באשכול הקודם העלתי את הנקודה שככל הנראה אין מכרז על הפעלת האתר למכירת הכרטיסים למירון
לכן אני לא יודע עד כמה זה יעיל להציע הצעות ייעול, אבל לא יזיק לנסות.
הנה כמה נקודות שעלו לי, ואם יש גם לכם הערות תוסיפו ואולי יצא מכאן משהו מועיל (דהיינו שטיקצ'אק או חברה אחרת יישמו את זה).
1. החלוקה לימים י"ז/י"ח באייר לא נוחה, אם אני מחפש כרטיסים מירושלים אני צריך להכנס לי"ז איייר>תחבורה ציבורית>ירושלים ואז לגלות שאין משהו אטרקטיבי ולנסות מחדש י"ח איייר>תחבורה ציבורית>ירושלים, כשאני רואה שאין משהו בשעות שאני רוצה אני צריך ורוצה לבדוק האם יש משהו מבית שמש אני צריך לחזור על כל התהליך.
2. רשימת הכרטיסים הפנויים של כל הערים מתקבל בצד לקוח בכניסה לרישום, ובשעות העומס עד שמגיעים לבחור כרטיס בפועל זה כבר לא רלוונטי, לא עדיף לקבל את רשימת הכרטיסים של עיר X כשבוחרים בעיר הזאת? או אפילו להשתמש בws כדי לעדכן את מלאי הכרטיסים בהמשך?
3. השנה נראה שהאתר היה יותר יציב משנה שעברה, אבל עדיין הוא נסגר עם הודעה שיש עומס כחצי שעה אחרי תחילת המכירה, אם זה בגלל עומס על השרת אני מתפלא האם אין בישראל מישהו שיודע לבנות אתר יחזיק בכמה עשרות או מאות בקשות לשניה? האתגר אמור להיות רק במסד נתונים כי יש הרבה כתיבות/קריאות במקביל, אבל במקרה כזה סך הכל הכתיבות (דהיינו הקניה) אמורות לקחת קצת יותר זמן (מה שאכן קורה) למה צריך לסגור את כל המכירות?
4. אנשים התלוננו שכל הכרטיסים השווים נגמרו תוך כמה שעות והם לא ידעו שהמכירה התחילה, לא ראיתי הצעות ראליות לפתרונות חוץ מלהשקיע יותר בפרסום של יום הפתיחה, אבל תמיד יהיו את אלו שיפספסו בפרט שלא מפרסמים את שעת הפתיחה (כנראה כדי למנוע עומס).
האם לפזר את השחרור של הכרטיסים על פני יותר ימים יפתור את הבעיה?
5.כדאי לשקול הוספת חשבון אישי באתר, כך לא יהיו תלונות על "לא הגיע לי הכרטיס למייל", וכך גם יהיה אפשרות למלאות את כל הפרטים לפני קניית המכירה ולחסוך זמן (ועומס על השרתים) בזמן הקניה.
6. אם יש חשבון אישי באתר אפשר להוסיף פלטפורמה רשמית להחלפת כרטיסים, עם יצירת ברקוד חדש לכל כרטיס אחרי ההחלפה, ועדכון הת"ז על הכרטיס, ככה לא ילכו כרטיסים לפח וגם יצמצם את האפשרות לספסור, כי מי שיפרסם על כרטיס למכירה/החלפה מחוץ לפלטפורמה מיד יחשד כספסר, וגם אם באופן רשמי רק בעל הת"ז יכול להשתמש בכרטיס לספסרים יהיה קשה למכור כרטיסים (גם אם הביקורת היא אחת ל100), כדאי גם שהחלפת הכרטיסים תהיה אנונימית ולפי הרשמה לתור כך לא יוכלו לשלם מחוץ לפלטפורמה תמורה החלפת כרטיסים חוקית.
7. אם יש חשבון אישי אפשר לייעל את הקניה במערכת הטלפונית ע"י מילוי של כל פרטי הנוסעים (כולל הגדרות של פרופיל נוער/מבוגר וכו') ואפילו פרטי אשראי מראש, וכך בשעת הקניה נשאר רק לבחור את השעה ולקנות, וכך גם אפשר לתת אפשרות לאלו שאין להם מחשב לפתוח חשבון באתר ולמלאות את כל הפרטים דרך חדרי מחשבים, ואז כשנפתח המכירה להתקשר ולבחור את השעה הרצויה (בהנחה שכל הנוסעים יוצאים מאותה עיר זה אמור להיות קל ומהיר).
8. החלוקה לביקוש לערים שונות משתנה בין שנה לשנה, שנה הבאה ל"ג בעומר יוצא במוצאי שבת, שזה אומר שיהיה יותר ביקוש לנסיעות במוצאי שבת מצפת/טבריה/חצור/מרום גליל, כך שקשה לאמוד מראש מה יהיה הביקוש בכל עיר על פי המכירות שהיו השנה.
הפתרון הוא לכאורה לשחרר כמות קטנה של כרטיסים בהתחלה ולראות היכן נגמרו הכרטיסים הכי מהר, ואז להוסיף עוד כמות קטנה של כרטיסים ולראות שוב היכן הכרטיסים נגמרים הכי מהר, וכך למפות את האזורים המבוקשים (וכמובן שיש גם את השיקול כמה אוטובוסים משרד התחבורה יכול להוציא בפועל מהנקודה הזאת בשעה הזאת).
עוד אופציה היא אם יש חשבון אישי ומילוי פרטי נוסעים מראש אפשר לשאול את הנוסעים מה הערים המועדפות עליהם.
לכן אני לא יודע עד כמה זה יעיל להציע הצעות ייעול, אבל לא יזיק לנסות.
הנה כמה נקודות שעלו לי, ואם יש גם לכם הערות תוסיפו ואולי יצא מכאן משהו מועיל (דהיינו שטיקצ'אק או חברה אחרת יישמו את זה).
1. החלוקה לימים י"ז/י"ח באייר לא נוחה, אם אני מחפש כרטיסים מירושלים אני צריך להכנס לי"ז איייר>תחבורה ציבורית>ירושלים ואז לגלות שאין משהו אטרקטיבי ולנסות מחדש י"ח איייר>תחבורה ציבורית>ירושלים, כשאני רואה שאין משהו בשעות שאני רוצה אני צריך ורוצה לבדוק האם יש משהו מבית שמש אני צריך לחזור על כל התהליך.
2. רשימת הכרטיסים הפנויים של כל הערים מתקבל בצד לקוח בכניסה לרישום, ובשעות העומס עד שמגיעים לבחור כרטיס בפועל זה כבר לא רלוונטי, לא עדיף לקבל את רשימת הכרטיסים של עיר X כשבוחרים בעיר הזאת? או אפילו להשתמש בws כדי לעדכן את מלאי הכרטיסים בהמשך?
3. השנה נראה שהאתר היה יותר יציב משנה שעברה, אבל עדיין הוא נסגר עם הודעה שיש עומס כחצי שעה אחרי תחילת המכירה, אם זה בגלל עומס על השרת אני מתפלא האם אין בישראל מישהו שיודע לבנות אתר יחזיק בכמה עשרות או מאות בקשות לשניה? האתגר אמור להיות רק במסד נתונים כי יש הרבה כתיבות/קריאות במקביל, אבל במקרה כזה סך הכל הכתיבות (דהיינו הקניה) אמורות לקחת קצת יותר זמן (מה שאכן קורה) למה צריך לסגור את כל המכירות?
4. אנשים התלוננו שכל הכרטיסים השווים נגמרו תוך כמה שעות והם לא ידעו שהמכירה התחילה, לא ראיתי הצעות ראליות לפתרונות חוץ מלהשקיע יותר בפרסום של יום הפתיחה, אבל תמיד יהיו את אלו שיפספסו בפרט שלא מפרסמים את שעת הפתיחה (כנראה כדי למנוע עומס).
האם לפזר את השחרור של הכרטיסים על פני יותר ימים יפתור את הבעיה?
5.כדאי לשקול הוספת חשבון אישי באתר, כך לא יהיו תלונות על "לא הגיע לי הכרטיס למייל", וכך גם יהיה אפשרות למלאות את כל הפרטים לפני קניית המכירה ולחסוך זמן (ועומס על השרתים) בזמן הקניה.
6. אם יש חשבון אישי באתר אפשר להוסיף פלטפורמה רשמית להחלפת כרטיסים, עם יצירת ברקוד חדש לכל כרטיס אחרי ההחלפה, ועדכון הת"ז על הכרטיס, ככה לא ילכו כרטיסים לפח וגם יצמצם את האפשרות לספסור, כי מי שיפרסם על כרטיס למכירה/החלפה מחוץ לפלטפורמה מיד יחשד כספסר, וגם אם באופן רשמי רק בעל הת"ז יכול להשתמש בכרטיס לספסרים יהיה קשה למכור כרטיסים (גם אם הביקורת היא אחת ל100), כדאי גם שהחלפת הכרטיסים תהיה אנונימית ולפי הרשמה לתור כך לא יוכלו לשלם מחוץ לפלטפורמה תמורה החלפת כרטיסים חוקית.
7. אם יש חשבון אישי אפשר לייעל את הקניה במערכת הטלפונית ע"י מילוי של כל פרטי הנוסעים (כולל הגדרות של פרופיל נוער/מבוגר וכו') ואפילו פרטי אשראי מראש, וכך בשעת הקניה נשאר רק לבחור את השעה ולקנות, וכך גם אפשר לתת אפשרות לאלו שאין להם מחשב לפתוח חשבון באתר ולמלאות את כל הפרטים דרך חדרי מחשבים, ואז כשנפתח המכירה להתקשר ולבחור את השעה הרצויה (בהנחה שכל הנוסעים יוצאים מאותה עיר זה אמור להיות קל ומהיר).
8. החלוקה לביקוש לערים שונות משתנה בין שנה לשנה, שנה הבאה ל"ג בעומר יוצא במוצאי שבת, שזה אומר שיהיה יותר ביקוש לנסיעות במוצאי שבת מצפת/טבריה/חצור/מרום גליל, כך שקשה לאמוד מראש מה יהיה הביקוש בכל עיר על פי המכירות שהיו השנה.
הפתרון הוא לכאורה לשחרר כמות קטנה של כרטיסים בהתחלה ולראות היכן נגמרו הכרטיסים הכי מהר, ואז להוסיף עוד כמות קטנה של כרטיסים ולראות שוב היכן הכרטיסים נגמרים הכי מהר, וכך למפות את האזורים המבוקשים (וכמובן שיש גם את השיקול כמה אוטובוסים משרד התחבורה יכול להוציא בפועל מהנקודה הזאת בשעה הזאת).
עוד אופציה היא אם יש חשבון אישי ומילוי פרטי נוסעים מראש אפשר לשאול את הנוסעים מה הערים המועדפות עליהם.