תח"צ משנים את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית!

סיפורים

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הפקות ואירועים
מזכירה שעד לא מזמן היה הנחה של 33 אחוז בהטענת ערך צבור. (הנחה שנבעה ממחיר כרטסיות מול נסיעה בודדת)
ביטלו את ההנחה לכלל הציבור
ועכשיו מחזירים לחלקו...
 

ג'לי

משתמש פעיל
איך בדיוק יהיו ההנחות לפי פריפריה כבר בערך צבור
האם יצטרכו להנפיק כרטיסים מיוחדים בדומה לכרטיס סטודנט?
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
באמת אין לזה תקציב
ואתמול בריאיון השרה גמגמה ואמרה שהיא תדרוש מהאוצר תקציב לזה
מה שאומר שהכל עוד פתוח

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן בירך את שרת התחבורה רגב על תיקון רפורמת תעריפי התח"צ בתיאום עם הוועדה – ודרש למצוא תקציב שיאפשר החלת השינויים מידית​

משרד התחבורה: השינויים יכנסו בתקציב 2023; האוצר: כרגע אין מקור תקציבי – נשמח שמשרד התחבורה יציג מקור; היו"ר ביטן בתגובה: אם זה לא יהיה בתקציב 2023 אז לא יהיה תקציב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום לישיבת המשך בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית, בה הציגה הממשלה את עמדתה להצעות הוועדה שעלו בדיון הקודם. היו"ר ביטן פתח את הדיון והודה לשרת התחבורה מירי רגב על השינויים, והזכיר כי הם נעשו בתיאום עם הוועדה ובין היתר בהתאם לבקשות שלו ושל חברי הוועדה שעלו בדיונים הקודמים.

במהלך הדיון ביקש היו"ר ביטן מאנשי משרד התחבורה התייחסות ספציפית לדרישות הוועדה בנושאים הבאים: נסיעה חינם לאזרחים ותיקים מגיל 67; מנוי משולב רכבת ואוטובוס; מענה לנוסעים מזדמנים בפריפריה חברתית וגיאוגרפית; הצגת הדרך הזולה באפליקציה של משרד התחבורה; נסיעה חינם לחיילים משוחררים למשך שנה; נסיעה מוזלת לתושבי אילת לשדה התעופה רמון.

את ההתייחסות מסרו המנכ"ל בפועל של משרד התחבורה, אבנר פלור, ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי. פלור ציין כי ישנה התייחסות הן לפריפריה חברתית וגיראוגרפית, לפי אשכולות הלמ"ס ולפי מדד סוציואקונומי, ובמקומות הללו תהייה הנחה של 50%. בנוסף, אזרחים ותיקים יוכלו לנסוע בחינם מגיל 67 לגברים ומגיל 62 לנשים וכך גם חיילים משוחררים עד שנה לאחר השחרור. צעירים בני 18 עד 26 ייהנו מ-33% הנחה.

באשר לנסיעה מאילת לשדה התעופה רמון אמר שדמי כי אילת נחשבת לפריפריה ולכן תהייה הנחה של 50%, אך הרדיוס לנסיעה עירונית לא ישונה. פלור הוסיף כי ישנה הפחתה משמעותית בעלויות הנסיעה בפריפריה וכי ניתן מענה עולל לכולם.

היו"ר ביטן ביקש התייחסות לנושא התקציב והכניסה לתוקף של השינויים, ופלור השיב כי המשרד יכניס את השינויים בתקציב 2023. נציג אגף התקציבים באוצר, איציק דניאל, אמר כי "כרגע אין מקור תקציבי, נשמח שמשרד התחבורה יציג את המקור ואיך הוא מתכוון לממן את זה. בדיוני התקציב לשנה הבאה הממשלה תקבע סדרי עדיפויות ומה שהיא תחליט ייכנס".

על כך הגיב היו"ר ביטן ואמר כי זה נושא שהוא ראשון במעלה מבחינת סדרי עדיפות, וקרא לאוצר למצוא לכך תקציב. הוא אף קרא למשרד התחבורה למצוא את הכסף הדרוש כדי להחיל את התכנית כבר מעכשיו ועד לאישור התקציב. שדמי השיב כי כרגע אין תקציב מאושר למשרד התחבורה. היו"ר ביטן הגיב כי כשהיה משבר פוליטי נמצאו 700 מיליון שקל, אז אפשר למצוא עוד כמה עשרות מיליוני שקלים כדי להפעיל את התכנית עד לאישור התקציב.

ח"כ אברהם בצלאל התייחס גם הוא לעלות של 740 מיליון השקלים, ושאל האם למשרד התחבורה יש תכנית מגרה במקרה שהאוצר לא יאשר את התקציב. על כך אמר היו"ר ביטן כי אם באוצר לא יאשרו תקציב לכך אז לא יהיה תקציב מדינה בכלל.

ח"כ סימון מושיאשווילי התייחס לנסיעה יומית שהיא בתוקף עד 4 בבוקר שלמחרת, ושאל מדוע אי אפשר שהתעריף היומי יהיה ל-24 שעות מרגע הרכישה או התיקוף. שדמי השיב כי מערכות המחשוב של המשרד לא עובדות בשיטה הזו ולכן הדבר לא מתאפשר.

נציגי הנכים ביקשו נסיעה חינם לבעלי כסאות גלגלית ברכבת, כי אין להם חלופה אחרת, והיו"ר ביטן ביקש התייחסות לכך. בסיכום הישיבה ביקש היו"ר ביטן בדיקה מחודשת של נושא הנסיעה לשדה התעופה רמון, ושב וביקש למצוא את התקציב להפעלת ההנחות כבר עכשיו, ולא להמתין עד אחרי אישור תקציב ביוני או יולי.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
ערבת שתי דברים שונים,
כדי לזכות בהנחה צריך להיות או מדד חברתי 1-2 או במדד פריפראליות 1-5
במדד חברתי כלכלי אשדוד היא מספר 5
במדד פריפראליות אשדוד היא במספר 6
טעות.
ע"פ הפרסום הרשמי של משרד התחבורה, גם במדד הפריפריה החברתית תהיה הנחה של 50% באשכולות 1-5.
תושבי אשדוד יכולים להיות רגועים.

ההודעה הרשמית באתר משרד התחבורה -
 

ישראלי מצוי

משתמש פעיל
לא ברור איך זה יהיה.
לפי כתובת משרד הפנים?
הרב קו יהיה מעודכן מה כתובת המגורים?
ומה קורה עם שינו את הכתובת?
לכמה זמן יהיה תקף פרופיל פריפריאלי?
האם מי שבתחילה היה גר בפריפריה, יזכה להנחה גם אם יגור אטח"כ בתל אביב, אם לא ישנה את הפרופיל?
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
טעות.
ע"פ הפרסום הרשמי של משרד התחבורה, גם במדד הפריפריה החברתית תהיה הנחה של 50% באשכולות 1-5.
תושבי אשדוד יכולים להיות רגועים.

ההודעה הרשמית באתר משרד התחבורה -
לדבר זה מאד יפה,
עד שלא יאושר בפועל, לא נהיה בטוחים בשום דבר.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אתם קבוצת ליצנים
ניק אחד הניח הנחה שאשדוד בחוץ, השני כבר בנה על זה שהם יותר עשירים, השלישי התווכח והרביעי ענה שיותר עשירים מירושלים ואז הגיע החמישי והנחית מכת מחץ שההחליטו לצ'פר רק חובשי קניעטש ולא שטריימלעך
אבל היי, אשדוד בפנים כמו שאר הערים החרדיות, תרגעו
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אתם קבוצת ליצנים
ניק אחד הניח הנחה שאשדוד בחוץ, השני כבר בנה על זה שהם יותר עשירים, השלישי התווכח והרביעי ענה שיותר עשירים מירושלים ואז הגיע החמישי והנחית מכת מחץ שההחליטו לצ'פר רק חובשי קניעטש ולא שטריימלעך
אבל היי, אשדוד בפנים כמו שאר הערים החרדיות, תרגעו
למי שלא מבין על מה כתבתי: ההודעות שאני מדבר עליהם נמחקו
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

על רקע היעדר תקצוב הרפורמה במחירי התח"צ – יו"ר ועדת הכלכלה ביטן ביקש לזמן את שרת התחבורה ושר האוצר או מנכ"לי המשרדים לוועדה​

נציג האוצר; מנהלים את דיוני התקציב מול השרה – והמשרד יחליט איך הוא מנהל אותו לטובת הדבר הזה; נציג משרד התחבורה: כל עוד אין תקציב אין דרך ליישם את הרפורמה היו"ר ביטן: "צריך להצהיר שהרפורמה מתחילה מעכשיו והכסף יימצא במסגרת דיוני התקציב"
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
פרסום ראשון: האוצר יתקצב 50% מרפורמת רגב, יתר התקציב לרפורמת הוזלת תעריפי הנסיעה בפריפריה יגיע ממשרד התחבורה
משרד האוצר יממן כמחצית מרפורמת "צדק תחבורתי" המשלימה את רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית של הממשלה הקודמת. המימון יהיה 390 מתוך 740 מיליון שקלים לשנה, ואת המחצית השנייה יממן משרד התחבורה.

נ.ב. את המחצית השניה יממן משרד התחבורה זה אומר על חשבון דברים אחרים קווי אוטובוס נהגים כבישים וכדו'
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
תכל'ס...
הערים החרדיות נכנסו להגדרה של פריפריה?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
לא נעשה בפועל כלום, כשיהיה בפועל משהו אתם תדעו ככל הנראה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אין תכלס, עכשיו זה סך הכל הצהרת כוונות, חכה שיעבור שהתקציב יעבור קריאה שלישית, ואז משרד התחבורה יפרסם רשמית תעריפים חדשים, ואז תדע מה אמת ומה לא
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן: חלה התקדמות משמעותית לקראת סגירה תקציבית למימון הרפורמה בתעריפי התח"צ​

16 במרץ 2023, כ"ג באדר תשפ"ג, בשעה 10:15
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, כינס הבוקר את הוועדה לישיבת מעקב אחר יישום הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, ועדכן כי קיים השבוע ישיבה עם שרת התחבורה מירי רגב, ממלא מקום מנכ"ל משרדה ונציגי האוצר, וכי חלה התקדמות משמעותית בתקצוב למימון הרפורמה. עם זאת ציין היו"ר ביטן, כי עוד אין סיכומים אז הוא מאמין שבקרוב זה יקרה. "אני מאמין שנגיע לתוצאה שרצינו, כי הרפורמה חשובה לאזרחי ישראל, למבוגרים, לתושבי הפריפריה ולצעירים ונעשה הכל כדי שזה יקרה", אמר.

הדיון היום התקיים על רקע פגישה שקיים היו"ר ביטן בתחילת השבוע, ולאחר שבשבוע שעבר שב ודרש כי משרד האוצר יוסיף 40 מיליון שקל לתכנית, שתוקצבה בכחצי מיליארד שקל, ומשרד התחבורה יוסיף 40 מיליון שקל. עוד ביקש היו"ר ביטן, כי הביטוח הלאומי יתקצב נסיעת נכים בכסאות גלגלים בחינם ברכבת כל עוד אין להם חלופה אחרת.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

השרה רגב: 50 מיליארד שקלים לפיתוח התחבורה בישראל​

התוספת התקציבית לתחבורה הציבורית היא בהיקף של 1.7 מיליארד שקלים, שיופנו בין היתר למימוש רפורמת התעריפים "צדק תחבורתי" שיזמה השרה רגב, אשר מרחיבה את מערך ההנחות במטרה להקל על יוקר המחיה לתושבי הפריפריה ולצעירים.

השקעה חסרת תקדים בפיתוח התחבורה הציבורית בדגש על הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ​

הישג חסר תקדים לשרת התחבורה מירי רגב. על פי סיכום תקציבי בין משרדי התחבורה והאוצר, יעמוד תקציב משרד התחבורה לשנתיים הקרובות (2023-2024) על יותר מ-20 מיליארד שקלים. בנוסף יוקצו כ-30 מיליארד שקלים נוספים לתוכנית החומש הגדולה ביותר בישראל, לחמש השנים הקרובות.
על פי הסיכום שנחתם, יושקעו בין השנים 2023-2027 כ-50 מיליארד שקלים לקידום התחבורה בישראל, בדגש על תחבורה ציבורית ומערכות להסעת ההמונים, שיפור תשתיות הכבישים והבטיחות בדרכים, והפחתת יוקר המחיה. זהו התקציב הגדול ביותר שהושקע עד היום בתשתיות הדרכים ובתחבורה הציבורית בישראל.
התוכנית מקצה משאבים לקידום חזון שרת התחבורה מירי רגב לחיבור מדינת ישראל. התכנית תחבר את המדינה מקריית שמונה עד אילת באמצעות פרויקט "המסילה המזרחית", ותקרב את הפריפריה למרכז. על המסילה החדישה ינועו רכבות מהירות במהירויות שטרם נראו בישראל, בדומה ל"רכבות קליע" הפועלות במדינות רבות בעולם, התוכנית מקודמת בשלבים, וחלקה הראשון של המסילה, מחדרה ועד לוד, ייפתח כבר בעוד כשנתיים.
כמו כן, כוללת התכנית השקעה בפריפריה וחיבורה למרכז הארץ, טיפול בכבישים אדומים ושיפור הבטיחות בדרכים, חילוץ ישראל מהפקקים, השקעה של מיליארדי שקלים בתשתיות הדרכים ביהודה ושומרון והפיכת הכבישים לבטוחים יותר. דגש מיוחד ניתן לקישוריות ולתכנון עתידי של הסעת המונים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לאחר דיונים אינטנסיביים שבהם נאבקתי על כל שקל לטובת פיתוח תשתיות התחבורה והתחבורה הציבורית. כל הפרויקטים הקיימים יימשכו במלוא התנופה, ואליהם יצטרפו יוזמות פורצות דרך בתחום הרכבות, ובראשן פרויקט המסילה המזרחית, מערכות הסעת המונים בכל רחבי הארץ, השקעה חסרת תקדים בפיתוח התחבורה הציבורית בדגש על הפריפריה וחיבורה למרכז, השקעות ביהודה ושומרון שנועדו לשפר את זרימת התנועה ואת הביטחון האישי של התושבים, ועוד תוכניות רבות שכולן מכוונות למטרה אחת: לחבר את ישראל".
"אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ', על שיתוף הפעולה ועל החשיבות שהם רואים בפיתוח תשתיות תחבורה במדינת ישראל". כמו כן, הודתה השרה רגב למנכ"ל משרדה (בפועל) אבנר פלור, למשנה למנכ"ל (בפועל) משה בן זקן ולכל העוסקים במלאכה במשרדי התחבורה והאוצר, שהיו חלק בלתי נפרד בגיבוש הסיכום התקציבי בין המשרדים.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואגף התקציבים במשרד האוצר חתמו אתמול על הסכם תקציבי בהיקף של 50 מיליארד שקלים, מהם 30 מיליארד לתוכנית החומש הגדולה ביותר אי-פעם להשקעה בכבישים ונתיבי הסעת המונים.
הסיכום התקציבי לשנים 2023-2024 בהיקף של כ-20 מיליארד שקלים שם דגש על פיתוח התחבורה הציבורית על כל מרכיביה, לרבות מערכות הסעת המונים וקישוריות מיטבית.
התוספת התקציבית לתחבורה הציבורית היא בהיקף של 1.7 מיליארד שקלים, שיופנו בין היתר למימוש רפורמת התעריפים "צדק תחבורתי" שיזמה השרה רגב, אשר מרחיבה את מערך ההנחות במטרה להקל על יוקר המחיה לתושבי הפריפריה ולצעירים. במסגרת זאת, יתוקצב גם הטיפול במחסור בנהגים, באמצעות שיפור תנאי השכר, התמריצים והתגמול, והקמת חדרי מנוחה וריענון לנהגים במסופי הקצה.
הטיפול בסוגיית המחסור בנהגים יאפשר לפתח את רשת התחבורה הציבורית, להוסיף קווים, להגדיל תדירות ולשפר את השירות לנוסע. כמו כן, תוקם יחידה לאבטחת התחבורה הציבורית, לשמירה על ביטחון הנהגים והפקחים מפני אלימות של נוסעים והוקצו עשרות מיליוני שקלים להקמת סככות ושילוט אלקטרוני בתחנות.
במסגרת חזון השרה רגב, התכנית כוללת היערכות לתפיסת תחבורה מרחבית, שבליבה מרכזי תחבורה מרחביים ("האבים") המקושרים למערכות תחבורה אזוריות וארציות.
כמו כן, הוקצה תקציב ייעודי לקידום פרויקט הדגל המסילתי של משרד התחבורה, "התוכנית לחיבור ישראל" באמצעות המסילה המזרחית, שתחבר את כל המדינה מקריית שמונה ועד אילת. התוכנית כוללת הוספת מסילה חמישית ושישית באיילון, קו רכבת לקריית שמונה וקו רכבת לאילת.
מאות מיליוני שקלים הוקצו לפרוקטים לשיפור הבטיחות בדרכים, ובהם "תוכנית האשכולות" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, סל כבישים חוצי יישובים, ומיתון תנועה ברחובות עירוניים לשם הפיכתם לידידותיים להולכי רגל ולרוכבי אופניים. דגש מיוחד ניתן להתקנת תאורה הולמת בכבישים מועדים לתאונות.
התקציב כולל גם השקעה נרחבת בטכנולוגיות לשיפור השירות ובחינה של טכנולוגיות תחבורה מתקדמות כמו השאטל הימי, שיספק חלופה תחבורתית בין ערים שלאורך החוף; "רכבת על גלגלים" (ART) מערכת הסעת המונים מתקדמת שאינה מצריכה הקמה ממושכת ויקרה של תשתיות; ופרויקט "נתיבים מתחלפים" להקצאת נתיבים בהתאם לעומסי התנועה המשתנים בשעות שונות של היום.
תקציב תוכנית החומש של המשרד לשנים 2023-2027 הוא חסר תקדים בהיקפו, ועומד על כ-30 מיליארד שקלים – עלייה של 150% לעומת תקציב התוכנית הקודמת שאושרה לפני חמש שנים.
26.1 מיליארד שקלים הוקצו לתוכנית האסטרטגית לדרכים, מהם 15.4 מיליארד לביצוע מחלפים וכבישים חדשים, שדרוג והרחבת כבישים קיימים, הוספת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) ונתיבים לרכב רב-תפוסה (נר"תים).
כ-8 מיליארד שקלים הוקצו לאחזקת כבישים באמצעות חברת נתיבי ישראל, והם כוללים הכנת תוכנית אסטרטגית לאחזקת כבישים בראייה מערכתית כוללת ותוך מענה לגידול הצפוי בהיקף הכבישים הארצי.
4.5 מיליארד שקלים הוקצו לטובת פרויקטים תומכי דיור, המיועדים למתן פתרון תחבורתי הולם לשכונות חדשות שיאפשרו להקים פרויקטים של בנייה צפופה המאכלסים אלפי תושבים. בנוסף, כמיליארד שקלים הוקצו לתוכנית האסטרטגית לכבישים עירוניים ביישובי מיעוטים, אשר סבלו מהזנחה רבת שנים.
715 מיליון שקלים הוקצו לקידום זמינות, תכנון והפקעות לצורך הארכת כביש 6 צפון ממחלף סומך ועד בית העמק, כולל מחלפים. העלות הכוללת של הפרויקט היא 3 מיליארד שקלים, והיתרה תמומן על ידי הזכיין במתכונת דומה למקטעים קודמים בכביש. בנוסף, 450 מיליון שקלים הוקצו לסל פתרונות לטיפול נקודתי באזורי גודש על סמך מיפוי מפורט של המשרד, להפחתת עומסים ומניעת היווצרות פקקי תנועה בשעות השיא.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תכל'ס,
יצא משהו מכל זה עכשיו בתקציב?
משרד האוצר תקצב בחצי, משרד התחבורה יתקצב את השאר על חשבונו (קרי: על חשבוננו - יגיע על חשבון דברים אחרים) ואחרי שיעבור התקציב משרד התחבורה יציג את המתווה הסופי של הרפורמה
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מסתמן: התיקונים ברפורמת דרך שווה שיפחיתו מחירי תחבורה ציבורית בחלק מהאזורים ולחלק מהאוכלוסיות - לא לפני ספטמבר. (עידן יוסף)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה