מענק חג בחופשה ללא תשלום - קורונה

קרן ש

משתמש פעיל
האם מי שהיו בחל"ת בחג הפסח היו אמורים לקבל מענק חג?

והאם זה חוקי שחלק מהעובדים קיבלו וחלק לא?
 

בכיוון הנכון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מענק ממי? מהמעסיק?
המענק זה לא משהו שמעוגן בחוק או חובה.
 

בכיוון הנכון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מאידך:

מעסיקים רבים מעניקים לעובדיהם מתנות לחג. חלק מהמעסיקים מעניקים שי לחג אחת לשנה, חלק מעניקים בחגים המרכזיים, כמו ראש השנה ופסח וחלק מעניקים בנוסף מתנות צנועות יותר בחגים אחרים. המתנות לחג יכולות שיהיו בכסף או בשווה כסף - תלושי קנייה או מוצרים שונים.



האם חלה חובה על מעבידים להעניק מתנות חג לעובדיהם?



חלוקת מתנות לחג הפכה לנוהג אשר השתרש בעולם העבודה כחלק מיחסי עובד מעביד, ואינו חל מתוך חובה כלשהי בחוק. למעביד ישנו שיקול דעת מלא בעניין והוא יכול להחליט שלא לתת מתנות חג לעובדיו. עם זאת, יתכנו מצבים שבהם הסכם העבודה הקיבוצי או האישי קובעים את הזכות לקבלת שי לחג. במקרה כזה, חייב המעביד להעניק שי לחג לעובדיו.



על אף שמדובר לרוב במנהג אשר אינו מחייב את המעביד, ישנן השלכות להפסקת המנהג לתת מתנות חג לעובדים. כך למשל, אם המעביד נהג לתת פעמיים בשנה, בראש השנה בפסח, תלושי קניה על סך 1500 שקלים בכל פעם – ניתן לומר שמדובר בחלק מתנאי העבודה, שכן מדובר בסכום לא קטן.



במקרה שהמעביד מפסיק עם מנהג זה, יתכן ויחשב המצב להרעה בתנאי העבודה. הרעה שכזו עשויה לגרום לכך שהתפטרות העובד תיחשב כהתפטרות בדין מפוטר, מה שיאפשר לעובד לקבל פיצויי פיטורין על אף שהוא זה שהתפטר, רק כאשר הוותק שלו במקום העבודה עולה על שנה. כמובן שלא כל שינוי במדיניות הענקת המתנות לחג תיחשב להרעה בתנאי העבודה – הכול תלוי בנסיבות העניין.



איסור אפליה



למרות שלא קיימת חובה על המעסיק להעניק מתנות חג לעובדיו, כאשר בוחר הוא לעשות זאת – הפסיקה קבעה כי עליו להעניק את אותן מתנות באופן שווה לכל עובדיו, אחרת הדבר ייחשב לאפליה בעבודה.
 

קרן ש

משתמש פעיל
מענק חג מעוגן בפסיקת בי"ד הארצי לעבודה ומחיייב לתת לעובדת ששהתה בחל"ד לדוגמה
ולכן הקביעה הנחרצת הזו היא איננה נכונה
 

בכיוון הנכון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אלו 2 המצבים שהמעסיק מחוייב:

במקום עבודה שחל עליו צו הרחבה או הסכם קיבוצי הקובעים שעל המעסיק לתת לעובדיו מתנה לחג ובאיזה סכום חייב המעסיק להעניק לעובדים את השי לחג לפי הקבוע בהם. מעסיק שלא עושה כן חושף את עצמו לתביעה של העובדים.



מצב נוסף שבו המעסיק מחויב לתת לעובד שי לחג הוא כאשר הזכות לשי לחג מוסדרת בחוזה העבודה אישי של העובד או שיש במקום העבודה נוהג מתן שי לחג וגם במקרה שכזה מעסיק שלא ייתן שי לחג חושף את עצמו לתביעה של העובדים.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
האם מי שהיו בחל"ת בחג הפסח היו אמורים לקבל מענק חג?

והאם זה חוקי שחלק מהעובדים קיבלו וחלק לא?
אסור לתת מענק חג לעובד בחל"ת.
אלא א"כ נותנים לו את זה בחודש שבו הוא לא היה בחל"ת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה