חדשות בעולם מצבו של ארדואן

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדרמה בעיצומה: טורקיה תלך לסיבוב שני? הנשיא המכהן רג'יפ טאיפ ארדואן מתקשה בינתיים להשיג את הרוב הדרוש כדי לנצח בבחירות ובאופוזיציה טוענים לזיופים. ('ערוץ 7')

*כל העדכונים: chat.whatsapp.com/E15YCozzSNmG7F6zEDhTGm*
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הנה זה מתחיל :הנשיא המכהן ארדואן כבר הודיע כי בכוונתו לערער על ספירתן של למעלה מעשרת אלפים קלפיות, בהן הצביעו כ-3 מיליון איש, אולם באם יתברר כי קולות אלו לא יכריעו את הסיבוב לטובת אחד משני הצדדים, הוא צפוי שלא לעשות זאת בשל רצונו לנצח את הסיבוב השני במהירות.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
Q-NyzMpG0IyPvIGnnDOwnc7bWZngd4cBMpl1ymBeUY81BiFACM0xzRd0IcmyiCNfch7qIN2JDTlISspsDC_-8Mlsb3UN1A3cMuX_0nTgKjDnHfmfYYfum9NfB50NVwfrc45G4r-S_kHTmUm3R-F1zCJhe6cre66KoQy8qkqwZtEMyO4QiH800BocNrvuYO8F3AbYrulV_ob4E-Is1Ic6zG2a6Ei1THlHrtpAuPgKlJjNMaT7GIxCMXj-kg=s0-d-e1-ft
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
ארדואן: הבחירות- דמוקרטיה של ממש. אם נִדָרֶש לסיבוב שני - נכבד זאת.
 

SUS 11

משתמש פעיל
לאחר ספירת יותר מ-98% מהקולות ניתן לומר בוודאות שיהיה סיבוב שני, וזה אף פעם לא קרה לארדואן.
 

----------

משתמש מקצוען
עמיחי שטיין: עדכונים מטורקיה הקלפיות ייסגרו ב17:00. תוצאות ראשוניות באיזור 18:30. שיעור הצבעה נמוך יותר מאשר סבב א בחלק מהמחוזות של איסטנבול. חשש ב2 הצדדים שאחוזי הצבעה נמוכים יפגעו בסיכויים שלהם.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

סיבוב מכריע: הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ניצח את הבחירות בטורקיה​

סיבוב שני עם יתרון משמעותי: הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן זכה בכ-52.87% מהקולות בבחירות בטורקיה, בעוד יריבו קיבל רק 47.13%, זאת לאחר ספירת 99% מהקולות | מעל 80% יצאו לממש את זכותם בבחירות | אמיר קטאר היה הראשון לברך את ארדואן על ניצחונו הנוסף בבחירות​

יענקי פרבר | חדשות בעולם28.5.2023 | 19:57
pltal.png


0d2e95366e35ea789f80.jpg
הנשיא ארדואן בעצרת בחירות | צילום: לשכת נשיא טורקיה
הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן זכה בסיבוב השני בבחירות בטורקיה ב-52.87% מהקולות, בעוד יריבו כמאל קיליצ'דראולו קיבל רק 47.13%, לאחר ספירת 99% מהקולות.
אמיר קטאר השייח' תמים, היה הראשון לברך את ארדואן על ניצחונו בבחירות. "אחי היקר רג'פ טאיפ ארדואן, אני מברך אותך על נצחונך ומאחל לך הצלחה בקדנציה החדשה שלך", האמיר של מדינת קטאר הוסיף: "אני מאחל לאחי רג'פ טאיפ ארדואן להשיג את מה שהעם הטורקי שואף אליו במונחים של קידמה ושגשוג, ושיחסי שתי המדינות שלנו יתפתחו עוד יותר".
ראש ועדת הבחירות העליונה בטורקיה, אחמד ינאר, אמר כי לא התקבלו ידיעות על "היבטים שליליים" שהשפיעו על תהליך ההצבעה. יותר מ-60 מיליון מצביעים הצביעו היום בטורקיה, מעל 80% הצביעו בבחירות. טורקיה הלכה היום לסיבוב שני של הבחירות לנשיאות, לראשונה בתולדות המדינה המודרנית, לאחר שהמועמדים לא הצליחו להשיג 50% בסיבוב הראשון שהתקיים ב-14 במאי.
ארדואן שולט במדינה ב-20 השנים האחרונות, תחילה כראש ממשלה, החל מ-2003, ולאחר מכן כנשיא מ-2014 ואילך. הוא עיצב את טורקיה המודרנית יותר מכל פוליטיקאי אחר. מ-1994 עד 1998, ארדואן היה ראש עיריית איסטנבול. ב-1999 הוא ריצה עונש מאסר של ארבעה חודשים לאחר שנמצא אשם בהסתה לשנאה דתית.
בשנת 2001, כשטורקיה הייתה במשבר כלכלי ופוליטי גדול, הקים ארדואן את AKP (מפלגת הצדק והפיתוח האסלאמית-שמרנית. שנה אחת בלבד לאחר מכן, ה-AKP הגיעה משום מקום כדי לרוב מוחלט בבחירות לפרלמנט, הוא זכה ב-363 מתוך 550 המושבים. ארדואן לא הפסיד בבחירות מאז, ואחרי כל ניצחון הוא מצא דרכים חדשות לחזק את אחיזתו בשלטון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה