בטחוני מתיחות בצפון - גבול לבנון

ספידי

משתמש מקצוען
הפרשן הצבאי ⁦‪טל לב רם ב׳רדיו 103׳‬⁩: "חזבאללה מזהה בריבים שבתוכנו הזדמנות למתוח את המשוואות. אנחנו רואים זאת באופן ברור. ומצד שני, צריך לזכור שלבנון היא מדינה שעומדת לפני פשיטת רגל ואם הוא יוצא למלחמה, הוא מפרק אותה לגמרי".
 

ספידי

משתמש מקצוען
האלוף במיל' ישראל זיו, לשעבר ראש אגף המבצעים, ב-103 על רקע אמירתו של שר הביטחון גלנט 'נחזיר את לבנון לעידן האבן': "האמירה שלו לא נועדה לביירות, אלא לירושלים. היא נועדה לאוזניים של ראש הממשלה והמתונים או השפויים בתוך הממשלה, שיבינו את חומרת המצב" .

אוהל חזבאללה בהר דב - ח"כ ⁦‪דני דנון‬⁩, חבר ועדת החוץ והביטחון, מהליכוד בגל״צ‬⁩: "יש פה פגיעה בריבונות שלנו, האירוע לא טופל כמו שצריך, היו צריכים לטפל בזה בשטח בלי לבקש אישור מהדרג המדיני. ברגע שזה עבר אלינו אז אנחנו מנסים לפתור בדיפלומטיות"
 

ספידי

משתמש מקצוען
יואב זיתון: ביחידת המיפוי בצה"ל גילו רק בחלוף שבוע שאוהל חיזבאללה חורג לשטח הישראלי, בגלל היעדר סימון הגבול בהר דב. בפיקוד צפון יש מי שעדיין ממליץ לסלקו מיד - ולא בהכרח בתקיפה ישירה. ובחיזבאללה מצמצמים את השימוש בו - לטובת תצפית קדמית "בלבד" .
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

הסלמה בגבול הצפוני: פעיל של ארגון הטרור 'חיזבאללה' השליך לפני זמן קצר בקבוק תבערה לשטח ישראל סמוך למטולה - לא נגרם נזק | כוחות צה"ל הגיבו בירי באוויר.

שמעתי שנגרם נזק לצינור כלשהו...
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
נסראללה כעת בנאום: "בעקבות הפילוג הפנימי בישראל מצבו של הצבא הישראלי הכי גרוע, רק לפני יומיים הם דיברו על זה. שם אמרו שגם אם חוק הגיוס יעבור זה יפגע בצבא.

אם תפרוץ מלחמה כל שדות התעופה האזרחיים והצבאיים, בסיסי חיל האוויר, תחנות לייצור חשמל ותשתיות המים, תשתיות תקשורת, בתי הזיקוק והכור בדימונה. על הכוונת.
יש לנו מספיק טילים מדויקים כדי לפגוע בכל המטרות הללו. ישראל תחזור לתקופת האבן.”
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
נסראללה כעת בנאום: "בעקבות הפילוג הפנימי בישראל מצבו של הצבא הישראלי הכי גרוע, רק לפני יומיים הם דיברו על זה. שם אמרו שגם אם חוק הגיוס יעבור זה יפגע בצבא.

אם תפרוץ מלחמה כל שדות התעופה האזרחיים והצבאיים, בסיסי חיל האוויר, תחנות לייצור חשמל ותשתיות המים, תשתיות תקשורת, בתי הזיקוק והכור בדימונה. על הכוונת.
יש לנו מספיק טילים מדויקים כדי לפגוע בכל המטרות הללו. ישראל תחזור לתקופת האבן.”
דנון משגר עקיצה: "האוויר הדליל בבונקר גורם לנסראללה להתבלבל"
לאחר שכתב שמלחמה בלבנון תחזיר את ישראל לתקופת האבן - חבר הכסת דנון מהליכוד משיב לנסראללה, ומשגר עקיצה: "האוויר בבונקר דליל מאוד וגורם לו להתבלבל".
עכשיו 14
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

נערכים להסלמה?​

גלנט למזכ"ל האו"ם: "גובר פוטנציאל ההסלמה בצפון"​

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הלילה עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש במטה האו״ם בניו יורק • גלנט למזכ״ל האו״ם: ״פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון. איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, על האו״ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון"


שר הביטחון יואב גלנט עם מזכ"ל האו"ם והשגריר גלעד ארדן. צילום:צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.


שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הלילה עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש במטה האו״ם בניו יורק. לשר גלנט התלוו בפגישתו שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, ראש מטה שר הביטחון שחר כץ, ראש חטיבת קשרי חוץ בצה״ל תת-אלוף אפי דפרין, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום.
https://people-digital.co.il/hm-news
בפגישתם, דנו השניים על האיומים המערערים את היציבות במזרח התיכון, ובראשם פעולותיה של איראן נגד ישראל באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים.
שר הביטחון גלנט הדגיש בפני המזכ״ל גוטרש כי האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת, בעקבות פעולות חיזבאללה שמפרות את ריבונותה של ישראל. השר גלנט סקר בפני מזכ״ל האו״ם את המעורבות האיראנית הגוברת בגבול לבנון, סוריה ובשטחי יו״ש, והדגיש כי קיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו״ם נגד פעולות מסוג זה.
השר גלנט עמד על הצורך הדחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון. שר הביטחון הציג למזכ״ל האו״ם את פריסת עמדות חיזבאללה לאורך קו הגבול, והבהיר כי מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה.
שר הביטחון הביע את הערכתו בפני מזכ״ל האו״ם על פעילותו האישית למען פתרון סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים על ידי החמאס ברצועת עזה, וביקש את עזרתו בפתרון הסוגיה.
אנטוניו גוטרש, גלעד ארדן, יואב גלנט
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
בדך להסלמה בצפון? הלל ביטון רוזן באולפן: "בחצי שנה האחרונה היו שני מבצעים, 'מגן וחץ' בעזה ו'בית וגן' בג'נין, שבאו לאחר שיטת הפנקס שבה מאמינים נתניהו וגלנט. לא מן הנמנע שגם הפעם יהיה אירוע שדווקא מי שיזום אותו - יהיה הצד הישראלי"


הלל ביטון רוזן
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
פרסמנו במהדורה:

שרי הקבינט צפויים להתכנס בשבועות הקרובים לדיון קבינט - גורמי ביטחון אומרים לנו הערב כי צה"ל נערך להצגת ״תרחיש הייחוס״ והערכות ישראל למערכה כוללת. הכוונה היא להציג את הפרטים כבר בכינוס הקרוב, בכפוף להתפתחויות הביטחוניות

בצמרת צה"ל מתקיימים דיונים בימים אלו לקראת אישור "תרחיש הייחוס" עד סוף השנה על ידי הדרג המדיני ובין היתר מה שעולה בתוך הדיונים הללו זה שבמקרה של עימות בצפון –

1. במסגרת עימות בצפון – צפויות להיפתח חזיתות נוספות בעזה ובסוריה

2. בישראל נערכים במסגרת
התרחיש הנידון - לשיגור טילים ארוכים טווח, כאשר בימים הראשונים המסה צפויה להיות משמעותית יותר.

3. במערכת הביטחון נערכים גם לתרחיש של עימותים בערים מעורבות, בדומה לאירועי שומר החומות

גורמים מדיניים אומרים לנו היום: המצב שאנחנו נמצאים בו מזכיר את 2006 – בנקודה שיכולה להצית מלחמה.

מדובר צהל לא נמסרה תגובה

מוריה אסרף
 

עמודים @

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עימוד ספרים

האלוף (מיל') גרשון הכהן : "המערכת של חיזבאללה כבר פרוסה בשטח"​

האלוף (מיל'): "המערכת של חיזבאללה כבר פרוסה בשטח"​

אלוף (מיל') גרשון הכהן הזהיר כי "מערכה קטנה של יומיים יכולה להפוך מהר למלחמה". לדברי הכהן, חיזבאללה כבר די פרוס בשטח הגבול. "יש לו מערכת הכנות שידועה לנו. צה"ל בהחלט לוקח ברצינות את האיום"​

מאיר גלבוע | בטחוני30.8.2023 | 14:26
pltal.png




f70a93d2d831de31eabe.jpg
תרגיל של החיזבאללה | צילום: צילום מסך
בצל איומי חיזבאללה, ולאחר ששר הביטחון גלנט העביר מסר חד משמעי לארגון הטרור הלבנוני, הזהיר הבוקר (רביעי) אלוף (מיל') גרשון הכהן כי "מערכה קטנה של יומיים יכולה להפוך מהר למלחמה". בשיחה עם גדי נס בתכנית ברדיו צפון 104.5FM העריך כי "חיזבאללה מוכן יותר למלחמה מאשר ב-2006".
מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר הסביר כי "חיזבאללה התארגן, אבל זה לא אומר שיש לו עניין במלחמה. יש לו עניין ללכת על סף המלחמה, הוא יודע להתגרות ולהשפיל אותנו. ניקח את מה שקרה עם הסכם הגז והמרחב הימי. עצם זה שהוא הכניס את עצמו לתוך הדיון עם איום שאם לא מקבלים את האינטרסים הלבנוניים... הוא לא התכוון למלחמה, אבל עצם זה שמדינת ישראל נאותה להצעה ו-ויתרה על 800 קמ"ר בים - חיזבאללה רותם את זה לזכותו. יותר משהוא רוצה מלחמה, הוא רוצה להשתמש באיום המלחמה, ופה צריכה מדינת ישראל להיות מאוד מתוחכמת".
"הכל מתחיל בנו", הבהיר גרשון הכהן, "איך אנחנו מרגישים את עצמנו. אסור לנו להרגיש חסרי יכולת. יש לצה"ל יכולת, גם עם כל הבעיות של חצי השנה האחרונה. הבעיה עם מלחמת יום כיפור הייתה שזיהינו היערכות מצרית, היינו צריכים לפרש את ההכנות למלחמה, והיו להיערכות סימנים מעידים מאוד ברורים. במערכת החדשה חיזבאללה, מערכת הסימנים המעידים הצטמצמה מאוד. המעבר של חיזבאללה ממצב שגרה לחירום יכול להיעשות במהירות".
בסיום דבריו, הדגיש הכהן: "מהר מאוד מערכה קטנה של יומיים, תקרית בגבול שהופכת ליום או יומיים קרב, יכולה להפוך למלחמה, כי המערכת של חיזבאללה כבר די פרוסה בשטח. חיזבאללה ערוך בשיטה אחרת, אנחנו צריכים לארגן את היחידות, לצוות אותן לקרב ולהביא אותן אל החזית, בחיזבאללה גם צריך לעשות הכנות. יש לו מערכת הכנות שידועה לנו. צה"ל בהחלט לוקח ברצינות את האיום".
שר הביטחון יואב גלנט, נפגש השבוע עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו״ם בניו יורק. בפגישתם, דנו השניים על האיומים המערערים את היציבות במזרח התיכון, ובראשם פעולותיה של איראן נגד ישראל באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים.
גלנט התריע בפני המזכ"ל גוטרש כי "האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת, בעקבות פעולות חיזבאללה שמפרות את ריבונותה של ישראל".
בנוסף, השר גלנט סקר בפני מזכ"ל האו"ם את המעורבות האיראנית הגוברת בגבול לבנון, סוריה ובשטחי יו"ש, והדגיש כי קיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו״ם נגד פעולות מסוג זה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה