התייעצות מעסיק שלא מכבד חופשת מחלה

shani123

משתמש מקצוען
ונדמה לי ששמעתי על מישהו שיצא לפנסיה שקיבל את הימי מחלה שהוא לא ניצל במשך השנים כמשכורת על ימי עבודה. כך שזה יותר נשמע כמו סוג של צבירת פנסיה. אז אם זה נכון אז זה כבר גזל של המעסיק את העוסק. ולא ההיפך.
זה לא נכון.

בהוראה, דרך משרד החינוך, יש לעיתים אפשרות של פדיון ימי מחלה
בכל שאר המעסיקים אין כזה דבר.
 

טרינום

משתמש פעיל
גם אני חושב (אבל לא מתמצא בנבכי החוקים) שהימי מחלה שנצברים זה כמו הפרשה מהמשכורת של העובד, זה לא שהמעסיק נהיה פתאום חברת ביטוח לעניני מחלת העובדים. זה חלק מהמשכורת. ונדמה לי ששמעתי על מישהו שיצא לפנסיה שקיבל את הימי מחלה שהוא לא ניצל במשך השנים כמשכורת על ימי עבודה. כך שזה יותר נשמע כמו סוג של צבירת פנסיה. אז אם זה נכון אז זה כבר גזל של המעסיק את העוסק. ולא ההיפך.
זה לא מדויק.
ימי מחלה אומנם נצברים, אבל זו לא הפרשה מהמשכורת של העובד. הדבר לא זהה לימי חופשה שנצברים באופן דומה, אבל הם שייכים לעובד- כלומר, בסיום ההעסקה העובד זכאי לפדיון ימי חופשה.
ימי מחלה זה סוג של ביטוח, אם תצטרך- יהיה לך. אבל אם לא - לא.
במקומות עבודה מסוימים משלמים לעובד שלא ניצל ימי מחלה סוג של פיצוי- הטבה, וזה כנראה המקרה שהבאת.
אבל זה הטבה לעובד ולא חובה חוקית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה