הכי מומלץ זה אדמה ושפעוזו הסיבה ששאלתי
עניין אותי אם יש אפשרות לגיוון לפונט קריא במיוחד ולא פרנקריל
אני אמורה לעמד שני ספרים לאותו לקוח והוא רוצה פונט שונה בכל ספר
הכי מומלץ זה אדמה ושפעוזו הסיבה ששאלתי
עניין אותי אם יש אפשרות לגיוון לפונט קריא במיוחד ולא פרנקריל
אני אמורה לעמד שני ספרים לאותו לקוח והוא רוצה פונט שונה בכל ספר
וילנא ממש לא מומלץ הרבה יותר מעייף לדעתי מתהילה ודומיו.אם שני הספרים הם שיעורים כלליים, כמובא לעיל, אז האחד בטח פרנקריל, השני או וילנא פלרון או תהילה.
זה שזה נראה יפה על הדף לא אומר כלל וכלל שזה קריא... ההלכות זה סביר אבל הטקסט של ההערות... יש לעיין.. ודו"ק ותשכחדוגמה יפה לספר שעשוי וילנא, הן הטקסט העליון והן הטקסט הרץ שלמטה, ראו כאן.
ברש"י?מה זה הפונט בהגדה? מתחת לוינא?
בהגדה - וילנא ישן של פלרון בשתי משקליםכאן השתמשתי בוילנא רגיל בטקסט עליון כי זה הכי התאים. אבל בטקסטים האחרים גוונתי.
בקובץ הזה
הפונט של הפירוש
את הספר הזה לא ראיתי פיזית, אבל ראיתי ספרים שמעומדים כך פיזית מול העיניים וזה בהחלט קריא ויפה. כמדומני שאפשר גם לסמוך על עמירם שהוא מוציא דברים טובים מתחת הידיים שלו.
כפי מה ששמתי לב עמירם מעמד בעיקר לבני עדות המזרח שלהם יש בכלל משיכה לפונטים המסורתיים, ומי שעבד איתם פעם מבין על מה אני מתכווין הם לא אוהבים את כל הפונטים החדשים אוהבים יותר מסורתי. אז ברור שזה גם תלוי לאיזה קהל יעד זה הולך.!את הספר הזה לא ראיתי פיזית, אבל ראיתי ספרים שמעומדים כך פיזית מול העיניים וזה בהחלט קריא ויפה. כמדומני שאפשר גם לסמוך על עמירם שהוא מוציא דברים טובים מתחת הידיים שלו.
כפי שכתבתי לעיל אין לכאורה תחליף לספר של שיעורים לטקסט הרץ חוץ מפרנקריל המקורי, אלא מה שאפשר לגוון במילה ראשונה כותרת ועיטורים כדי שלא יראה אותו דבר...אבל סתם שאלה לי אליך, כפי שכתבת למעלה, אתה הרי גם אוחז שתהילה לא מתאים לשיעורים, ופרנקריל כבר תפוס לספר הראשון, והמחבר רוצה פונט אחר לספר השני.
מה היית מציע במקום וילנא כמתאים לספר ולשמור על אופיו?
התהילה יפה אבל שוב כמו שכתבתי לעיל בהודעה 37...צפה בקובץ המצורף 307939
צפה בקובץ המצורף 307940
מצורפים שני צילומי מסך עם וילנה ותהילה (אדמה ושפע אין לי...)
אשמח לשמוע חוות דעת
תמיהני על דבריך. ספרי השיעורים והעיונים של עדות המזרח מלאות בכתבי תהילה וספרדי הרבה מלפני עדות אשכנז. משם זה נכנס לכל הציבור. מאידך הציבור התורני הרבה יותר שמרני מהבחינה הזו, ועדיין יתעקש על הפונטים הרגילים של פרנקריל ווילנא. אגב, ראה למשל חוברת של באר הפרשה ועוד מהסוג הזה.כפי מה ששמתי לב עמירם מעמד בעיקר לבני עדות המזרח שלהם יש בכלל משיכה לפונטים המסורתיים, ומי שעבד איתם פעם מבין על מה אני מתכווין הם לא אוהבים את כל הפונטים החדשים אוהבים יותר מסורתי. אז ברור שזה גם תלוי לאיזה קהל יעד זה הולך.!
תיצמד לאתגר שבשאלה שלי. גם אני סובר שאם ניתן למצוא דרך או אופן לשכנע את המו"ל להישאר עם הפרנקריל לשני הספרים, זה הכי טוב.כפי שכתבתי לעיל אין לכאורה תחליף לספר של שיעורים לטקסט הרץ חוץ מפרנקריל המקורי, אלא מה שאפשר לגוון במילה ראשונה כותרת ועיטורים כדי שלא יראה אותו דבר...
לגבי הפונטים שעדות המזרח אוהבים יש להתווכח הרבה... לי יש איתם נסיון.. דוקא ספר של שיעורים לא עימדתי לעדות המזרח.. אבל כמעט תמיד הם אומרים דבר ראשון שלא יהיה כזה חסידי ומדרני והמבין יבין..תמיהני על דבריך. ספרי השיעורים והעיונים של עדות המזרח מלאות בכתבי תהילה וספרדי הרבה מלפני עדות אשכנז. משם זה נכנס לכל הציבור. מאידך הציבור התורני הרבה יותר שמרני מהבחינה הזו, ועדיין יתעקש על הפונטים הרגילים של פרנקריל ווילנא. אגב, ראה למשל חוברת של באר הפרשה ועוד מהסוג הזה.
תיצמד לאתגר שבשאלה שלי. גם אני סובר שאם ניתן למצוא דרך או אופן לשכנע את המו"ל להישאר עם הפרנקריל לשני הספרים, זה הכי טוב.
אבל אם הוא בכל אופן יתעקש שבאחד מהם הטקסט רץ לא יהיה בפרנקריל, וכזכור מדובר בספר של שיעורים כלליים. מה היית בוחר לטקסט רץ?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: