות) הנידון איך אפשר לשלב נכון בתכנון דירות 'חלל עבודה' פרטי ונוח ? ועוד ועוד מגוון נושאים... טוב זה כבר עניין לכתבה בפני עצמה, גלשנו מספיק.

ולעניינו במהלך הרחבה ושיפוץ כללי של דירות אני נתקלת שוב ושוב באותו שאלה כמובן בכמה וריאציות שונות הנה מדגם מייצג: מה המקום של המעצבת בתכנון המטבח ? למה המטבח תמיד מתומחר בנפרד ? למה בכלל צריך להשקיע מעצבת לתכנון המטבח, בין כך רוב החברות מציעות באותה חבילה 'דיל' מטבח כולל תכנון ועיצוב ? ובכלל מה ההבדל בין מטבחי חברה למטבח נגר ? הסתחררתם ??

אז ככה, האמת שהנושא די מוכר ומגוון הדעות פזורים פה ושם, ובעיקר חסר תמצות ישר וקולע, כאן אנסה לתמצת ולהסביר ברור את כל הנושא. אבל כבר מעכשיו אוכל לקצר ולסכם בפשטות, הדעות לכאן ולכאן נכונות ולא נכונות, ובגדול הכל תלוי לגופו של עניין, או לגופו של תקציב.. . ולגופו של פרויקט.

בתחילה נפריד באופן ברור בין 'מטבחי נגר' לבין 'מטבחי חברה', מטבחי נגר מעצם טבעם תמיד מגיעים כמוצר בוטיק שמיוצר באופן חד"פ עבור הלקוח, לנגר בד"כ אין אולמות תצוגה ושירותי תכנון (עיצוב והדמיה) הוא גם לא עובד לפי סטנדרטים של גדלים, והכל אצלו מוכן מראש לפי הזמנה, לכן על נגר אפשר לסמוך גם בלי לקחת מעצבת, בד"כ רק בעבודות פשוטות (מטבח ליח' דיור או מטבח ממש פשוט וקלאסי).

ולמרות שהנגר מכיר מעולה את עבודתו והוא יודע בדיוק מה הוא מציע, עדיין א"א לצפות ממנו למטבח מעודכן לפי כל כללי האופנה העכשווית, זה משתנה כל הזמן כמעט כמהירות האור... וגם אם הוא מאוד ירצה הוא לא יכול להשיג בשוק את כל החומרים המוצעים בחברות, חלקם מוצעים בבלעדיות, ואם חלקם פשוט לא שווה לו לעבוד.

במטבחי נגר גם לא נמצא (בד"כ) שירותי תכנון ועיצוב, ולכן גם עם הנגר מכיר היטב את עבודתו, והוא יסכים לשבת אתכם לשיחה רצינית להבין בדיוק את הצרכים שלכם, אחרי הכל הוא לא מעצב וזה לא תפקידו, ובכלל שווה לו להציע כמה שפחות חלוקה פנימית ומגירות עם גדלים זהים, זה בוודאי פחות עבודה בשבילו, ובערך אותו המחיר שהוא בסופו של דבר ירוויח ממכם, למרות שעל עצם העץ ובעיקר הפרזול תשלמו בוודאות יותר, סו"ס את עצם העבודה הנגרים מתמחרים פר מ"ר, כך שורת הרווח שלהם כמעט זהה בכל מקרה.

וכמו שכבר הדגשתי נגר הוא נגר! ולא מעצב פנים! ולמרות שא"א לזלזל בידע שלו (שברוב המקרים הוא מעולה, ומשובח) עדיין בפרקטיקה הקטנה הוא פחות מתמצא, ותכלס לפחות אצל נגר אין תחליף למעצבת טובה שתשב על המטבח ותפרט אותו לפרטי פרטים.

ולכן אם מחלטים ללכת על מטבחי נגר מטעמי תקציב או מכל סיבה אחרת (ההבדל בין מטבח נגר למטבחי חברה יכולים להסתכם בעשרות אלפי שקלים !! אלא א"כ מדובר בנגר יהודי ועם שם מאוד מאוד חזק בשוק שאז גם הוא יצא יחסית יקר) שווה בהחלט ללכת מראש על תכנון מקצועי, כך תרוויחו תכנון נכון, ומטבח שעובד בדיוק לפי הצרכים שלכם, שלא לדבר על תיאום ציפיות בין הנגר להזמנה שלכם, אין הזמנה 'בערך' ותכנון שבעיקרון אמור להתאים לכם...

בנוסף עוד רווח קטנטן וחשוב, ובמילה אחת 'סקר שוק', עם תוכניות מסודרות ביד, אתם יכולים תמיד בקלות (באימייל) להראות את המטבח לכמה נגרים שונים, ולקבל הצעת מחיר תחרותית מכולם.
(כל מטבח שלא מיועד ליח"ד או להשכרה, גם ביח"ד אפשר להשקיע אבל לא תמיד זה שווה את ההשקעה מאוד תלוי באופי הדירה, בדירות להשכרה יותר שווה)


לגבי 'מטבחי חברה' הסיפור כבר קצת שונה, בעיקר בגלל שהחברות כבר הפנימו ממזמן ששווה להם עסקית להחזיק אולם תצוגה מפואר, כולל שירותי עיצוב ותכנון, אבל גם בזה ברור שיש הבדל עם החברה מציעה את המטבח לפי הסטנדרט שנוח להם לעבוד או שבאים עם תכנית מסודרת מראש.

בתוכנית כזאת הכל מתוכנן בהתאם לשטח במדויק, חברה בד"כ גם תבוא למדוד את מיקום המטבח ומידות שיש, אבל רק כבדיקה שלאחר מעשה כלומר אחרי שכבר הזמנתם את המטבח יבואו לבדוק שאכן ההזמנה תואמת את השטח, אבל לא יבדקו לפני הביצוע את השטח ואיפה באמת הכי נכון למקם את המטבח בחלל הדירה, והרבה יותר חשוב מזה עם מעצבת טובה תוכלו בד"כ להגיע גם לחלוקה פנימית נכונה של ארונות המטבח, לפי הצרכים שלכם עד הרמה של אחרון המזלגות שאצלכם... לעומת חלוקה פנימית כללית של חברה, שבד"כ מתוכננת עם ארונות ומגירות גדולים ופחות חלוקה פנימית.

מצד שני זה גם עניין של עלויות, וכל תוספות חלוקה מעלה במחיר המטבח משמעותי (הפרזול של הצירים יקר מאוד, במיוחד עם תדעו לדרוש את החברות הטובות, החלוקה של המדפים קצת פחות אבל גם מייקר, והמגירות גם מאוד מייקר) וברור שגם עם המעצבת של החברה תוכלו להגיע לרמת חלוקה טובה, אבל כאן זה כבר מאוד תלוי בחברה, ובטיב השירות שלהם, ועד כמה המעצבות שם מונחות להתגמש עם הלקוח ולהציע גם מידות פחות סטנדרטיות.

לכן במטבחי חברה, אם התקציב שלכם יחסית מוגבל אפשר בהחלט להסתפק בשירות שלהם, אבל אם אתם מתכננים מטבח מושקע באמת עם תקציב רחב, ברור שתרוויחו המון להגיע כבר מראש מוכנים, אחרי שאתם חפרתם על כל החלל שלכם, ואתם יודעים במדויק מה אתם רוצים מעצמכם, ובנוסף כמובן תרוויחו תכנית מסודרת ביד שתוכלו לבצע איתה 'סקר שוק' נכון (החברה אף פעם לא תשחרר את הסקיצות שלהם ובצדק... אפשר לזכור בכללי את הרעיון שהם הציעו... אבל זה כבר תלוי כמה באמת תפסתם נכון את ההצעה).


אם ככה תיגשו לאולמות התצוגה, להתאמת התוכנית של המעצבת לכללים של החברה (לא תמיד מה שהמעצבת מציעה החברה תהיה מוכנה לבצע מדויק) וכמובן גם להום סטיילינג עצמו.. כלומר להתאמת צבעים וסוג החומר של החזיתות (פורמייקה, שלייפלק, סוג השיש והברזים וכו' וכו') שבזה אין שום ספק של מעצבת של החברה יש המון ידע, רק היא יכולה להיות מעודכנת 'אונליין' מה הולך היום, איזה חומרים מומלצים, ומה חדש בתחום, אחרי הכל היא נושמת את עבודתה יום יום וזהו תפקידה.


לסיכום כמו שפתחנו הדעות לכאן ולכאן נכונות, אפשר טכנית לגשת לנגר ובעיקר לחברת מטבחים בלי לתכן את כל המטבח מראש (בעיקר עם ברור לכם בלי שום ספק איפו המטבח יהיה ממוקם בדירה), בנגר זה פחות מומלץ, ובחברה שמחזיקה שירותי תכנון טובים בוודאי שאפשר לסמוך על החברה, ובאופן כללי בד"כ במטבחי חברה תצאו גם עם מטבח יותר מעודכן ומשוכלל אבל במחיר יותר יקר... אומנם גם במטבחי חברה אם אתם לא מצומצמים על תקציב מסיום, תרוויחו המון עם תדעו מראש, איך בדיוק אתם רוצים את המטבח שלכם, מה כל מגירה בדיוק תכיל, ואיך בדיוק נכון לכם לחלק את המטבח, ובנוסף לחו"ד מקצועית (ולא תלויה בדבר) תרוויחו שתוכלו לבצע סקר שוק נכון ולעתים לחסוך הרבה כסף בתמחור נכון ואז בכלל תרוויחו שני ציפורים יחד...


בהצלחה.

Xk8ekTo9UgRudeDA6Nk4qlJi6JLO7gPpwnY1E-4_v6MNA7er8wfnU_Q4Vo4ROk7W6D4bsVIC5xZtcDcMT9SOoeOda1OHa99T9rAcSZkBYF4IgVsHy4kk3yJinfDGdlNvQQES=s0-d-e1-ft
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  40  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה