שיר מחשבות

+shira

משתמש סופר מקצוען
וואו.
השירים שלך אחד אחד... כמו אגרוף לפנים. בוטים, דרמטיים, משאירים אותך המומה.

לדעתי זה לא צריך להיות ארוך יותר. זה בדיוק הDNA של שירה מודרנית: כמה שורות קצרות, לא מתחנפות, לא פיוטיות, בלי מסר או פואנטה. פשוט תחושה, כמו שהיא.

זה כל כך אחר, ובציבור שלנו - אפילו מוזר. לטעמי זה רק הופך את זה ליותר טוב, אבל אני יכולה להבין את מי שלא. שירה מודרנית היא טעם נרכש.
 

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
איזה תיאור ציורי וחד. ממש "נושך"...
גם לי חסרה איזושהי פואנטה. אבל אולי זה הרצון (הילדותי?) שלי שתמיד יהיה "סוף טוב"...
בהחלט שיר בועט. ואמיץ, כשמך.
 

אמיצ/ה

משתמש פעיל
לא הגעתי לפואנטה.
לא ממש התכוונתי כתוב פואנטה.. יותר תיאור מצב..
הנקודותיים בכוונה? כלומר, המשפט הבא הוא ציטוט של מה שנכתב על העור?
יש לי חברה שכותבת גם שירים ופעם התדיינו בשאלה האם צריך להיצמד להגדרות סימני הפיסוק או שבשירים יש יותר 'יד חופשית'. אני יותר שומעת ניגון של סימני פיסוק מאשר גומרת משפט או שואלת שאלה.. מה שאחרי הנקודותיים זה מה שקורה אחרי השרטוט במכחול, לאו דווקא המילים עצמם. אבל אשמח לשמוע באמת אם זה תקין שנקודותיים לאו דווקא מפרטים
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
זה בדיוק הDNA של שירה מודרנית: כמה שורות קצרות, לא מתחנפות, לא פיוטיות, בלי מסר או פואנטה. פשוט תחושה, כמו שהיא.
לתומי חשבתי ששירה מודרנית מתבטאת בסגנון הכתיבה ולא בתכנים, חדש לי.
אז זה המקום שבו אני מוחה: מוחה!
לא מקבל.
בסוף נעמוד נכלמים מול 'משורר' שיהגה - 'בהאאהנליז' ויסביר לנו שהוא לא אמור להסביר, כי זו שירה מודרנית.
כמובן הקצנה.
ספציפית בשיר הזה כן יש מהלך מסוים, אלא שהרגשתי כאילו הדף נקרע באמצע וקבלתי רק את חלקו של השיר.
תחושת חסר.
 

+shira

משתמש סופר מקצוען
לתומי חשבתי ששירה מודרנית מתבטאת בסגנון הכתיבה ולא בתכנים, חדש לי.
אז זה המקום שבו אני מוחה: מוחה!
לא מקבל.
בסוף נעמוד נכלמים מול 'משורר' שיהגה - 'בהאאהנליז' ויסביר לנו שהוא לא אמור להסביר, כי זו שירה מודרנית.
כמובן הקצנה.
ספציפית בשיר הזה כן יש מהלך מסוים, אלא שהרגשתי כאילו הדף נקרע באמצע וקבלתי רק את חלקו של השיר.
תחושת חסר.
ובכן, אין כאן איזו אמירה מבוססת מקצועית או משו - אבל אני חושבת אחרת.
לאו דווקא בנוגע לשירה מודרנית, נדמה לי שכל צורת כתיבה נועדה במידה מסוימת לשרת את התוכן שלה.

כלומר שאם בחור צרפתי ששמו פרח מזכרוני כותב ספר שלם בשורות קצרות עם המון רווחים ביניהן - וקורא לספר "העדינות" - אפשר להבין שאופי הכתיבה דומה ותורם לתוכן של הספר.

וכך גם בשירה מודרנית. יש באופי שלה משהו חוצפני. בוטה. בועט בכללים ומורד במוסכמות.

זה מתבטא בצורה שלא מוכנה להיכנע לתכתיבים של משקל וחריזה,
ובדרך כלל - או לפחות, כשזה נעשה טוב - גם בתוכן.

ואולי תחושת 'הדף הקרוע' כמו שהיטבתם לתאר, התלישה הזו (הפצע?) -
היא בדיוק מה שהמשוררת ביקשה להעביר?

עכשיו אני חושבת שאפשר להתפלסף עוד קצת. אנחנו הרי יודעים שבין שורות המילים יש המון משמעויות שעוברות לקורא. יכול להיות שחלק ממה שיוצר את הסאבטקסט היא הצורה. לא רק למילים יש רובד נוסף, גם האופן ששבו הן מסודרות - יכול לגרום לנו להרגיש דחיפות, מצוקה, חובר קוהרנטיות, הצפה - וכן על זו הדרך.
סתם חושבת בקול. קורה, בשעות האלה.
 

+shira

משתמש סופר מקצוען
לא ממש התכוונתי כתוב פואנטה.. יותר תיאור מצב..

יש לי חברה שכותבת גם שירים ופעם התדיינו בשאלה האם צריך להיצמד להגדרות סימני הפיסוק או שבשירים יש יותר 'יד חופשית'. אני יותר שומעת ניגון של סימני פיסוק מאשר גומרת משפט או שואלת שאלה.. מה שאחרי הנקודותיים זה מה שקורה אחרי השרטוט במכחול, לאו דווקא המילים עצמם. אבל אשמח לשמוע באמת אם זה תקין שנקודותיים לאו דווקא מפרטים
אני נתקלתי בזה בשירים בעבר.
 

אמיצ/ה

משתמש פעיל
לא רק למילים יש רובד נוסף, גם האופן ששבו הן מסודרות - יכול לגרום לנו להרגיש דחיפות, מצוקה, חובר קוהרנטיות, הצפה - וכן על זו הדרך.
בטח. השיר נגמר בכוונה קצר ומהיר, כמו מוות פתאומי. אולי לכן הרגיש שגם השיר "נרצח" לו ככה..;)
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זה באמת שיר אמיץ...
גם לי חסר איזשהו המשך. אבל מודה שזה גם בגלל שקשה לנו לקרוא כזה מצב והלב יוצא לתמוך או משהו. התרגלנו לסוף טוב או טראגי אבל כאילו עם משמעות. ופה זה: קבל בום ותחנק.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יט

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה