מידע שימושי מירון תשפ"ד - רעיונות לייעול

מצב
הנושא נעול.

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
2. הסאונד ברמקולים בחצר ר' אלעזר היה מזעזע הציבור לא שמע אותם והם לא שמעו את עצמם, צריך פיזור יותר נכון של הבוקסות ומוניטורים יותר טובים
בשעות שאני הייתי הסאונד היה מצוין ושמעו את המוזיקה בכל החצר
3. להביא לחצר ר' אלעזר מזמרים יותר נורמלים מאשר מאיר בלוי שישירו נורמלי שירים נורמליים, מי שלא יכול לוותר על מאיר בלוי או שהוא לא יכול לוותר לעצמו, אפשר לעשות רוטציה או לחלק לזמנים מסוימים וכדו' עם שלל אפשרויות לגיוון
בשעות שאני הייתי שר יענקי דסקל עם שרוליק קלצקין (אאל"ט), הציבור נהנה מאוד
4. בתוך המערה הסדרנים עם רעש המגפונים לא נתנו ישוב הדעת להתפלל צריך לחשוב על פתרון שטוב הן לסדרנים הן למתפללים
טבעי לגמרי, הרעש של המתפללים לבד גבוה מהקריאות של הסדרנים

(אני אישית התחרטתי שנכנסתי לציון סתם שרף לי זמן וגרם לי לבלבול הדעת אין לי ענין לנשק את הציון עצמו, מספיק לי להתפלל במערה או אפי' רק בסמוך לה)
הייתי בציון ואמרתי תהילים בנחת, כמובן בעמידה
היה הרבה יותר טוב משנים קודמות (הכוונה לשנים המלאות)
 

דיווחים מפה ומשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
תעשו חשבון פשוט , יש 100 איש בחניון , ויש שלש אוטובוסים , מה עדיף , שיפתחו אחד אחד , וככה תוך 3 דקות יצאו מהחניון 2 אוטובוסים מלאים , או שיפתחו את כל השלש בפעם אחת והתוצאה תהיה שלש אוטובוסים מלאים למחצה ??? !!!
תעשו חשבון פשוט, יש 300 איש בחניון, ויש אוטובוס אחד...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
תעשו חשבון פשוט, יש 300 איש בחניון, ויש אוטובוס אחד...
כנ"ל , העיקרון אותו עיקרון , אם פותחים אחד אחד הם פשוט מתמלאים ויוצאים וזה טוב יותר לכולם .
צריך לקחת בחשבון את מגבלת הרציפים, השאטלים פורקים לחניון בפרוד בכל פעם כ-50 איש שמתחלקים בין כל הערים
מצב שבו צריכים לפתוח יותר מאוטובוס אחד הוא פחות מצוי
 

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
דחוף דחוף!!!
לעשות מדרגות נוספות (מאבן קבוע כמובן ולא ברזלים או משהו כזה)
ישירות למתחם הריקודים (חצר ר"א) ומהצד השני יהיה ירידה למערת הלל
ולא שיעלו וירדו באותו מקום,
השנה עלו וירדו מאותו מקום והיה פשוט צפוף וגם מחליק מאוד מכל הפסולת...
 

byy

תכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
חיכיתי בחניון למעלה משעה עד שהצלחתי להידחף לאוטובוס
סיפור (לא מהשנה הזו): מעשה ב2 בחורות עדינות שרצו לחזור הביתה ממירון. כל אוטובוס שהגיע היתה עליו התנפלות וזה לא התאים להן ,כמובן. למי זה כן מתאים?:unsure:.
לאחר שעברו שעות הן פנו בבכי ובתחנונים לאחד הסדרנים במקום שיעזור להן לעלות לאוטובוס ואז סוף סוף הצליחו לעלות על אוטובוס וליסוע הביתה.
אז שימו לב בפעם הבאה: למבוגרים, לעדינים, לנשים עם תינוקות על הידיים...תסתכלו סביבכם ולא רק על האוטובוס!
 

שלוימה'לה

משתמש צעיר
יש לי שאלת תם
כולם יודעים שכמעט שאי אפשר להרחיב את השטח הציבורי סביב הציון הק' כי אין לאן
יש מוסד שיושב במרחק נגיעה מהציון והשטח שלו שייך למדינה
הוא ברוב טובו "מסכים" להשכיר את המתחם "שלו" בכסף מלא לחצאי שעות לכל מיני חסידויות חשובות שמגיעם למקום
אז במקום לריב בבית משפט עם ההקדשות בלי שום הצדקה כי הם אף פעם לא עשו כלום תרתי משמע
תנפנפו משם את הנ"ל תתנו לו שטח בכל מקום שהוא פי שמונה בגודלו ממה שיש לו היום בצפון או בדרום ואולי גם בגוש קטיף
ואז יתפנו עשרות דונמים לרווחת הציבור לכל הצרכים הדחופים במירון
לעשות שם תחנה מרכזית ואצטדיון עם 20000 מקומות כמו בארנה לכל ההדלקות ועוד ועוד
נו אז למה אתם מחכים שיו"ר ועד מירון יתנגד גם לזה?

לא קראתי את כל התגובות !!
אבל יש לאותה עמותה גם 'אולפנה' בסוף מושב מירון בו שוכנו ה'מכוונים'
אפשר למקם את הישיבה גם במקום דומה
 

גרפידיאל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
D I G I T A L
להעביר את ישיבת בני עקיבא למתחם 89
ולקחת ולישר את השטח של בני עקיבא לשטח הדלקות ליד הציון
מה זה יעזור אם אין דרך מהדרין מסודרת לגברים לשם?

השנה מי שהגיע לבני עקיבא היה חייב לעבור בתוך הנשים
ששם היה הכניסה היחידה.

מעניין איך החסידויות הסכימו להיות שם?
ואיך אלפי החסידים הצליחו להגיע לשם?
דרך הנשים?

להתקדש אצל רשב"י, ועל הדרך להידחף בדרכים של הנשים?
הייתי שם ונדהמתי!
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
1. לידיעת הציבור: הקישור כאן ובאשכולות הרלוונטיים המקבילים הועברו לאנשי דייטש.
כך שאם יש לכם הערה - כיתבו אותה כאן באופן מכובד, זה לא ליינם - זה יגיע למקום הנכון.
[לא חושב שלמישהו יש ספק מי יהיה הפרויקטור בשנה הבאה...]

2. היו כבר תכניות השנה להפקיע את המתחם שממש תחת היישוב - מעבר לכביש הראשי.
(כלומר, בתוך מעגל התנועה, בין מירון לטרמינלים של השאטלים.)
לא הצליחו בכך, אבל אמר לי כבר אחד ששמע מדייטש, שהתכנית לשנה הבאה לעשות שם את המתחם המורחב.

3. המוזיקה בחצר המערה עוד מימי אדם הראשון, ויש רבים שבאים לשמוע אותה כפי שהיא.
כמובן, מנחה לא צריכה להפריע לירקודים ברחבה הייעודית להם
כאמור, באור הרשב"י היה ברוב הזמן אווירה חסידית, אבל ללא אזורי צפיה לנשים.

והנה ההערות שלי:

א. מסכים - שיהיה אוהלים גדולים, עם כיבוד, לגברים ולנשים (- לגברים חלק עם כסאות וחלק שטח לריקודים, ולנשים עם כסאות וממש ענק) במתחם למטה, בו ישודרו ההדלקות של למעלה ושל למטה.
אכן, מסיבות של מהדרין אין מסכים במעלה ההר וכו', אבל כמו שיש אוהלי סעודות או תפילות, שיהיו אוהלי שידור חי.

ב. מהדרין - חסר שילוט, בעיקר בשעות הלילה, ובחלק מהאזורים חסרו סדרנים.
גם מי שפחות מקפידים, אם סדרן/נית יעיר להם בעדינות, כבר הוכח ברחבת הציון שזה עובד.
מדוע הוצבו שוטרות בשבילי הגברים?
וגם: מאד כאב לראות בסביבות בני עקיבא והאזור עובדי ועובדות חברת אבטחה כלשהי, בקלות ראש וחוסר צניעות משווע.
ועוד חלק מהבחורים עם כיפה לראשם.
[ראיתי שם בחור ישיבה מצטחקק עם שוטרות. הערתי לו בעדינות והוא פתאום נדהם מעצמו.]

ג. תפילה ולימוד - מלבד תוספת שטחים נצרכת, יותר אוהלים מחולקים ['שטיבלאך'] למנחה ומעריב. באותו אוהל עמדו ארבעה מניינים בו זמנית, וזה כמובן מבלבל וכו'.
חלוקת ספרי תהלים קטנים.

ד. שמרטפות - לחשוב איך זה אפשרי, אוהל ענק במתחם המורחב, אולי מחולק במחיצות, ובו מאות בנות סמינר, עבור ילדים ישנים או גדולים, וכדו'. כמובן, אפשר להגביל משך זמן, ועל כל עגלה להצמיד פתק עם פרטי הורים וטלפון וכו'.
צריך חשיבה רבה איך לעשות זאת, אולי הנשים כאן יתנו עצות. אבל אין ספק שאם יהיה דבר כזה, האמהות תקבלנה בכך מתנה ענקית, ולדעתי גם יסכימו לשלם על זה סכומים רציניים.
 
נערך לאחרונה ב:

יאנקאלע

משתמש מקצוען
לפנות ישיבה כי יום בשנה צריכים את המקום (ובפועל במצב הנוכחי זה עוזר להדלקות של הרבה קהילות להיות במקום ממוקד וסגור בלי לסכן ציבורים רחבים יותר)
נשמע חשיבה מוטעית.
אם זו היתה ישיבה חרדית שיושבים ולומדים כל השנה ברציפות צמוד לרשב"י וכו לא חושב שהיתה עולה הוו"א כזו..
בשטח כזה בבני ברק או בירושלים יש 50 ישיבות וכל אחד מהם של 100 תלמידים
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
קודם שיצליחו לגעת בזיז אחד במתחם הציון , אח"כ נדבר על להפקיע את בני עקיבא...
בציון צריכים לריב עם הקדשות שהחוק שלהם מיוסד על החוק הטורקי לפני מאות שנים
ויש בתי משפט ועוד ויש גם ציבור ענק שמתנגדים לזה
שטח בני עקיבא שייך למדינה שהקצתה אותו להם וכדי להחזירו למדינה צריך להפקיע את זה מבן אדם אחד ולפצות אותו בשטח ובניין חילופי
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
שיהיה בקרה הדוקה על קנית הכרטיסים...
אפי' שימכרו רק באופן ידני ולא אינטרנטי...
וככה הכרטיסים לא יגמרו ביום אחד !!
ואז בשנה הבאה יכתבו על מהדרין בדחיפות למכירת הכרטיסים
 

דוד קץ

משתמש רשום
חייבים לעשות כביש נורמלי מעל היישוב כדי שיהיה כביש אחד להורדה וכביש אחד לעלייה,
זה יחסוך את כל הבלגן הפקקים והצורך בשאטלים כאשר יורידו את המגיעים למטה ויאספו מלמעלה
 

3524

משתמש מקצוען
עד חצות היום לא נותר זכר לעוגות ולעוגיות
אכן.

כאן המקום לבקש לעשות סדר בכל הקשור לחלוקת מזון במירון וגלילותיה. הכמויות המחולקות הם עצומות, חסרות פרופורציה לכמות האנשים ולצורך האמיתי שלהם במאכל ומשתה, מתבזבזים שם דברי מאכל בכמויות, כסף יקר הולך לאיבוד ונגרם 'ביזוי אוכלים'. התחרות בין עשרות ארגוני החלוקה כבר חסרת היגיון. צריך לעשות 'תיקון גדול' בתחום הזה.
 

3524

משתמש מקצוען
מישהו העיר לי עוד נקודה:

היו שאטלים ממירון לתחנת הרכבת בכרמיאל, הגיעו לכרמיאל מלאים וחזרו ריקים למירון לסיבוב נוסף.

מהראוי היה, עבור כל אלו שלא עלה בידם להשיג כרטיסי נסיעה למירון, להרשות להם להגיע ברכבת הרגילה לכרמיאל ולהמשיך משם בשאטלים החוזרים ריקים. כי מי שהתאמץ ושילם מחיר מלא על רכבת לכרמיאל סימן שזה חשוב לו, ומן הראוי לאפשר לו להגיע גם הוא למירון. מה בעצם איכפת לנו לאפשר לו? לא מדובר הרי בכמויות של אנשים אלא ביחידים (שלא השיגו כרטיס), כי הנסיעה ברכבת הרי יקרה בהרבה, אז תנו להם. מה איכפת לכם?

זה יפריעו לכם לווסת את כמויות האנשים בהר? תקצו עבורם רזרבות של 5 אחוז. ברכבת לא יבואו הרי הרבה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה