• משתמשים יקרים!

    בשל עבודות תחזוקה הערב, ייתכן שהאתר יהיה סגור לפרקי זמן שונים לצורכי תחזוקה.
    זוהי סגירה מכוונת, ונועדה לשפר את ביצועי האתר, לטובתכם.
    בתקווה להבנה. תודה על הסבלנות!

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק שלושה-עשר:
האסיר מטבחאן – פרשת ביריוס סלק
כולם עדיין ריחפו.

זה היה נחמד בהתחלה – ההרגשה של חוסר המשקל, השחרור מהכבידה וכולי וכולי...

אבל אז התחילו הבעיות.

"אה, חבר'ה?" שאל ג'ון, תוך שהוא מסתובב באוויר חסר שליטה. "איך עוצרים את זה?"

"לא עוצרים," אמר החתול בנחת, צף לידו כאילו תמיד חי בחלל. "אנחנו חיים פה עכשיו."

"זה לא מצחיק!" צעק טומי, שעשה סלטות באוויר בלי כוונה. "אני לא רוצה להישאר ככה לנצח!"

"אהה!" קרא פרופסור צ'יפסלי דימולפור, מנופף בכף הערבוב הקסומה שלו. "זאת השפעה מוכרת של הקרם הקולינרי האולטימטיבי. כישוף זמני, שאמור להמשך בערך..." הוא הביט בשעונו, ואז הרים גבה. "חמש עד חמש מאות שנה."

"חמש מאות שנה?!" צווחה אמה.

"אני לא מתחייב על המספרים." אמר הקוסם.

...​

בינתיים, בבית הכלא "טבחאן".

בזמן שג'ון והחבורה עסקו בבעיות הכבידה שלהם, משהו אפל התרחש בחלק אחר של העולם.

טבחאן היה בית הכלא השמור ביותר לעברייני מזון. שם הוחזקו השפים המסוכנים ביותר:
  • גורדון "הלהבה" ברנס – שהכניס יותר מדי צ'ילי לכל דבר.
  • פרנצ'סקו "הבלתי אפשרי לעיכול" פסטוצ'י – שעשה פסטות כל כך כבדות שאנשים לא ייכלו לזוז אחריהן.
  • ו... האסיר המסוכן ביותר: בריוס סלק.
השם ביריוס סלק נאמר בלחישה רועדת במסדרונות הקולינריה האפלים ביותר.

האגדה אמרה שהוא היה פעם עובד מטבח, עד שהחל להבריח רטבים בלתי חוקיים ולזייף גבינות בעזרת קסמים אפלים.

והנה, באותו רגע בדיוק – הכלא רעד.

סוהרים עם מגשי פיצה מתכתיים ניסוי לעצור אותו אבל זה היה מאוחר מדי.

"הוא ברח!" צרח אחד הסוהרים.

"ביריוס סלק ברח!"

...​

בחזרה לקבוצה (שעדיין מרחפת).

"אני לא אוהב את זה," אמר ג'ון, "אבל נראה לי שאנחנו מתחילים לנחות!"

הקבוצה, כמו כדורים רכים של בצק שמרים, החלה לרדת חזרה לקרקע.

"וואו!" קרא טומי. "נראה לי שזה היה השיעור הכי מגניב בעולם!"

"לא הייתי קורא לזה שיעור." אמר ג'ון, מתנדנד כמו על חבל דמיוני באוויר.

אבל עוד לפני שהספיקו להבין מה קורה, פרופסור צ'יפסלי צעק לפתע:

"עצרו הכול! קיבלתי הודעה דחופה!"

מהכיס שלו הוא שלף... פיתה מעופפת, שצעקה בקול צווחני:

"ביריוס סלק ברח מכלא טבחאן!"

שתיקה מתוחה השתררה.

"טוב, זה נשמע כמו בעיה של מישהו אחר," אמר החתול. "ביי."

"לא לא לא!" אמר הקוסם. "ביריוס סלק הוא לא רק אסיר נמלט – הוא האדם היחיד שיכול לעצור את הסופר-טופו! "

"מה?" שאלו כולם בבת אחת.

"כן," אמר פרופסור צ'יפסלי. "לפני שנים, ביריוס היה הטבח היחיד שהבין את הכוח של הסויה. אומרים שהוא יודע סוד שאף אחר לא גילה - משהו שיוכל להשמיד את הסופר-טופו אחת ולתמיד."

"זה נשמע כמו אגדה." אמר החתול, מציץ על ציפורניו.

"זה אמיתי!" התעקש הקוסם. "אנחנו חייבים למצוא אותו!"

...​

החבורה יצאה למסע חיפושים.

בעיר הופצו כרזות עם תמונתו של ביריוס – גבר בעל זקן מרופט, לבוש סינר עם הכיתוב "לא מתנצל על הטעמים שלי" .

"שמעתי שהוא מסתתר באחד המטבחים הישנים." אמר עובר אורח מודאג.

"ראיתי אותו מחפש סויה שחורה ליד הנמל!" אמר מוכר פלאפל.

הם חיפשו וחיפשו... ולבסוף, בפינת רחוב אפלה, הם מצאו אותו.

ביריוס סלק עמד ליד דוכן נטוש, מכין מרק שבעבע באור מוזר.

"מצאנו אותך!" קרא ג'ון.

בריוס הביט בהם. "מי שלח אותך?"

"אנחנו צריכים את העזרה שלך," אמר פרופסור צ'יפסלי. "רק אתה יכול לעצור את הסופר-טופו!"

בריוס פרץ בצחוק חנוק. "הסופר-טופו? הוא עדיין מסתובב? חשבתי שהוא יהרוג את עצמו מרוב אכזבה מהטעם של עצמו."

"אנחנו רציניים!" אמר טומי.

ביריוס הביט בהם רגע, ואז שינה הבעה. "טוב, אני עוזר לכם..."

כולם נאנחו בהקלה.

"בתנאי אחד."

הם נעצרו.

"אני רוצה שתנקו את השם שלי," אמר ביריוס. "העולם חושב שאני פושע. אני רוצה שכולם ידעו שאני חף מפשע!"

כולם הנהנו. "ברור! נעשה הכול!"

אבל אז - בדיוק הזה - נשמע צחוק מאחוריהם.

מתוך הצללים יצאו שני סוהרי כלא עם כובעי שף שחורים.

"מה זה?" שאל ג'ון.

"זה לא מה שאתה חושב!" אמר אחד הסוהרים. "ביריוס סלק באמת פושע! הוא בישל פשעי מזון נוראים! אין לו שום כוחות מיוחדים נגד הסופר-טופו!"

שתיקה השתררה.

"אה," אמר החתול. "זה מביך."

ביריוס התחיל לברוח, אבל תוך שנייה הסוהרים תפסו אותו.

"לא!" צעק טומי. "הוא היה התקווה היחידה שלנו!"

"לא ממש," אמר ג'ון. "נראה שהוא סתם רמאי."

הם הביטו איך ביריוס נלקח חזרה לכלא.

"טוב," אמר החתול. "אז מה עכשיו?"

"עכשיו," אמר פרופסור צ'יפסלי, "נחזור לתוכנית המקורית."

בסוף הפרק:
  • ביריוס סלק, האסיר המסתורי, התגלה כעבריין אמיתי ולא כגיבור נסתר.
  • כל האגדה עליו הייתה שקר מוחלט, והוא פשוט היה נוכל.
  • החבורה צריכה למצוא דרך אחרת להביס את הסופר-טופו.
הערות לפרק:
  1. הפארודיה על ספרי פנטזיה ובישול כוללת כלא מוזר ומלא אוכל (חייב להפסיק עם כל המאכלים המוזרים האלה מתישהו...)
  2. הפתעה – הדמות שכל העלילה חיפשה איך לברוח הוחלטה כחסרת תועלת לחלוטין.
  3. עכשיו, החבורה חוזרת לתוכנית המקורית – אבל האם היא תעבוד?
קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כתוב מאד יפה.
תודה רבה!

אבל, עדיין לא הצלחתי להבין מה קורה כאן,
מי נגד מי, מה בעד מה...
אולי אפשר קצת הסברים למה מתכוון המשורר?
העלילה היא בערך ככה: ג'ון יוצא למשימה ופוגש חתול מדבר - שעוזר לו להכין סופלה טופו. רובוט מרושע מתחרט על עברו כמפזר רעל טופו מהמפעל, וכל החבורה יוצאת למלחמה נגד מר סויה והמפלצטופו שלו...

אם לא הבנת, זה לא נורא, גם אני לא כל כך הבנתי ;)

וברצינות: לא חייב להבין את הסיפור, העיקר שנהנית ממנו. כל השאר זה רק תפאורה אחת גדולה.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק ארבעה-עשר:
חדר הסודות המבושלים
ג'ון-דון לא האמין שזה קורה לו.

כלומר, כן, הוא ידע שהוא חי בסיפור מטורף, אבל ברגע הזה - בזמן שהוא עמד במסדרון אבירי בתוך טחבולדור - האקדמיה הקולינרית לקסמי מטבח - הוא התחיל לחשוד שהיקום עובד נגדו.

"למה אני לובש גלימה?" הוא שאל, מושך בבד הכבד שהופיע עליו משום מקום.

"כי עכשיו אתה תלמיד רשמי בטחבולדור." אמר פרופסור צ'יפסלי, שנראה מאושר מדי מהמצב.

...​

שיעור ראשון בטחבולדור: איך לשלב טופו בלי להרוס מתכון?

"זה שטויות." מלמל החתול.

"שטויות?" נעלב צ'יפסלי. "אומנות שילוב הטופו היא מהממת הסוכנות בעולם הקולינרי! לא כל אחד יכול להוסיף טופו בלי להפוך את המנה שלו למגפה קולינרית!"

"מסכים." אמר טומי, שניסה פעם לאכול עוגת שוקולד עם טופו וזה הסתיים בטראומה.

"אני לא מבין מה אנחנו עושים כאן," אמר ג'ון, "חוץ מלהיות בתוך פארודיה על הארי פוטר."

"בדיוק," חייך הקוסם. ""אתם חייבים להבין את ההיסטוריה של הסופר-טופו, והדרך היחידה ללמוד על זה היא דרך התשובות שבתוך חדר הסודות המבושלים! "

...​

מהו חדר הסודות המבושלים?
לפני מאות שנים, אחד ממייסדי טחבולדור – המכשף האגדי סליזרטופו – יצרו אחד את המנה האולטימטיבית: טופו עם נשמה.


"נשמע מפוקפק." אמר ג'ון.

"מאוד." הסכים החתול.

סליזרטופו נעזר בכוחותיו האפלים כדי ליצור את היצור הראשון בסטייל – יצור טופו עם אינטלקט מלא. הבעיה? הטופו התחיל לחשוב שהוא יותר טוב משאר המאכלים.

"כך נולד הסופר-טופו הראשון." אמר צ'יפסלי בדרמטיות.

"ומה קרה לו?"

"טוב... אה..." גירד הקוסם את ראשו. "הוא השתלט על המטבח וננסה להפוך את כל היצורים לקוביות טופו."

"ומה עשו נגדו?"

"הכניסו אותו לחדר הסודות המבושלים," ענה הקוסם. "ומאז הוא היה סגור שם... עד שהגיע דוקטור סויה ושחרר אותו."

"אני לא מאמין שאני אומר את זה," אמר החתול, "אבל יאללה, בואו נלך למצוא טופו מרושע בחדר סודי."

...​

הם ירדו דרך גרם מדרגות אבן שהתפתל כמו פסטה לא מבושלת. ככל שהתקרבו לדלת הכבדה, אפשר היה להריח ריח של טופו שיהיה בחוץ יותר מדי זמן.

"זה אמור להיות ככה?" שאל ג'ון, מנסה לא לעצור את הנשמה.

"כן," אמר צ'יפסלי. "זה הריח של ההיסטוריה הקולינרית."

"או של משהו שהלך רע מאוד." העיר טומי.

הם מצאו דלת אבן עתיקה, שעליה הייתה חקוקה סיסמה מסתורית:

"רק מי שטופו בליבו – יוכל להיכנס."

"זה לא עובד עלינו," אמר החתול. "אין לנו טופו בלב."

"אבל אולי..." מלמל ג'ון.

הוא הרים את תבנית הסופלה שאיתה הסתובב מתחילת הסיפור.

הדלת רטטה.

ואז – בבת אחת – היא נפתחה.

סירי ברזל, ולחות חרסינה שעליהם חרוטים מתכונים עתיקים היו שם. במרכז החדר עמדת במה מוגבהת, ועליה – קדרה עצומה שהעלתה אדים סגולים.

"זה נראה כמו משהו שלא כדאי לגעת בו." אמר ג'ון.

"ובכל זאת," אמר הקוסם, "אנחנו חייבים לבדוק את זה."

טומי התקרב והציץ לתוך הקדרה.

בתוכה, כמו הולוגרמה מעידן אחר, הופיע סליזרטופו בכבודו ובעצמו.

הוא היה גבוה, עטוף בגלימה עשויה מעלי אצות, ועיניו היו צרות כמו של אדם שהרגע טעם טופו מקולקל.

"מי מעז להפר את מנוחתי?" שאל בנהמה.

"שלום," אמר ג'ון. "אנחנו מחפשים דרך להביס את הסופר-טופו."

"הסופר-טופו?" קרא סליזרטופו. "אה! הוא אחד מהיצירות שלי אתם! לא יכולים להביס אותו – אלא אם כן..."

כולם התקרבו.

"אלא אם תשלבו אותו עם... המרכיב הסודי."

"מהו הוא המרכיב הסודי?" שאל ג'ון.

"זה פשוט," אמר סליזרטופו. "הדבר היחיד יכול לבטל את הכוח של הטופו הוא..."

כולם עצרו את נשימתם.

"...גבינה מותכת."

שתיקה.

"אתה צוחק עלי?" שאל ג'ון.

"אני לא צוחק," אמר סליזרטופו. "כל הטופו בעולם חושש מגבינה מותכת – זה שובר את כל המבנה המולקולרי שלו!"

"אני ידעתי את זה!" אמר החתול.

"לא ידעת כלום." אמר ג'ון.

"תביאו את הגבינה," אמר סליזרטופו, "ותוכלו להציל את העולם."

סוף הפרק:
  • הקבוצה גילתה שהסופר-טופו היה למעשה תוצר של קסם קולינרי אפל.
  • סליזרטופו חשף שהדרך להביס אותו היא... גבינה מותכת.
  • עכשיו, ג'ון והחבורה חייבים למצוא דרך להשיג כמות מספיקה של גבינה כדי לחסל את האיום.

הערות לפרק:
  1. מי אמר 'הארי פוטר'?...
  2. הטוויסט – הדרך להביס טופו היא בעזרת גבינה מותכת – כי זה תמיד הורס את המרקם שלו.
  3. ההמשך ברור: המרדף אחרי הגבינה הגדולה מתחיל!

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק חמשה-עשר:
הטופו וההורקרוקסים החמקמקים

הם יצאו מחדר הסודות המבושלים, כשמוחם גדוש במידע סודי מסוכן.

המרכיב היחיד שיכול להביס את הסופר-טופו? גבינה מותכת.

אבל כמו בכל סיפור מוגזם – זה לא היה כל כך פשוט.

פרופסור צ'יפסלי ליטף את זקנו במחשבה. "כמובן! אני לא מאמין שלא חשבתי על זה קודם!"

"לא חשבת על זה קודם כי זה מגוחך", אמר החתול.

"גם הסיפור הזה מגוחך." הזכיר לו ג'ון.

"אז מה עכשיו?" שאלה אמה.

פרופסור צ'יפסלי עצם את עיניו ואמר בדרמטיות: "כדי להשיג את הגבינה הקדושה... אנחנו חייבים למצוא את ההורקרוקסים של הסופר-טופו!"

שתיקה.

"הסופר-טופו... יש לו הורקרוקסים?" שאל ג'ון.

"כמובן!" הכריז הקוסם. "זה לא היה ברור? הרי כל נבל שרוצה להיות בלתי מנוצח מחביא חלקים מהנשמה שלו בכל מיני חפצים אקראיים!"

"אני שונא שהקלישאה הזאת חזרה לפה." מלמל החתול.

"אז רגע," אמרה ליאנה, שולפת דף ומתחילה לשרטט. "מה הם בעצם ההורקרוקסים של הסופר-טופו?"

הקוסם הוציא קלף ישן והניח אותו לפניהם.


"שבעת ההורקרוקסים של הסופר-טופו:"
  1. המתכון המקורי – כתוב בדם סויה על קלף עתיק.
  2. המזלג הראשון – הכלי שבו ערבבו אותו בפעם הראשונה.
  3. טבלת הערכים התזונתיים – שמוכיחה שהוא "בריא". היא מסוכנת.
  4. מגש הטעימות האגדי - מהפעם הראשונה שטעמו אותו. כולם שיקרו שהם נהנו.
  5. כובע השף של דוקטור סויה – מכיל שאריות של הסופר-טופו המקורי.
  6. השעון של מוּף-2000 – תכנת את הסופר-טופו לראשונה לפני שהפך עצמאי.
  7. הדינוזאור.

שתיקה דרמטית השתררה.

"הדינוזאור?" שאל ג'ון. "הדינוזאור הוא אחד מההורקרוקסים?"

"כן," אמר פרופסור צ'יפסלי. "משום מה, כן."

כולם הביטו בדינוזאור, שצץ שם משום-מקום.

"אה," אמר הדינוזאור, מכחכח בגרונו. "טוב, זה מביך."

...​

הם התחלקו לשתי קבוצות:

  1. ג'ון, החתול, טומי וליאנה – ילכו לחפש את ששת החפצים הקשורים להיסטורית הטופו.
  2. אמה, הדינוזאור ומוּף-2000 – יתמודדו עם זה שהדינוזאור עצמו הוא הורקרוקס.
...​


הם נסעו במונית קסומה (שהייתה סתם מונית רגילה, אבל עם נהג שידע יותר מדי על רטבים אסייתיים).

המתכון המקורי של הסופר-טופו, כך נאמר, היה קבור במקום סודי אי שם במערות האלפים השווייצריים.

"זה מרגיש יותר מתוחכם בשביל סיפור כזה." החתול.

"אל תדאג," אמר ג'ון. "זה בטח ייגמר בטפשות מוחלטת."

...​

הם ירדו מהמונית הישר מול מערה אפלה.

"שקט פה מדי..." אמר ג'ון.

"ברור ששקט!" אמר קול מהאפלה.

כולם הסתובבו.

מתוך הצללים יצא דוקטור סויה.

"אה, לא." מלמל ג'ון.

"כן!" צעק המדען המטורף. "אתם חושבים שתשמידו את ההורקרוקסים לפניי? אני גם מחפש אותם! רק שאני לא רוצה להשמיד אותם – אני רוצה להשתלט עליהם ולשלוט בטופו לנצח!"

"כן. ברור." אמר החתול.

"עכשיו, אתם לא תעברו!" אמר דוקטור סויה, שולף שרביט קסם עשוי ממקל קינמון.

"הוא באמת הולך לעשות עלינו לחש קסם?" שאל טומי.

"ברור," אמר ג'ון. "זה מה שמקבלים כשהסיפור הזה הופך לפרודיה על עצמו."

דוקטור סויה נופף בשרביט הקינמון וצעק:

"טופו-טורפוס!"

נחשול של פודינג ירקרק עף לכיוונם.

החתול נאנח. "למה תמיד זה נגמר בזה?"

...​

"הם בטח עכשיו נלחמים", אמרה אמה.

"כן..." מלמל הדינוזאור. "אבל נדבר על הבעיה האמיתית כאן – אני הורקרוקס ?"

"כן." אמר מוּף-2000.

"אבל זה אומר ש... הדרך היחידה להרוס את כל הסופר-טופו היא... להשמיד אותי?"

אמה שתקה. "אמ... לאו דווקא! אולי יש דרך אחרת?"

"אני לא בטוח," אמר הדינוזאור. "אולי זה הסוף שלי."

"אני לא חושב ככה," אמר מוּף. "אתה הרי ייצור חי. כל ההורקרוקסים האחרים הם חפצים. אולי יש לך שליטה בזה?"

הדינוזאור חושב על זה.

"אתה אומר... שאולי אני יכול לבחור לא להיות הורקרוקס?"

"כן," אמר מוּף. "אחרי הכול – זה הרי לא באמת הגיוני."

"את זה אנחנו יודעים כבר מהפרק הראשון." מלמל הדינוזאור.

...​

ג'ון, החתול, טומי וליאנה היו עסוקים בלהתחמק מקסמי קינמון ונחשולי טופו.

"טוב, זה נהיה רציני." אמר ג'ון.

החתול פיהק. "לא. זה נהיה מגוחך."

ואז, טומי – משום מקום – שלף בלון פטרייה.

"אני מוכן!" הוא צעק.

"מה?" שאל ג'ון. "מאיפה זה הגיע?"

"זה היה איתי מאז פרק שמונה!"

"טוב, למה לא." מלמל ג'ון.

טומי קפץ על המקום ושיגר את הבלון היישר אל דוקטור סויה.

הבלון התנפץ בענן צבעוני, והמדען פשוט התמלא בקצפת.

"הו לא!" הוא צעק. "החולשה שלי – קינוחים לא בריאים!"

"אני לא מאמין שזה עבד." אמר ג'ון.

הם רצו קדימה, פתחו את שער הברזל שבקצה המערה – ושם, על כן זהוב, נח המתכון המקורי של הסופר-טופו.

"זהו זה," אמר החתול. "אחד אצלנו. שישה נשארו."

סוף הפרק:
  • החבורה השיגה את ההורקרוקס הראשון!
  • דוקטור סויה הובס – בפעם הראשונה להיום.
  • הדינוזאור מתחיל להבין שהוא יכול לשלוט בגורלו.
הערות:
  1. נמאס עם הפארודיות על 'הארי פוטר'! פרק הבא פארודיה על 'מרגל להשכרה'!
  2. טוויסט על הקונספט של הורקרוקסים – אולי הם לא חייבים להיות מושמדים, אלא "משוכנעים" להפסיק להיות הורקרוקס.
  3. עכשיו יש להם עוד שישה למצוא... ואנחנו רק מתחילים!

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
חמישה.
שניים כבר נמצאו: המתכון, והדינוזאור.
הדינוזאור הוא לא בדיוק הורקרוקס, ולכן אני מונה אותו עם אלו שעדיין לא נמצאו (כי עוד לא טיפלו בו...)
אבל יישר כוח על תשומת הלב!
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק שישה-עשר:
מרגל להשכרה שהוא לא אייל גלבוע

ג'ון-דון התיישב על סלע במערה השווייצרית ונאנח.

"אני לא מאמין שזה עבד."

"אני לא מאמין שזה כל כך עבד." אמר החתול.

"מה עכשיו?" שאלה ליאנה. "יש לנו רק הורקרוקס אחד מתוך שבעה. אנחנו עדיין לא יודעים איך בדיוק להשתמש בגבינה מותכת כדי להשמיד את הסופר-טופו."

"זה עוד לפני שדיברנו עלינו בתוך פרודיה של עצמנו", אמר ג'ון.

"מה הכוונה?" שאלה אמה.

"תקשיבי," אמר ג'ון. "התחלנו בסיפור של הצלת העולם. זה היה בסדר. אחר כך זה הפך לקולינרי, ואז לפרודיה על הארי פוטר, ועכשיו אנחנו מחפשים הורקרוקסים בזמן שהנבל הכי גרוע בעולם – דוקטור סויה – מנסה לעצור אותנו עם מקל קינמון. אני מרגיש שאנחנו תקועים בסיפור שכותב את עצמו, אין לנו שום שליטה עליו."

"זה בדיוק מה שקורה", אמר החתול.

"ואאז נשאלת השאלה..." אמר טומי, "אם אנחנו באמת בפרודיה על עצמנו... אז אני כותב את זה?"

כולם השתתקו.

במשך כמה שניות, אף אחד לא דיבר.

"או-קיי, זה נהיה מסובך מדי." אמר ג'ון.

"נכון," אמר החתול. "בואו נחזור למה שאנחנו אמורים לעשות."

"שהוא?"

"להשיג את ההורקרוקסים," אמר החתול. "אבל לעשות את זה עם קצת יותר סגנון."

...​

"לפי מידע שיש לנו," אמרה ליאנה, "המזלג הראשון שערבבו את הסופר-טופו נמצא בידיו של סוכן חשאי."

"מה?"

"סוכן חשאי," חזרה ליאנה. "מרגל על. איש הצללים. האיש שמפעיל את כל מהלכי הריגול בעולם – וגם הולך צעד אחד לפנינו."

ג'ון קם. "רגע. שנייה. אנחנו עכשיו בתוך פארודיה על מרגל להשכרה ?"

"איזה עוד דרך הגיונית יש להשיג מזלג קסום?"

"טוב," אמר ג'ון. "בואו נפסיק לשאול שאלות ופשוט נלך עם זה."

...​

המשימה: לגנוב את המזלג מסוכן הצללים
הסוכן: אדם מסתורי בשם רובי ברקוביץ' .
מיקום: בסיס סודי בתוך מלון מפואר.
מטרה: לאתר את המזלג ולהשיג אותו – בלי שהסוכן יספיק להבחין.
סיכון: גבוה מאוד.


"זה נשמע כמו משימת התאבדות." אמר החתול.

"זה בדיוק מה שאנחנו צריכים לעשות", אמר טומי.

"מה?"

"אתה נראה כמו מרגל", אמר החתול לג'ון.

"לא, אני לא!"

"ברור שכן!"

"אתם שולחים אותי לחדור לבסיס של מרגל אגדי ולגנוב לו את המזלג? "

"כן."

"נראה לי שאני מעדיף להילחם בסופר-טופו עכשיו."

"מאוחר מדי," אמר החתול. "המונית בדרך."

...​

מלון 'הצללים הכבדים'.


המונית הורידה את ג'ון ליד המלון היוקרתי.

"זה הולך להיות פשוט," אמר החתול. "אתה נכנס פנימה, מוצא את המזלג, יוצא משם לפני שברקוביץ' מבין מה קרה."

"ומה אם הוא יבין מה קרה?"

"אה... טוב... בוא נקווה שלא."

"מעולה. תוכנית גאונית."

...​

לובי המלון.

ג'ון נכנס דרך הדלתות המוזהבות. מוזיקת פסנתר רכה התנגנה ברקע, והאווירה הייתה רשמית להחריד.

הוא הרים את דף ההוראות של החתול:
  1. אל תמשוך תשומת לב.
  2. תיראה כאילו אתה אמור להיות כאן.
  3. אל תתנהג כמו טיפש.
ג'ון קיפל את הדף. "שתיים מתוך שלוש זה מספיק טוב."

...​

בחדר של ברקוביץ'.

זה היה חדר סוויטה ענק, עם שטיחים מפוארים ומיני-בר מאובזר יותר מכל סופרמרקט שג'ון הכיר.

והנה, שם על השולחן...

המזלג.

"מושלם", מלמל ג'ון. "אני פשוט לוקח אותו ו-"

בום.

הדלת נטרקה מאחוריו.

רובי ברקוביץ' עמד שם, מחייך חיוך קר.

"אתה חושב שזה כזה פשוט?"

ג'ון הסתובב באיטיות. "תראה, אני יכול להסביר."

"לא צריך," אמר ברקוביץ', שלף אקדח שירה חיצים קטנים בצורת סכיני חמאה. "אני יודע בדיוק למה אתה כאן."

"אז אולי פשוט תיתן לי את המזלג?"

"אני חושש שלא."

"ולמה לא?"

"כי אני יודע את האמת, ג'ון," אמר ברקוביץ'. "אני יודע שהסיפור הזה הוא פרודיה על עצמו."

ג'ון-דון קפא.

"מה?"

"כן," אמר ברקוביץ'. "אני יודע שאתה לא גיבור אמיתי - אתה פשוט דמות שנתקעה בסיפור שהוא לא מבין."

ג'ון בלע רוק. "אז... אז מה עכשיו?"

"עכשיו?" חייך ברקוביץ'. "עכשיו אני שואל אותך שאלה אחת: למה אתה באמת כאן? "

בסוף הפרק:
  • ג'ון נמצא מול איש הצללים – שיודע שהוא חלק מסיפור פארודי.
  • השאלה האמיתית נחשפת: האם יש טעם להמשיך לחפש את ההורקרוקסים?
  • דוקטור סויה, הסופר-טופו, והדינוזאור עדיין מחכים ברקע – והזמן הולך ואוזל.
הערות:
  1. הסטנו את הסיפור מהפרודיה על ספרי פנטזיה – עכשיו הוא פרודיה על עצמו ועל ספרי מרגלים.
  2. נכנסנו לשלב חדש – דמות שמבינה שהעלילה מגוחכת ומתחילה לשבור את החוקים שלה.
  3. מה יקרה עכשיו? האם ג'ון יתחיל לפקפק במשימה?

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 
נערך לאחרונה ב:

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק שבעה-עשר:
ממלכת הטופו במבחן

ג'ון-דון עדיין עמד מול רובי ברקוביץ', סוכן הצל שהבין שהמציאות כולה היא פרודיה אחת גדולה.

"אתה שואל אותי למה אני באמת כאן?" חזר ג'ון על השאלה.

"כן," אמר ברקוביץ', נשען לאחור והניח רגל על שולחן זכוכית. "אתה יכול להמשיך לרוץ אחרי הורקרוקסים מטופשים... אבל מה אם אין לזה סוף? מה אם הסיפור הזה נועד להתקיים לנצח?"

ג'ון בלע רוק.

"אני אומר לך מה אני הייתי עושה." המשיך ברקוביץ'. "אני חושב שאתה צריך לשבור את הכללים. לעשות מה שאף אחד בסיפור פארודי לא עושה - למצוא דרך לצאת ממנו."

"תן לי לנחש," אמר החתול, שנכנס פתאום דרך החלון. "הדרך היחידה לצאת היא להרכיב משקפי שמש, לנסוע במכונית שחורה ולדבר רק בקודים סודיים."

"ברור." אמר ברקוביץ'.

"אני לא הולך לשום מקום עד שאני מקבל את כל ההורקרוקסים," אמר ג'ון. "זה נראה עכשיו כאילו זו הדרך היחידה לנצח את הסופר-טופו."

"אתה בטוח שזה באמת יעזור?" שאל ברקוביץ'.

"אני בטוח שזה לפחות יסיים את החלק הזה של הסיפור."

ברקוביץ' הביט בו רגע, ואז הוציא את המזלג הראשון של הסופר-טופו מהכיס.

"קדימה, קח את זה ולך," הוא אמר. "אבל תזכור - אני ניסיתי לעזור לך."

ג'ון לקח את המזלג. "אני יודע."

"ועכשיו?" שאל החתול.

"עכשיו..." אמר ג'ון, "אנחנו נוסעים אל ממלכת הטופו במבחן. "

...​

לפי כתבי טחבולדור, ההורקרוקס הבא – טבלת הערכים התזונתיים של הסופר-טופו – היה חבוי בממלכה נשכחת, מקום שאיש לא שמע עליו מחוץ לאגדות.

"ממלכה שלמה?" שאל טומי. "מי מנהל את המקום הזה?"

"במשך דורות," קרא הקוסם צ'יפסלי בהתלהבות, "שלטו כאן שושלות של מלכים ומלכות נעלמים, כולם נאבקו זה בזה על שליטה, בגידות, ונאמנויות חצי-יציבות!"

"זה נשמע כאילו מישהו לקח את כל הקלישאות של דרמות מלוכה ושפך אותם לבלנדר." אמר החתול.

"זה בדיוק מה שקרה." אמר הקוסם בגאווה.

...​

הדרך לממלכה עברה דרך שערים עצומים ועליהם חרוטים שמותיהם של שליטי העבר:
  • המלך פַּטוּרִיוֹן הראשון – מי שהמציא את שיטת הניהול הבלתי אפשרית ששלטה בממלכה.
  • המלכה תִּחְבוּלָה השלישית – שפיתחה מערכת של בריתות כל כך מסובכות, שאף אחד לא באמת ידע מי נגד מי.
  • הנסיך בִּירְקוּס החמישי – שכולם חשבו שהוא חשוב, אבל אף אחד לא באמת ידע מה הוא עשה.
"וואו," אמר ג'ון. "זה נשמע כמו המקום הכי טוב בעולם."

"זה בגלל שזה הממלכה במבחן ," אמר צ'יפסלי. "אתה לא מבין כלום עד שלא עברת את כל השלבים שלה!"

"וזה נשמע כמו סיוט." אמר החתול.

...​

לפי האגדה, המסמך הקדוש – הטבלה שמוכיחה שהסופר-טופו "בריא" – היה חבוי אי שם בארמון המרכזי.

אבל כדי להיכנס לשם, צריך לעבור שלושה מבחנים .

"שלושה מבחנים?" נאנח ג'ון.

"ברור שיש שלושה מבחנים."

...​

המבחן הראשון: מבחן הנאמנות.


"מי אתם?" שאל השומר המלכותי, שעמד ליד גשר שהוביל לטירה.

"אנחנו... נוסעים." אמר ג'ון בזהירות.

"נוסעים?" השומר הרים גבה. "נוסעים לאן?"

"למקום... הזה." אמר ג'ון, מסמן לכיוון הטירה.

השומר מצמץ. "רק מי שנאמן לממלכה יכול להיכנס!"

החתול פיהק. "ומה אם אנחנו פשוט נגיד לך שאנחנו נאמנים?"

"זה לא עובד ככה!" אמר השומר. "אתם צריכים להוכיח את זה!"

"איך?"

"על ידי זה שתבגדו אחד בשני ואז תפתרו את זה איכשהו!"

"סליחה, מה?" שאל טומי.

"זה מבחן נאמנות קלאסי!" אמר השומר. "אתם צריכים לעבור בגידות, קונספירציות, ומזימות – ואז להראות שאתם עדיין חברים!"

"זה נשמע כמו עלילה שמנסה לסבך את עצמה בכוח." אמר ג'ון.

"כן," אמר החתול. "אבל בוא פשוט נגמור עם זה."

...​

"אני בוגד בך , ג'ון!" צעק החתול.

"מה?"

"כן!" המשיך החתול. "כל הזמן הזה עבדתי בשביל הסופר-טופו!"

"זה לא נכון!" אמר ג'ון.

"זה כן!"

"ואז אני... סולח לך?"

"כן!"

"כי הבנו שאנחנו עדיין צריכים להיות חברים?"

"בדיוק!"

השומר הנהן. "מצוין. אתם יכולים לעבור."

כולם הביטו בו.

"מה?" אמר השומר. "זה מבחן טיפוסי פה."

...​

המבחן השני: מבחן השלטון.


"עכשיו אתם צריכים להוכיח שאפשר לשלוט!"

"מה?"

"אתם צריכים לנהל את המדינה במשך שלוש דקות ואז להתנהג בצורה דרמטית!"

"זה נשמע הגיוני", אמר ג'ון.

"לא, זה לא." אמר החתול.

אבל לפני שהספיקו להתווכח - הם הוכנסו לחדר כס המלכות.

"אתה עכשיו המלך!" צעקו לעבר ג'ון.

הוא הביט סביב. "אה... בסדר."

"אבל עכשיו," המשיך הקהל, "יש מרד!"

"מה? למה?"

"כי תמיד יש מרד!"

"אני מתפטר!" אמר ג'ון.

"יפה!" צעקו כולם. "המבחן הושלם!"

...​

המבחן השלישי: למצוא את הטבלה.


"ואיפה הטבלה?" שאל ג'ון.

"אה, היא פשוט פה." אמר אחד היועצים המלכותיים, והגיש אותה.

"זהו?"

"כן," אמר היועץ. "פשוט רצינו שתעבור כמה מבחנים קודם."

סוף הפרק:
  • ג'ון עבר שלושה מבחנים אקראיים וקיבל את טבלת הערכים התזונתיים .
  • הממלכה מורכבת יותר מדי - הם פשוט עברו דרכה בלי להבין כלום.
  • החבורה ממשיכה אל ההורקרוקס הבא... אבל עכשיו הם מבינים: משהו ממש מוזר בסיפור הזה.
הערות:
  1. סוג של פארודיה על ממלכה במבחן – עם מבחנים פוליטיים מסובכים בלי היגיון אמיתי.
  2. פחות אוכל, יותר ניהול פארודי של סיפור שמתעקש לסבך את עצמו.
  3. עכשיו – מה ההורקרוקס הבא יביא איתו?

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 

Ruth 7884

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כתיבה מהממת!!
אהבתי ממש!!
סגנון יפה והומוריסטי, קצר וקולע ...
ישבתי עכשיו כ20 דקות רצוף וקראתי הכל דיי בשקיקה😇😅
לא יודעת למה אבל ממש אהבתי את שמות הפרקים...
ממש נחמד...
מחכה להמשך🤗
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כתיבה מהממת!!
אהבתי ממש!!
סגנון יפה והומוריסטי, קצר וקולע ...
ישבתי עכשיו כ20 דקות רצוף וקראתי הכל דיי בשקיקה😇😅
לא יודעת למה אבל ממש אהבתי את שמות הפרקים...
ממש נחמד...
מחכה להמשך🤗
תודה רבה על המשוב החם והמפורט!!!
אין לכם מושג כמה מרץ וחשק להמשיך נותנת לי כל תגובה שכזו. תודה!
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק שמונה-עשר:
תיק הטופו 10

ג'ון-דון ישב בפונדק דרכים עם שאר החבורה, ובהה בטבלת הערכים התזונתיים של הסופר-טופו.

"אוקיי," אמר ג'ון, "אז עכשיו יש לנו שלושה הורקרוקסים. כמה נשארו?"

"ארבעה." ענה החתול.

"וזה אומר שאנחנו רק בשליש הדרך?"

"כן."

"אני מרגיש שזה הולך להיות סיפור ארוך."

"ברור," אמר החתול. "לא ראית שכתוב 'סיפור בהמשכים'?"

...​

לפי מה שנחשף בטחבולדור, המגש שעליו הוגש הסופר-טופו לראשונה נמצא בידי בלש פרטי מסתורי , ששמו היה ידוע רק ללוחשים בצללים.

"בלש פרטי?" שאל ג'ון. "בבקשה תגידו לי שזה לא אומר שעכשיו אנחנו נכנסים לפרודיה של ספרי חקירה אפלים."

"ברור שכן," אמר החתול. "ואנחנו לא עוצרים עכשיו."

...​

הם הגיעו לבניין ישן עם חלונות שבורים, בחלק האפור ביותר של העיר. שלט דהוי היה קבוע מעל הדלת:

"נמרודי חקירות – אנחנו מגלים את מה שאתה לא רוצה לדעת."

"זה כבר נשמע דרמטי מדי." אמר ג'ון.

"לא אכפת לי," אמר החתול. "אני הולך ליהנות מהקטע הזה."

הם נכנסו פנימה.

המשרד של הבלש נראה בדיוק כמו שהוא אמור להיראות:
  • אור חלש מהבהב מתקרת עץ ישנה.
  • ערימות ניירת מפוזרות על שולחן עץ כבד.
  • חלון מטושטש משקיף על גשם שכנראה ירד רק בתוך העלילה הזאת.
  • ובפינה, דמות עטופה במעיל, עם כובע רחב שוליים, עישנה סיגריה שנראתה כמו קלישאה חיה.

"אתם מחפשים משהו?" אמר הקול העמוק של יעקב "הצל" נמרודי .

"כן," אמר ג'ון. "אנחנו מחפשים מגש טעימות ישן."

"אתם לא הראשונים ששואלים עליו." אמר נמרודי.

"ברור שלא." אמר החתול.

"יש רק בעיה אחת," המשיך הבלש. "המגש הזה... נעלם. "

"נעלם?" שאל ג'ון. "איך מגש יכול להיעלם?"

"אני אגיד לכם איך," אמר נמרודי, קם באיטיות ומזג לעצמו כוס קפה שחור. "לפני עשר שנים, ביום סגריר, הגיע אלי איש עם תיק חום. הוא היה לחוץ, כאילו מישהו רודף אחריו."

"אני מתחיל להצטער שהגענו לכאן." מלמל החתול.

"הוא ביקש ממני להסתיר חפץ יקר ערך," המשיך נמרודי. " משהו שאסור שיפול לידיים הלא נכונות. הוא אמר שזה הכול."

"ומה קרה לו?"

"נעלם." אמר הבלש, לוקח שלוק דרמטי מהקפה.

"כלומר?"

"כלומר, אני לא יודע מי לקח אותו. זה יכול להיות כל אחד. המאפיה המקומית, סוכני ממשלה, אפילו..." הוא אולי השתתק לרגע. "אולי אפילו אנשי הצללים. "

שתיקה.

"מי אלה אנשי הצללים?" שאל טומי.

"אף אחד לא יודע," ענה נמרודי. "הם רואים הכול, יודעים הכול, ומושכים בחוטים מאחורי הקלעים."

"אני יכול לנחש שהם גם לא באמת חשובים לעלילה הזאת?" שאל ג'ון.

"נכון מאוד." אמר החתול.

"אם אתם באמת רוצים את המגש הזה," אמר נמרודי, "אתם תצטרכו לחפש לפי שלושה רמזים."

"אנחנו צריכים לחפש לפי שלושה רמזים." חזר אחריו החתול.

"הנה מה שאני יודע." המשיך הבלש, מתעלם מהסרקזם.
  1. האדם האחרון שנגע במגש היה שף עלום שם, שפעל מבית קפה מחתרתי בשם 'הסיר השבור'.
  2. יש שמועות שהמגש הוברח אל אחוזה מסתורית מחוץ לעיר, בה מותנות עסקאות סודיות באישון לילה.
  3. יש תיק סודי בארכיון העירוני, שככל הנראה מכיל מסמכים הקשורים למגש. אבל... אף אחד לא הצליח לפתוח אותו עד היום.

"תיק סודי?" שאל ג'ון. "מה הבעיה פשוט לפתוח אותו?"

"הוא נעול," אמר הבלש. "אין מפתח."

"אני שונא את הסיפור הזה." אמר ג'ון.

"אתה חלק ממנו, תתמודד." אמר החתול.

...​

הם הגיעו לבית קפה, שנראה קטן ומרופט, בקושי פועל. בפנים, ברמן עם שפם עמד וניקה כוסות.

"אנחנו מחפשים מידע על שף שהחזיק במגש מסוים." אמר ג'ון.

הברמן קפא לרגע, ואז אמר בקול נמוך: "אתם לא הראשונים שבאים לשאול על זה."

"ברור שלא." אמר החתול.

"השאלה מתורצת..." הברמן הסתכל לצדדים, כאילו מישהו עוקב אחריו. "הוא נעלם לפני כמה שנים. אמר שהוא יודע יותר מדי. ואז – בום – נעלם כמו צל בבריזה."

"אוקיי, אתה לא צריך לדבר כמו בלש בספר משנות ה-40." אמר ג'ון.

"זה מה שאני עושה", ענה הברמן.

"ומה עכשיו?" שאל טומי.

"עכשיו," אמר החתול, "אנחנו הולכים לחפש את האחוזה המסתורית."

סוף הפרק:
  • החבורה פגשה את הבלש יעקב "הצל" נמרודי – והבינה שהמגש נעלם בתעלומה לא פתורה.
  • הם קיבלו שלושה רמזים - התחילו לרדוף אחרי החסר.
  • אנשי הצללים... קיימים? אולי? אבל לא באמת.
הערות:
  1. הפרודיה על ספרי המתח הבלשיים-ישנים בעיצומה – עם בלש פרטי, תיקים אבודים, ודמויות שמדברות כמו בסרט שחור-לבן.
  2. הסיפור הולך ונעשה מורכב יותר - אבל עדיין נשמר באווירה מגוחכת לחלוטין.
  3. עכשיו יש להם רמזים – אבל האם הם באמת יובילו למגש?

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 

Ruth 7884

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק שמונה-עשר:
תיק הטופו 10

ג'ון-דון ישב בפונדק דרכים עם שאר החבורה, ובהה בטבלת הערכים התזונתיים של הסופר-טופו.

"אוקיי," אמר ג'ון, "אז עכשיו יש לנו שלושה הורקרוקסים. כמה נשארו?"

"ארבעה." ענה החתול.

"וזה אומר שאנחנו רק בשליש הדרך?"

"כן."

"אני מרגיש שזה הולך להיות סיפור ארוך."

"ברור," אמר החתול. "לא ראית שכתוב 'סיפור בהמשכים'?"

...​

לפי מה שנחשף בטחבולדור, המגש שעליו הוגש הסופר-טופו לראשונה נמצא בידי בלש פרטי מסתורי , ששמו היה ידוע רק ללוחשים בצללים.

"בלש פרטי?" שאל ג'ון. "בבקשה תגידו לי שזה לא אומר שעכשיו אנחנו נכנסים לפרודיה של ספרי חקירה אפלים."

"ברור שכן," אמר החתול. "ואנחנו לא עוצרים עכשיו."

...​

הם הגיעו לבניין ישן עם חלונות שבורים, בחלק האפור ביותר של העיר. שלט דהוי היה קבוע מעל הדלת:

"נמרודי חקירות – אנחנו מגלים את מה שאתה לא רוצה לדעת."

"זה כבר נשמע דרמטי מדי." אמר ג'ון.

"לא אכפת לי," אמר החתול. "אני הולך ליהנות מהקטע הזה."

הם נכנסו פנימה.

המשרד של הבלש נראה בדיוק כמו שהוא אמור להיראות:
  • אור חלש מהבהב מתקרת עץ ישנה.
  • ערימות ניירת מפוזרות על שולחן עץ כבד.
  • חלון מטושטש משקיף על גשם שכנראה ירד רק בתוך העלילה הזאת.
  • ובפינה, דמות עטופה במעיל, עם כובע רחב שוליים, עישנה סיגריה שנראתה כמו קלישאה חיה.

"אתם מחפשים משהו?" אמר הקול העמוק של יעקב "הצל" נמרודי .

"כן," אמר ג'ון. "אנחנו מחפשים מגש טעימות ישן."

"אתם לא הראשונים ששואלים עליו." אמר נמרודי.

"ברור שלא." אמר החתול.

"יש רק בעיה אחת," המשיך הבלש. "המגש הזה... נעלם. "

"נעלם?" שאל ג'ון. "איך מגש יכול להיעלם?"

"אני אגיד לכם איך," אמר נמרודי, קם באיטיות ומזג לעצמו כוס קפה שחור. "לפני עשר שנים, ביום סגריר, הגיע אלי איש עם תיק חום. הוא היה לחוץ, כאילו מישהו רודף אחריו."

"אני מתחיל להצטער שהגענו לכאן." מלמל החתול.

"הוא ביקש ממני להסתיר חפץ יקר ערך," המשיך נמרודי. " משהו שאסור שיפול לידיים הלא נכונות. הוא אמר שזה הכול."

"ומה קרה לו?"

"נעלם." אמר הבלש, לוקח שלוק דרמטי מהקפה.

"כלומר?"

"כלומר, אני לא יודע מי לקח אותו. זה יכול להיות כל אחד. המאפיה המקומית, סוכני ממשלה, אפילו..." הוא אולי השתתק לרגע. "אולי אפילו אנשי הצללים. "

שתיקה.

"מי אלה אנשי הצללים?" שאל טומי.

"אף אחד לא יודע," ענה נמרודי. "הם רואים הכול, יודעים הכול, ומושכים בחוטים מאחורי הקלעים."

"אני יכול לנחש שהם גם לא באמת חשובים לעלילה הזאת?" שאל ג'ון.

"נכון מאוד." אמר החתול.

"אם אתם באמת רוצים את המגש הזה," אמר נמרודי, "אתם תצטרכו לחפש לפי שלושה רמזים."

"אנחנו צריכים לחפש לפי שלושה רמזים." חזר אחריו החתול.

"הנה מה שאני יודע." המשיך הבלש, מתעלם מהסרקזם.
  1. האדם האחרון שנגע במגש היה שף עלום שם, שפעל מבית קפה מחתרתי בשם 'הסיר השבור'.
  2. יש שמועות שהמגש הוברח אל אחוזה מסתורית מחוץ לעיר, בה מותנות עסקאות סודיות באישון לילה.
  3. יש תיק סודי בארכיון העירוני, שככל הנראה מכיל מסמכים הקשורים למגש. אבל... אף אחד לא הצליח לפתוח אותו עד היום.

"תיק סודי?" שאל ג'ון. "מה הבעיה פשוט לפתוח אותו?"

"הוא נעול," אמר הבלש. "אין מפתח."

"אני שונא את הסיפור הזה." אמר ג'ון.

"אתה חלק ממנו, תתמודד." אמר החתול.

...​

הם הגיעו לבית קפה, שנראה קטן ומרופט, בקושי פועל. בפנים, ברמן עם שפם עמד וניקה כוסות.

"אנחנו מחפשים מידע על שף שהחזיק במגש מסוים." אמר ג'ון.

הברמן קפא לרגע, ואז אמר בקול נמוך: "אתם לא הראשונים שבאים לשאול על זה."

"ברור שלא." אמר החתול.

"השאלה מתורצת..." הברמן הסתכל לצדדים, כאילו מישהו עוקב אחריו. "הוא נעלם לפני כמה שנים. אמר שהוא יודע יותר מדי. ואז – בום – נעלם כמו צל בבריזה."

"אוקיי, אתה לא צריך לדבר כמו בלש בספר משנות ה-40." אמר ג'ון.

"זה מה שאני עושה", ענה הברמן.

"ומה עכשיו?" שאל טומי.

"עכשיו," אמר החתול, "אנחנו הולכים לחפש את האחוזה המסתורית."

סוף הפרק:
  • החבורה פגשה את הבלש יעקב "הצל" נמרודי – והבינה שהמגש נעלם בתעלומה לא פתורה.
  • הם קיבלו שלושה רמזים - התחילו לרדוף אחרי החסר.
  • אנשי הצללים... קיימים? אולי? אבל לא באמת.
הערות:
  1. הפרודיה על ספרי המתח הבלשיים-ישנים בעיצומה – עם בלש פרטי, תיקים אבודים, ודמויות שמדברות כמו בסרט שחור-לבן.
  2. הסיפור הולך ונעשה מורכב יותר - אבל עדיין נשמר באווירה מגוחכת לחלוטין.
  3. עכשיו יש להם רמזים – אבל האם הם באמת יובילו למגש?

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
אוקיי אני חושבת שאני דיי חוזרת על עצמי אבל שיהיה😉
יפה, מצחיק והומוריסטי.
כיף לקרוא כי זה קליל לי אישית מאוד חסר סיפורים קלילים
קיצר מחכה להמשך...
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אוקיי אני חושבת שאני דיי חוזרת על עצמי אבל שיהיה😉
יפה, מצחיק והומוריסטי.
כיף לקרוא כי זה קליל לי אישית מאוד חסר סיפורים קלילים
קיצר מחכה להמשך...
תודה רבה!!!

אני כותב את המשפט בסוף רק כדי לעודד את מי שלא כתב הערה שיכתוב, אבל אם את מרגישה שאין לך משהו מיוחד להוסיף, את לא חייבת להגיב שוב ושוב...

ושוב תודה על היחס המפורט והחמים!
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

הערה: פרק יותר רציני. עמכם הסליחה.

פרק תשעה-עשר:

הסיפור שכותב את עצמו (ומאבד שליטה)


ג'ון-דון ישב על מדרגות האמן שמואל בית הקפה "הסיר השבור" ובהה ברשימת ההורקרוקסים שבידו.

הוא נאנח.

"אני חייב לשאול משהו", אמר.

"קדימה", אמר החתול, שהתמתח בנחת על ספסל סמוך.

"זה הסיפור שלנו, נכון? אז למה אני מרגיש תמיד כאילו אנחנו תקועים באותו קו-עלילה?"

"טוב," אמר החתול, "אם נניח רגע את הפרודיה בצד, אז התשובה היא פשוטה: הסיפור הזה איבד שליטה על עצמו."

"מה זאת אומרת?" שאל טומי.

"תחשוב על זה," אמר החתול. "התחלנו מסיפור אקשן קלאסי, עברנו לפארודיה על הארי פוטר, קפצנו לתוך דרמות מלוכה, חקירות בלשיות, ועכשיו..."

"עכשיו אנחנו בתוך פארודיה של עצמנו," השלים ג'ון.

"בדיוק," אמר החתול. "הסיפור הזה הפך להיות סיפור על איך שהוא עצמו יוצא משליטה."

"וזה אומר ש...?"

"זה," אמר החתול, "שההורקרוקס הבא לא אומר מוחבא במקום אחר."

"נו?"

"הוא מוחבא בתוך הסיפור הזה."

"אתה אומר לי שהורקרוקס הבא הוא... אנחנו?" שאל ג'ון.

"במילים פשוטות? כן," אמר החתול. "או יותר נכון, הוא טמון בתוך כתבי היד של הסיפור הזה."

"וזה אומר?"

"זה שהדרך היחידה למצוא אותו היא... לקרוא את הסיפור שלנו מהסיפור שלנו."

"זה נשמע כמו דרך נוחה לגרום למוח שלי לקרוס", אמר טומי.

"או דרך גאונית לחשוף סודות נסתרים!" אמרה ליאנה בהתלהבות.

"או דרך זולה לחסוך בתיאורים," מלמל הדינוזאור.

"אני מסכים עם הדינוזאור," אמר ג'ון. "אבל איך אנחנו משיגים את כתבי היד של הסיפור הזה?"

"אההה!" קרא פרופסור צ'יפסלי, שקפץ משום מקום. "לשמחתי, יש לי תשובה!"

כולם הסתכלו עליו.

"מה?" הוא אמר. "אני קוסם, אני יודע דברים."

המהום קצר של ג'ון. השאר הנהנו.

"בקצה העיר," אמר צ'יפסלי, "יש מקום שאיש לא מגיע אליו – ספריית סיפורים שלא נכתבו."

"וזה קשור אלינו?" שאל ג'ון.

"כי שם, בין כל הסיפורים שלא נכתבו... יש גם סיפורים שנכתבים ברגע זה."

"אתה אומר לי שאם נלך לשם," אמר החתול, "אנחנו אמורים למצוא את הספר של הסיפור הזה?"

"בדיוק!"

"אני לא יודע אם זה גאוני או עצלני", אמר הדינוזאור.

"גם וגם", אמר החתול.

...​

הם הגיעו לספרייה – מבנה עצום ומאובק, עם מדפים שנמשכים עד לאינסוף.

"שלום?" קרא ג'ון.

קול מהדהד השיב: "מי מחפש ספר על עצמו?"

כולם קפאו.

בין המדפים יצא אדם מוזר – עוטה גלימה עשויה מדפי ספרים ישנים, עם משקפיים כל כך עבים, שג'ון היה בטוח שאי אפשר לראות דרכם כלום.

"מי אתה?" שאל טומי.

"אני שומר הארכיון של הסיפורים המשתנים", אמר האיש.

"זה תואר אמיתי או שהמצאת את זה?"

"אני לא בטוח בזה", הודה השומר.

הם צעדו בין המדפים העצומים, עד שהגיעו למדף שעליו נכתב באותיות זהובות: "הסיפור של ג'ון-דון וחבורתו."

"זה כאן!" אמר צ'יפסלי.

"ומה עכשיו?" שאל ג'ון.

"אנחנו צריכים למצוא את ההורקרוקס", אמר החתול.

"אבל זה ספר על הסיפור שלנו!" שמח ג'ון. "איך יכול להיות שבתוך הספר יש משהו שאנחנו לא יודעים עליו?"

"אתה באמת רוצה להתחיל להתווכח על ההיגיון עם הסיפור הזה?" שאל החתול.

"לא", נאנח ג'ון.

פרופסור צ'יפסלי פתח את הספר. "בואו נראה... כאן כתוב על הפגישה שלנו עם נמרודי, כאן על המבחנים של הממלכה, כאן..."

הוא עצר.

"מה?" שאל ג'ון.

"כאן כתוב על משהו שלא קרה עדיין."

כולם הביטו בו.

"על מה מדובר?" שאל טומי.

צ'יפסלי לקח נשימה עמוקה. "כתוב כאן שבפרק הבא... מישהו מאיתנו יבגוד."

שתיקה.

"אוקיי," אמר החתול. "זה לגמרי נשמע כמו תעלול תסריטאי זול."

"כן," הסכים ג'ון. "אבל מצד שני... אנחנו חייבים לגלות מה קורה הלאה."

הם המשיכו לקרוא.

ולפתע, בין הדפים, גילו משפט שהקפיא את כולם במקום:

"וכאשר הם פענחו את הסיפור שלהם - הם הבינו שהם לעולם לא יסיימו אותו."


סוף הפרק:
  • החבורה הבינה שהורקרוקס הבא מוחבא בתוך הסיפור שלהם.
  • הם גילו ספר שמספר את כל העלילה שלהם - כולל פרקים עתידיים.
  • המשפט האחרון חשף רמז מטריד: האם הסיפור הזה לעולם לא ייגמר?

הערות:

  1. זה היה הרגע הנכון להפוך את הפארודיה על הסיפור הזה עצמו למשהו אמיתי בעלילה.
  2. רעיון של דמויות שקוראות את הסיפור שלהן – טוויסט שיוצר את הסיפור לפי כמה.
  3. עכשיו היא השאלה – איך הם יכולים להמשיך אם הם יודעים שהם תקועים בסיפור?

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

פרק עשרים:

הספר, הבגידה, והעובדה שאף אחד לא יודע מה קורה יותר


ג'ון-דון עמד מול הספר, אוחז בו בזהירות כאילו היה זה חתול עם נפש נקמנית.

"כתוב כאן שמישהו מאיתנו יבגוד?"

"כן," אמר צ'יפסלי. "זה בפרק הבא."

"אבל…" ג'ון חיפש את המילים, "…אנחנו בתוך הפרק הבא!"

כולם הביטו זה בזה.

"וואו," אמר טומי. "אז זה אומר שעכשיו, ממש עכשיו, אחד מאיתנו עומד להפוך לבוגד?"

שקט מתוח.

"אה!" קרא הדינוזאור פתאום. "אני בוגד!"

כולם הסתובבו אליו.

"מה?" שאל ג'ון.

"כן!" אמר הדינוזאור, בעיניים דרמטיות. "אני הבוגד! אני מסתיר מכם סוד אפל!"

"איזה סוד?" שאל החתול.

הדינוזאור היסס. "…האמת שאין לי מושג, פשוט רציתי להיות חלק מהדרמה."

"נחמד," אמר ג'ון. "אבל נראה לי שזה לא הסיפור שלנו."

"מצטער," אמר הדינוזאור, מתיישב בבושת פנים.

"טוב," אמר החתול. "בואו נתרכז במה שחשוב."

"מה שחשוב?" שאל טומי.

"כן," אמר החתול. "המשפט הבא בספר."

כולם הציצו פנימה.

"ואז, ממש באותו רגע, ההורקרוקס הבא נפל להם על הראש."

בום.

משהו באמת נפל להם על הראש.

"אני לא מאמין," אמר ג'ון, מחזיק את הראש. "הספר הזה כותב את המציאות שלנו?!"

"לא יודע," אמר החתול. "אבל זה עובד!"

הם הרימו את מה שנפל.

מגש הטעימות האגדי.

"זהו זה?" שאל ג'ון. "מצאנו את ההורקרוקס סתם ככה?"

"ברור," אמר החתול. "הסיפור הזה כל כך מטורף שהוא החליט לקצר לנו תהליכים."

"זה מרגיש… מוזר", אמרה אמה.

"כן," הודה ג'ון. "למה כל שאר ההורקרוקסים דרשו מסעות מסובכים, אבל זה פשוט נפל על הראש שלי?"

"כי העלילה התחילה להתעייף," הסביר החתול. "אתה מכיר את זה שכותבים ספר ואז מגיעים לשלב שבו כבר רוצים לסיים אז פשוט דוחפים פתרונות רנדומליים?"

"לא הייתי רוצה להודות בזה," אמר ג'ון, "אבל זה הגיוני."

"אוקיי," אמר טומי. "אבל רגע! מה עם הבגידה?!"

כולם נעצרו.

"זה נכון," אמרה ליאנה. "כתוב בבירור שאחד מאיתנו יבגוד."

שתיקה.

ואז…

"חחחח, עבדתי עליכם!"

הם הסתובבו.

הספר עצמו התפרץ בצחוק.

"מה?" ג'ון מצמץ. "הספר… מדבר?"

"כן!" אמר הספר בקול נרגש. "סתם עבדתי עליכם! איזה קטע, אה? האמנתם שמישהו באמת יבגוד!"

ג'ון שפשף את עיניו. "אני לא מאמין שאני תקוע בסיפור הזה."


סוף הפרק:

  • הם מצאו את ההורקרוקס… כי הסיפור עצמו החליט שזה קל יותר.
  • הבגידה לא הייתה אמיתית – זה היה תעלול עלילתי של הספר עצמו.
  • עכשיו יש להם ארבעה הורקרוקסים… והשאלה היא מה עוד הסיפור הולך לעשות להם.

הערות:

  1. בום! הסיפור הפך להיות מודע לעצמו ברמה חדשה לגמרי.
  2. למה להמציא עלילות מסובכות כשאפשר פשוט לתת להורקרוקס ליפול על הראש?
  3. הספר עצמו מתלוצץ על ג'ון, וזה מתחיל להיות אישי.

קרדיטים להנ"לים.

נ.ב: אשמח מאד לביקורת על התוכן, וכן על הכתיבה עצמה וסגנונה.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
איזו גאונותתתת. פשוט מצחיק
תודה רבההההההה!!!

נ.ב: כמו שכתבתי לעיל, אני כותב את המשפט בסוף רק כדי לעודד את מי שלא כתב הערה שיכתוב. אם את מרגישה שאין לך משהו מיוחד להוסיף, את לא חייבת להגיב שוב ושוב...

ושוב תודה רבה על המשובים החמים והמעודדים!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

ספירת העומר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

אתגר AI

תספרו 50... תזכורת • אתגר 252

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה