דרוש מידע מי מתמצא ריטלין LA?

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
זה לא רק לא סותר.
אלא זה כמעט הולך יד ביד....

לוידת מה אתכם, אני רואה ב"בעית" קשו"ר מעלה ולא חיסרון....
זה שכולם קוראים לה בעיה לא הופך אותה לכזו...
ניסית לשאול מופרעי קש''ר אם היו מעדיפים לא להיות כאלה?
נכון שיש להם הרבה מעלות. יצירתיות, יוזמתיות, ועוד ועוד, אבל בחיי היומיום הדבר מקשה עליהם מאד!
גם לא תמיד כדור עוזר, ולא תמיד אפשר.
אנחנו מסתכלים על זה באופן חיובי, מכירים במעלות שמגיעות עם זה,
אבל אל תהפכו את ההפרעה למשהו שיש להשתוקק אליו, כי זה ממש לא.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
ניסית לשאול מופרעי קש''ר אם היו מעדיפים לא להיות כאלה?
נכון שיש להם הרבה מעלות. יצירתיות, יוזמתיות, ועוד ועוד, אבל בחיי היומיום הדבר מקשה עליהם מאד!
גם לא תמיד כדור עוזר, ולא תמיד אפשר.
אנחנו מסתכלים על זה באופן חיובי, מכירים במעלות שמגיעות עם זה,
אבל אל תהפכו את ההפרעה למשהו שיש להשתוקק אליו, כי זה ממש לא.

מכירה הרבה, ואחת מהן אני מכירה אישית ממש...

ואי אפשר להשתוקק לזה, זה לא משהו שאפשר לשנות. אם אין לך את זה, אין לך. תלמד לחיות בלי... ;)
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ניסית לשאול מופרעי קש''ר אם היו מעדיפים לא להיות כאלה?
נכון שיש להם הרבה מעלות. יצירתיות, יוזמתיות, ועוד ועוד, אבל בחיי היומיום הדבר מקשה עליהם מאד!
גם לא תמיד כדור עוזר, ולא תמיד אפשר.
אנחנו מסתכלים על זה באופן חיובי, מכירים במעלות שמגיעות עם זה,
אבל אל תהפכו את ההפרעה למשהו שיש להשתוקק אליו, כי זה ממש לא.
ברגע שהם מוכנים לעמוד מול ההוויה הפשוטה שלהם ולהפסיק את הנסיונות ליישר קו, להכיר בבירור מה הם יכולים ומה לא,
אני לא מכיר אחד שמוכן לוותר על זה.
הכל חי תוסס צבעוני דינמי
אא״כ את עסוקה נואשות בלהצליח לעשות דברים שלא תצליחי לעולם זה הורס את החגיגה.

תחשבי על אדם בגובה 1.63 ששורף את חייו בנסיונות להגיע למדף העליון בלי כסא.
זה לא הולך לקרות, וזה לא אומר עליך שום דבר רע.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
ברגע שהם מוכנים לעמוד מול ההוויה הפשוטה שלהם ולהפסיק את הנסיונות ליישר קו, להכיר בבירור מה הם יכולים ומה לא,
אני לא מכיר אחד שמוכן לוותר על זה.
הכל חי תוסס צבעוני דינמי
אא״כ את עסוקה נואשות בלהצליח לעשות דברים שלא תצליחי לעולם זה הורס את החגיגה.

תחשבי על אדם בגובה 1.63 ששורף את חייו בנסיונות להגיע למדף העליון בלי כסא.
זה לא הולך לקרות, וזה לא אומר עליך שום דבר רע.
לא מסכימה.
אלו אנשים שמדברים עם אדם אחר ופתאום מתנתקים לכמה שניות.
שומעים הרצאה ומתים לקום כבר, או לחילופין לא ידעו לצטט חצי ממנה, כי לא הצליחו להתרכז.
הם אלופים בהרבה דברים, אבל לא מנצלים חצי מזה בגלל הבלאגן שהם יוצרים.
יש עוד כל מיני קשיים.
ברור שהרבה לא יוותרו על המעלות
אבל על החסרונות היו מסכימים לוותר בשמחה.
לסיכום - אל תעשו מהקש''ר פיקניק כי זה לא.
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לא מסכימה.
אלו אנשים שמדברים עם אדם אחר ופתאום מתנתקים לכמה שניות.
שומעים הרצאה ומתים לקום כבר, או לחילופין לא ידעו לצטט חצי ממנה, כי לא הצליחו להתרכז.
אבל מה שאת מתארת אלו בדיוק הנסיונות של הגמד לסייד תקרה ללא עזרה
אף אדם בעולם לא צריך לעשות את מה שהוא לא יכול לא כלפי שמיא ולא בעיני בשר ודם.
אז מה הבעיה שהם מתנתקים לכמה שניות בשיחה, החן שלהם מחפה על זה, והם לא מסוגלים לשבת בהרצאה אז או שהם לוקחים כדור או שהם לא יהיו פרופסורים, היכן הבעיה?
הם אלופים בהרבה דברים, אבל לא מנצלים חצי מזה בגלל הבלאגן שהם יוצרים
תנסי את הניסוח הבא הם אלופים בהרבה דברים אבל הסביבה שלהם ׳מקובעת׳ מידי ולא מותאמת לאופי שלהם
גם את אם תלכי לעבוד במסעדת טרפה שעובדת 24/7 יגידו שאת כל הזמן מעוררת פרובוקציות, כי זו סביבה שלא מתאימה לך ואת לא אמורה לנסות להתאים את עצמך אליה
ברור שהרבה לא יוותרו על המעלות
אבל על החסרונות היו מסכימים לוותר בשמחה
אין כזה דבר לוותר על המעלות או על החסרונות אלא על ה׳חבילה׳ כמקשה אחת
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לא מסכימה.
אלו אנשים שמדברים עם אדם אחר ופתאום מתנתקים לכמה שניות.
שומעים הרצאה ומתים לקום כבר, או לחילופין לא ידעו לצטט חצי ממנה, כי לא הצליחו להתרכז.
הם אלופים בהרבה דברים, אבל לא מנצלים חצי מזה בגלל הבלאגן שהם יוצרים.
יש עוד כל מיני קשיים.
ברור שהרבה לא יוותרו על המעלות
אבל על החסרונות היו מסכימים לוותר בשמחה.
לסיכום - אל תעשו מהקש''ר פיקניק כי זה לא.

כמו שב"א לא ילך לעבוד בבית חולים כשאין לו שמץ ברפואה. ולא ילך להיות מורה כשהוא לא מתאים לתפקיד. ולא יעניין אותו לשמוע הרצאה על אגרונומיה. (שזה נשמע הכי טבעי ונורמלי שב"א מתאים למקום אחד ולא למקום אחר ואף אחד לא קרא לו "בעייתי" או עם "הפרעה").
כך ב"א עם קושי בקשו"ר לא ילך להרצאה כי לא מתאים לו. או שהוא כן יעשה את זה אבל בצורה שתתאים לו, כמו לסכם תוכ"ד (שזה מאד מרכז ומעסיק את הידיים). או שישמע הרצאה בטלפון.
עדין זה לא אומר שזה מפריע. זה פשוט ב"א עם תכונות אחרות.

ניתוקים באמצע שיחה, מפריע למי?

ואגב, הם מנצלים את זה הרבה יותר מאחרים, המון!! מנהלים ועובדים במשרות בכירות הם דווקא בעלי קשיים בקשו"ר.

אגב, אני עבדתי עם מנהל ADHD, היה תענוג לעבוד איתו. רק בגלל התכונה הזאת.
נכון, הוא היה מבולגן, אבל בשביל זה היתה לו מזכירה.
הוא היה בעל מעוף ומלא רעיונות והוא ביצע אותם ולא נח, ורץ ממקום למקום עד שהגיע להגשמה שלהם.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אבל מה שאת מתארת אלו בדיוק הנסיונות של הגמד לסייד תקרה ללא עזרה
אף אדם בעולם לא צריך לעשות את מה שהוא לא יכול לא כלפי שמיא ולא בעיני בשר ודם.
אז מה הבעיה שהם מתנתקים לכמה שניות בשיחה, החן שלהם מחפה על זה, והם לא מסוגלים לשבת בהרצאה אז או שהם לוקחים כדור או שהם לא יהיו פרופסורים, היכן הבעיה?

תנסי את הניסוח הבא הם אלופים בהרבה דברים אבל הסביבה שלהם ׳מקובעת׳ מידי ולא מותאמת לאופי שלהם
גם את אם תלכי לעבוד במסעדת טרפה שעובדת 24/7 יגידו שאת כל הזמן מעוררת פרובוקציות, כי זו סביבה שלא מתאימה לך ואת לא אמורה לנסות להתאים את עצמך אליה

אין כזה דבר לוותר על המעלות או על החסרונות אלא על ה׳חבילה׳ כמקשה אחת
כמו שב"א לא ילך לעבוד בבית חולים כשאין לו שמץ ברפואה. ולא ילך להיות מורה כשהוא לא מתאים לתפקיד. ולא יעניין אותו לשמוע הרצאה על אגרונומיה. (שזה נשמע הכי טבעי ונורמלי שב"א מתאים למקום אחד ולא למקום אחר ואף אחד לא קרא לו "בעייתי" או עם "הפרעה").
כך ב"א עם קושי בקשו"ר לא ילך להרצאה כי לא מתאים לו. או שהוא כן יעשה את זה אבל בצורה שתתאים לו, כמו לסכם תוכ"ד (שזה מאד מרכז ומעסיק את הידיים). או שישמע הרצאה בטלפון.
עדין זה לא אומר שזה מפריע. זה פשוט ב"א עם תכונות אחרות.

ניתוקים באמצע שיחה, מפריע למי?

ואגב, הם מנצלים את זה הרבה יותר מאחרים, המון!! מנהלים ועובדים במשרות בכירות הם דווקא בעלי קשיים בקשו"ר.

אגב, אני עבדתי עם מנהל ADHD, היה תענוג לעבוד איתו. רק בגלל התכונה הזאת.
נכון, הוא היה מבולגן, אבל בשביל זה היתה לו מזכירה.
הוא היה בעל מעוף ומלא רעיונות והוא ביצע אותם ולא נח, ורץ ממקום למקום עד שהגיע להגשמה שלהם.
עם כל המעלות אני מסכימה.
אבל ביקשתי - אל תעשו מזה פיקניק, כי זה לא.
קל מאד לא לוותר על זה מהצד...
אבל באיזשהו מקום התיאורים כאן נסחפו... הבנו שיש מגמה להפוך את ההפרעה הזו לחיובית, ואכן יש לה הרבה צדדים כאלו.
אבל על כל הפעמים שהם שכחו דברים חיוניים, שרפו סירים, שכחו לעשות עוד מלאן דברים שלפני שניה מישהו הזכיר להם- על זה הם לא יספרו לכם כל כך מהר.

ולומר שלא לנסות לדרוש מאדם נמוך קומה לגבוה פתאום - זו דוגמא שלא מתארת את המצב!
זה לדרוש אם כבר מאדם שיש לו פחד גבהים לעלות על סולם.
טכנית הוא יכול, נכון? אבל הוא מפחד.
טכנית הם הרי יכולים להקשיב 3 דקות, נכון? אז ווקשה, באותה יכולת תתרכז עוד 20 דקות.
לפעמים אלו הרצאות שחשובות להם והם בחרו ללכת אליהם, החומר מעניין אבל חלק מהחומר התפספס. זה מתסכל, ועוד יותר מתסכל שיש מי שיאמר אל תלך להרצאות כי זה לא מיועד אליך.

זה סוג של פרדוקס.
מופרעי קש''ר היו יכולים להשיג הרבה יותר אילו היו יכולים להתרכז בקלות במה שהם עושים...
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ולומר שלא לנסות לדרוש מאדם נמוך קומה לגבוה פתאום - זו דוגמא שלא מתארת את המצב!
זה לדרוש אם כבר מאדם שיש לו פחד גבהים לעלות על סולם.
טכנית הוא יכול, נכון? אבל הוא מפחד.
טכנית הם הרי יכולים להקשיב 3 דקות, נכון? אז ווקשה, באותה יכולת תתרכז עוד 20 דקות
כנראה שזו הטעות שלך ולכן אין לך את היכול להכיל אותם ואת השגיאות שלהם (אני לא תוקף רק מסביר, ברוח טובה...)
הם פשוט לא יכולים במובן הכי פשוט של המילה המח שלהם לא מעביר מסרים בצורה ששלך מעביר.
כשאת והם יבינו את זה יהיה לשניכם הרבה יותר קל ביחד

סליחה אם זה נשמע תוקפני זה ממש לא
 

Kenyonit

משתמש מקצוען
קראתי כאן הרבה מהתגובות.
ויש לי משהו קטן להגיד, בתור אחות לילד עם קשו"ר+היפראקטיביות ברמה גבוהה.
בחלק מהתגובות שקראתי אני שומעת כאילו 'הם מעופפים' 'לא אחראים' 'הם חיים בעולם אחר' וכד'..
רק לציין, שהרבה מהנאמר כאן הוא לא מדוייק.
כשהם מתנתקים לרגע מהשיחה, זה לא אומר שהם לא הבינו או לא איתנו, הם פשוט קלטו את מה שרצינו להגיד והורידו את כל התיאורים בדרך.
ואני אתן דוג' אמתית:
כשאחי בת"ת יושב (על קוצים) ומקשיב (עד כמה שאפשר), אחרי 10 דק', הוא מרגיש ש'משעמם לו', הכיתה: 'לא זזה', 'מה יש להם הם כמו מתים' 'מה הם לא קולטים מה הרב אומר? למה להסביר שעה?' (ועוד תגובות מהסוג הזה)
אז הוא קלט - אבל הם עדיין לא.
ולכן הוא צריך לצאת, הוא החליט שהוא מיצה.
וזה מה שגורם לו שהוא לא יכול יותר לשבת להקשיב זה כבר לא מעניין אותו, הוא הבין את הפואנטה.

ובקשר לזה:
אבל על כל הפעמים שהם שכחו דברים חיוניים, שרפו סירים, שכחו לעשות עוד מלאן דברים שלפני שניה מישהו הזכיר להם- על זה הם לא יספרו לכם כל כך מהר.
זה לא קורה, הוא לא שוכח כלום. אדרבה הוא זוכר את הפרטים הכי קטנים שיכולים להיות,
ובפרט בדברים חיוניים. (לא לכבות סיר, את זה גם אני לפעמים שוכחת)
ואני מכירה עוד כמה 'מופרעים' שלא שוכחים כ"כ מהר.
ב"א עם קושי בקשו"ר לא ילך להרצאה כי לא מתאים לו.
נכון.
לכל אחד יש תכונות ודברים שלא מתאימים לו.
לי לא מתאים... לך לא מתאים.. לכם לא מתאים..
לקשו"ר לא מתאים הרצאות.

.
עדין זה לא אומר שזה מפריע. זה פשוט ב"א עם תכונות אחרות.
!
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
וזה מה שגורם לו שהוא לא יכול יותר לשבת להקשיב זה כבר לא מעניין אותו, הוא הבין את הפואנטה
זה נכון לגבי אח שלך, לא באופן אבסולוטי.
הם בהחלט לא מסוגלים להתרכז גם אם הם לא הבינו כשעובר לך זבוב מול העיניים את מנפנפת עם היד וממשיכה הלאה, אצלם זה סוף הסיפור הם איבדו את הריכוז
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
טכנית הם הרי יכולים להקשיב 3 דקות, נכון? אז ווקשה, באותה יכולת תתרכז עוד 20 דקות.
טכנית הם יכולים להקשיב 3 דקות.
טכנית הם לא יכולים להקשיב 20 דקות!

טכנית הם הרי יכולים להקשיב 3 דקות, נכון? אז ווקשה, באותה יכולת תתרכז עוד 20 דקות.
לפעמים אלו הרצאות שחשובות להם והם בחרו ללכת אליהם, החומר מעניין אבל חלק מהחומר התפספס. זה מתסכל, ועוד יותר מתסכל שיש מי שיאמר אל תלך להרצאות כי זה לא מיועד אליך.

לא.
ההרצאות לא חשובות להם, אבל החומר כן חשוב להם.
ואם ההרצאות היו ניתנות בצורה אחרת, הם יכלו ללמוד את החומר הזה בהרבה יותר קלות ובהרבה יותר הצלחה.
אבל משהו פעם פעם החליט שצורת הלימוד היא שאחד מרצה והשאר מקשיבים, ואם אתה לא מצליח ללמוד בצורה הזאת יש לך הפרעה. לא, אין לו הפרעה, אבל שיטת הלימוד הזאת לא מתאימה לו!!! ולעוד הרבה....

מופרעי קש''ר היו יכולים להשיג הרבה יותר אילו היו יכולים להתרכז בקלות במה שהם עושים...
זה לא נכון
מופרעי קשו"ר יכולים להתרכז המון!! בהרבה דברים.
את יכולה לראות מופרעי קשו"ר מתרכזים במשחקים ובמחשבים ובספרים. מתרכזים ברמה שקשה להוציא אותם משם...
למה? כי כשהם עושים דברים בצורה שהמוח שלהם עובד, הם יכולים להיות מאד מאד מרוכזים. עד כדי שהם לא שומעים כשמשהו פונה אליהם. ואז אומרים שיש להם בעיה של "פיצול קשב" .... חחחח
 

Kenyonit

משתמש מקצוען
הם בהחלט לא מסוגלים להתרכז גם אם הם לא הבינו כשעובר לך זבוב מול העיניים את מנפנפת עם היד וממשיכה הלאה, אצלם זה סוף הסיפור הם איבדו את הריכוז
מופרעי קשו"ר יכולים להתרכז המון!! בהרבה דברים.
את יכולה לראות מופרעי קשו"ר מתרכזים במשחקים ובמחשבים ובספרים. מתרכזים ברמה שקשה להוציא אותם משם...
למה? כי כשהם עושים דברים בצורה שהמוח שלהם עובד, הם יכולים להיות מאד מאד מרוכזים. עד כדי שהם לא שומעים כשמשהו פונה אליהם. ואז אומרים שיש להם בעיה של "פיצול קשב"
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
כנראה שזו הטעות שלך ולכן אין לך את היכול להכיל אותם ואת השגיאות שלהם (אני לא תוקף רק מסביר, ברוח טובה...)
הם פשוט לא יכולים במובן הכי פשוט של המילה המח שלהם לא מעביר מסרים בצורה ששלך מעביר.
כשאת והם יבינו את זה יהיה לשניכם הרבה יותר קל ביחד

סליחה אם זה נשמע תוקפני זה ממש לא
טוב נו,
כתבתי את זה כבעלת (ומאובחנת) קש''ר.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
טכנית הם יכולים להקשיב 3 דקות.
טכנית הם לא יכולים להקשיב 20 דקות!



לא.
ההרצאות לא חשובות להם, אבל החומר כן חשוב להם.
ואם ההרצאות היו ניתנות בצורה אחרת, הם יכלו ללמוד את החומר הזה בהרבה יותר קלות ובהרבה יותר הצלחה.
אבל משהו פעם פעם החליט שצורת הלימוד היא שאחד מרצה והשאר מקשיבים, ואם אתה לא מצליח ללמוד בצורה הזאת יש לך הפרעה. לא, אין לו הפרעה, אבל שיטת הלימוד הזאת לא מתאימה לו!!! ולעוד הרבה....


זה לא נכון
מופרעי קשו"ר יכולים להתרכז המון!! בהרבה דברים.
את יכולה לראות מופרעי קשו"ר מתרכזים במשחקים ובמחשבים ובספרים. מתרכזים ברמה שקשה להוציא אותם משם...
למה? כי כשהם עושים דברים בצורה שהמוח שלהם עובד, הם יכולים להיות מאד מאד מרוכזים. עד כדי שהם לא שומעים כשמשהו פונה אליהם. ואז אומרים שיש להם בעיה של "פיצול קשב" .... חחחח
טכנית הם יכולים להתרכז. אבל לא בכל דבר, ולא בכל מקום.
זה מורכב.. כל אחד הוא אחרת.
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
טוב נו,
כתבתי את זה כבעלת (ומאובחנת) קש''ר.
אז עוד יותר קריטי שתהיי לחלוטין מודעת למה שכתבתי
כי אם את לא תחיי עם עצמך בשלום ולא תקבלי את עצמך 100%
הסיכוי שהסביבה תנהג כך יפחת משמעותית
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אז עוד יותר קריטי שתהיי לחלוטין מודעת למה שכתבתי
כי אם את לא תחיי עם עצמך בשלום ולא תקבלי את עצמך 100%
הסיכוי שהסביבה תנהג כך יפחת משמעותית
הכל בסדר.
חיה עם עצמי מעולה, באמת שאני לא צריכה שייעצו לי בענין.
רק שעם כל הכבוד, וכל המעלות שלא הייתי מוותרת עליהן, יש בענין גם קשיים וזה לא פיקניק כמו שאמרתי.
לראות את האנשים מהצד, את הברק בעיניים ועודף היצירתיות, זה נחמד למדי.
אבל התיאורים שהפכו את התכונה הזו לכמעט משאת נפשם של אלו שאינם מופרעי קש''ר, קצת מוגזמים.
זה הכל.
 

hila

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
יש פה מישהו שנותן לילד/לוקח בעצמו אטנט?
אשמח מאד אם יפנה אלי בדחיפות לאישי לצורך בירור קטן
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הרופאים שהייתי אצלהם עד עכשיו אומרים שכדאי להתחיל ממינון נמוך ולהעלות אם אין שיפור.
היא טוענת שנותנת מינון לפי גיל ולא לפי משקל. וכן שמינון נמוך מדי יכול ג"כ לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר ממינון גבוה מדי.
זה נכון.
לכן מתחילים מנמוך ומעלים בשעת הצורך.
לפעמים רואים שגם מינון נמוך מספיק, ואם לא, מעלים.

כיום הוא בתת משקל, שאת זה לא לקחנו בחשבון,
אבל עכשיו כבר א"א להתחרט..
ממש חבל!
מומלץ לעבור לתרופות מהדור החדש...

ילדים שאני מכירה שעברו מריטלין LA וקונצרטה לפוקלין, פשוט פתרו את בעיית תופעות הלוואי של חוסר תיאבון והירדמות קשה.
יש פה מישהו שנותן לילד/לוקח בעצמו אטנט?
אשמח מאד אם יפנה אלי בדחיפות לאישי לצורך בירור קטן

אחד מהם לקח אטנט וזה גרם לו לדכאון, אי לכך הפסיקו מיד את השימוש.

אגב, מדברים כאן על אלו עם הקש"ר, כהם כאלו, או כאלו.
ובכן, זו אחת התופעות בעלת 1000 פרצופים. אצל כל אחד זה יתבטא אחרת.
כך שזה לא מתאים לדבר על כך בהכללה.

אצל אחד זה יכול לגרום לאמביציה אדירה, יכולת לחלוש על מגוון תחומים בו זמנית תוך כדי שהוא עובר מדבר לדבר בקצב, תוך שליטה בפרטים.
ואצל אחר חוסר מוטיווציה, כבדות. עצלנות. אי יכולת לרדת לפרטים. אי יכולת להתרכז וכל דבר מסיח את דעתו... כך שלא ניתן לאפיין "אותם" בחד משמעיות...

מה שנכון הוא, שמערכת הלימודים היום במוסדות. לא מותאמת בכלל לטווח רחב של ילדים שמאובחנים כך או אחרת. והיא בעצם מהווה בתצורתה מיטת סדום.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה