מידע שימושי מירון תשפ"ד | רעיונות לייעול מכירת הכרטיסים לתח"צ

מצב
הנושא נעול.

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לא נראה לי שזה יקרה אי פעם, אבל לכאורה הפתרון הטוב ביותר לעומס וקריסת התח"צ בל"ג בעומר הוא מסלול רכבת יחודי "ל"ג בעומר" ממרכזי הנסיעה למירון אל כרמיאל וחזור.
ניסיתי לבדוק במפת מסילות הרכבת הקיימות, ולכאורה הכי טוב זה לפצל ל2 מסלולים, המסלולים קצת מפותלים (עד שייבנו עוד מסילות) אבל יהיו מהירים בכל זאת בשל כך שהרכבות יוכלו להיות רכבות מהירות ללא תחנות רבות.

קו מיוחד ל"ג בעומר 1: ירושלים תחנת יצחק נבון, פאתי מודיעין, נתב"ג, כרמיאל.
קו מיוחד ל"ג בעומר 2: (ירושלים תחנת מלחה?), בית שמש, בני ברק (לחילופין תחנה בתל אביב), נתניה, כרמיאל.
(קו מיוחד ל"ג בעומר הדרום: קרית גת, באר שבע, אופקים, אשקלון, אשדוד, >כרמיאל ישיר.)

כך בכל ריכוזי החרדים הגדולים (ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש) ונתב"ג תהיה רכבת לכרמיאל מהירה שתתמלא בעיקר מהנוסעים למירון, שכן מירושלים - נתב"ג זה לא יהיה תחליף שכבר יש רכבת ופה יש עוד תחנה באמצע, ולא תעצור בתל אביב חיפה והקריות שם יש ביקוש לנוסעים שלא רוצים למירון.

לדוגמא מבית שמש במקום החלפה או 2 כיום ו3 שעות נסיעה ברכבת, זה יהיה ישיר, (ואותו זמן כנראה בגלל שהחיסכון בתחנות יתקזז עם האירוך לבני ברק, יכול להיות שעדיין יהיה פחות זמן).
ירושלים יצחק נבון כיום הנסיעה לוקחת כמו מבית שמש ועם החלפה או 2, זה יתקצר גם כן, וללא החלפה.
(ירושלים מלחה תהיה נסיעה יותר ארוכה, אבל עם תחנה שמיועדת רק לנסיעה למירון, וללא נתב"ג בדרך).
מפאתי מודיעין ובני ברק גם אין כיום רכבות ישירות.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הרכבות יהיו בנוסף למערך האוטובוסים מהערים, אבל יותר יציבות בזמנים, נסיעה נוחה יותר, וללא פקקים.
וחרדים ירגישו הרבה יותר בנח עם רכבות שרוב הנוסעים בהם יהיו חרדים, יתחילו להרגיש מירון ברכבת.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נראה לך שכל המדינה נעמדת דום בגלל 150K חרדים שנוסעים למירון?
זה דורש ביטול או שינויים מסיביים של כל לוחות הזמנים ברכבות בארץ
(ועוד לא דיברתי על מחסור בנהגים וכו')
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
1709279356824.png

החץ האדום הוא היציאה (והכניסה) של תחנת רכבת כרמיאל.
הקווים הכחולים הם איפה שכיום מתבצע הורדת והעלאת נוסעים כל הזמן.
מוקף סגול הוא רציפי התחנה שם גם משמש לתחבורה ציבורית
מוקף ורוד זה חניון רכבים שיכול לשמש כחניון העלאה והורדה נוסף כתגבור.
מוקף צבעוני זה מתחמי הכנסות האורחים :)
מוקף אפור זה שטח שיכול להיות מוכשר לחניון לאוטובוסים ותחנת ריענון לנהגים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
עוד מתוכנית "מסילת הרשב"י" מבית "אור אורות":
מערך שאטלים יסיעו את הציבור מכרמיאל למירון וחזור.
בסמוך לתחנת רכבת כרמיאל יוקמו אוהלי הכנסת אורחים עם כיבוד קל פינות נוחיות וכו'.
בכל 15 דקות תהיה פעילות בתחנה (חוץ מהקווים הרגילים, יש בכרמיאל 4 רציפים אאל"ט) (כניסה קו 1 יציאה קו 1 כניסה קו 2 יציאה קו 2) בסה"כ כל קו יפעל אחת לשעה.
שאטלים יסיעו את הציבור מהשכונות לתחנות הרכבת.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
נראה לך שכל המדינה נעמדת דום בגלל 150K חרדים שנוסעים למירון?
זה דורש ביטול או שינויים מסיביים של כל לוחות הזמנים ברכבות בארץ
(ועוד לא דיברתי על מחסור בנהגים וכו')
קודם כל, כבר כיום כל הצפון נעמד דום בשביל ל"ג בעומר במירון.
דבר שני כבר הצהרתי שאני מודע לזה ש:
לא נראה לי שזה יקרה אי פעם
ועכשיו ללוחות הזמנים של הרכבות הרגילות.
אני לא יודע מה מלאי הרכבות פה, אבל חלק מהמסלול הוא במסילות שכמעט לא נמצאים בשימוש, וחלקו במסילות כפולות.
נראה לי שתכנון לו"ז נכון יוכל להוציא את זה לפועל (אם יהיה רצון...) עם פגיעה מינימלית בלו"ז הרגיל של הרכבות.
עיקר עומס הרכבות בארץ הוא בתחנות תל - אביב, חיפה, הקריות, שם התוכנית כמעט לא נוגעת.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מחסור בנהגים
יצטמצם משום שכל נהג שכיום עושה הסעה אחת למירון מבית שמש יוכל באותו הזמן לעשות עשרות הסעות מכרמיאל למירון או מהשכונות בבית שמש לתחנת הרכבת.
בנוסף, חלק מהשאטלים לתחנות יוכלו להיות מבוצעים ע"י חברות התח"צ העירוניות בתגבור הקווים הקיימים והוספת קווים מיוחדים לל"ג בעומר אל תחנות הרכבת.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הרכבת הראשונה תצא ב21:30 במוצ"ש (חצי שעה אחרי ר"ת) והרכבת האחרונה חזור תהיה ביום שני בשעה 2:00 לפנ"ב.
במוצ"ש ויום ראשון בלילה השאטלים לשכונות יפעלו כל הלילה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
על מנת לעודד נסיעה בשעות הריקות יותר תעריף הנסיעה בשעות הריקות יהיה מוזל ב25%.
בשעות השיא תעריף הנסיעה יעלה ב10%.
בנוסף, בשעות הבוקר יתקיימו ברכבות תפילת שחרית, וכו' וכו'.
יתקיים קמפיין הסברה שיעודד נסיעה למירון בשעות רגועות יותר.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אני אוחז שאסור למנוע מאנשים לעלות, וכל כמות שאפשר להסיע צריך.
בנוסף, אני חושב שהרגשה של הגבלות גורמת בסופו של דבר למצא דרכים חילופיות לנסיעה.
אני באופן אישי שנה שעברה לא ניסיתי אפי' לקנות כרטיס ונסעתי לכתחילה בדרכים יצירתיות בלי הלחץ של חיפוש הכרטיס.
לכן, לדעתי האישית, הדבר היחיד שגם נכון מוסרית וגם יעיל, זה לעודד עליה בשעות הריקות יותר, לאפשר נסיעה נוחה יותר שלא מצריכה התאוששות, אבל לא להגביל!
עידוד עליה זה למשל ע"י כמה סוגי תעריפים, פיזור אירועים והדלקות (שכבר די קורה), הסברה (למשל: רוצה להתפלל ברוגע? סע בשעות ריקות!, מגיעים בשעה XXXX (ריקה) ונמצאים במירון עם יותר יישוב הדעת, וכדו'.), ויש עוד דרכים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בנוסף יהיה כמובן אוטובוסים למעוניינים מכל הערים והריכוזים.
עם תגבור מיוחד מצפת.
ולתושבי כרמיאל יהיה העדפה לצאת לפני שהרכבת הראשונה מגיעה (שזה שעה ידועה מראש).

מתחנת הרכבת כרמיאל (ללא קשר לעיר) ייצאו אוטובוסים כל הזמן על מנת למנוע ריצה מיותרת לאוטובוס ועומס.
(זאת אומרת, הרכבת מגיעה 15 דקות אחרי שהרכבת האחרונה חזור כבר יצאה, ו30 דקות לפני שהרכבת הבאה למירון מגיעה, מה שאומר שהזריזים יוצאים באוטובוסים הראשונים תוך 2 דקות, האיטיים יותר באוטובוסים שאחרי זה, המשפחות עוד יותר מאוחר, והנמושות כבר מספיקים לפני הגל הבא).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
תחנות העלאה בסביבות התחנה מספיקים למתחם ירידה מהאוטובוס (צמוד לתחנה), מתחם עליה בהפרדה, מתחם עליה משפחות.
בנוסף, למנוע דחיפות (לא רק שם...) פותחים יותר מאוטובוס אחד בפעם בכל מתחם.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הגדלת כמות האוטובוסים במבצע מירון:
(ללא קשר לרכבת).
יגוייסו נהגי אוטובוס רבים שאינם נהגים קבועים, וכך האוטובוסים של משרד התחבורה יוכלו לפעול 24 שעות והנהגים יתחלפו. כנהוג בחברות הסעות בנסיעות ארוכות במזרח אירופה, רק שפה לא צריכים 2 הנהגים להיות על האוטובוס, אפשר להקים מתחם מנוחה בצפת למשל, או לתכנן את הלו"ז ויקבלו את האוטובוס ( גם אם כשיש עליו נוסעים) בקרבה לביתם (תחנת איסוף, תחנת דלק)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
על מנת לעודד נסיעה בשעות הריקות יותר ...
בנוסף, בשעות הבוקר יתקיימו ברכבות תפילת שחרית
אני יסביר יותר.
כיום שעות הבוקר המוקדמות והלילה המאוחרות הם שעות ריקות יחסית, בין השאר כי קשה להגיע אז (ולפעמים זה כמעט בלתי אפשרי ומצריך תרח'ס מנין או אחרי זמן תפילה או באמצע הדרך וכדו') בגלל תפילת שחרית, ובפרט כשלא יודעים כמה זמן תיקח הנסיעה בפועל.
תפילות שחרית ברכבת, במיטב ההידורים של "מתפלל בקרון" באוירת מירון, גם אם לא יגרמו לשעות האלה להיות שעות השיא... יגרמו שהרבה יותר אנשים מהיום יעדיפו את השעות האלה (עת רצון של חצות הלילה ותיקין ברכבת וב8 בבוקר כבר להיות בבית, שוו בנפשכם..., השכמה בבוקר, מקווה, ויציאה לדרך לפני עלות השחר, שחרית ברכבת, ושעות הבוקר המוקדמות בציון הרשב"י לפני חום היום... וכו') לכתחילה.
חוץ ממה שהיום להרבה אנשים אין יישוב הדעת כל כך להתפלל במירון, להרבה אחרים יש.
 
לא נראה לי שזה יקרה אי פעם, אבל לכאורה הפתרון הטוב ביותר לעומס וקריסת התח"צ בל"ג בעומר הוא מסלול רכבת יחודי "ל"ג בעומר" ממרכזי הנסיעה למירון אל כרמיאל וחזור.
ניסיתי לבדוק במפת מסילות הרכבת הקיימות, ולכאורה הכי טוב זה לפצל ל2 מסלולים, המסלולים קצת מפותלים (עד שייבנו עוד מסילות) אבל יהיו מהירים בכל זאת בשל כך שהרכבות יוכלו להיות רכבות מהירות ללא תחנות רבות.

קו מיוחד ל"ג בעומר 1: ירושלים תחנת יצחק נבון, פאתי מודיעין, נתב"ג, כרמיאל.
קו מיוחד ל"ג בעומר 2: (ירושלים תחנת מלחה?), בית שמש, בני ברק (לחילופין תחנה בתל אביב), נתניה, כרמיאל.
(קו מיוחד ל"ג בעומר הדרום: קרית גת, באר שבע, אופקים, אשקלון, אשדוד, >כרמיאל ישיר.)

כך בכל ריכוזי החרדים הגדולים (ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש) ונתב"ג תהיה רכבת לכרמיאל מהירה שתתמלא בעיקר מהנוסעים למירון, שכן מירושלים - נתב"ג זה לא יהיה תחליף שכבר יש רכבת ופה יש עוד תחנה באמצע, ולא תעצור בתל אביב חיפה והקריות שם יש ביקוש לנוסעים שלא רוצים למירון.

לדוגמא מבית שמש במקום החלפה או 2 כיום ו3 שעות נסיעה ברכבת, זה יהיה ישיר, (ואותו זמן כנראה בגלל שהחיסכון בתחנות יתקזז עם האירוך לבני ברק, יכול להיות שעדיין יהיה פחות זמן).
ירושלים יצחק נבון כיום הנסיעה לוקחת כמו מבית שמש ועם החלפה או 2, זה יתקצר גם כן, וללא החלפה.
(ירושלים מלחה תהיה נסיעה יותר ארוכה, אבל עם תחנה שמיועדת רק לנסיעה למירון, וללא נתב"ג בדרך).
מפאתי מודיעין ובני ברק גם אין כיום רכבות ישירות.
יש בעיה קטנה
המתכננים + המשטרה לא מסכמים שהיה רכבת
מהסיבה המאוד פשוטה שאז לא היה להם שליטה על האנשים שיוצאים להר
בגלל שרכב אי אפשר לעכב בגלל שזה פוגע בכול המדינה
ואוטובוסים אפשר לתת הוראה שלא יצאו מהערים
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
נראה לך שכל המדינה נעמדת דום בגלל 150K חרדים שנוסעים למירון?
זה דורש ביטול או שינויים מסיביים של כל לוחות הזמנים ברכבות בארץ
(ועוד לא דיברתי על מחסור בנהגים וכו')
מה גם, שבניגוד למרתונים או שאר אירועי ספורט למיניהם, המדינה רואה בהם גם ערך כלכלי, כמות התיירים, חניות, חנויות, (קנסות...) ועוד.
במירון מה? כלום! מינוס אחד גדול, מימון של מיליונים על תחבורה, אבטחה, ביטוח (?) ועוד ועוד, ובתמורה? צעקות על קריסה...
אז שגם יססגרו בשביל זה לכל הארץ את מסילות הרכבת? באמת?

מבלי להיכנס לענין ה'דתי' לכאורה הקיים שם (כי הוא לא קיים, או עכ"פ רוב העולים לא עולים שם בגללו... וגם אם מישהו עולה בגלל אדמור כזה או אחר לא נחשב 'דתי')
 

שימי הכבאי

משתמש מקצוען
אני יסביר יותר.
כיום שעות הבוקר המוקדמות והלילה המאוחרות הם שעות ריקות יחסית, בין השאר כי קשה להגיע אז (ולפעמים זה כמעט בלתי אפשרי ומצריך תרח'ס מנין או אחרי זמן תפילה או באמצע הדרך וכדו') בגלל תפילת שחרית, ובפרט כשלא יודעים כמה זמן תיקח הנסיעה בפועל.
תפילות שחרית ברכבת, במיטב ההידורים של "מתפלל בקרון" באוירת מירון, גם אם לא יגרמו לשעות האלה להיות שעות השיא... יגרמו שהרבה יותר אנשים מהיום יעדיפו את השעות האלה (עת רצון של חצות הלילה ותיקין ברכבת וב8 בבוקר כבר להיות בבית, שוו בנפשכם..., השכמה בבוקר, מקווה, ויציאה לדרך לפני עלות השחר, שחרית ברכבת, ושעות הבוקר המוקדמות בציון הרשב"י לפני חום היום... וכו') לכתחילה.
חוץ ממה שהיום להרבה אנשים אין יישוב הדעת כל כך להתפלל במירון, להרבה אחרים יש.
בתשפג נסעתי חזור דרך הרכבת לבית שמש ותתפלא לשמוע שזה לקח יותר זמן מהאוטובוסים הישירים, יצאתי בערך ב2 והגעתי בערך ב6, אוטובוס ממירון לכרמיאל המתנה לרכבת ונסיעה נוספת בתוך בית שמש
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אי אפשר לדעת מה יהיה המצב בעוד 3 חודשים
ואם יהיה אפשרות מבחינת המצב ויתברר שהאירוע נתקע כי לא התכונננו זה יהיה מביש.

בכל אופן במצב הנוכחי אפשר לקיים אירוע לפחות כמו שהיה בתשפ"ב
ע"פ ההנחיות הרשמיות אפשר לקיים במירון התקלות עד 30,000 איש
צפה בקובץ המצורף 1590365
וגם עכשיו לא היו נותנים לערוך שם אירוע.
ברגע אחד הם יכולים לשנות הנחיות.
בז' אדר הם עשו כבר בעיות
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה