משיכה מקופת גמל - הכנסה נמוכה

אידישע מאמע

משתמש מקצוען
ב2019 משכתי את כספי הפיצויים מקופת גמל, כעת נשאר לי פחות מ8000 ש"ח,
האם אפשר למשוך ב2020 את כספי התמלוגים בלי מס אם כלל ההכנסות כולל המשיכה לא מגיעות לרף המס?
אם כן מה התהליך?
 

CPA

משתמש פעיל
כל מקרה בפני עצמו לכן יש להתייעץ עם בעל מקצוע. לדוגמה:
עד גובה נק' זיכוי רגילות לא מנוצלות לבן הזוג בעל ההכנסות הגבוהות ביותר. למשל אישה שהיא עם ההכנסות הגבוהות ולה 2.75 נ.ז. ששוות 7,227 ש"ח מס. הכנסתה היחידה היא ממשכורת של 30,000 ש"ח לשנה = 10% מס שמקזזים 3,000 ש"ח מנ.ז. וכך נותרים 4,227 ש"ח שהן שווה ערך להכנסה ממשיכת קופ"ג של 12,077 ש"ח.
שימו לב לא כל נ.ז. מוכרות לצורך זה! מאידך סך הכנסות בממוצע מתחת לשכר מינימום לשני בני הזוג יכול להוריד את סף המס אם מצרפים אישור מקופ"ג.
כאמור לפרטים ומקרה ספציפי פנו לאיש מקצוע
 

נחמי שטינמץ

משתמש רשום
אם את אמא לילד עד גיל 18 ויחד עם בעלך אינכם מגיעים לסך הכנסות של 10600, ישנה אפשרות למשוך עד השלמה ל- 10600 מידי חודש. ( ע"ג טופס 159א שמוגש לחברת ביטוח. ) ואז התגמולים פטורים ממס לגמרי.
 

michal23

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לא מידי חודש.
אלא כל שלושה חודשים
עד שנגמרים התגמולים.

אם את אמא לילד עד גיל 18 ויחד עם בעלך אינכם מגיעים לסך הכנסות של 10600, ישנה אפשרות למשוך עד השלמה ל- 10600 מידי חודש. ( ע"ג טופס 159א שמוגש לחברת ביטוח. ) ואז התגמולים פטורים ממס לגמרי.
 

נחמי שטינמץ

משתמש רשום
נכון , ההשלמה עצמה מחושבת פר חודש, והתשלום בפועל הוא עבור רבעון.
 
נערך לאחרונה ב:

אידישע מאמע

משתמש מקצוען
ראיתי שיש תקנה חדשה שאפשר למשוך בסוף השנה את הכל מקור השאלה אם זה שמשכתי את הפיצוים ב2019 יפריע (הסכום שנשאר לא ישלים את ההכנסות מעבר לרף המס שלי)


"משיכת כספי תגמולים כסכום חד פעמי נחשבת כמשיכה שלא כדין החייבת במס של 35%. עד כה היתה קיימת אפשרות למשיכת הכספים בפטור ממס בהתאם למיעוט הכנסות. להצהרה על מיעוט הכנסות נדרש החוסך למלא טופס 159א ולהגישו לקרן הפנסיה, קופת הגמל או חברת הביטוח.

>>>למידע נוסף על טופס 159א ופטור במשיכה בשל מיעוט הכנסות

כעת בעלי הכנסות נמוכות יכולים לבצע משיכה חד פעמית של כספי התגמולים עד לסכום של 15,000 ש"ח בהתאם לכללים שקבעה רשות המיסים. את המשיכה ניתן לבצע פעם בשנה ברבעון האחרון של השנה.


הכללים לביצוע המשיכה
  • סכום כספי התגמולים לא עולה על 15,000 ש"ח (נכון ל- 2020)
  • יש לחתום על הצהרה כי ההכנסה הצפויה בשנת 2020 אינה חייבת במס.
  • לא בוצעו הפקדות לקופה באותה שנה של תגמולים או פיצויים.
  • ניתן להגיש את הבקשה רק ברבעון האחרון של השנה, כלומר החל מ – 1/10"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה