מידע שימושי מירון תשפ"ד | רעיונות לייעול מכירת הכרטיסים לתח"צ

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
באשכול הקודם העלתי את הנקודה שככל הנראה אין מכרז על הפעלת האתר למכירת הכרטיסים למירון
לכן אני לא יודע עד כמה זה יעיל להציע הצעות ייעול, אבל לא יזיק לנסות.
הנה כמה נקודות שעלו לי, ואם יש גם לכם הערות תוסיפו ואולי יצא מכאן משהו מועיל (דהיינו שטיקצ'אק או חברה אחרת יישמו את זה).

1. החלוקה לימים י"ז/י"ח באייר לא נוחה, אם אני מחפש כרטיסים מירושלים אני צריך להכנס לי"ז איייר>תחבורה ציבורית>ירושלים ואז לגלות שאין משהו אטרקטיבי ולנסות מחדש י"ח איייר>תחבורה ציבורית>ירושלים, כשאני רואה שאין משהו בשעות שאני רוצה אני צריך ורוצה לבדוק האם יש משהו מבית שמש אני צריך לחזור על כל התהליך.

2. רשימת הכרטיסים הפנויים של כל הערים מתקבל בצד לקוח בכניסה לרישום, ובשעות העומס עד שמגיעים לבחור כרטיס בפועל זה כבר לא רלוונטי, לא עדיף לקבל את רשימת הכרטיסים של עיר X כשבוחרים בעיר הזאת? או אפילו להשתמש בws כדי לעדכן את מלאי הכרטיסים בהמשך?

3. השנה נראה שהאתר היה יותר יציב משנה שעברה, אבל עדיין הוא נסגר עם הודעה שיש עומס כחצי שעה אחרי תחילת המכירה, אם זה בגלל עומס על השרת אני מתפלא האם אין בישראל מישהו שיודע לבנות אתר יחזיק בכמה עשרות או מאות בקשות לשניה? האתגר אמור להיות רק במסד נתונים כי יש הרבה כתיבות/קריאות במקביל, אבל במקרה כזה סך הכל הכתיבות (דהיינו הקניה) אמורות לקחת קצת יותר זמן (מה שאכן קורה) למה צריך לסגור את כל המכירות?

4. אנשים התלוננו שכל הכרטיסים השווים נגמרו תוך כמה שעות והם לא ידעו שהמכירה התחילה, לא ראיתי הצעות ראליות לפתרונות חוץ מלהשקיע יותר בפרסום של יום הפתיחה, אבל תמיד יהיו את אלו שיפספסו בפרט שלא מפרסמים את שעת הפתיחה (כנראה כדי למנוע עומס).
האם לפזר את השחרור של הכרטיסים על פני יותר ימים יפתור את הבעיה?

5.כדאי לשקול הוספת חשבון אישי באתר, כך לא יהיו תלונות על "לא הגיע לי הכרטיס למייל", וכך גם יהיה אפשרות למלאות את כל הפרטים לפני קניית המכירה ולחסוך זמן (ועומס על השרתים) בזמן הקניה.

6. אם יש חשבון אישי באתר אפשר להוסיף פלטפורמה רשמית להחלפת כרטיסים, עם יצירת ברקוד חדש לכל כרטיס אחרי ההחלפה, ועדכון הת"ז על הכרטיס, ככה לא ילכו כרטיסים לפח וגם יצמצם את האפשרות לספסור, כי מי שיפרסם על כרטיס למכירה/החלפה מחוץ לפלטפורמה מיד יחשד כספסר, וגם אם באופן רשמי רק בעל הת"ז יכול להשתמש בכרטיס לספסרים יהיה קשה למכור כרטיסים (גם אם הביקורת היא אחת ל100), כדאי גם שהחלפת הכרטיסים תהיה אנונימית ולפי הרשמה לתור כך לא יוכלו לשלם מחוץ לפלטפורמה תמורה החלפת כרטיסים חוקית.

7. אם יש חשבון אישי אפשר לייעל את הקניה במערכת הטלפונית ע"י מילוי של כל פרטי הנוסעים (כולל הגדרות של פרופיל נוער/מבוגר וכו') ואפילו פרטי אשראי מראש, וכך בשעת הקניה נשאר רק לבחור את השעה ולקנות, וכך גם אפשר לתת אפשרות לאלו שאין להם מחשב לפתוח חשבון באתר ולמלאות את כל הפרטים דרך חדרי מחשבים, ואז כשנפתח המכירה להתקשר ולבחור את השעה הרצויה (בהנחה שכל הנוסעים יוצאים מאותה עיר זה אמור להיות קל ומהיר).

8. החלוקה לביקוש לערים שונות משתנה בין שנה לשנה, שנה הבאה ל"ג בעומר יוצא במוצאי שבת, שזה אומר שיהיה יותר ביקוש לנסיעות במוצאי שבת מצפת/טבריה/חצור/מרום גליל, כך שקשה לאמוד מראש מה יהיה הביקוש בכל עיר על פי המכירות שהיו השנה.
הפתרון הוא לכאורה לשחרר כמות קטנה של כרטיסים בהתחלה ולראות היכן נגמרו הכרטיסים הכי מהר, ואז להוסיף עוד כמות קטנה של כרטיסים ולראות שוב היכן הכרטיסים נגמרים הכי מהר, וכך למפות את האזורים המבוקשים (וכמובן שיש גם את השיקול כמה אוטובוסים משרד התחבורה יכול להוציא בפועל מהנקודה הזאת בשעה הזאת).
עוד אופציה היא אם יש חשבון אישי ומילוי פרטי נוסעים מראש אפשר לשאול את הנוסעים מה הערים המועדפות עליהם.
 

איזה שם?

משתמש מקצוען
אפשר להתבסס על הרב קו האישי של כל אחד -נתונים וסטטוס כמו סטודנט/ נוער וכו' גם ימנע בעיות רבות כמו ספסור -רב קו הוא אישי , אין צורך למצוא את הכרטיס אם אבד במערכת , אין צורך להדפיס
פשוט להכניס מידע אישי כמו תז ואז המערכת תזהה הכל לפי הרב קו
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
3. השנה נראה שהאתר היה יותר יציב משנה שעברה, אבל עדיין הוא נסגר עם הודעה שיש עומס כחצי שעה אחרי תחילת המכירה, אם זה בגלל עומס על השרת אני מתפלא האם אין בישראל מישהו שיודע לבנות אתר יחזיק בכמה עשרות או מאות בקשות לשניה? האתגר אמור להיות רק במסד נתונים כי יש הרבה כתיבות/קריאות במקביל, אבל במקרה כזה סך הכל הכתיבות (דהיינו הקניה) אמורות לקחת קצת יותר זמן (מה שאכן קורה) למה צריך לסגור את כל המכירות?
הרכיב שקרס (והפיל כנראה את כל השאר) הוא רכיב שמירת המקום (מבחירת המקום ועד התשלום עליו)
זה מקבל יותר קריאות מאשר הקניות בפועל
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
8. החלוקה לביקוש לערים שונות משתנה בין שנה לשנה, שנה הבאה ל"ג בעומר יוצא במוצאי שבת, שזה אומר שיהיה יותר ביקוש לנסיעות במוצאי שבת מצפת/טבריה/חצור/מרום גליל, כך שקשה לאמוד מראש מה יהיה הביקוש בכל עיר על פי המכירות שהיו השנה.
הפתרון הוא לכאורה לשחרר כמות קטנה של כרטיסים בהתחלה ולראות היכן נגמרו הכרטיסים הכי מהר, ואז להוסיף עוד כמות קטנה של כרטיסים ולראות שוב היכן הכרטיסים נגמרים הכי מהר, וכך למפות את האזורים המבוקשים (וכמובן שיש גם את השיקול כמה אוטובוסים משרד התחבורה יכול להוציא בפועל מהנקודה הזאת בשעה הזאת).
מציע שתקרא את הראיון בהמודיע בשבוע שעבר
כמות הכרטיסים צריכה לעבור אישורים של מספר משרדים ממשלתיים לפני שהיא משוחררת לציבור, בנוסף לכך שהיא תלוייה בזמינות חברות התח"צ המפעילות בכל עיר
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
4. אנשים התלוננו שכל הכרטיסים השווים נגמרו תוך כמה שעות והם לא ידעו שהמכירה התחילה, לא ראיתי הצעות ראליות לפתרונות חוץ מלהשקיע יותר בפרסום של יום הפתיחה, אבל תמיד יהיו את אלו שיפספסו בפרט שלא מפרסמים את שעת הפתיחה (כנראה כדי למנוע עומס).
האם לפזר את השחרור של הכרטיסים על פני יותר ימים יפתור את הבעיה?
בחלק מהערים הכרטיסים אזלו לאחר פחות משעה מעת פתיחת המכירה
מועד פתיחת המכירה עצמו לא היה צפוי ונדחה ממועד התכנון המקורי, מה שהצריך מעקב מעייף
פיזור הכרטיסים יגרום לגמר המלאי מוקדם יותר ולאנשים לדגור על האתר עד לשחרור הכרטיסים...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
2. רשימת הכרטיסים הפנויים של כל הערים מתקבל בצד לקוח בכניסה לרישום, ובשעות העומס עד שמגיעים לבחור כרטיס בפועל זה כבר לא רלוונטי, לא עדיף לקבל את רשימת הכרטיסים של עיר X כשבוחרים בעיר הזאת? או אפילו להשתמש בws כדי לעדכן את מלאי הכרטיסים בהמשך?
שימוש ב-ws יוסיף עוד קריאות למסד הנתונים, מה שיחייב את טיקצ'אט לשפר ולהגדיל את זמינות מסד הנתונים
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מציע שתקרא את הראיון בהמודיע בשבוע שעבר
כמות הכרטיסים צריכה לעבור אישורים של מספר משרדים ממשלתיים לפני שהיא משוחררת לציבור, בנוסף לכך שהיא תלוייה בזמינות חברות התח"צ המפעילות בכל עיר
לא קראתי.
אבל לפי מה שידוע לי מגבלה על מספר הנוסעים שמגיעים כל שעה ומגבלה על כמות היציאות בכל עיר, אבל לכאורה הם לא תלויים זה בזה.
השאלה היא האם אפשר לבדוק עם כל חברה מה המקסימום נסיעות שהם יכולים לבצע בשעה, ואז בסוף להודיע להם שצריך רק 70%?
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
שימוש ב-ws יוסיף עוד קריאות למסד הנתונים, מה שיחייב את טיקצ'אט לשפר ולהגדיל את זמינות מסד הנתונים
לא בשמיים היא.
אפשר ליצור הרבה replicas לקריאה בלבד, גם אם יש 50K משתמשים באתר בו זמנית זה אמור להיות אפשרי.
עריכה: לא צריך לקרוא בכלל מהמסד נתונים, אפשר לשלוח event על כל מכירה וכל הלקוחות שמאזינים לeventים של ירושלים מקבלים עדכון שיש -7 כרטיסים לשעה 20:00
 
נערך לאחרונה ב:

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אפשר להתבסס על הרב קו האישי של כל אחד -נתונים וסטטוס כמו סטודנט/ נוער וכו' גם ימנע בעיות רבות כמו ספסור -רב קו הוא אישי , אין צורך למצוא את הכרטיס אם אבד במערכת , אין צורך להדפיס
פשוט להכניס מידע אישי כמו תז ואז המערכת תזהה הכל לפי הרב קו
א. יש אנשים מחו"ל שאין להם רב קו.
ב. צריף בסוף לטעון את הרב קו באופן פיזי מה שקצת מסרבל את התהליך.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
הרבה דיברו וכתבו על פיזור הכרטיסים , סליחה , אבל אין בזה שום הגיון !

א. זה רק יגרום לבלגאן עצום פי עשר , אם עכשיו שפרסמו מתי תפתח ההרשמה היה בלגאן , רק תדמיינו מה יהיה כשכל כמה שעות יפתחו עוד 10K כרטיסים ללא הודעה מקדמת ... כל הארץ תהיה על גלגלים במשך שבוע שלם .

ב. אולי יהיו כאלו שיכעסו , אבל מה הקטע של החוש צדק של לדאוג למי שלא ידע מתי ולכן לפזר את הכרטיסים , הרי בתכל'ס , יהיו X אנשים שיצליחו לקנות כרטיס , אז מה הרווח בזה ש"יקחו" כרטיס ממי שכן יודע ו"יתנו" אותו למי שלא יודע ?

ג. פרסמו הרבה מאד על מני הפתיחה של המכירה , וגם כשיום קודם נודע שזה נדחה לאחה"צ , פרסמו ובגדול . אולי אפשר לפרסם עוד יותר , אבל זה לא נכון לומר שלא הודיעו .

דרך אגב , נהניתי מאד לראות שהיה שכל לעשות את שמירת המקום מתחילת ההזמנה עד התשלום .
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ג. פרסמו הרבה מאד על מני הפתיחה של המכירה , וגם כשיום קודם נודע שזה נדחה לאחה"צ , פרסמו ובגדול . אולי אפשר לפרסם עוד יותר , אבל זה לא נכון לומר שלא הודיעו .
הפרסומת לא הייתה ברורה.
רק למי שחופר בכל מודעה בעיתון שם לב שבתוך מודעה על נסיעות לל"ג בעומר מופיע שורה המכירה תפתח ביום חמישי.
אני שמתי לב לזה רק כי חיפשתי את זה
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
הפרסומת לא הייתה ברורה.
רק למי שחופר בכל מודעה בעיתון שם לב שבתוך מודעה על נסיעות לל"ג בעומר מופיע שורה המכירה תפתח ביום חמישי.
אני שמתי לב לזה רק כי חיפשתי את זה
בהמבשר היו כתבות בעמוד הראשי כל יום "מחר תיפתח ההרשמה" "היום תפתח" וכו'
ובכל אופן , תכל'ס בכל השטיבלא'ך והכוללים דיברו מזה , רוב רובו של הציבור ידע .
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
בהמבשר היו כתבות בעמוד הראשי כל יום "מחר תיפתח ההרשמה" "היום תפתח" וכו'
ובכל אופן , תכל'ס בכל השטיבלא'ך והכוללים דיברו מזה , רוב רובו של הציבור ידע .
לא כולם קוראים המבשר וכו'
אני הזכרתי לכל הסובבים אותי ביום לפני והרבה לא ידעו.
 

חרישאי

משתמש מקצוען
אשכול מבורך.
דבר שחייב להכשות שנה הבאה הוא תיקון העוול מאז האסון, מכרמיאל אין אפשרות להגיע בתחצ למירון.
למה ככה. זה חייב לעלות לסדר היום, במיוחד אם שנה הבאה יוצא במוצש אז זה יהיה רלוונטי גם לתושבי המרכז שירצו לשבות בכרמיאל
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אשכול מבורך.
דבר שחייב להכשות שנה הבאה הוא תיקון העוול מאז האסון, מכרמיאל אין אפשרות להגיע בתחצ למירון.
למה ככה. זה חייב לעלות לסדר היום, במיוחד אם שנה הבאה יוצא במוצש אז זה יהיה רלוונטי גם לתושבי המרכז שירצו לשבות בכרמיאל
שנה הבאה יוכלו כנראה להוציא אוטובוסים לפני שאפשרי להגיע עם רכבת מהמרכז.
אפשרות נוספת היא שתושבי כרמיאל יארגנו אוטובוסים פרטיים. (הבנתי שזו קהילה קטנה יחסית שכולם מכירים את כולם)
 

חרישאי

משתמש מקצוען
שנה הבאה יוכלו כנראה להוציא אוטובוסים לפני שאפשרי להגיע עם רכבת מהמרכז.
אפשרות נוספת היא שתושבי כרמיאל יארגנו אוטובוסים פרטיים. (הבנתי שזו קהילה קטנה יחסית שכולם מכירים את כולם)
לגבי אוטובוסים פרטיים זו לא אופציה לאדם הבודד שלא מבין מדוע הופסקה התחצ, אפשר גם מאילת לארגן פרטי זו לא הנקודה.
בכרמיאל חוץ מקרוב ל1000 משפחות חרדיות יש המון המון דתיים ומסורתיים שהיו נוהגים לעלות.
אם הבנתי נכון והסיבה האמיתית שלא עושים זה בשביל למנוע מתושבי המרכז את האפשרות הזו, אז זה ממש עוול וטיפשות.
על כל פנים בכיר במשרד התחבורה טען לי שאין קשר ואדרבה היו שמחים שישתמשו יותר ברכבת.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אולי שיעשו הגרלות על הכרטיסים... ולפחות על חלק מהכרטיסים....

לגבי שימוש ברב קו, מה תעשה אם נאבד לבן אדם הרב קו?
ואו המכשיר לא מצליח לקרוא את הרב קו?
ככה שיש דף ברור. אין ספק.
וגם ככה הם יכלו להדגיש לכל אחד ברור, מה השעות שלו!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה